- PIŠE: Pakrački List
- 845
Ispitom iz hrvatskog jezika više razine, danas u 9 sati započeo je ljetni rok Državne mature u cijeloj Hrvatskoj, pa tako i u pakračkoj srednjoj školi. Uz poštivanje epidemioloških mjera koje podrazumijevaju mjerenje temperature u holu škole i dezinfekciju ruku, od ukupno 88 maturanata gimnazije i strukovnih usmjerenja koji su prijavili državnu maturu, njih 33 pristupilo je današnjem ispitu. Razlika u odnosu na prijašnje godine je u tome da je ovaj put dozvoljeno, zbog pridržavanja obveznog razmaka, po devet učenika u razredu, s tim da su prije svi zajedno ulazili u ispitnu prostoriju, a sad ulaze pojedinačno i tamo ih već čekaju profesori zaduženi za provođenje ispita, rekla je Ljiljana Rupena Kelemen, zamjenica ravnatelja, koja je jutros bila zadužena za mjerenje temperature i davanje uputa učenicima.
Obvezni predmeti će se polagati do 24. lipnja, a zatim slijedi drugi blok u kojem se polažu izborni predmeti, čiji je završetak predviđen za 3. srpnja. Rezultate Državne mature učenici mogu očekivati 13. srpnja, nakon čega slijedi dvodnevni rok za prigovore, a konačna će objava rezultata biti 20. srpnja.
- PIŠE: Pakrački List
- 696
Nakon dva mjeseca nastave na daljinu, pakračka osnovna škola ovog jutra je otvorila vrata za pedesetak učenika nižih razreda, odnosno oko 15 posto ukupnog broja učenika koji pohađaju razrednu nastavu u matičnoj i tri područne škole. Uz strogo poštivanje uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, nastava je u matičnoj školi za sve učenike trajala od 8 do 10.40 sati. Škola je osigurala prijevoz za učenike, kao i prehranu i produženi boravak za one koji to žele, odnosno čija su oba roditelja zaposlena i nemaju druge mogućnosti njihovog zbrinjavanja do povratka s posla.
Preporuke Ministarstva znanosti i obrazovanja su da u jednom razredu ne smije biti više od devet učenika, a svaki učenik će biti sam u klupi, dva metra udaljenoj od najbližeg prijatelja iz razreda. Neće niti zvoniti zvono već će svaki razred imati odmor u različito vrijeme, a u školu ne smije ući nitko osim zaposlenika i učenika, pa čak ni roditelji koji su izlazak djece iz škole, pretežno pojedinačni, uglavnom čekali u automobilima.
Kako smo već pisali, u postavljenu grupu u školi, koja je danas započela s radom, ne može se naknadno uvrstiti još jedan učenik sljedeća dva tjedna. Tijekom ta prva dva tjedana nastave pratit će se proces i napraviti njegova evaluacija s pedagoškog, ali i epidemijskog stajališta te će se nakon tog perioda izraditi promjena uvjeta ako bude potrebno, te dati nove upute ili produžiti postojeće.
Mogli smo primijetiti da su neka djeca s radošću dočekala početak škole i ponovni susret s prijateljima, jer su sa osmijehom na licu odlazili kući, a upitani kako im je danas bilo u školi, kratko su odgovorili – bilo je super! Školska godina 2019./2020. trebala bi trajati do 26. lipnja, s tim da preostaje vidjeti da li će ju učenici uglavnom završiti online, nastavom na daljinu, ili će se ovoj prvoj grupi „povratnika“ u školske klupe, pridružiti i ostali učenici.
- PIŠE: Pakrački List
- 742
U ponedjeljak vrata otvaraju pakrački vrtić i osnovna škola za učenike nižih razreda, prvenstveno za djecu čija su oba roditelja zaposlena i nemaju druge mogućnosti njihovog zbrinjavanja, dok je preporuka za ostale da i dalje ostanu kod kuće ako je to moguće te da prate nastavu na daljinu.
