IMG 9909

Četvrta ovogodišnja akcija dobrovoljnog darivanja krvi provodit će se u Pakracu u ponedjeljak 29. studenog, obavještavaju iz GD CK Pakrac. Od 8 do 15 sati, uz stanku od  11,30 do 12,00 sati, krv će se prikupljati u prostorijama GD CK Pakrac, Ulica braće Radić 13.

Akcija će se održati u skladu sa svim  higijensko – epidemiološkim mjerama i naputcima propisanim od strane nadležnih institucija. Osim već poznatih mjera predostrožnosti poput održavanja propisne udaljenosti i obvezne dezinfekcije ruku, potencijalni darivatelji obvezni su u prostorijama Crvenog križa koristiti zaštitnu masku. Također, darivanju krvi mogu pristupiti sve osobe koje posljednjih mjesec dana nisu putovale izvan RH; nisu bile u kontaktu s osobama koje su zaražene ili se nalaze u samoizolaciji; nisu imale simptome infekcije dišnih putova i slično; nisu imale zadnjih 28 dana infekciju SARS-CoV-2. Kod takvih osoba darivanje krvi se privremeno odgađa na najmanje 28 dana.

U organizaciji Gradskog društva Crvenog križa i Zavoda za transfuzijsku medicinu u prethodne tri ovogodišnje akcije na području Pakraca i Lipika je prikupljeno ukupno 316 doza (114+101+101) što je na razini lanjskih akcija kada je u četiri navrata ukupno prikupljeno  399 doza krvi.

beluškov

Statistička slika oboljelih od Covida 19 na županiji unazad osam dana se znatno popravila. Jutros je bilo aktivno 542 slučaja zaraze korona virusom pri čemu je 40 osoba hospitalizirano. Na posljednjem testiranju obrađeno je 449 uzoraka, od kojih je 71 pozitivnih (15,8%). Broj aktivnih slučajeva je jutros najmanji od 5. studenog kada ih je bilo 432, a najgori dan uopće je bio 13. studeni kada je bilo aktivno 847 covid pacijenata. Stanje se znatno popravilo i na lokalnoj razini. Jutros je u  Pakracu bilo aktivno 60, a u Lipiku 21 osoba sa koronavirusom. Usporedbe radi, prije osam dana je u Pakracu bilo 158 oboljelih, a u Lipiku 38.  

Stanje je trenutno loše u pakračkoj osnovnoj školi gdje su jutros tri učitelja zaražena tako da tri razreda imaju nastavu na daljinu, dok je u ostalima od dva do četiri učenika u izolaciji ili samoizolaciji. Do značajnog pogoršanja je došlo nakon zadnjeg vikenda, saznajemo od ravnateljice Sanje Delač koja ističe da u usporedbi s lanjskim ovim dobom je razlika u tome što su lani bili oboljeli uglavnom zaposlenici dok je bolest ove godine značajno više prisutna kod djece. Suprotna slika je u pakračkoj srednjoj školi gdje u ovom tjednu  nemaju oboljenja, ali je kritično bilo u razdoblju od 12. do 21. studenog kada je u izolaciji ili samoizolaciji bilo 37 učenika i tri zaposlenika, a dva razreda su imali online nastavu, kaže zamjenica ravnatelja Ljiljana Rupena Kelemen.

Stanje se popravlja i u dječjem vrtiću gdje je polovinom studenog bio vrhunac kada su imali u izolaciji ili samoizolaciji 10 zaposlenika. Kod djece je riječ o pojedinačnim slučajevima oboljenja , ali se program izvodi u potpunosti, kaže ravnateljica Višnja Klobučar.  

Cjepljenje 15

Manje hospitaliziranih i pozitivnih

U posljednjih osam dana opao je na županiji i broj hospitaliziranih za sedam i to uglavnom na covid odjelu pakračke bolnice gdje ih je jutros bilo 15, ili devet manje od  lošeg 18. studenog kada ih je bilo 24. Od tih 15 s područja Pakraca i Lipika je 11 dok ih je četvero iz okolnih županija. Tijekom ove jeseni u pakračkoj bolnici je od covida ili sa covidom umrlo osmero pacijenata u starosti od 67 do 90 godina pri čemu je dvoje bilo cijepljeno, doznajemo od ravnateljice Marina Major.

