Danas je u holu pakračke osnovne škole održan program dobrodošlice za učenike prvih razreda. Prvašiće su dočekale učiteljice koje će ih podučavati naredne četiri godine, a najljepše su im želje te obilje uspjeha uputili Sanja Delač, ravnateljica škole te Tomislav Petrač, pročelnik Gradske uprave, uručivši im i prigodne darove. Njihovi godinu dana stariji kolege pozdravili su ih plesnom točkom, a učenici četvrtog razreda pjesmom.

„Prošle školske godine školu je pohađalo 648 učenika, a prema prvim podacima u novu je upisano njih 650. Broj učenika je čak veći u odnosu na prošlu školsku godinu jer je iz škole izašlo 77 učenika osmih razreda, a upisana su 83 učenika prvog razreda“, prokomentirala je brojčano stanje učenika ravnateljica Delač.

Uspoređujući broj polaznika prvih razreda lani i ove godine, razlika je u tri manje upisana učenika u ovoj školskoj godini, na razini matične i područnih škola. U 2016./2017. godini, u matičnu je školu krenulo 56 učenika, u Prekopakru 14, a u Donju Obrijež i Badljevinu po 8 učenika. Prekopakranska i pakračka škola ove su godine postale bogatije za 2 prvašića više nego lani, dok je u Badljevini broj učenika pao za 2, kao i u Donjoj Obriježi gdje je razlika 5 učenika manje.

Zbog toga je broj razrednih odjela smanjen pa su u Područnoj školi u Donjoj Obriježi ustrojena dva kombinirana razredna odjela, prvi i drugi te treći i četvrti razred.

U Školi je zaposleno 57 učitelja, 20 djelatnika administrativnog i tehničkog osoblja, a trenutno na zamjenama radi 15 novih djelatnika. Pomoćnika u nastavi radi 5, za isto toliko učenika. Za razliku od pakračke srednje škole, iz osnovne se lani nitko od učitelja nije umirovio.

 

U Srednju školu Pakrac jutros je na nastavu krenulo 437 učenika, što je za 44 manje nego lani.

To je već treća  godina za redom kako broj učenika u pakračkoj srednjoj školi opada. U školskoj godini 2014/2015 bilo ih je 580. Jedan od razloga je svakako i manji broj učenika u prvom razredu  kojih je ove godine 85, odnosno 11 manje nego lani.

Manje je i razrednih odjeljenja. Umjesto lanjskih  24 ove godine će biti jedno manje jer nisu upisani građevinski tehničari.

Školska godina jutros je započela zajedničkim nastavnim satom u holu škole. Nakon intoniranja himne, učenike, naročito nove, pozdravili su, poželjevši im dobrodošlicu i uspješnu školsku godinu, ravnatelj Dario Čilić i pedagoginja Anita Dašek.

Stalni pad broja učenika srećom malo se odražava na broj zaposlenika kojih će ove godine zajedno s učeničkim domom biti 98, odnosno dvoje manje, a sretna okolnost je da zbog dvoje umirovljenih nitko nije tehnološki višak. Uz njih u nastavi će raditi i šest vanjskih suradnika, jedan manje nego lani.

Dvoje  učenika upisanih u prvi razred u srpnju tijekom ljeta podiglo je papire radi odlaska u Njemačku, a isto to je učinilo još dvoje učenika starijih generacija.

U učeničkom domu smještaj je našlo 156 pakračkih srednjoškolaca što i je njegov maksimalni kapacitet, ali je i on ove godine po prvi put popunjen u jesenskom upisnom roku.

Danas je u Osnovnoj školi braće Radića Pakrac kraju priveden trodnevni ciklus različitih tematskih radionica za sve nastavnike Škole. Riječ je o  radionicama u sklopu stručnog usavršavanja u kojemu nastavnici pakračke škole redovno sudjeluju, a uključuju se prema potrebama nastavnih programa i afinitetima. Teme se svake godine mijenjaju i uvijek su odraz aktualnih prepreka s kojima se nastavnici susreću kroz rad.

Ivana Marijančić, dramska pedagoginja iz Zagreba, koja dolazi iz Umjetničke organizacije „Studio Kubus“, dugogodišnja je stručnjakinja u interaktivnim odgojno-obrazovnim radionicama koje održava diljem Hrvatske, a odazvala se i pozivu naše Škole.

