- PIŠE: Pakrački List
- 871
Na novom dijelu groblja na Gavrinici ovih dana je dovršeno uređenje grobnice u koju su s preseljeni posmrtni ostaci nepoznatih poginulih partizana koje su 70-tak godina počivale u spomen-kosturnici ispod spomenika pred zgradom „općine“, a preseljeni su, radi rekonstrukcije trga, polovinom travnja.
Nova grobnica je u potpunosti „obučena“ u mramor kojom dominira crvena zvijezda petokraka. Ispod nje je natpis „Spomen kosturnica osloboditeljima Pakraca u drugom svjetskom ratu“, a na drugom kraju pokrovne ploče natpis „Grad Pakrac i UABA Pakrac-Lipik Posmrtni ostaci preseljeni s Trga bana J. Jelačića, Pakrac, 2019. g“. Time je cjelokupna aktivnost oko preseljenja spomen kosturnice, za što je dobivena suglasnost Udruge antifašista i antifašističkih boraca Pakrac-Lipik te Ministarstva hrvatskih branitelja, dovršena. Trošak preseljenja i izgradnje nove spomen kosturnice je 45.000 kuna, a platit će ga gradski proračun. Kompletan posao preseljenja i izgradnje obavile su tri pakračke tvrtke.
Spomenik „Ranjenom borcu“, rad akademskog kipara Vanje Radauša, postavljenog 1955. godine iznad spomen kosturnice i renoviranog u ljeto 2017. godine u sklopu sadašnjih radova na trgu preseljen je 50 metara južnije, na početku sadašnjeg parka i preko puta budućeg spomenika hrvatskim braniteljima iz 1991. godine.
- PIŠE: Pakrački List
- 791
Tijekom izvođenja građevinskih radova na obnovi zgrade u pakračkoj ulici Kalvarija danas prijepodne smrtno je stradala jedna osoba. Policijski očevid je u tijeku, službene informacije objavit ćemo naknadno, a neslužbeni izvori nam javljaju kako se radi o osobi iz Pakraca.
- PIŠE: Pakrački List
- 811
Lokalna Koordinacija Udruga proisteklih iz Domovinskog rata obavještava sve zainteresirane koji žele 5. kolovoza sudjelovati na obilježavanju 24. obljetnice VRA „Oluja“ u Kninu, da će udrugama hrvatskih branitelja i stradalnika iz Domovinskog rata troškove autobusnog prijevoza sufinancirati Ministarstvo hrvatskih branitelja.
Prijave se zaprimaju do 25. srpnja (četvrtak) u tajništvu Koordinacije udruga ili u Domu hrvatskih branitelja u Pakracu te u tajništvu HVIDRA-e u Lipiku. One moraju sadržavati: ime i prezime sudionika, OIB, datum rođenja i kontakt telefon.
Izvor fotografije:www.google.hr
- PIŠE: Pakrački List
- 809
Misi u Pakracu danas je nazočilo 50-tak bivših pripadnika 117. križevačke bojne i njihove obitelji. Nakon deset godina oni su u organizaciji tamošnje podružnice Hrvatskog domobrana obišli bojišnicu na kojoj su bili 1991. godine. U nastavku boravka na našem području obići će oba pakračka muzeja, spomen obilježja u Kusonjima i na Bučju te na Trokutu. U Pakracu su im domaćini Dinko Miovec ispred Udruge civilnih invalida Domovinskog rata te Velimir Lujanac i Dario Marošević ispred Udruge hrvatskih dragovoljaca domovinskog rata.
Od jučer u Pakracu boravi i 30-tak članova Sindikata MUP-a podružnice Policijske uprave zagrebačke i članovi njihovih obitelji. Oni su jučer u prijepodnevnom programu obišli lipičku ergelu i Lipik, a poslijepodne Pakrac te spomen obilježja u Kusonjima i Bučju. Pred pakračkom policijskom postajom ih je dočekao Miroslav Vacek koji im je govorio o početku Domovinskog rata te Tomislava Klobučar ispred Turističke zajednice Pakrac koja im je govorila o trenutnim arheološkim iskapanjima, provela kroz grad uz posjet pivovari Slavonika i obadva muzeja.
Prespavali su u planinarskom domu na Omanovcu gdje će danas imati sportske igre u kojima će im se pridružiti članovi sindikata PU Požeško-slavonske i Policijske postaje Daruvar.
- PIŠE: Pakrački List
- 815
Zbog najave lošeg vremena prva filmska večer u sklopu Kina pod zvijezdama je otkazana. Kako nam javlja organizator, termin projekcije najavljenog filma "Čudo" koji je večeras trebao biti prikazan, pomaknut je na sljedeću subotu (20. srpnja) s početkom u 21 sat. Ostali termini projekcija bit će održani prema najavljenom rasporedu - 3. kolovoza i 10. kolovoza u 21 sat. Filmske večernje projekcije provode se organizaciji Grada Pakraca, Turističke zajednice grada Pakraca i Muzeja grada Pakraca u dvorištu kurije Janković.