Marina Major

Marina Major, ravnateljica pakračke bolnice

Bolnica na raspolaganju ima ukupno 73 ugovorna kreveta što znači da je trećina svih kreveta namijenjeno covid pacijentima. Tako su i organizirali osoblje povukavši na covid odjel osoblje s drugih odjela. No unatoč tome u pakračkoj bolnici obavljaju se, uz dodatni napor osoblja, i dalje sve usluge, kaže ravnateljica Major.  

Da se stanje pomalo smiruje ukazuje i postotak pozitivnih na testiranju. Jučer je udio pozitivnih na županiji bio 15,8 posto u odnosu na 449 uzoraka dok je on ukupno u 22 dana studenog iznosio 24,8 posto ili svaki četvrti od ukupno testiranih 6568 i 1628 pozitivnih pri čemu je on u prvih 15 dana studenog bio ukupno i veći  od prosječno 27 posto dnevno.

Da se stanje popravlja slaže se i Mato Matijević, ravnatelj Zavoda za javno zdravstvo županije. No ne želi se upuštati u ocjenu da smo prošli tjedan prešli vrhunac četvrtog vala. Za takvu ocjenu je po njemu potrebno pričekati još nekoliko dana i nastavak ovog trenda statistike u padu.

Mato Matjević

Mato Matijević, ravnatelj Zavoda za javno zdravstvo županije

Dvostruko gore nego lani

U Požeško-slavonskoj županiji 24. studenog prošle godine je bilo aktivno 270 slučajeva zaraze korona virusom, 236 osoba nalazi se u kućnoj izolaciji, a 34 osobe su hospitalizirane. Na posljednjem testiranju obrađeno je 289 uzoraka, od kojih je 36 pozitivnih što je 12,5 posto. Na području Grada Pakraca je toga dana lani bio 31 aktivni slučaj zaraze koronavirusom, a na području Lipika 8. U pakračkoj bolnici je bilo pet pacijenata hospitalizirano zbog bolesti Covid-19, izvijestilo smo prije točno godinu dana, dakle statistika je bila dvostruko bolja.  

Nastavlja se cijepljenje

U subotu 27. studenog se nastavlja s cijepljenjem. Na punktu u sportskoj dvorani u Pakracu od 9 do 13 sati moći će se prvi, drugi ili treći put cijepiti svi zainteresirani građani, a na raspolaganju će im biti cjepiva proizvođača Moderna, Janssen i  Pfizer. Na cijepljenje je potrebno ponijeti zdravstvenu i osobnu iskaznicu.

U povodu cijepljenja i covid potvrda županijski HZZJ je jučer izdao posebno priopćenje/upute u kojem ističu: „Uz zaštitu koje cjepivo pruža protiv bolesti COVID-19, cijepljeni će preko sustava e-Građani ili u nadležnom HZZO-u (zdravstveno osiguranje) zatražiti EU digitalnu COVID potvrdu 22. dan od primitka prve doze cjepiva i potvrda će im biti valjana 42 dana od prve doze (Pfizer i Moderna), odnosno 84 dana od prve doze (Astrazeneca).

Po primitku druge doze, potvrda se može zatražiti odmah te će biti valjana najmanje 365 dana.

Obzirom da cjepivo Janssen ide u jednoj dozi, potvrda se može zatražiti  15 dan od datuma cijepljenja  i  valjana je  365 dana. Više informacija o EU digitalnoj COVID potvrdi na https://www.eudigitalnacovidpotvrda.hr/hr.“

S obzirom da do početka studenog poslodavac država, odnosno sve ustanove i tvrtke povezane s njom i lokalnom/područnom upravom od svojih zaposlenika za dolazak na posao traži covid potvrde interes za cijepljenje je naglo poraslo. U subotu 20. studenog u Lipiku je tako cijepljeno  224 osobe od čega 160, prvom dozom, samo tri drugom i 61 trećom. U tri prethodna termina cijepljenja u studenom na pakračkim punktovima je cijepljeno ukupno 870 građana od kojih 525 prvom dozom što je više nego dvostruko u odnosu na mjesečne brojke tijekom listopada i rujna. To nam je potvrdio i M. Matijević rekavši da je u ovom mjesecu na svim punktovima županije 70 posto osoba došlo radi cijepljenja prvom dozom. 

S obzirom na taj porasli interes bit će interesantno vidjeti nove podatke HZZJ-a na takozvanoj mapi procijepljenosti. Prema njihovim informacijama zaključno s 8. studenim s mjestom prebivališta na području Grada Pakraca prvom dozom je cijepljeno 3855 građana ili 58,35 posto svog stanovništva, dok je s dvije doze cijepljeno 3436 građana ili 52,01 posto. U oba slučaja smo i dalje bolji od županijskog prosjeka koji je iznosio 50,78 posto, odnosno 42,29%.  