Na vlastitim primjerima nastavnika iz prakse obrađene su teme rada s djecom te pitanje na koji ih način animirati za sudjelovanje u nastavi i iskazivanje mišljenja i stava. Cilj je potaknuti učenike na postavljanje pitanja i problema s kojima se suočavaju te učinkovito pronalaženje rješenja istih.

„Radionicu smatram korisnom jer isključuje sjedenje, pisanje i slušanje, a uključuje aktivno sudjelovanje i učenje na konkretnim primjerima i iskustvima koje ćemo poslije upotrebljavati u nastavi kako u obrazovnom, tako i u odgojnom smislu. Uz sve primjere na radionicama, dobili smo i upute na koje bismo još načine mogli rješavati prepreke na koje nailazimo u poslu, a sve je to za naš rad korisno i vrijedno. Voditeljica Marijančić je vrlo stručna u svom poslu pa su i utisci sudionika u skladu s tim jako dobri“, kazala je Nataša Major, psihologinja u OŠ braće Radića.

 

Jučer su u pakračkoj srednjoj školi započeli upisi učenika prvih razreda u jesenskom upisnom roku. Nakon ljetnih upisa okončanih 13. srpnja, još je mjesta ostalo u odjeljenjima za montera suhe gradnje i rukovatelja samohodnim građevinskim strojevima, u svakom za osam učenika.

Završetak prijava u ovom roku predviđen je za 28. kolovoza, a objava konačnog poretka kandidata 31. kolovoza. U ljetnom upisnom terminu tek su dva učenika bila zainteresirana za ova zanimanja, dok je gimnazijsko, fizioterapeutsko i medicinsko usmjerenje popunjeno.

Tako će u prva dva smjera 4. rujna krenuti po 20, a u dva razreda medicinske sestre/tehničara 39 učenika. Ministarstvo znanosti i obrazovanja ove godine nije odobrilo smjer za građevinskog tehničara jer su se za ovo zanimanje prijavila tek tri učenika.

U učeničkom su domu nakon ljetnog upisnog roka ostala tri slobodna mjesta za mladiće, a učenici se mogu prijaviti 31. kolovoza od 8 do 16 sati.

Konačne ljestvice poretka učenika bit će objavljene 1. rujna na oglasnoj ploči i mrežnim stranicama Škole i Učeničkog doma, a upis u dom održat će se istog datuma od 8 do 16 sati.

Nakon što su se slegli dojmovi oko pisanja mature i upisa na fakultete, vrijeme je za istaknuti one najbolje koji su postigli zavidne i poštovanja vrijedne rezultate na državnoj maturi u Srednjoj školi Pakrac.

U prijašnjim smo tekstovima koji prate ovu temu pisali o tome kako se po rezultatima ispita državne mature uklapamo u prosjek na razini cijele Hrvatske, no treba spomenuti postignuća učenika koja govore kako učenici pakračke srednje škole postižu i iznadprosječne rezultate.

Tako je gimnazijalka Franka Šimić na ispitu iz Hrvatskog jezika na višoj razini po rezultatu u  1 posto najbolje riješenih u čitavoj generaciji, a ispit je u toj kategoriji pisalo 21 659 pristupnika. Ana Čičković, također gimnazijalka, ispit iz Matematike na osnovnoj razini riješila je tako da je rezultatom također u 1 posto najbolje riješenih (ispit je pisalo 19 862 pristupnika). Toni Božić, učenik koji je ove godine završio obrazovanje u programu medicinski tehničar opće njege, svojim je rezultatom na ispitu iz Engleskog jezika na osnovnoj razini ušao u 2 posto najbolje riješenih (ispit je pisalo 10 694 pristupnika).

[caption id="attachment_11529" align="alignleft" width="200"] Ana Čičković[/caption]

 

Od izbornih predmeta učenici pakračke škole najviše su birali Biologiju, Kemiju, Fiziku i Psihologiju. Riječ je o ispitima koji nemaju osnovnu razinu te je samim tim zahtjevnije postići visoku ocjenu. No, i tu je naša učenica gimnazije Franka rezultatom iz Biologije ušla u 3 posto najbolje riješenih (ispitu pristupilo 6 030 učenika), kao i iz Kemije gdje je ista učenica bila u 5 posto najbolje riješenih u Hrvatskoj, a ispit je pisalo 3 599 učenika. U 5 posto najboljih u državi iz ispita iz Psihologije bila je i gimnazijalka Klaudija Ljevaković, a tom je ispitu pristupio 3 891 učenik.