Od 200 djece koji pohađaju matični i područne vrtiće Maslačak, njih 34-ero će ponovo krenuti u vrtić uz strogo pridržavanje preporučenih uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i preporuka Ministarstva znanosti i obrazovanja. Kako je rekla ravnateljica vrtića Višnja Klobučar, poduzete su sve pripremne mjere, od nabavke digitalnog toplomjera i dezinfekcijskih sredstava, pa do priprema prostorija i igračaka, kako bi spremni dočekali početak rada. Odgojitelji će se izmjenjivati u smjenama bez preklapanja, a ulazak roditelja u prostorije vrtića će se ograničiti samo na prostor vjetrobrana. Iako je u vrtićkim grupama nemoguće održavati mjere socijalnog distanciranja, ravnateljica naglašava da će se voditi računa da djeca često peru ruke, ali i da provode što je više moguće vremena na otvorenom, bez kontakata sa djecom iz drugih grupa.
Preostala djeca, koja za sad ostaju kod kuće, zajedno sa roditeljima nastavljaju komunikaciju sa svojim „tetama“ i vrtićem putem uspostavljenih Viber grupa i praćenjem sadržaja koje vrtić objavljuje na svojoj internetskoj stranici. Što se tiče obaveznog programa predškole, on je organiziran online. Provodi ga jedna odgojiteljica, uz koordinaciju pedagoginje i logopedice, s 13-ero djece koji nisu pohađali vrtić i ostalim predškolcima koji su dosad bili uključeni u rad vrtića.
Na nastavu 50-ero djece
U Osnovnu školu braće Radića, kako u matičnu tako i u područne, u ponedjeljak će krenuti 50-ero djece od ukupno 322 koliko ih pohađa razrednu nastavu. Ravnateljica Sanja Delač, objasnila je da se radi se o mješovitom obliku nastave, odnosno kombinaciji redovne nastave i one na daljinu. Nastava u školi će trajati od 8 sati do 10.40, s eventualnim pomakom od deset minuta u dolasku i odlasku, a također će se ulaziti u školu na više ulaza, sve kako bi se osigurao što manji međusobni kontakt učenika. Nastava tjelesne i zdravstvene kulture izvodit će se u smanjenom opsegu, a izborni predmeti i strani jezik će se i dalje odvijati na daljinu. Ravnateljica Delač smatra da će to dosta opteretiti učitelje, jer moraju paralelno s nastavom u školi, i dalje održavati nastavu na daljinu. Za produženi boravak u školi se javilo troje djece, s tim da će i ono biti kraće nego prije, do 15 sati.
O upisima djece u vrtić za pedagošku godinu 2020./2021., kao i za upis djece u prvi razred osnovne škole za sada nemaju još nikakvih informacija, odnosno čekaju se upute Ministarstva, rekle su nam obje ravnateljice.
Nove upute za 14 dana
U postavljenu grupu, kako u vrtiću tako i u školi, koja će početi s radom u ponedjeljak ne može se naknadno uvrstiti još jedno dijete, odnosno učenik, sljedeća dva tjedna. Tijekom ta prva dva tjedana nastave u školi i odgojno-obrazovnog rada u dječjim vrtićima pratit će se proces i napraviti njegova evaluacija s pedagoškog, ali i epidemijskog stajališta te će se nakon tog perioda izraditi promjena uvjeta ako bude potrebno. Sukladno epidemiološkoj situaciji, bit će dane nove upute ili će se produžiti trajanje postojećih, navodi se u preporukama Ministarstva.
- PIŠE: Pakrački List
- 810
Kako bi olakšali roditeljima i djeci boravak kod kuće za vrijeme ove izvanredne situacije, ali i pridonijeli kvaliteti života te održali kontakt s djecom, Dječji vrtić "Maslačak" je u suradnji sa gradonačelnicom Anamarijom Blažević dogovorio pokretanje odgojno-obrazovne aktivnosti „vrtić na daljinu“. Kako nam je rekla ravnateljica vrtića Višnja Klobučar, odgojiteljice svih dvanaest odgojnih skupina vrtića kontaktirat će s roditeljima putem Viber grupa, a isto tako u kontaktu sa roditeljima i odgojiteljicama bit će i stručni tim, pedagog i logoped. „Vođeni mišlju da aktivnosti budu jednostavne, zanimljive djeci i da ne iziskuju mnogo vremena za pripremu, od danas, na službenoj stranici vrtića (http://dvmp.hr/) ponudit ćemo razne sadržaje za djecu sukladno preporukama odgojiteljica i stručnog tima. Stranica i sadržaji su strogo kontrolirani radi zaštite osobnih podataka djece i roditelja“, rekla je ravnateljica.