REd 15

Testiranje zaposlenika

Što se tiče testiranja zaposlenika u javnim službama radi covid potvrda i dalje je najzastupljeniji punkt pakračkih ambulanti Doma zdravlja gdje se testiranje uz prethodnu narudžbu provodi i prije i poslijepodne, čak nedjeljom. Prošloga tjedna su obavili oko 400 testiranja pri čemu su četiri nalaza bili pozitivna. Dr. Ivan Beluškov, koordinator za cijepljenje i testiranje na području Pakraca i Lipika, očekuje da će s protokom vremena od cijepljenja taj broj padati.

Osim ambulanti obiteljske i stomatološke medicine na našem području  brzo antigensko testiranje od ponedjeljka do subote u 8 sati ispred hitnog ulaza provodi i pakračka bolnica, a cijena je 150 kuna. Potrebno se naručiti, a sve detalje oko narudžbi, termina i uplatnica zainteresirani mogu vidjeti na njihovoj mrežnoj stranici.

U pakračkim prosvjetnim ustanovama do covid potvrde samo uz redovno testiranje može  između 15 i 20 posto zaposlenika pri čemu je taj broj u opadanju, kažu ravnateljice pri čemu nekih većih problema nema.  U osnovnoj školi je prema napucima Ministarstva izdano jedno prvo upozorenje, ali ravnateljica očekuje da će problem biti riješen ovih dana, dok u vrtiću imaju sporadično takvih problema s jednom osobom. U bolnici se učestalo testira još 10 zaposlenika mada se taj broj iz dana u dan mijenja ovisno o cijepljenju, odnosno protoku vremena od oboljenja, ili povratku s dužih bolovanja, kaže M. Major. Prema našoj telefonskoj anketi u drugim pakračkim tvrtkama, ustanovama kao i gradskoj upravi problema sa zaposlenicima i covid potvrdama nema. 

   

adsfaltiranje šuškove Medium

Od poslijepodneva kao i sutra (srijeda 24. studenog) i djelomično u četvrtak 25. studenog zbog asfaltiranja za sav automobilski promet i parkiranje (!!!) će biti zatvorena Ulica Gojka Šuška, Trg dr. Franje Tuđmana i dio Bolničke ulice do Prilaza na mali most. Time će biti onemogućen pristup Ulici Vlade Laučana, ali i izlaz iz Prolaza baruna Trenka u Bolničku ulicu, izvijestio je Marijan Malogorski, pročelnik Odjela za stambeno-komunalne poslove gradske uprave. Obilazan pravac je preko Malog mosta i nastavkom Bolničke, odnosno već uobičajeno kroz Tomislavovu, Gajevu i Strossmayerovu ulicu.

Izvođač radova na aglomeraciji GGD Kranj i kooperanti planiraju u tim prometnicama (osim Laučanove) nanijeti gornji habajući asfaltni sloj.

Prije 10 dana, 13. studenog  je u Šuškovoj ulici i Tuđmanovom trgu nanesen donji, noseći asfaltni sloj. Inače radovi na aglomeraciji u Šuškovoj ulici su počeli 6. lipnja, pri čemu je povremeno u intervalima od nekoliko dana promet omogućavan pa je time ova ulica pozitivan rekorder po brzini odrađenog posla, odnosno vraćanja u funkciju.

Ovisno o vremenskim prilikama Malogorski se nada da će ove godine habajući asfaltni sloj biti nanesen i u donjem dijelu Bolničke ulice, od Prilaza na mali most do križanja s Ulicom Matice hrvatske gdje bi do Božića trebala biti postavljena i nova ulična rasvjeta. Iscrtavanje prometne signalizacije će na svim ovim prometnicama najvjerojatnije pričekati proljeće, a  Grad zahtijeva od izvođača da u nastavku sanacije prometnica još ove jeseni stavi naglasak na asfaltiranje raskopanih nogostupa kako bi neometano mogla raditi zimska služba.  

Plan prometa mapa

pogled iz zraka 1024x614 c

Turistička zajednica grada Pakraca i Grad Pakrac pozivaju sve kreativce na sudjelovanje u foto-natječaju za fotografije s motivima našeg grada kroz sva godišnja doba, ali i skrivenih detalja koji krase naš grad. Natječaj traje do 2. prosinca 2021.godine, a na temelju poslanih fotografija žiri nagradnog natječaja će izabrati fotografije koje će biti postavljene na kalendaru i promotivnim materijalima za 2022. godinu.

