Tri promidžbena stranačka štanda jedan kraj drugog (SDSS, SDP i HDZ) postavljena su jutros na pakračkoj tržnici s kojih se mame birači na nedjeljne izbore. Osim sitnih suvenira i promidžbenih letaka građani su mogli porazgovarati s lokalnim stranačkim čelnicima, ali i obje naše kandidatkinje na listama Mihajlom Pavković (SDP) i Anamarijom Blažević (HDZ).

To su tijekom ove dvotjedne kampanje jedine promidžbene aktivnosti u Pakracu na javnom prostoru. Prije šest ili deset godina, tri dana pred izbore sa brojnih izloga, ograda, drveća i svake druge ravne površine su „vrištali“ stranački plakati pozivajući birače da daju glas upravo njima. Ove godine vidljivo je tek nekoliko desetaka plakata. Zbog koronavirusa su izostali stranački skupovi ili druga veća okupljanja. Vjerojatno zbog zakonom limitiranih novčanih sredstava mnogi su ove godine ostali bez olovke, upaljača ili neke druge sitnice sa stranačkim oznakama, a i mi u medijima smo iz njihovog propagandnog kolača zaradili znatno manje novaca nego ranijih godina.

Ovako slaba kampanja u javnom otvornom prostoru vjerojatno je i posljedica promjene strategije. S ulica, tržnica, štandova i drugih javnih prostora kampanja se preselila na internet gdje se love novi, mlađi birači. Logika je donekle jasna: stariji birači koji već dvadeset ili trideset godina izlaze (ili neizlaze) na izbore su tijekom tog vremena stvorili svoje čvrsto opredjeljenje. Zato u potrazi za novim glasačima stranke se okreću mlađoj i srednjoj populaciji koje žive na internetu pa je za očekivati da će u nekim narednim izborima politika posve nestati s ulica i tržnica.