Pravo upisa u ljetnom upisnom roku  kroz internetske predprijave koje su trajale od 26. lipnja do 5. srpnja u Srednju školu Pakrac steklo je 92 učenika  koji će u potpunosti popuniti 20 mjesta u općoj gimnaziji, 40 mjesta u  medicinskim sestrama/tehničarima opće njege, 20 fizioterapeutskih tehničara, 9 mjesta građevinski tehničara i 3 stolara. Do danas je upis potvrdilo 68 učenika ili 74 posto, a svi ostali to mogu učiniti do petka 19. srpnja.

Za jesenski upisni rok koji počinje 21. kolovoza, ostalo je slobodnih 10 mjesta u građevinskim tehničarima i najmanje 4 mjesta u stolarima.

U pakračku gimnaziju osim 12 učenika iz pakračke osnovne škole na jesen će pohađati i učenici iz Požege, Velike i Pleternice.  Za medicinske sestre osim učenika iz naše županije (6 Pakračana) školovat će se i djevojke iz  Daruvara, Banove Jaruge i Cernika, a za fizioterapeute, pored četvero Pakračana i jednog Lipičana i učenici iz Kutine, Novske, Banove, Daruvara, Feričanaca i Čačinaca.

U građevinske tehničare nije se upisao niti jedan Pakračanin niti Lipičanin već djeca iz škola iz Daruvara, Lipovljana, Požegi, Voćina.

Od tri učenika koja su se upisala u razred stolara, dva su iz Lipika, a jedan iz Lipovljana.

SŠ Pakrac je nudila još mogućnost upisa za sedam soboslikara-ličioca i šest zidara. No za obadva ta zanimanja je stigla tek po jedna predprijava radi čega Ministarstvo nije odobrilo takvo  razredno odjeljenje.

Kao i uvijek znatno više kandidata od upisnih mjesta je bilo u zdravstvenoj struci, rekla nam je Ljiljana Rupena Kelemen, voditeljica smjene u SŠ Pakrac.

Od 92 novih učenika tek 22 su Pakračani (više od 80 završilo osmi razred) i tek troje lipičana, a 67 ih dolazi izvana. Stoga ne čudi da je i na upisima u učenički dom više kandidata nego mjesta.  Za 22 slobodna mjesta u ženskom domu javilo se je čak 40 kandidatkinja, dok za devet mjesta u muškom tek jedan više. Tko će biti sretnica koje će dobiti mjesto znat će se definitivno  u petak nakon što završe upisi u školu.

 

 

 

Dječji vrtić Maslačak Pakrac po prvi je puta sudjelovao na Državnoj smotri projekata iz područja Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo u području ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja koja se održavala u Zadru od 15. do 17. svibnja u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje.

Projekt vrtića „Poduzetnik je kad si sam sebi šef“ zadovoljio je uvjete na regionalnoj smotri te ušao u četrdeset i pet najboljih projekata koji su ostvarili uvjete za sudjelovanje na državnoj razini. S temom „Poduzetnik je kad si sam sebi šef“ koji prezentirala odgajateljica Iva Brandeis pakrački vrtić izdvojen je u pet najuspješnijih projekata na razini cijele države. „Poduzetništvo pripada gospodarskoj dimenziji građanskog odgoja i obrazovanja, a ovom temom i projektom pokazali smo da se  i u vrtiću može i treba govoriti o poduzetništvu“, rekla je Višnja Klobučar, ravnateljica pakračkog vrtića koja je također prisustvovala na Državnoj smotri projekata.

Na smotri je sudjelovalo 168 odgojitelja, stručnih suradnika i ravnatelja ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.

 

Pakrački osnovnoškolci krajem ožujka sudjelovali su na dva državna natjecanja iz engleskog jezika,od toga jedno međunarodno, na kojima su se plasirali među prvima u različitim kategorijama, što samo potvrđuje kako pakrački učenici zapravo vole strane jezike, ističe nam Lejla Skalnik, nastavnica engleskog jezika u Osnovnoj školi braće Radić Pakrac.