UVJETI NATJEČAJA:

  • Fotografije se prijavljuju na e-mail adresu TZ Grada Pakraca Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
  • Svaki sudionik može poslati najviše 5 fotografija u digitalnom formatu za foto natječaj
  • Veličina fotografije – preporučljivo je fotografije snimiti u rezoluciji od minimalno 3000 pixela (po dužoj strani fotografije), minimalno 300 dpi, u JPEG (.jpg) formatu. Pojedinačna fotografija može biti maksimalne veličine 25 MB.
  • Fotografirati se može fotoaparatom, tabletom ili mobitelom.
  • Uz prijavu fotografije, potrebno je navesti što fotografija predstavlja.
  • Svaki od sudionika natječaja prijavljuje isključivo svoje fotografije i preuzima odgovornost za sadržaj.
  • Sudjelovanjem na natječaju autori fotografija daju pravo organizatoru na javno izlaganje imena autora, objavu fotografije na web stranici i društvenim mrežama Grada Pakraca i Turističke zajednice Grada Pakraca, uz navođenje imena i prezimena autora te korištenje fotografija za izradu promotivnih materijala.
  • Žiri će izabrati najbolje fotografije cjelokupnog natječaja
  • Natjecatelji su dužni potpisati Izjavu o davanju suglasnosti za korištenje osobnih podataka u svezi provedbe foto natječaja (izjavu možete preuzeti na web stranici : https://tz-pakrac.hr/ )

novac velika

Grad Pakrac će i ove godine, kao i lani, umirovljenicima isplatiti  božićnice u iznosu od 150 kuna, stoji u obavijesti na gradskim službenim stranicama. Pravo na isplatu božićnice stječu umirovljenici koji imaju prebivalište i borave na području Grada Pakraca i čija mjesečna mirovina ne prelazi 1.700 kuna. Kako nam je rekla Dubravka Špančić, stručna suradnica u Gradu Pakracu, isplata, kao i samo podnošenje zahtjeva ove godine, radi epidemioloških mjera i ograničenja provest će se korištenjem nekoliko metoda kako bi svim umirovljenicima omogućili pravo. 

Umirovljenici koji su 2020. godine primili božićnicu Grada Pakraca iz sredstava blagajne  u gotovini, jer nemaju račun, primit će poziv poštom za preuzimanje božićnice i ne moraju podnositi zahtjev. Sve promjene poput adrese, računa, iznosa mirovne ili slično građani trebaju javiti na broj 034 411 080 (lokal 21) do 1. prosinca 2021.

Umirovljenici koji prošle godine nisu primili božićnicu, a ostvaruju pravo, mogu ju dobiti popunjavanjem obrasca na dva načina:

1) Online  - ispunjeni objavljeni obrazac i dokaze (potvrdu o mirovini, tekući račun, osobno iskaznicu) skenirati te poslati na mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. od koje će primiti potvrdu o primljenom zahtjevu.

2) u gradskoj upravi, Trg bana J. Jelačića 18 u Pakracu;

ako imaju EU digitalne COVID potvrde – svakim radnim danom od 8 – 11 sati u uredu broj 128 gradske uprave (zgrada gradske uprave, prvi kat desno)

ukoliko nemaju EU digitalne COVID potvrde utorkom i četvrtak od 12-13 sati na ulazu u zgradu gradske uprave

Svi umirovljenici koji podnose zahtjev dužni su ponijeti osobnu iskaznicu, odrezak/potvrdu o mirovini isplaćenoj za mjesec rujan 2021. godine (potvrda iz banke ili odrezak kojega donosi poštar) i karticu tekućeg računa te ispuniti obrazac. U Gradu Pakracu ističu da je ulazak u zgradu gradske uprave, osim posjedovanja EU digitalne COVID potvrde, moguć uz obvezno korištenje zaštitne maske.

Umirovljenici svoje pravo mogu iskoristiti do 20. prosinca 2021. godine.

Građani sve dodatne informacije mogu dobiti na broj 034 411 080, lokal 21 ili na email: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

stanpovnici 1

Unazad tri godine na skrbi proračuna Grada Pakraca bilo je ukupno 91 pas što je porezne obveznike koštalo ukupno bezmalo 400.000 kuna, najviše 2019. – 170.000 kuna; 2020. – 115.000 i u prvih deset mjeseci ove godine 113.000. Koliko su to veliki iznosi dovoljno ilustrira podatak da na godišnjoj razini mnoge udruge dobivaju znatno manje proračunskih sredstava od pasa.

