budi turist 1

„Budi turist u svome gradu“ naziv je inicijative koju provodi Turistička zajednica Grada Pakraca u suradnji s Ekonomskom i turističkom školom Daruvar, a koja će biti održana u petak 29. srpnja. Inicijativa je osmišljena na način da učenici daruvarske škole koji u Turističkoj zajednici Grada Pakraca pohađaju praksu istražuju dio pakračke povijesti te da ju prezentiraju kroz turistički obilazak.

Najprije će u 18:15 sati Bram Meijer povesti posjetitelje u obilazak na temu „Pakrac – poveznica između tržišta Istoka i Zapada“ za koju je istražio obrtništvo i princip prodaje roba i usluga kroz našu povijest. Potom će od 19 sati ulogu turističkog vodiča preuzeti Martina Grgić koja je osmislila obilazak za najmlađe, a budući da želi postati učiteljica, spojila je to s turizmom!

„I ovog ljeta su nam na praksu došli učenici raznih interesa i afiniteta, a cilj nam je bio da kroz istraživanje za ovu inicijativu nešto nauče i osmisle zanimljiv sadržaj. Pozivamo sve naše sugrađane da nam se pridruže u petak i dođu na ovaj obilazak jer vjerujem da će uz dobru zabavu i naučiti ponešto novo o našem gradu“, poručuje Gabriela Sabo Seleši, direktorica TZ Pakrac koja je ovu inicijativu pokrenula prije četiri godine.

Seleši dodaje da se inicijativi naknadno priključio i Kristian Matijević koji je počeo razrađivati svoju turu koju će prezentirati sljedeći tjedan.

coronavirus 4914026 1920

U Požeško-slavonskoj županiji 27. srpnja je bilo aktivno 107 slučaja zaraze koronavirusom pri čemu su četiri osobe bile hospitalizirane. Dan ranije na testiranju je obrađeno 40 uzoraka, od kojih je 26 pozitivnih.

Ukupno gledajući epidemiološko stanje krajem srpnja, kao i u ostatku Hrvatske, situacija se ponovo pogoršala. U taj mjesec smo ušli sa samo 14 aktivnih oboljenja i dvije hospitalizirane osobe, a 4. srpnja od 43 testirana uzorka niti jedan nije bio pozitivan. No već polovinom mjeseca smo dosegli  63 aktivna oboljenja i 30-tak dnevno pozitivnih pa smo 21. srpnja imali 130 aktivno oboljelih i 6 hospitaliziranih, u oba slučaja najlošiji ovomjesečni statistički rezultat, proizlazi iz dnevnih izvješća županijskog Stožera CZ. 

Usporedbe radi, lani 27. srpnja je bilo aktivno samo pet slučajeva zaraze i niti jedna osoba nije hospitalizirana. U posljednjih sedam dana tada je testirano 374 uzorka pri čemu je samo četvero bilo pozitivnih. Radi svih tih statističkih podataka, stručnjaci su zabrinuti za razvoj epidemije na jesen.

Kompostiranje

„Svi korisnici usluga odvoza, sakupljanja i zbrinjavanja otpada s područja Grada Pakraca koji žele komposter za kućno kompostiranje biorazgradivog otpada mogu ga besplatno preuzeti u pakračkom Komunalcu“, poručuju iz ove tvrtke koja praksu nabave kompostera za kućanstva provodi unazad pet godina u suradnji s Gradom Pakracom.

Komposteri su građanima dijeljeni u više navrata, ovo je treći puta i prema tvrdnjama iz Komunalca potražnja je u posljednje vrijeme povećana. U posljednjoj seriji nabavljeno je 450 kompostera zapremine 350 litara, a do sada ih je podijeljeno tristotinjak.

Kompostiranjem se dobiva kvalitetno gnojivo za vlastite nasade te smanjuje količina komunalnog otpada u spremnicima za otpad.

policija auto

Najveću novčanu kazna predviđenu za prekršaj policija je na našoj županiji ovog vikenda izrekla u Pakracu. U petak 22. srpnja 2022. oko 21,10 sati u Bolničkoj ulici, policijski službenici su prilikom kontrole prometa zaustavili osobni marke „Ford“, daruvarskih registarskih oznaka kojim je u pod utjecajem alkohola u organizmu u koncentraciji od 2,32 promila, u zabranjenom smjeru, upravljao 44-godišnjak. Budući da je postojala opasnost da će nastaviti s činjenjem prekršaja  44-godišnjak je smješten u posebnu prostoriju policije i protiv njega slijedi prekršajni nalog u iznosu od 12 tisuća kuna i zaštitna mjera zabrane upravljanja vozilom „B“ kategorije u trajanju od četiri mjeseca.

No i dalje je po koncentraciji alkohola srpanjski mjesečni rekorder 37-godišnji vozač kojeg je  12. srpnja  oko 19,30 sati u Badljevini,  na Trgu doktora Franje Tuđmana, policija zatekla za volanom pod utjecajem alkohola od 2,46 promila nakon što je  automobilom marke „Mazda“, daruvarskih registarskih oznaka prešao preko otoka koji dijeli dvije prometne trake pri čemu je  udario u metalni stup i prometni znak.

