vodozahvat Šumetlica

Dotok vode u javni vodovodni sustav Šumetlica je još uvijek veći od potrošnje te za sada nema opasnosti od nestašica ili potrebe za redukcijom, rekao je Marijan Pierobon, direktor Voda Lipik, opskrbljivača vodom našeg područja. Potok Šumetlica je još uvijek dovoljno izdašan za dnevnu potrošnju naših građana tako da vodocrpilište Gaj i dalje radi samo na tehničkom minimumu, a podizanje razine njegovog crpljenja i upumpavanja vode u javni vodovodni sustav će se primijeniti kada dotok iz Šumetlice bude manji od potrošnje koja se u prosjeku kreće oko 35 litara vode u sekundi. Zadnji put smo takvu situaciju imali u kolovozu 2017. godine kada je dovoljno vode osigurano upravo zahvaljujući tog proljeća dovršenog crpilišta u Gaju. Kada bi to u slučaju nastavka sušnog razdoblja moglo biti, ne može se procijeniti.

Nažalost vodoopskrbni sustav Šumetlice ima samo jedan akumulacijski bazen kapaciteta 1800 kubnih metara koji ne služi kao stvaranje zaliha nego za tehničko funkcioniranje sustava kao što je osiguranje pritiska u cijevima te izravnavanje dnevne potrošnje (noć-dan) te stoga pozivanje građana unaprijed na štednju vode ili preventivna redukcija ne bi imalo nikakvog učinka niti smisla, kaže Pierobon. Dođe li do stanja manjeg pritoka od potrošnje, najprije će se podići razina crpljenja vodozahvata u Gaju, a nakon toga pozvati građane na štednju te na kraju uvesti i redukcija o čemu će građani biti informirani putem naših lokalnih medija.

sadašnji objekt jug Medium

1646061873img 20220228 160500

Od kada je Grad Pakrac početkom siječnja pokrenuo aplikaciju moj.pakrac.hr, uslugu koja omogućuje građanima Pakraca jednostavnu prijavu, pregled i komentiranje komunalnih nepravilnosti i problema na administrativnom području Grada, do danas je zaprimljeno 90 prijava.

Što se tiče statistike prijava u koju svatko ima direktan uvid na gradskoj službenoj stranici, od ukupno 90 prijava, 79 je riješeno, 10 je u obradi i jedna je novopristigla. Najviše prijava (61) odnosi se na komunalni nered, 12 prijava za zapuštena zemljišta, 11 prijava se tiče javne rasvjete i 3 prijave za održavanje cesta.

Kako nam je rekao Tomislav Luksetić, komunalni redar Grada Pakraca, iako je aplikacija aktivna među građanima, on i dalje zaprima prijave i na svoj službeni mail i mobitel te se postupa odmah čim prijava stigne. Komunalni problemi poput divljih deponija ili manjih oštećenja na gradskim površinama su predmeti koji se rješavaju vrlo brzo, no kako ističe Luksetić, problem predstavljaju neke zarasle i neodržavane parcele na kojima nisu utvrđeni imovinsko - pravni odnosi, ali i to se pokušava riješiti upornim upozorenjima i opomenama.

Da je aplikacija zaživjela među Pakračanima, ocjenjuje i Darko Miletić, službenik u pakračkoj gradskoj upravi koji zaprima prijave i prosljeđuje ih nadležnim osobama za rješavanje. „Jako smo zadovoljni što su Pakračani prepoznali ovu mogućnost brze prijave i što redovno koriste aplikaciju. Dosada nismo dobili niti jednu zlonamjernu prijavu nego realne potrebe građana na što im zahvaljujemo i pozivamo da i dalje koriste aplikaciju koja je primarno i napravljena za njih“, ističe Miletić.