Kako su se psi nastanili u pakrački proračun?

Prema više zakona koji reguliraju komunalni red, ali i dobrobit životinje, svaka jedinica lokalne samouprave je dužna imati ugovor s ovlaštenom pravnom osobom o hvatanju i zbrinjavanju pasa lutalica. Grad Pakrac takav ugovor, kao i većina jedinica lokalne samouprave naše županije, ali i 10-tak JLS susjednih županija, ima takav ugovor s Veterinarskom stanicom Pakrac  koja pse zbrinjava u svom Skloništu za životinje na Bučju. Njihovi zaposlenici po dojavi lokalnih vlasti, najčešće komunalnog redara, hvataju pse koji su uočeni da lutaju javnim prostorima. Ako tako uhvaćen pas nema čip, ili se ni na koji drugi način ne može utvrditi njegov vlasnik, on postaje „gradski“ što znači da njegovo hvatanje, cijepljenje, čipiranje, eventualno liječenje ili neki drugi prateći trošak ide na teret proračuna, a nakon toga  iz istog izvora se plaća dan boravka psa u skloništu 37,5 kuna. Otuda godišnje skrb o gradskim psima već godinama redovito prelazi 100.000 kuna pri čemu nije vidljiv trend opadanja tog troška.

Udomljeno 78 pakračkih pasa

Od 91 psa koji su unazad tri godine postali „gradski“ u skloništu je početkom studenog na čekanju udomljavanja bilo 8. U te tri godine u skloništu je uginulo pet „gradskih“ pasa, a 78 je udomljeno, što se sve može popraćeno fotografijom i osnovnim podacima svakog psa vidjeti na gradskoj mrežnoj stranici.

Kako bi smanjio troškove dnevnog „pansiona“ za pse od 37,5 kuna, Grad je 2019. godine uveo mjeru kojom novčano potiče udomljavanje „svojih“  pasa koja podrazumijeva tisuću kuna naknade budućih troškova, ako i naknadu neophodnih troškova prilikom udomljavanja pri čemu se s udomiteljem sklapa ugovor kojim se definiraju odredbe o načinu držanja psa, uglavnom prenesene iz Zakona o dobrobiti životinja. U te tri godine na taj način je udomljeno 25 pakračkih pasa, najviše prve godine 15, lani samo 4 što je proračun koštalo 6.500 kuna, a od 31. listopada ove godine šest ugovora ukupne vrijednosti 9.100 kuna. Zainteresirani sve detalje oko ugovora i postupka udomljavanja mogu saznati svakog radnog dana u gradskoj upravi.

psi u azilu

Na Bučju u ponudi 40-tak pasa

Početkom studenog u Skloništu za životinje na Bučju na čekanju udomljavanja bio je 41 pas koji su tu pristigli iz svih jedinica lokalne samouprave s kojima pakrački veterinari imaju ugovor. Osim nekoliko starijih izuzetaka psi su uglavnom u starosti od nekoliko mjeseci do tri godine, mješanci u težini između 10 i 20 kg s ponekim izuzetkom iznad ili ispod te granice. Izgled i najosnovniji podaci o psima mogu se vidjeti na mrežnoj stranici skloništa  http://skloniste-pakrac.com/. Potencijalni udomitelji pasa, na Bučju mogu vidjeti pse svakog radnog dana od 11 do 15 sati i subotom od 7 do 9, ali je radi mogućeg odlaska zaposlenika na teren poželjno da se najave na mobitel 099 44 11 019.

Kako nam je rekao Tihomir  Čop, voditelj Skloništa, u ovoj godini do početka studenog  u sklonište je prispio 171 pas. Udomljeno je 140 pri čemu i neki koji su u skloništu od lani. Najviše njih je otišlo u Njemačku – 104. Tamo ih odvozi jedna od njihovih udruga za zaštitu životinja koja im pronalazi obitelji udomitelja, a takav ugovor osim s našim skloništem ima i sa skloništem u Šibeniku i Zagrebu. Po pse dolaze svaka tri ili četiri tjedna, a koliko će ih odvesti ovisi o slobodnim mjestima u kombiju, odnosno njegovoj popunjenosti iz druga dva navedena skloništa. Zadnji put su bili 5. studenog i odvezli pet pasa, a slijedeći dolazak je najavljen za 26. studenog.  

Tihomir Čop