Franka se nije istaknula samo izvrsnim rezultatom na državnoj maturi, već o njezinom zalaganju i kontinuitetu rada svjedoče i rezultati natjecanja tijekom srednjoškolskog obrazovanja. Pohvalivši profesorski rad i mentorstvo Mire Radanović, profesorice kemije, Franka se prisjeća županijskih natjecanja kojih je bila sudionica te u prvom razredu odnijela prvo, a u četvrtom drugo mjesto.

„Uz profesoricu Radanović, zahvalila bih i profesorici Vesni Ančić iz biologije koja nam je pružila visoku razinu znanja za državnu maturu, ali i odličnu podlogu za daljnje školovanje. Pošto su mi biologija i kemija bile najvažnije, najviše sam se bazirala na pripremu tih dvaju predmeta, ali su nas tijekom cijele godine za maturu pripremali profesor matematike Željko Tomašević i profesorica Martina Terranova iz engleskog jezika, a spomenula bih i profesorice hrvatskog jezika Blanku Brkašić te Goranu Vukadinović uz čiju sam pomoć usavršila pisanje eseja iz hrvatskog“, govori Franka o svojim profesorima koji su učenicima pružili sve potrebno za postizanje zavidnih rezultata na maturi.

[caption id="attachment_11528" align="alignleft" width="200"] Franka Šimić[/caption]

Ova, sada već bivša, gimnazijalka, smatra kako o kvaliteti Srednje škole Pakrac i njezinim profesorima dovoljno govore rezultati državne mature. Budućim je maturantima savjetovala, iako joj se čini kako su ispiti državne mature svake godine za nijansu teži, da mjesta strahu nema ukoliko se potrude, uče, rade s profesorima i drže svoga cilja.

„Trenutno ne razmišljam o onome što bi moglo biti nakon završetka fakulteta jer ne znam kamo će me život odvesti. Sada mi je cilj završiti fakultet, a o budućnosti nakon toga stignem razmišljati“, sigurno odgovara Franka, od listopada studentica zagrebačkog Farmaceutsko-biokemijskog fakulteta na smjeru Farmacija.

Matična zgrada pakračkog dječjeg vrtića i tijekom ljetnih mjeseci, bez obzira na ljetnu stanku odgojno - obrazovnih ustanova, odjekuje dječjim smijehom. Područni su vrtići u ovo vrijeme zatvoreni pa u centralnom trenutno boravi 20-ak djece raspoređene u dvije odgojne skupine; jaslice i vrtić.

„Kao i prijašnjih godina, najviše djece ide u vrtić krajem lipnja i tijekom srpnja, ove godine u srpnju njih 38, a kako se približava kolovoz ta brojka je u trendu opadanja. Već početkom ili sredinom lipnja Vrtić sastavlja anketu i prosljeđuje roditeljima koji ju ispunjavaju. U njoj se roditelji izjašnjavaju u kojem će razdoblju tijekom ljeta slati djecu na dnevni boravak i prema tim se rezultatima slažu rasporedi rada odgojiteljica i ostalog osoblja Vrtića. Dakle, ravnamo se sukladno godišnjim odmorima roditelja koji su korisnici usluga Vrtića“, rekla nam je Višnja Klobučar, ravnateljica Dječjeg vrtića „Maslačak“.

S obzirom na trenutne nesnosne vrućine, provjerili smo kako izgleda jedan dan u vrtiću tijekom visokih temperatura. Djeca prvi dio dopodneva provode igrajući se u dvorištu vrtića, do 10 ili 10.30 sati, a nakon toga ulaze u zgradu koja je prethodno rashlađena klima uređajima postavljenima u svakoj prostoriji i ovdje nastavljaju sa svojom vrtićkom svakodnevicom - igrom, ručkom, popodnevnim odmorom, u vrlo ugodnim uvjetima boravka.

S obzirom da u ljetnim mjesecima djeluje samo jedna objedinjena odgojna skupina u vrtiću, pitali smo ravnateljicu Klobučar kako djeca različite dobi međusobno funkcioniraju u istoj skupini: „Već imamo iskustva s takvim radom u našim područnim vrtićima gdje su sva djeca, od 3 godine pa do polaska u školu, zajedno u grupi i to funkcionira odlično. Sama struka preferira takav pristup radu zbog građenja zdravih odnosa među djecom.“

Promjena u radnom vremenu, u usporedbi s redovnim radom Vrtića tijekom godine, nema, pa djeca u njemu mogu provesti do 10 sati, od 6.30 do 16.30, a roditelji mogu biti bezbrižni u obavljanju svojih obveza znajući da su im mališani na sigurnom.