Intoniranjem državne himne i zajedničkim prvim školskim satom jutros je započela nova školska godina za 413 učenika Srednje škole Pakrac što je nakon puno godina povećanje za tri učenika u odnosu na lanjski rujan.

Na prvom okupljanju u holu škole njih su pozdravili poželjevši im, osim dobrodošlice, puno uspjeha u radu, ali i ugodan boravak i zabavu u Pakracu, ravnatelj Dario Čilić i pedagoginja Anita Dašek. Nakon toga razrednici prvih razreda su prozvali svoje nove učenike u smjerovima opće gimnazije, medicinske sestre/tehničari (dva razreda), fizioterapeutski tehničari, građevinski tehničari, te stolari, ukupno 92 učenika.

Niti ove godine Ministarstvo nije uspjelo pravodobno osigurati udžbenike za učenike koji sudjeluju u eksperimentalnom programu kako su obećali. Tako da prvog nastavnog sata u školu nije stigao niti jedan udžbenik za učenike 2. razreda gimnazije koji su trebali dobiti komplet udžbenika za sve predmete te učenike 2. razreda fizioterapeuta i građevinskih tehničara koji nastavljaju slušati eksperimentalni program u predmetima hrvatski i strani jezik, te matematika. Podrobnijih informacija na tu temu u školi nema, kao niti uputstva što s lanjskim kompletom udžbenika za prvi razred istih ovih eksperimentalnih programa koji ove godine više ne vrijede.

Kako ritam školskih praznika od ove godine određuje svaka županija za sebe, u Požegi su odlučili da će srednjoškolci naše županije zadržati dosadašnji ritam što znači da će trotjedni zimski raspust početi 20. prosinca.

S radom jučer poslijepodne je počeo i učenički dom u kojem je popunjeno svih 156 mjesta.

Sara Marin i Dorotea Tomić, učenice 2. razreda gimnazije Srednje škole Pakrac, od 5. do 21. kolovoza sudjeluju na razmjeni mladih u Nizozemskoj, u gradu Ommenu. Razmjenu, kao i sve ostale troškove, financira Erasmus+ projekt, a organizator je Cherry International organization iz Ommena.

Pakračanke Sara i Dorotea, zajedno sa 70 mladih iz 11 država, u sklopu razmjene uče o poduzetništvu s naglaskom na komunikaciju, suradnju i rad u timovima. „Cilj razmjene bio je da mlade ljude upozna s idejom poduzetništva, ali one vrste gdje ti nije cilj samo da prikupiš novac, već da radiš ono što voliš i da ostvariš svoje snove. Učili smo kako da bolje radimo u timu, kako da surađujemo, budemo strpljivi, da se međusobno poštujemo i saslušamo svaku predloženu ideju i iz nje izdvojimo najbolje što možemo“, rekla nam je Dorotea.

Današnji zadatak mladih koji sudjeluju na radionicama jest napraviti promociju razmjene kako bi upoznali lokalnu zajednicu i promovirali Erasmus +, pa nam se Dorotea tim povodom javila mailom i poslala fotografije.  Doroteina grupa pisala je članak o iskustvima i svemu što su učili i radili tijekom boravka i prevodila ga na 11 različitih jezika kojeg objavljujemo i na našem portalu.

Back 2 basics

U Nizozemskoj, u gradiću zvanom Ommen, mladi su se ljudi iz čitave Europe upoznali s živopisnom Erasmus+ razmjenom. 11 država i 16 dana punih izazova, raznih aktivnosti i zabave uključivali su i to da uvijek razmišljamo o ideji poduzetništva. U ovih par tjedana imali smo priliku okušati se u životu u multikulturanoj zajednici iz više različitih perspektiva: dijeljenja, stvaranja i provođenja ideja.

Svi znamo da je vrlo teško biti na novom mjestu s mnogo novih ljudi. Osjećaš se nervozno i kao da ne pripadaš tamo i upravo zbog toga su radionice prvih dana bile namijenjene za upoznavanje te su to bili počeci rada u skupini. Upoznali smo se i s rutinom koja nam je pokazala da moramo živjeti i raditi kao zajednica. Jeli smo zajedno, spavali smo u sobama s ljudima koje nikad prije nismo upoznali, čistili, kuhali, prali i sušili rublje, smijali smo se, mazili i tračali i tako postali obitelj. Na primjer, portugalski i španjolski tim su se okupili u Barnu kako bi plesali uz nacionalnu glazbu pa su im se i mnogi drugi pridružili. Također su skoro sve večeri bile provedene na klupama ispred Olde Vechte gdje smo se družili, pjevali, svirali i malo popili. Uz to, svatko je od nas imao svog tajnog prijatelja kojem je svakodnevno morao pisati. Bilo je vrlo zanimljivo i posebno pronalaziti načine kako da razveseliš osobu koju ne poznaješ te smo tako bolje upoznali jedni druge. Morali smo se snaći i pronaći način kako biti kreativni i kako razveseliti osobu kojoj pišemo. Nemojmo zaboraviti kako je lijepo dobiti malo pisamce ili poklončić svaki dan i kako je lijepo kad ti nekoga razveseliš istim.

