IMG 9d0344f03aa00881c279e0bc1951bc9c V 

„BFF - bolje formuliraj frazu“ naziv je projekta Osnovne škole braće Radića Pakrac za koji su od Ministarstva znanosti i obrazovanja dobili 13.000 kuna na temelju Poziva za financiranje preventivnih projekata osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova. Riječ je o preventivnom projektu koji podrazumijeva radionice za učenike i istovremeno edukacije za učitelje razredne i predmetne nastave.

Radionice za petaše

 „U fokusu je rad s učenicima petih razreda. Prvo smo odradili preventivne radionice za sve učenike, a zatim smo počeli sa selektivnom prevencijom  odnosno onim učenicima koje smo, zajedno s razrednicima, prepoznali kao one koji ne funkcioniraju u razredu, u timu. To su djeca koja su ili previše povučena ili previše agresivna u nastupu, teško izražavaju mišljenja i stavove, imaju problem s prilagodbom, u odnosima s drugom djecom, koja se na bilo koji način neugodno osjećaju u društvu. No, unatoč tome, djeca dolaze i vole dolaziti na ove radionice što nas posebno veseli“, rekla je Nataša Major, školska psihologinja i koordinatorica projekta uz koju još radionice vode pedagoginja Željka Maic, te nastavnice Manuela Papić, Lejla Skalnik i Martina Nenadović Lneniček.

Od siječnja kada su započeli, odradili su pet od predviđenih 16 radionica na kojima 17 odabranih petaša jednom tjedno jedan školski sat uče o komunikaciji, socijalnim vještinama, prepoznavanju emocija, nenasilnim načinima rješavanja sukoba kroz osmišljene igre, pokrete ili glumu. Major ističe kako su socijalne vještine djeci sve veći problem, posebno danas kad je sve online i brzo dostupno na internetu što nije dobro jer djeca, kako kaže, usvajaju samo sadržaj, a nema interakcije koja je za njih ključna za normalan razvoj.

Usavršavanje razredničkih vještina

Uz preventivne radionice za djecu, započeli su i s edukacijom učitelja predmetne i razredne nastave odnosno usavršavanjem razredničkih vještina na koje se,  kako kaže Major, odazvalo većina nastavnika u školi. Radionice za učitelje osmišljene su na način da jedan dio prolaze kao igru da bi takav način rada primijenili i na rad sa djecom, odnosno mijenjaju uloge učitelja i učenika. Za učitelje razredne nastave edukaciju vodi Ivana Marijančić, dramska pedagoginja iz udruge Kreativan trening iz Zagreba dok za učitelje predmetne nastave edukaciju provodi Udruga za pružanje psiho-socijalne i pedagoške pomoći djeci i mladima sa smetnjama i poremećajem u ponašanju "TI SI OK" iz Velike Gorice.

„Svaki od učitelja završetkom edukacije trebao bi biti osposobljen znati se snaći i da, ovisno o problemu, može reagirati i provesti radionicu na bilo koju temu, posebno na satu razrednog odjela“, dodala je Major.

Fotografija: OŠ braće Radića Pakrac