Nema vrtića, nema plaćanja
„Iako u vrtiću trenutno nema djece, administrativno-tehnička služba obavlja poslove svojih radnih mjesta, a sa ostalim zaposlenicima sam u stalnom kontaktu i svi zajedno pratimo preporučene mjere i odluke Nacionalnog stožera civilne zaštite“, kaže ravnateljica Klobučar. Do daljnjega su obustavljene sve aktivnosti vezane uz upis djece u prvi razred osnovne škole i čekaju se upute nadležnog Ministarstva, a što se tiče plaćanja vrtića, ono se obavlja prema Odluci osnivača, Grada Pakraca, koja kaže da su „za vrijeme trajanja obustave rada vrtića roditelji oslobođeni plaćanja naknade za korištenje usluga vrtića, dok su korisnici koji u navedenom razdoblju koriste usluge vrtića dužni platiti polovinu utvrđene naknade (prema broju dana provedenih u vrtiću).“
- PIŠE: Pakrački List
- 707
U tijeku je treći tjedan nastave na daljinu. Budući da je neizvjesna situacija oko epidemije koronavirusa, još uvijek je nepoznato hoće li se učenici uopće vraćati u školske klupe do kraja ove školske godine. Rad u sustavu obrazovanja puno je kompliciraniji u ovom kriznom razdoblju i traži značajno više vremena od uobičajene nastave, kako za učitelje, nastavnike i profesore, tako i za učenike. Kako su se na nastavu na daljinu pripremili i prilagodili u Srednjoj školi Pakrac te kako su učenici prihvatili ovaj način obrazovanja upitali smo profesoricu biologije Vesnu Ančić, profesora povijesti Branka Križana i stručnu prvostupnicu sestrinstva Danijelu Štampf Vončina.
Nakon početnih problema prvih nekoliko dana, zbog pucanja veze i uhodavanja, interakcija sa učenicima je zasad vrlo dobra. Većina nastave je organizirana u Google učionicama, a komunicira se i pomoću sustava Office365 i servisa Yammer i Teams. „Gotove aplikacije se jako malo koriste i nastavni materijal koji uključuje prezentacije, online provjere, linkove za video materijale, tablice, slike, sheme i slično profesori sami postavljaju. Materijali se objavljuju na dan prema rasporedu sati u školi. Neke kratke zadatke učenici riješe tijekom dana, čime se evidentira prisutnost na nastavi, a veće zadatke imaju tjedan dana vremena za pripremu. Dosta toga rade online zajedno u većim ili manjim grupama“, kaže prof. Ančić. Iako je interakcija kratka i svedena na minimum, učenici su slobodni, ako im nešto nije jasno, postavljati pitanja ili tražiti dodatna objašnjenja. Svi naši sugovornici šalju učenicima isključivo svoje zadatke i materijale, a na praćenje nastave preko televizije ne inzistiraju. Materija se ipak obrađuje u manjem opsegu nego inače, poučavanje se usmjerava na osnove, razumijevanje i primjenu bez previše nepotrebnih detalja.
Za sada bez ocjenjivanja
Ukoliko učenik ne sudjeluje u rješavanju zadataka, ne daju se ocjene ili neopravdani sati, ali se vode detaljne bilješke u e-dnevniku o tome kada nije prisutan, koje aktivnosti nije odradio ili je odradio sa zakašnjenjem od više dana. Za „zabušavanje“, obavještava se razrednik tog učenika, a po potrebi i stručna služba škole, no većina učenika je savjesna i javljaju se, ispričavaju, ako nisu sudjelovali ili bili aktivni u nastavi. Rijetki su slučajevi da se učenici nisu uključili u nastavu, a razlog su ponajprije tehnički problemi, odnosno problemi sa računalom ili internet vezom.