Malo prije kraja razmjene, upravo na njenom vrhuncu, došao je najizazovniji dio, četverodnevna aktivnost na otvorenom koju većina nas zove “misija preživljavanja”. Ona je imala veliki učinak na raznim područjima kao što su komunikacija, surađivanje i nadmašivanje samoga sebe. Lutali smo po malenim selima usred ničega bez novca, mobitela, hrane. Jedino što smo imali bili su prijatelji i znanje stečeno prethodnih dana. Morali smo napraviti splav, voziti bicikl čak i više od 70km, pronaći zaklon i hranu i naravno, trebali smo ostati živi. Bilo je to iskustvo gdje smo se bolje upoznali i dobro proveli, unatoč čudnom i nepredvidivom nizozemskom vremenu, neobičnim ljudima i svim drugim poteškoćama s kojima smo se susreli. Bilo je divno vidjeti lokalne ljude kako nam pomažu iako nas prije nikada nisu vidjeli i mogli bismo čak i reći da smo upoznali i stekli nove prijatelje i u nizozemskim selima. Većina ih je bila zainteresirana za naš projekt i zašto smo došli ovdje te su se potrudili da saznaju što više mogu o projektu, državama iz kojih smo došli i o nama samima. Lijepo je vidjeti da samo par ljudi i jedan jedini projekt mogu imati veliki učinak na razne gradske i seoske zajednice.

Bilo kakve razmjene, tako i Back 2 Basics, pomažu ljudima da se zbliže, upoznaju razne kulture, nauče nešto novo i da ostvare svoje ciljeve i snove. Ono što razmjene čini posebnim iskustvom je proces i način na koji učesnici uče o novim stvarima, razvijaju sebe i postaju strpljiviji, marljiviji, komunikativniji tako što rade na tome da ostvare ono što žele.

Već tradicionalno naša redakcija, u želji da se naši maturanti istaknu i na ovaj način pohvale, pokušala je prikupiti što više informacija o upisanim fakultetima tako što su nam se učenici, oni koji su željeli da njihovo ime bude javno objavljeno, javljali. Bilo je i učenika koji nisu htjeli javno istupiti, a položili su državnu maturu i upisali fakultet i njihovu želju smo poštovali. Stoga, razumljivo, popis nije potpun.

Poznato je da je od naših gimnazijskih maturanata Lana Žoldoš upisala studij Biotehnologije i istraživanje lijekova u Rijeci, Franjica Haramija studirat će Engleski jezik i književnost i Talijanski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu u Rijeci, kao i  Lucija Grgić koja će na istom fakultetu studirati Njemački jezik i književnost i Hrvatski jezik i književnost. Pravni fakultet u Zagrebu upisale su Ivana Grgić i Nika Zelić, Hana Ivanović upisala je Učiteljski fakultet Slavonski Brod, Ana Škondro Učiteljski studij u Gospiću, Lora Klaić studirat će turizam na VERN-u u Zagrebu dok je Stela Sarić upisala farmaciju na  Farmaceutsko-biokemijski fakultetu u Zagrebu.

Što se tiče izbora studijskih programa i ove godine su učenici medicinskog usmjerenja birali najvećim dijelom studij sestrinstva. Tako su Tena Birgeš i Ivan Ristić upisali sestrinstvo u Novoj Gradiški, Katarina Puharić, Sanda Doležal i Antonija Polak u Zagrebu dok su Marta Pritišanac i Vilim Jakovljević upisali studij sestrinstva u Bjelovaru.

Fizioterapeuti su ove godine u ljetnom roku slično prethodnim godinama u najvećem broju prijavljivali studij fizioterapije. Uvjete za upis na izvanredni stručni studij fizioterapije u Pakracu ostvarilo je 10 kandidata, a ostali kandidati su stekli pravo upisa na izvanredni stručni studij fizioterapije u Varaždinu i stručni studij fizioterapije u Zagrebu, no nisu željeli da im se imena javno objave.

Rezultati državne mature lošiji nego prošle godine

Objavom konačnih rezultata državne mature za srednjoškolce završilo je najstresnije razdoblje, pa tako i za 81 maturanta Srednje škole Pakrac koji su ostvarili uvjete pristupanja državnoj maturi od ovogodišnjih 91 učenika završnih razreda.