Fran Milek, Mislav Balešić, Nadja Hrastić, David Filipović i Ines Pavlečić, učenici od 5. do 7. razreda natjecali su se 30. ožujka u Križevcima na središnjem Državnom polufinalu međunarodnog natjecanja Hippo-English Without Borders na kojem je sudjelovalo 430 polufinalista te njihovi mentori iz 57 škola iz sjeverozapadne i središnje Hrvatske. Budući da je natjecanje međunarodnog karaktera na njemu je sudjelovalo ukupno 40 država i 35.000 natjecatelja, a s obzirom da su pakrački učenici u Križevcima test riješili 100 posto još čekaju rezultate hoće li se plasirati u finale koje će biti održano u Italiji, rekla je Lejla Skalnik koja je uz kolegicu Maju Zorić bila mentorica učenicima.

Istog vikenda, u Zagrebu u  Privatnoj umjetničkoj gimnaziji održalo se natjecanje „English all around“ koje je osim natjecanja ujedno i festival engleskog jezika, a na kojem su sudjelovali učenici viših razreda  Mihailo Pantelić i Tamara Sužnjević u kategoriji spelling,  Zrinka Hihlik i Tea Rajšić u kategoriji presentation i Ines Pavlečić u kategorija speaking koja je osvojila i prvo mjesto u debati.

Kako je naglasila Skalnik, posebnost ovog natjecanja nije puko štrebanje i pisanje testova nego je zamišljeno kao LIDRANO na engleskom jeziku odnosno naglasak je natjecanja na uporabi jezika, a ne na teoriji, pa se učenici izražavaju kroz priču, predstavu, poznavanje filma, glazbe, debatu, slovkanje i prezentaciju. Tako su naši učenici imali prilike poslušati savjete redatelja, lingvista, glumaca – stručnjaka za određeno područje.

„Ponosni smo na naše učenike i ovo su veliki uspjesi jer osim što moraju imati znanje iz engleskog jezika, također moraju posjedovati vještine prezentacije i nastupa. Inače, pakrački učenici već godinama postižu zapažene rezultate iz natjecanja engleskog jezika“, dodala je Lejla Skalnik.

 

 

 

 

Pakrački srednjoškolci su u ovoj školskoj godini osvojili prva mjesta na županijskim natjecanjima iz znanja i vještina u 23 kategorije, a u četiri će na državno natjecanje.

U konkurenciji četvrtih razreda županijska prvakinja iz talijanskog jezika je Franjica Haramija, Stela Sarić iz matematike, kemije i hrvatskog jezika, Lana Žoldoš iz biologije. U konkurenciji trećih razreda Leo Svjetličić je županijski prvak iz matematike, Bruno Pjerabon iz kemije, Kristina Zednik iz hrvatskog jezika, Franko Kelemen iz informatike. Irena Mladić i Anamarija Pavičić osvojile su prvo mjesto za istraživački rad iz povijesti, a Leon Đilas  na natjecanju građevinskih tehničara. Oni će i na državno natjecanje kao i ekipa iz vjeronauka koji čine Irena Mladić, Ana-Marija Pavičić, Klara Adžijević i Mateja Mladić. U konkurenciji drugih razreda županijska prvakinja iz engleskog jezika je Ana Džonlić, a Mateo Čop i Marija Hušek iz latinskog jezika. U konkurenciji prvih razreda Lovro Olivier je prvak iz biologije, a Leon Perić iz povijesti. Kod sportskih ekipa prvo mjesto je osvojila ženska rukometna ekipa i muška malonogometna koja će i na državno natjecanje u Poreč.

Grad Pakrac u povodu svog Dana na priredbi „Poklon mome gradu“ sve županijske prvake nagrađuje simboličnom novčanom nagradom.

 

 

U Osnovnoj školi braće Radića Pakrac danas je započeo nacionalni projekt za poticanje čitanja u organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara naziva „Čitamo mi, u obitelji svi“ koji pakračka škola provodi treću godinu  za redom, a u koji je uključeno 75 učenika trećih razreda matične i područnih škola.

