- PIŠE: Pakrački List
- 1805
Dječji vrtić Maslačak Pakrac jučer je započeo s upisima u program igraonice koji je namijenjen djeci od navršenih tri godine života koja nisu polaznici redovitog programa predškolskog odgoja u dječjem vrtiću, a zahtjevi za upis djece moći će se podnijeti do 4. veljače 2022. godine.
Program je besplatan za roditelje, a provodit će se dva puta tjedno u poslijepodnevnim satima u prostoru područnog vrtića Kalvarija na adresi, Kalvarija 6a, Pakrac. Igraonica će biti održana u sklopu projekta „Sretno djetinjstvo u Maslačku“ odobrenog u okviru poziva "Nastavak unapređenja usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja".
Zahtjevu za upis potrebno je priložiti:
1. Presliku rodnog lista/ izvatka iz matice rođenih za dijete
2. Preslike osobnih iskaznica roditelja ili uvjerenja o prebivalištu
3. Presliku iskaznice imunizacije
4. Potvrdu o obavljenom liječničkom pregledu roditelji su obvezni predati odgojiteljici prvog dana dolaska u skupinu
Zahtjev za upis roditelji mogu preuzeti na internetskim stranicama www.dvmp.hr ili osobno podići u matičnom Vrtiću na adresi Matice hrvatske 13/b, Pakrac.
Prije početka provedbe programa roditelji će dobiti detaljne upute o načinu i organizaciji programa.
- PIŠE: Darko Baronica
- 1724
Pakračka Osnovna škola braće Radića od 1. prosinca provodi međunarodni projekt „Spretne ruke – sretna djeca“ financiran sredstvima Europske unije iz programa Erasmus+. On podrazumijeva da će do 31. ožujka 2024. godine u suradnji s osnovnim školama iz gradova iz još pet zemalja: Bugarske, Rumunjske, Italije, Poljske i Grčke provoditi niz edukativnih i zabavnih aktivnosti koje imaju za cilj poticanje djece na aktivnosti koje povećavaju vještinu rada rukama te kretanje u prirodi, rekle su jučer na tiskovnoj konferenciji Sanja Delač, ravnateljica škole i psihologinja Nataša Major, koordinatorica projekta.
N. Major je pojasnila da su uočili da je smanjenje satnice nastave tehničkog i likovnog odgoja, u kojoj su najviše bile zastupljene razne aktivnosti koje razvijaju kod djece motoriku rada rukama, dovela do smanjenja spretnosti što za posljedicu između ostalog ima i smanjenje interesa za obrtnička zvanja te su ovim projektom htjeli nadomjestiti taj nedostatak.
Projekt je osmišljen u pakračkoj školi koja je i njegov nositelj te je u svibnju kandidiran na program Erasmus+, a 10. prosinca je o tome potpisan ugovor. Za partnere su izabrali gradove iz ovih pet država, uglavnom većih od Pakraca pri čemu su škole brojem učenika neke malo veće neke malo manje od pakračke. Aktivnosti će se odvijati dijelom digitalno, a dijelom kroz mobilnost što podrazumijeva da će se po četiri učenika i dva učitelja iz svake škole povremeno okupljati na četverodnevnim radionicama u svakoj od škola. Dva dodatna međunarodna seminara radi razmjene iskustava i koordinacije će biti održani u Pakracu, prvi već u veljači iduće godine.
Europska unija ovaj projekt financira s 203.360 eura od čega 42.300 pripada pakračkoj školi.
Aktivnosti su već počele, a trenutno najvažnija u kojoj sudjeluju učenici svih škola partnera je izrada i izbor logotipa i ostalih grafičkih obilježja projekta.
- PIŠE: Iva Širac
- 1502
Prebožićno vrijeme kod većine velikih i malih budi kreativnost i veselje u izrađivanju različitih blagdanskih ukrasa za koje treba imati mašte, strpljenja, volje, ali i znanja i tehnike. Sve je to pokazalo troje učenika 7. e razreda, posebnog razrednog odjela Osnovne škole braće Radića Pakrac, koji su uz pomoć učiteljice Irene Bačić i u suradnji s Udrugom umirovljenika Pakrac-Lipik sami pripremili svoj proizvod koji će građani moći kupiti na ovogodišnjem Božićnom sajmu u Pakracu.
Kako nam je rekla vjeroučiteljica Marina Ančić, učenici su u sklopu razredne radionice samoinicijativno predložili izraditi platnene torbe za kupovinu čime su pokazali i svoju ekološku osviještenost, a članice Udruge umirovljenika u sklopu projekta „Zajedno u drugu mladost“ odazvale su se suradnji. Tako je Ankica Svjetličić, aktivna i omiljena članica na svim druženjima i raznim aktivnostima projekta Udruge umirovljenika, priskočila u pomoć i torbe dovršila na šivaćem stroju.
Tako će sugrađani večeras uz druge različite prigodne suvenire i delicije na božićnom sajmu, imati prilike kupiti njihov proizvod i tako pomoći ovoj maloj vrijednoj ekipi u njihovim budućim projektima.
- PIŠE: Iva Širac
- 1399
Paljenjem lampiona kod spomen obilježja poginulim braniteljima na pakračkom glavnom gradskom trgu učenici 3. c razreda OŠ braće Radića danas su završili cjelotjedno obilježavanje 30. obljetnice sjećanja na Vukovar i Škabrnju.
Iako su danas učenici imali online nastavu, okupili su se ispred spomen obilježja te se kratkom molitvom prisjetili svih poginulih i nestalih u Domovinskom ratu. Simboličnom obilježavanju pridružili su se i neki od roditelja.