- PIŠE: Pakrački List
- 875
Posljednja prometna nesreća sa smrtnim posljedicama na prometnicama Pakraca i Lipika dogodila se 2016. godine, što znači da tri godine nemamo evidentirane takve teške prometne nesreće, a istovremeno je i u padu broj teško ozlijeđenih osoba, ističu u pakračkoj policijskoj postaji Ivan Ančić, pomoćnik načelnika i Krunoslav Želimorski, policijski službenik zadužen za sigurnost i prevenciju cestovnog prometa.
Prema njihovom objašnjenju osim uobičajenih policijskih preventivnih aktivnosti to je i posljedica djelovanja na prometnicama na tri najkritičnije točke u ovom kraju: građevinski su sanirani zavoji-raskrižja u Badljevini i Gaju, a u Filipovcu je postavljen stalni čitač brzine koji vozače upozorava da su prekoračili ograničenje, što prema iskustvo policije, na većinu vozača pozitivno djeluje.
Mobitel sve češći „krivac“
U razdoblju siječanj-lipanj ove godine na našim prometnicama je bilo ukupno 36 prometnih nesreća od toga 11 s ozlijeđenim osobama, a 25 s materijalnom štetom. U usporedbi s prošlogodišnjih 67 prometnih nesreća od kojih je u 17 bilo ozlijeđenih osoba broj prometnih nesreća je u blagom porastu, ali su posljedice lakše jer lani su za cijelu godinu četiri osobe teško tjelesno ozlijeđene, a u prvih šest mjeseci ove godine tek jedna. Naši sugovornici iz PP Pakrac to objašnjavaju uzrokom prometnih nesreća u kojime su u svakoj četvrtoj nesreći, i lani i ove godine, uzrok bio nepropisno kretanje vozila po kolniku, odnosno prelazak na lijevu stranu kolnika ili izlijetanje s ceste pri relativno malim brzinama koje najčešće uzrokuje upotreba mobitela prilikom vožnje. Stoga je mobitel došao na četvrto mjesto takozvanih „ubojica u prometu“ pri čemu prva tri i dalje drže alkohol, brzina i pojas, a pri čemu ostaje mogućnost da je mobitel kriv i za još neke propuste vozača koji su sudjelovali u prometnim nesrećama kao što je nepoštivanje prednosti prolaska (lani 13 %), nepropisno uključivanje u promet (9 %) i nepropisno mimoilaženje (8 %).
Utorak najopasniji
Iz policijske statistike neobičan je podatak i teško objašnjiv da se u 2018. godini najviše prometnih nesreća (25 %) događalo utorkom, dvostruko više nego subotom. Jednako tako je teško objašnjiv podatak da se 18 % svih prometnih nesreća, ili skoro svaka peta, na našim prometnicama lani događala u dnevnom razdoblju od 10 do 12 sati, pa potom od 14 do 16 sati, a što već ima logike jer je to termin za povratak s posla za većinu građana. U ovoj godini taj termin je nešto malo pomaknut prema jutarnjim satima pa su se prometne nesreće jednako učestalo, dakle u 14 % slučajeva, događale u dvosatnim vremenskim razmacima između 6 i 12 sati.
U 67 lanjskih prometnih nesreća je sudjelovalo 133 osobe, od kojih su tek dvoje bili pješaci. Alkohol je kod vozača bio evidentiran u 16 prometnih nesreća ili od 133 sudionika, 16 ih je bilo pod utjecajem alkohola što je 12 %, pri čemu je taj podatak u prvoj polovini ove godine u padu, odnosno od 73 sudionika u prometnim nesrećama alkohol je bio prisutan kod njih sedam.
U prvih šest mjeseci na pakračkim prometnicama policija je izrekla kazne za 1053 prometna prekršaja ili prosječno skoro šest dnevno pri čemu je skoro svaka druga, ili 498 se odnosilo na brzinu, a 57 na alkohol. Trenutno je pod privremenom zabranom upravljanja vozilom 35 vozača/ica s prebivalištem na području Pakraca i Lipika što je gotovo uobičajena brojka i oko polovine njih su višekratni recidivisti uslijed čega su neki već i ostajali trajno bez vozačke dozvole, odnosno upućeni su na novo polaganje za što trebaju prije toga proći liječnički pregled, kažu u policiji.
Ukupno uzevši, naši sugovornici upravo zbog izostanaka smrtnih slučajeva, ali i smanjenja broja teško povrijeđenih osoba ocjenjuju stanje u prometu na našem području dobrim, posebice u usporedbi s nekim većim sredinama gdje su prometni čepovi i druge neugodnosti (primjerice parkiranje) povezane s gužvama na prometnicama znatno prisutnije.
Zamoljeni da komentiraju stanje znakova i druge prometne signalizacije, ističu da uvijek može biti bolje, ali i da vozači trebaju imati na umu da se sva prometna ograničenja rade kako bi osigurali sigurno prometovanje i za manje dobre i iskusne vozače, a ne samo za one najbolje.