Ispite državne mature u završnim razredima četverogodišnjih (opća gimnazija, fizioterapeutski tehničar i građevinski tehničar) i petogodišnjeg programa (medicinska sestra/tehničar opće njege) ove godine prijavio je 81 učenik. Od tog broja 11 učenika su u gimnazijskom programu, a 70 učenika je iz strukovnih programa, a pravo pristupanja ispitima državne mature u ljetnom roku imalo je 79 učenika.

Državna matura, već uobičajeno, sastojala se od obvezatnoga (Hrvatski jezik, Matematika i strani jezik) te izbornoga dijela, a za polaganje se u jednome roku moglo prijaviti najviše šest izbornih predmeta.

Za višu, A razinu ispita iz Hrvatskog jezika odlučilo se 39 učenika pakračke srednje škole, nižu B razinu Hrvatskog jezika polagalo je 40 učenika, Engleski jezik A razinu 16 učenika (B razinu Engleskog jezika 55 učenika), Njemački jezik A razinu petero (B razinu Njemačkog jezika 6 učenika). Za Matematiku B razine odlučilo se 75 maturanata, a za A razinu samo njih 4.

Što se tiče izbornih predmeta, učenici su se ove, kao i prethodnih godina, u najvećem broju opredijelili za Biologiju (18 učenika), Kemiju (8 učenika), Fiziku (8 učenika) i Psihologiju (8 učenika) te po jedan učenik iz Politike i gospodarstva, Sociologije, Talijanskog jezika A razine i Vjeronauka.

Profesor Jonatan Berlančić, ispitni koordinator u Srednjoj školi Pakrac, uspoređujući rezultate državne mature kao najlošije do sad koje je objavio Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja s postignutim rezultatima učenika naše škole, ističe da se u najvećem dijelu poklapaju.

„Najviše je negativnih ocjena iz Hrvatskog jezika na B razini i Matematici B razina. Generalno rečeno, rezultati učenika nisu na razini prošlogodišnjih, no učenici su ove godine u usporedbi s prošlom godinom bolje napisali ispite iz Njemačkog jezika na obje razine i na ispitu iz Engleskog jezika na B razini. Istaknuo bih na kraju jako dobre rezultate učenice naše  gimnazije koje je postigla ocjenu odličan  na ispitima iz Hrvatskog i Engleskog jezika na A razini, te ocjenu odličan na ispitu iz Kemije, ali i učenice u obrazovnom programu fizioterapeutski tehničar koja je na ispitu iz Hrvatskog jezika B razine postigla ocjenu odličan (rang 25. u generaciji), rekao  je profesor Berlančić istaknuvši kako su učenici u školi  tijekom nastavne godine imali mogućnost dodatnih priprema za ispite državne mature.

Do danas traju prijave ispita državne mature u jesenskom roku. Provedba ispita je od 21. kolovoza do 6. rujna, a konačni rezultati biti će objavljeni 17. rujna.

 

 

 

 

 

 

Pravo upisa u ljetnom upisnom roku  kroz internetske predprijave koje su trajale od 26. lipnja do 5. srpnja u Srednju školu Pakrac steklo je 92 učenika  koji će u potpunosti popuniti 20 mjesta u općoj gimnaziji, 40 mjesta u  medicinskim sestrama/tehničarima opće njege, 20 fizioterapeutskih tehničara, 9 mjesta građevinski tehničara i 3 stolara. Do danas je upis potvrdilo 68 učenika ili 74 posto, a svi ostali to mogu učiniti do petka 19. srpnja.

Za jesenski upisni rok koji počinje 21. kolovoza, ostalo je slobodnih 10 mjesta u građevinskim tehničarima i najmanje 4 mjesta u stolarima.

U pakračku gimnaziju osim 12 učenika iz pakračke osnovne škole na jesen će pohađati i učenici iz Požege, Velike i Pleternice.  Za medicinske sestre osim učenika iz naše županije (6 Pakračana) školovat će se i djevojke iz  Daruvara, Banove Jaruge i Cernika, a za fizioterapeute, pored četvero Pakračana i jednog Lipičana i učenici iz Kutine, Novske, Banove, Daruvara, Feričanaca i Čačinaca.

U građevinske tehničare nije se upisao niti jedan Pakračanin niti Lipičanin već djeca iz škola iz Daruvara, Lipovljana, Požegi, Voćina.

Od tri učenika koja su se upisala u razred stolara, dva su iz Lipika, a jedan iz Lipovljana.