Kako nam je rekao razrednik Tomislav Novinc, ovo obilježavanje je u sklopu projekta "Tjedan tolerancije, mira i nenasilja" kojeg su provodili u suradnji s udrugom "Delfin" Pakrac i vjeroučiteljicom Marinom Ančić.
- PIŠE: Iva Širac
- 1944
„Razumjeti svoje dijete“ naziv je predavanja koje je sinoć u Gradskoj knjižnici Pakrac održala školska psihologinja Nataša Major što je bilo zadnje od tri psihološka predavanja u sklopu projekta Mama i tata od formata, koji provodi Udruga Zajednica - stručnost i multidisciplinarnost iz Pleternice.
„Najveći problem kod odgoja jest da nema gotovih recepata. Nismo strojevi, ne postoje algoritmi, jednostavno toliko puno stvari utječe na svaku našu odluku, emociju, misao ili interakcije i teško je predvidjeti određene situacije stoga je dobro znati općenite informacije i smjernice. Odgoj djece je izuzetno težak, izazovan i odgovoran posao, a rezultati se vide tek kad djeca odrastu“, započela je Major sinoćnje predavanje.
U skorom dvosatnom interaktivnom predavanju bilo je govora o svim razdobljima razvoja djeteta, od novorođenčeta, ranog djetinjstva, predškolskog i školskog doba do puberteta i punoljetnosti. Major je naglasila kako zdravo odrastanje nije odrastanje bez poteškoća, nego je važno kao roditelj biti podrška uz postavljanje granica. Bavljenje djetetom nije boravak pred ekranima nego kvalitetno provođenje vremena u različitim vrstama igre, poput penjanja, crtanja, plesanja, pjevanja, pričanja bajki, vožnje biciklima i svim drugim aktivnostima u kojima se djeca kreću jer kako je, naglasila Major, djeca u prvih šest godina života najviše uče kroz igru. Major je govorila i o dječjem prkosu, burnim reakcijama i različitim opiranjima, kako ih razumjeti i prema tome i postupati.
Pakračani su imali prilike u Gradskoj knjižnici čuti i ostala dva predavanja „Životni izazovi i teške emocije“ i „Roditeljske vještine i partnerski odnosi“ koje su početkom studenog održale još dvije psihologinje Magdalena Živković i Barica Urh.
U sklopu ovog projekta zainteresirani imaju prilike porazgovarati o osobnim pitanjima i problemima vezanim za odgoj i odnos sa svojom djecom na besplatnom psihološkom savjetovalištu koje se za pakračko područje održava svakog prvog četvrtka u mjesecu u Gradskoj knjižnici Pakrac od 16 do 20 sati, a najaviti se može na kontakt psihologinje Nataše Major (098 169 0212 ili email: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.).
Kako je dodala Major, za sve koji ne mogu fizički prisustvovati postoji mogućnost savjetovanja i preko Zoom aplikacije. Besplatno psihološko savjetovanje u sklopu projekta „Mama i tata od formata“ bit će organizirano do lipnja 2022.
- PIŠE: Iva Širac
- 1321
Osnovna škola braće Radića Pakrac od početka školske godine provodi projekt naziva „Čipko u vrtnoj avanturi“ kojim se želi prvašićima poboljšati vještine čitanja, pisanja i govorenja uz fizičku aktivnost, a kojeg su osmislile knjižničarka Anita Pavlečić i logopedinja Ivana Bukvić Belac. Riječ je o različitim aktivnostima za koje je pakračka osnovna škola dobila oko 25 tisuća kuna na natječaju „Radost života“ UNIQUA osiguranja.
Projekt podrazumijeva, uz dodatnu edukaciju stručnih suradnica, učenje uz pokrete, primjenu različitih vježbi za razvoj vizualne i auditivne percepcije, prostorne orijentacije, pisanja slova, pričanja prema nizu slika uz praktičan rad i motoričke aktivnosti u školskom dvorištu. Tako su za potrebe provođenja ovog projekta odobrenim sredstvima kupljeni zanimljivi didaktički materijali, slikovnice, oprema za rad s učenicima s teškoćama u razvoju, ali i u sklopu školskog dvorišta opremili igralište pješčanikom, ljuljačkama, penjalicom te vrtnim gredicama.
U projektu trenutno sudjeluje 20 učenika prvih razreda matične škole koji se sastaju jednom tjedno kako bi kroz igru poboljšali svoje vještine.
„Iskustva pokazuju da sve više djece ima teškoće u usvajanju početnog čitanja i pisanja, pa tako i usvajanja obrazovnih sadržaja. Ovim projektom želimo pomoći djeci da poboljšaju ne samo čitateljske sposobnosti nego i motoričke. Mi smo već provodili u školi vježbe čitanja i pisanja (ČiPi), a sada je nastao ČiPKo (čitanje, pisanje, koordinacija), aktivnosti koje se osim u učionici provode i u vrtu te školskom dvorištu“, rekla je logopedinja Ivana Bukvić Belac.
Kako je dodala knjižničarka Anita Pavlečić, od velike je važnosti pomoći djeci ojačati i razviti psihofizičke sposobnosti te ih motivirati na usvajanje čitanja i pisanja nekonvencionalnim metodama, a posebno kada djeca prekomjerno koriste računala, mobitele i konzumiraju tv sadržaje koji negativno utječu na razvoj čitanja i pisanja.
Projekt „Čipko u vrtnoj avanturi“ jedan je od 12 izabranih projekata od 200 prijavljenih na natječaju UNIQUA osiguranja i trajat će do kraja školske godine.