Ovaj zanimljivi projekt koji će trajati do kraja školske godine Anita Pavlečić, školska knjižničarka, predstavila je trećašima ispičavši im kako će svaki učenik svakog petka dobiti ruksak u kojem se nalaze nove različite tematike namijenjene djeci i odraslima poput stripova, slikovnica, beletristike za odrasle, priručnika za odgoj i slobodno vrijeme, etno-priča, mitova te legendi i povijesti. Kroz pet dana učenici, roditelji, braća, sestre, bake, djedovi i drugi članovi obitelji zajedno će moći provoditi vrijeme čitajući knjige iz ruksaka i razgovarati o pročitanome. Osim knjiga, u ruksaku se nalazi i bilježnica u koju će učenici sa svojim ukućanima upisivati dojmove, a svake srijede učenik koji će donijeti naprtnjaču u školu imat će prigodu u nekoliko minuta drugim učenicima prepričati sve lijepo i zanimljivo što mu se dogodilo tijekom proteklih nekoliko dana kad su u njegovoj obitelji svi članovi čitali knjige iz knjižničnog ruksaka.

Za tu namjenu škola je financirala nabavu ruksaka i novih knjiga koje će, kad projekt završi, ostati u školskoj knjižnici.

„Djeca su odlično prihvatila ovaj projekt, kao i njihovi roditelji, što nam je drago jer se čitanje ne nameće nego im se nudi mogućnost izbora knjiga i vremena kada će se zajednički s članovima obitelji posvetiti čitanju u opuštenoj i zabavnoj atmosferi i tako zapravo razvijaju ljubav prema knjigama. Uz to, djeca razvijaju i usvajaju druge važne vještine i sposobnosti“, istaknula je Anita Pavlečić, školska knjižničarka.

 

„Pogled kroz školski prozor“ naziv je ovogodišnje priredbe koju su zajednički osmislili i pripremili učenici i učitelji Osnovne škole braće Radića Pakrac, a koja je sinoć u Hrvatskom domu dr. Franjo Tuđman okupila brojne roditelje, braće, sestre, bake i djedove osnovnoškolaca koji su došli podržati svoje pjevače i glumce. Sinoćnjim svečanim programom završeno je obilježavanje 140. godišnjice školstva u Pakracu te 50. obljetnice od izgradnje današnje školske zgrade te su uz brojnu publiku među uzvanicima bili i bivši učitelji.

„I danas je obrazovanje najbolja investicija, uvjet razvoja i napretka, najbolja putovnica u budućnost. O važnosti obrazovanja za naš grad govore ove značajne obljetnice koje smo obilježili u protekla tri dana i koje su nas potaknule da se vratimo u prošlost. Naša škola je prolazila „kroz bure i oluje“, od „bijele labudice“ kako je nazivali u vrijeme njene izgradnje, do stradanja u Domovinskom ratu do ponovne izgradnje i dogradnje, pa sve do danas kad je nastojimo učiniti suvremenom i energetski učinkovitom. Međutim, škola nisu zidovi nego su to djelatnici, učitelji koju mogu odgovoriti svim izazovima. Danas sinergijom učenika, učitelja i roditelja stvaramo školu koja osluškuje učeničke potrebe“, rekla je Sanja Delač, ravnateljica pakračke osnovne škole, na početku svečanosti.

Čestitajući 50. rođendan škole gradonačelnica Anamarija Blažević istaknula je ponos na tradiciju školstva u Pakracu te ocijenila suradnju Grada i škole odličnom posebno u nastojanjima poboljšavanja uvjeta rada. „Osluškujemo potrebe učitelja i roditelja, ali najviše nam je stalo do mišljenja učenika zato pohvaljujem Dječje gradsko vijeće bez kojeg ne bilo mnogih akcija koje su se provodile u našem gradu“, dodala je gradonačelnica Blažević.

Iako je predbožićno vrijeme, ove godine učitelji i učenici osmislili su nešto drugačiji program, pa su umjesto prigodnog božićnog repertoara, plesom, glumom i pjesmom oživjeli prošla školska vremena, nekadašnje nastavne predmete, pokušali dočarati nekadašnje načine poučavanja i učenja kroz simpatične igrokaze, recitacije i skladbe.