Podsjetimo, aplikacija je namijenjena za prijavu komunalnih problema i nepravilnosti koje je potrebno sanirati, na primjer javne površine, oštećenja javnoprometnih površina (kolnik, nogostup, pješačke zone), odlaganje otpada, glomazni otpad (divlji deponiji), neispravni spremnici, onečišćenja ili oštećenja javnih zelenih površina, voda i odvodnja, začepljeni slivnici, neispravna prometna signalizacija, oštećenja na gradskim parkiralištima, oštećenja opreme u gradskim parkovima, oštećenja opreme na gradskim igralištima, neispravna javna rasvjeta, neispravni stupići i ograde, oštećenja urbane opreme i uređaja, oštećenja ili nedostatak natpisnih ploča.

mojPakrac 1536x928

 
viber image 2022 05 16 08 53 51 348

U okviru projekta „Ruralno je popularno!“ čija provedba traje od 1. siječnja 2022. godine do 1. siječnja 2023. godine do danas su održane razne aktivnosti. Osim početne konferencije istaknut ćemo onu edukacijsku „Saznaj sve o turizmu“ održanu od strane TZ Grada Pakraca, kao i praktične radionice „Upoznaj tradicijsku gastronomiju“, upriličenu na turističkoj lokaciji Izletišta „Da-Bar“, te istog dana održanu radionicu „Upoznaj naša obiteljska poljoprivredna gospodarstva“.  U sklopu posljednje predstavljen je OPG Vesne Huška. Tijekom radionice mladi su obišli OPG te su upoznati s kompletnim procesom njegova funkcioniranja, a prezentirana im je priprema tradicijskog jela „šaran na rašljama“ u kojoj im je omogućeno i osobno sudjelovanje.

viber image 2022 05 16 08 50 13 559

Nadalje, održana je dvodnevna edukacija HGSS-A za mlade pod nazivom „Nositelji i organizatori turističkih sadržaja u prirodi“, uz završno polaganje ispita te stjecanje certifikata za navedenu edukaciju (iz projekta plaćeni svi troškovi za ukupno deset polaznika).

20220531 091527

Osim toga, pomoću anketnih listića provedeno je vanjsko neovisno vrednovanje uspješnosti projekta „Ruralno je popularno!“, a ono je pokazalo da čak 90 posto sudionika podržava provedene aktivnosti, kao i cjelokupni projekt koji ima za cilj poboljšanje kvalitete života mladih na ovom ruralnom području te im šalje poruku perspektive ostanaka na ruralnom području, uz planiranje budućnosti kroz iskorištavanje značajnih turističkih i poslovnih prednosti ruralnog kraja.
U narednom razdoblju će biti proveden ostatak planom i programom predviđenih aktivnosti: Saznaj sve o turizmu, Upoznaj tradicijsku gastronomiju, Upoznaj naša obiteljska poljoprivredna gospodarstva, Sigurno kretanje i boravak mladih u prirodi, Zdravi turizam, Postani voditelj poslovnice turističke agencije te naposlijetku i završna konferencija.

Vidljivost CRO Outdoor

 
 
 

Publikakino

U dvorištu kurije Janković 16. srpnja nastavlja se „Kino pod zvijezdama“, druga po redu besplatna projekcija filma. Ovog vikenda s početkom u 21 sat na rasporedu je avanturistički film „Uncharted – Otimači izgubljenog blaga“ inspiriran hvaljenom serijom videoigara. Sljedeća dva termina „Kina pod zvijezdama“ bit će 23. i 30. srpnja u isto vrijeme.

U nastavku donosimo popis narednih projekcija filmova.

293577147 8012531075454284 2107412669963924629 n

Andrijana i pas

Nekome isključivo čuvar kuće, a nekome pak član obitelji, pas je u velikom broju kućanstava prisutan. Neovisno o dinamici odnosa vlasnik-pas, možemo sa sigurnošću reći da je psu kao i svakom živom biću potrebna određena doza pažnje i njege. Doduše, današnji  ubrzani stil života mnogim vlasnicima ograničava vrijeme koje bi posvetili svom kućnom ljubimcu pa se u tom slučaju odnos svodi na hranjenje, igru i šetnju. Njega, koja se odnosi na brigu o fizičkom izgledu, zbog toga pada na dno ljestvice prioriteta ili u zaborav. Srećom, postoje profesionalci koji će taj posao obaviti umjesto vas, a od ovoga tjedna to možete obaviti i u Psunjskoj ulici gdje je otvoren „Nao“, prvi pakrački salon za njegu pasa.