SŠ Pakrac je nudila još mogućnost upisa za sedam soboslikara-ličioca i šest zidara. No za obadva ta zanimanja je stigla tek po jedna predprijava radi čega Ministarstvo nije odobrilo takvo  razredno odjeljenje.

Kao i uvijek znatno više kandidata od upisnih mjesta je bilo u zdravstvenoj struci, rekla nam je Ljiljana Rupena Kelemen, voditeljica smjene u SŠ Pakrac.

Od 92 novih učenika tek 22 su Pakračani (više od 80 završilo osmi razred) i tek troje lipičana, a 67 ih dolazi izvana. Stoga ne čudi da je i na upisima u učenički dom više kandidata nego mjesta.  Za 22 slobodna mjesta u ženskom domu javilo se je čak 40 kandidatkinja, dok za devet mjesta u muškom tek jedan više. Tko će biti sretnica koje će dobiti mjesto znat će se definitivno  u petak nakon što završe upisi u školu.

 

 

 

Dječji vrtić Maslačak Pakrac po prvi je puta sudjelovao na Državnoj smotri projekata iz područja Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo u području ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja koja se održavala u Zadru od 15. do 17. svibnja u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje.

Projekt vrtića „Poduzetnik je kad si sam sebi šef“ zadovoljio je uvjete na regionalnoj smotri te ušao u četrdeset i pet najboljih projekata koji su ostvarili uvjete za sudjelovanje na državnoj razini. S temom „Poduzetnik je kad si sam sebi šef“ koji prezentirala odgajateljica Iva Brandeis pakrački vrtić izdvojen je u pet najuspješnijih projekata na razini cijele države. „Poduzetništvo pripada gospodarskoj dimenziji građanskog odgoja i obrazovanja, a ovom temom i projektom pokazali smo da se  i u vrtiću može i treba govoriti o poduzetništvu“, rekla je Višnja Klobučar, ravnateljica pakračkog vrtića koja je također prisustvovala na Državnoj smotri projekata.

Na smotri je sudjelovalo 168 odgojitelja, stručnih suradnika i ravnatelja ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.

 

Pakrački osnovnoškolci krajem ožujka sudjelovali su na dva državna natjecanja iz engleskog jezika,od toga jedno međunarodno, na kojima su se plasirali među prvima u različitim kategorijama, što samo potvrđuje kako pakrački učenici zapravo vole strane jezike, ističe nam Lejla Skalnik, nastavnica engleskog jezika u Osnovnoj školi braće Radić Pakrac.

Fran Milek, Mislav Balešić, Nadja Hrastić, David Filipović i Ines Pavlečić, učenici od 5. do 7. razreda natjecali su se 30. ožujka u Križevcima na središnjem Državnom polufinalu međunarodnog natjecanja Hippo-English Without Borders na kojem je sudjelovalo 430 polufinalista te njihovi mentori iz 57 škola iz sjeverozapadne i središnje Hrvatske. Budući da je natjecanje međunarodnog karaktera na njemu je sudjelovalo ukupno 40 država i 35.000 natjecatelja, a s obzirom da su pakrački učenici u Križevcima test riješili 100 posto još čekaju rezultate hoće li se plasirati u finale koje će biti održano u Italiji, rekla je Lejla Skalnik koja je uz kolegicu Maju Zorić bila mentorica učenicima.

Istog vikenda, u Zagrebu u  Privatnoj umjetničkoj gimnaziji održalo se natjecanje „English all around“ koje je osim natjecanja ujedno i festival engleskog jezika, a na kojem su sudjelovali učenici viših razreda  Mihailo Pantelić i Tamara Sužnjević u kategoriji spelling,  Zrinka Hihlik i Tea Rajšić u kategoriji presentation i Ines Pavlečić u kategorija speaking koja je osvojila i prvo mjesto u debati.

Kako je naglasila Skalnik, posebnost ovog natjecanja nije puko štrebanje i pisanje testova nego je zamišljeno kao LIDRANO na engleskom jeziku odnosno naglasak je natjecanja na uporabi jezika, a ne na teoriji, pa se učenici izražavaju kroz priču, predstavu, poznavanje filma, glazbe, debatu, slovkanje i prezentaciju. Tako su naši učenici imali prilike poslušati savjete redatelja, lingvista, glumaca – stručnjaka za određeno područje.

„Ponosni smo na naše učenike i ovo su veliki uspjesi jer osim što moraju imati znanje iz engleskog jezika, također moraju posjedovati vještine prezentacije i nastupa. Inače, pakrački učenici već godinama postižu zapažene rezultate iz natjecanja engleskog jezika“, dodala je Lejla Skalnik.