Ucenici glavna

Učenici 6. i 8. razreda Osnovne škole braće Radića, njih 12, u sklopu dva međunarodna projekta imali su prilike predstavljati školu i otputovati u Grčku, Španjolsku i Portugal gdje su tijekom boravka, osim predviđenih projektnih aktivnosti,  neformalno upoznali kulturu i način obrazovanja u tim zemljama.

„Spretne ruke – sretna djeca“, prvi je od spomenutih, međunarodni projekt vrijedan 203.360 eura, od čega 42.300 pripada pakračkoj školi kao nositelju, a čiji su  ciljevi projekta poticanje djece na aktivnosti koje povećavaju vještinu rada rukama, istraživačke vještine te učenje s razumijevanjem, poticanje zanimanja za praktičan rad i zanate, jačanje ekološke osviještenosti i odgovornosti. Projekt je započet prošle godine u prosincu uz pet partnerskih zemalja: Italiju, Bugarsku, Poljsku, Grčku i Španjolsku, a prvi transnacionalni sastanak održan je ove godine u ožujku u Osnovnoj školi braće Radića Pakrac. U sklopu toga, četiri učenika 8. razreda koji su zbog svog dugogodišnjeg truda u vidu školskih obveza odabrani za sudjelovanje u projektu, boravili su od 12. do 17. lipnja u Grčkoj, u gradu Aleksandropoliju, gdje su predstavili pakračku školu, obišli grad i brojne muzeje te aktivno sudjelovali u radionicama koje su im domaćini pripremili.

Prema navodima učenika, radionice su bile isključivo praktične naravi kao što je priprema kruha, izrada pečata  te izrada višenamjenskih predmeta od starih materijala koristeći se tradicionalnim metodama. Osim znanja i novostečenih vještina, naši su učenici ponijeli i brojna druga ugodna iskustva koja su obogaćena gostoljubivim domaćinima i iznimnom gastronomijom. Nastavnice Lejla Skalnik i Manuela Papić, koje su pratile učenike na putovanju, uputile su pohvale učenicima na motiviranosti i angažmanu te su izrazile zadovoljstvo cijelim iskustvom. Sljedeće planirano putovanje je predviđeno u studenom ove godine, a zemlja domaćin će biti Rumunjska.

Osmasi

Različitost iskustava i metoda poučavanja

 „Become European math champions – Postanite europski prvak u matematici“ drugi je međunarodni projekt u kojemu je pakračka škola sudionik kojoj prema projektu pripada 29.900 eura, provodi se u još pet zemalja; Španjolskoj, Portugalu, Grčkoj, Italiji i Rumunjskoj. Iako pakračka škola nije nositelj ovoga projekta, autorica i koordinatorica projekta je nastavnica matematike Manuela Paragi. Ciljevi projekta su jačanje motivacije i uspjeha učenika u nastavi matematike i engleskog jezika, učenje na primjerima partnerskih škola, uvježbavanje vještina komuniciranja, slušanja i učenja, upoznavanje drugih kultura te druženje. Nastavnicima je omogućeno dijeljenje dobrih iskustava i drugačijih metoda poučavanja, odnosno prilika za moderniziranje nastave za buduće generacije. Zbog epidemioloških je mjera dio aktivnosti prošle godine preseljen u virtualne učionice, pa su mobilne aktivnosti odrađene po prvi puta ove godine u ožujku kada je četvero učenika 6. razreda u pratnji dviju nastavnica posjetilo školu u španjolskom gradiću L'ametlla del Valles, koji je u blizini Barcelone, dok je drugih četvero posjetilo grad Porto u Portugalu.

I njima su oba susreta obilježena brojnim zanimljivostima te nezanemarivom gostoljubivošću domaćina. Provedene su aktivnosti tematski bile vezane za matematiku što uključuje robotiku i programiranje, matematičke igre, ali i prisustvovanje na nastavi koja se značajno razlikuje od one kakva se provodi na našem području.  Kako su rekli, različitost nastave najviše se očituje u metodama poučavanja, pa je tako u Španjolskoj naglasak na učenju i rješavanju problematika kroz igru i znatno više koraka nego što je uvriježeno u našim školama. Trajanje nastave je predviđeno kroz gotovo cijeli dan,  a nije neuobičajeno prakticiranje terapeutskih tehnika smirivanja prije početka sata.

Svi oni su izrazili pozitivna iskustva i nadu za sudjelovanje u sličnim projektima.

Sestasi