Vlasnica ovoga salona je Andrijana Prebeg, mlada Pakračanka rodom iz Kutine o kojoj smo već pisali jesenas kada je prvi puta spomenuta potreba objekta gdje bi se nudile usluge za pse. Andrijana i njen partner Darijo Čakarić inače se bave uzgojem japanskih akita u registriranom uzgoju Nao Kensha, a njihovu priču možete pročitati OVDJE. Povodom otvorenja, posjetili smo salon gdje smo razgovarali s novopečenom vlasnicom, a koja nam je opisala kako je realizirana ova ideja i što budući klijenti mogu očekivati.

AndrijanaPrebeg

Andrijana Prebeg

Iskustvo groominga još od djetinjstva

Nešto više od tri mjeseca trajale su pripreme za otvorenje; od  slanja zahtjeva za potporu za samozapošljavanje koju nudi Hrvatski zavod za zapošljavanje, izrade poslovnog plana, potrage za dobavljačem pa sve do kupovine robe i prenamjene nekadašnje kuhinje u budući salon za pse. Na pitanje tko je u svemu tome pomogao Andrijani, navodi da je to bio upravo Darijo koji je bio najveća podrška. Osim pripremanja prostora i potrebne dokumentacije, Andrijana je polagala tečaj za grooming, odnosno njegu pasa kod Anite Valjavec u Kutini. Tamo je usavršila te napokon stavila pečat na svoje znanje i iskustvo koje stječe još od djetinjstva, a sami tečaj značio je više od dva mjeseca cjelodnevnog rada uz mentorstvo.  Saznajemo da dobar groomer, osim privrženosti spram životinja, ima „oko“ za šišanje kako bi sve bilo ujednačeno i uredno, pa bi tako na sam pogled psa trebao percipirati kakvog bi oblika krzno trebalo biti.

Individualizirani pristup i cijene

U Nao salonu nude se svi klasični tretmani njege, a koji obuhvaćaju podrezivanje noktiju, čišćenje higijenskih zona,kupanje, šišanje, iščešljavanje, čišćenje ušiju i drugo. Također će se pobrinuti za buhe i napomenuti ako primjeti kakav zdravstveni problem. Često pitanje među vlasnicima pasa je trebaju li prisustvovati tretmanu ili su slobodni prepustiti ga na nekoliko sati? Na to Andrijana odgovara da je bolje kada vlasnici nisu prisutni jer su psi tada puno mirniji i lakše je obaviti posao, nadodavši da se psi drugačije ponašaju u prisustvu svoga vlasnika, češće pružaju otpor i mogu biti defenzivni. Savjetuje da je psa potrebno socijalizirati od rane dobi kako bi se naučio na zvuk fena, mašinice, češljanje te ostale postupke njege. „Svaki je pas individualan i nema pravila kako će se tko ponašati u salonu – neki psi koji po prvi puta dolaze u salon mogu biti potpuno mirni, nasuprot pasa koji još od malih nogu dolaze i još uvijek imaju burne negativne reakcije“, priča nam Andrijana.

Cijene tretmana ovise ponajviše o veličini i stanju psa, odnosno o stupnju zapetljanosti dlake i gustoći krzna pa se tako cijene kreću od 180 do 500 kuna, što je relativno povoljno usporedimo li ih s onima u većim gradovima gdje se na takve tretmane troši između 250 do čak 1000 kuna. Za tretiranje štenaca do šest mjeseci Andrijana daje značajan popust čime želi potaknuti vlasnike da već tada započnu sa privikavanjem kako bi u budućnosti posjeti salonu bili radostan doživljaj, a ne traumatičan.

Uvidom u njenu životnu priču te privrženost psima, kako vlastitim tako i tuđim, Andrijanina ljubav prema ovom poslu je neupitna, a o tome govori i činjenica da se svakom psu-klijentu posvećuje najmanje dva sata. Iako početnica u vlastitom poslovanju, o njenim vještinama će te moći i sami posvjedočiti rezerviranjem termina za svog kućnog ljubimca, a mi Andrijani želimo puno uspjeha u budućem poslovanju.

naosalon