20220722 132634 Medium

Zbog izvođenja radova na rekonstrukciji dijela županijske prometnice koja prolazi pakračkim Trgom bana Josipa Jelačića od 25. srpnja od 7 sati do 30. srpnja do 17 sati bit će zatvorena ulica za promet svih vozila, točnije od zgrade pakračkog suda do početka Ulice 30. svibnja, obavještavaju građane iz Županijske uprave za ceste Požeško-slavonske županije.

U tom vremenskom razdoblju dok traju radovi građani se mole da koriste obilazne pravce:

  • Trg bana Josipa Jelačića - Ulica 30. svibnja - križanje ulice J.J. Strossmayera i Ulice braće Radić.
  • Ulica J.J. Strossmayera - Ulica braće Radić - Ulica Vlade Laučana - Bolnička ulica - Ulica Matice hrvatske.

IMG 20220720 113359

Makar ih po ulicama susrećemo već godinama, električni romobili su u slovo zakona ušli tek ovih dana, definirani kao osobno prijevozno sredstvo. Propisano je to posljednjim Zakonom o sigurnosti na cestama koji će na ovaj tjedan biti objavljen u Narodnim novinama, dok će na snagu stupiti tjedan nakon objave. Dugo je to očekivana vijest, s obzirom na to da je zastupljenost električnih romobila u prometu značajno porasla. Ima ih posvuda, voze ih odrasli i maloljetnici bez razlike je li riječ o cesti, nogostupu ili biciklističkoj stazi.
Novim zakonom romobili su preusmjereni isključivo na biciklističke staze, a tamo gdje ih nema ili ih ima premalo, prebacuje ih se na nogostup ili prostor predviđen samo za pješake. No, straha za pješake nema jer se u tom slučaju - kao primjerice na pakračkoj gradskoj šetnici – brzina vožnje romobila ograničava na krajnje obzirnu, odnosno na brzinu pješakovog hoda - oko 5 km/h.
Nadalje, usvojene izmjene zakona reguliraju kako takav električni romobil ne smije biti jači od 0.6 kW i neće smjeti biti brži od 25 km/h. Kako proizvođači nude i brže električne romobile, koji mogu povući čak i do 70 km/h, takvi će morati proći homologaciju te biti registrirani. Novi propisi također podrazumijevaju da na romobilima, motociklima i mopedima više neće biti dopušteno prevoženje drugih osoba, pogotovo djece, što je prilično opasna praksa.

Romobili iznimno mogu na cestu
U slučaju da negdje nema pločnika namijenjenog pješacima, vozači romobila smiju se kretati dionicama županijskih, lokalnih i nerazvrstanih cesta na kojima je brzina kretanja ograničena na 50 km/h ili manje i na kojima je to dopušteno postavljenim prometnim znakom kojim se dopušta kretanje osobnih prijevoznih sredstava. Pritom se moraju kretati što bliže desnom rubu kolnika.

Obavezna kaciga – kazne 300 kuna!
Isto tako, regulirano je nošenje kacige i pravila vožnje – svi vozači romobila, rola i koturaljki moraju nositi kacigu, u suprotnom slijedi kazna od 300 kuna. Motoristi će zbog vožnje bez zaštitne kacige biti kažnjeni s 1000 kuna. Kacigu na biciklu moraju nositi vozači bicikla mlađi od 16 godina, u suprotnom im slijedi kazna od 300 kuna. Također, smanjila se kazna za slušalice u ušima za vrijeme vožnje sa sadašnjih 1000 na 300 kuna.
Novi zakon prokomentirao nam je Andrej Brus, kao predstavnik populacije koja romobil ne koristi u hobističke svrhe, već za potrebe posla. Vlasnik je obrta Per Futuro koja se bavi pripremom brze hrane uz dostavu. Kako bi spretnije i lakše cirkulirao gradskim prometnicama i dostavio svježe obroke po narudžbi Andrej je nabavio električni romobil s ciljem smanjenja troškova te pozdravlja postavljanje prometnih pravila za korisnike romobila.
„Danas kad se pazi doista na svaku kunu odlučio sam se na nabavu električnog romobila i jako sam zadovoljan.Smanjio sam potrošnju goriva, naročito stoga što imamo puno gradske vožnje zbog desetak, petnaest dostava dnevno i moraš obići pola grada da bi nešto dostavio na adresu. Ovako je to puno praktičnije. Sve je poskupjelo, a mi da ne povisujemo cijene te da zadržimo uslugu besplatne dostave i uopće ostanemo konkurentni, došli smo upravo na ovu ideju koja se pokazala odličnom. Zadovoljan sam što je konačno definirana uloga romobila u prometu, novi zakon pozdravljam i rado ću mu se prilagoditi. Najmanji je problem staviti kacigu na glavu i usporiti …“, prokomentirao nam je kratko vlasnik Per Futura koji posjeduje i vozačku B kategoriju pa svojim povremenim izlaskom na cestu zasigurno neće ugrožavati ostale sudionike.
Problem, zapravo, ostaje s onima koji će s jačim modelom smjeti sudjelovati u prometu bez ikakve potvrde o poznavanju elementarnih osnovnih pravila. Slično je to kao već postojeći problem s biciklistima koji smiju prometovati cestom, a ne trebaju položiti niti jedan ispit ni znati ijedan prometni propis.
Jedino… za razliku od ugodnog bicikla, na romobilu stojite na uskoj i nestabilnoj daščici s minijaturnim kotačima koja juri i do 70 km/h, i dovoljna je kakva manja neravnina ili rupa da nastane 'belaj'. A da su nam ceste staklo – i nisu.