Ovakav oblik nastave bio je izazov i za profesore, pogotovo one starije, ali svi su se maksimalno potrudili i pomagali jedni drugima. „Budući da je naša škola još od 2018. uključena u program „Škola za život“ naši su profesori već dobrim dijelom bili spremni ili blizu toga. Svi imamo školska prijenosna računala i tu smo vrlo jaki. Mlađi nisu imali problema, a onima koji su imali problema ili nešto nisu znali, pomagali su oni koji su znali. Prvi tjedan je bio jako naporan, pa smo radili i noću kako bi stigli sve pripremiti“, rekao je prof. Križan.
Za sada se još ne ocjenjuju učenici, no iz Ministarstva znanosti i obrazovanja je najavljeno da će upute o vrednovanju doći sljedeći tjedan. Svi naši sugovornici slažu se da će ocjenjivanje biti najveći izazov i da će problema sigurno biti. Smatraju da se učenici trebaju vrednovati i putem bilježaka (o aktivnosti, rješavanju zadataka i slično), s tim da postoje i mogućnosti rješavanja online testova, ali oni povlače za sobom dodatne probleme kao što su dobra internet veza, što je nekim učenicima veliki problem, također i broj računala u domaćinstvu ako ima više đaka. Kakvo god ocjenjivanje bude, vjeruju da će profesori ipak sniziti kriterije jer „ovakav način poučavanja ne može biti jednako kvalitetan kao redovan nastavni proces, a neposrednu komunikaciju između učenika i nastavnika ne može zamijeniti tehnologija, ma koliko napredna bila“, smatra prof. Ančić.
Za uspjeh su odgovorni i učenici i profesori
Za kraj smo ih upitali kako su oni osobno zadovoljni ovom online nastavom i da li bi nešto promijenili. Prof. Križan se izjasnio da, iako je u ovoj situaciji jedino takva nastava moguća, ne sviđa mu se ni kao profesoru, ni kao roditelju. Puno je posla i profesori, učenici, ali i roditelji su prikovani za računalo cijeli dan. „Mislim da će se hrvatsko školstvo znatno unaprijediti, ali treba paziti da se ne naviknemo na ovakav neprirodan i asocijalan način rada“, kaže profesor. I bacc. med. techn. Štampf Vončina rekla je da je zadovoljna ovakvom nastavom, s obzirom na situaciju. „Mislim da je vrlo pohvalno da su učenici koncentrirani na nastavu i da nastava ide svojim tokom. Vjerujem da je učenicima puno teže u ovoj situaciji ali i profesori su dosta susretljivi i zajedničkim naporima sve se može“. Prof. Ančić je zaključila da „nije lako ni učenicima, koji se žale da su zatrpani sa puno zadataka i da moraju raditi više nego prije, ali ni profesorima, jer svaki dan uče nešto novo i jako puno vremena troše za pripremu sata, odgovaranje učenicima, ispravljanje zadatka i slično. Mislim da nikome nije lako i za uspjeh jednaku odgovornost imaju i jedni i drugi.“
- PIŠE: Pakrački List
- 1002
Približiti djeci zdrave prehrambene navike i upoznati ih sa načinom proizvodnje domaćih proizvoda bio je cilj posjeta članova OPG Jareš pakračkom vrtiću. Jučerašnja prezentacija nastavak je uspješne suradnje vrtića Maslačak i obitelji Jareš, čiji mliječni proizvodi već čine sastavni dio zdrave prehrane u vrtiću.
Oko 60 djece starijih odgojnih skupina u pratnji svojih odgojiteljica sudjelovalo je u ovoj prezentaciji, koja im je približila život na selu i prednosti domaće proizvodnje. Slijedila je kratka radionica, kviz i nagrade za najuspješnije, nakon čega su svi imali priliku degustirati njihove proizvode.
Pakrački vrtić od početka rada preferira zdravu hranu, a od 2016. godine su postepeno počeli uvoditi u prehranu djece namirnice certificiranih lokalnih obiteljskih gospodarstava i OPG-ova okolnih gradova, čiju suradnju nastavljaju i u budućnosti.