- PIŠE: Pakrački List
- 579
Područje Lokalne akcijske grupe „Zeleni trokut“ je područje intenzivne gospodarske aktivnosti brojnih gospodarstvenika ponosnih na svoj doprinos u razvoju sredine. Intenzivan razvoj održivog gospodarstva temeljen na posebnostima područja i prirodnim resursima upotpunjen je stalnim poboljšanjima životnih uvjeta te pridonosi jačanju konkurentnosti i atraktivnosti cijele regije.
Tako je definira vizija Lokalne razvojne strategije 2014-2020. godine LAG-a „Zeleni trokut“ koju je danas uz gradskoj vijećnici u Lipiku predstavio upravitelj Igor Matek.
Kao ciljevi navedeni su vraćanje optimizama i povjerenja stanovnika ruralnih područja u institucije te uvjerenje da je život na selu dostojan svakog čovjeka kao i podizanje razine malih gospodarskih subjekata u vlastite razvojne mogućnosti i razvijene poduzetničke ideje i gospodarstva inovativnijim korištenjem tradicionalnih vrijednosti prostora.
Strategije razvoja je neophodan dokument kako bi se LAG mogao uključiti u povlačenju sredstava iz fondova EU. Nažalost, ta sredstva, rekao je Matek, će biti u konačnosti znatno manja od očekivanih. Prvobitno je najavljeno 5 milijuna eura za svaki LAG, što je kasnije smanjeno na 3 milijuna da bi sada to iznosilo tek 833.000 što je nedovoljno jer LAG kroz svoje članice i druge čimbenike u sklopu projekta Ruralni razvoj ima već sada projekata vrijednosti 3,9 milijuna eura. No, i za povlačenja ovih 833.000 eura u narednih pet godina trebat će puno truda i sposobnosti.
Osim količine drugi problem je sporost, naglasio je Matek, pa još uvijek nije jasno kada bi uopće prvi natječaji mogli biti raspisani što je sve prisutno i već i u realizaciji projekta IPARD-a u kojem su području LAG-a „Zeleni trokut“ odobrena dva projekta od kojih je jednog nositelj tvrtka „Poljogaj“ iz Gaja, a drugi je s područja Novske, rekao je Matek naglasivši da ograničena sredstva nužno vode ograničenim ciljevima koji su kroz strategiju postavljeni relativno nisko kako se ne bi otežala njihova realizacija što bi sve skupa moglo utjecati na suradnju s fondovima EU u slijedećem srednjoročnom razdoblju.
LAG „Zeleni trokut“ nakon lanjske reorganizacije koja je uvjetovana od strane Ministarstva poljoprivrede obuhvaća područje gradova Pakrac, Lipik, Novska, općinu Jasenovac, te naselje Janja Lipa s područja Grada Kutine. Prostire se na 1070 četvornih kilometara na kojem živi 31.000 stanovnika.
Sama strategija je dokument od 84 stranice. Definira ciljeve, mjere, aktivnosti i rokove u cilju gospodarskog razvoja ovog područja u narednom srednjoročnom razdoblju baziranom na ruralnom razvoju, a sredstva namijenjena njegovoj realizaciji mogu povlačiti pojedinci i pravne osobe uključujući i jedinice lokalne samouprave pri čemu se bodovno favoriziraju članice LAG-a, a kandidirani projekti sadržajno moraju biti prisutni u ovoj strategiji.
- PIŠE: Pakrački List
- 580
Prema istraživanju Instituta za javne financije koje potpisuju Katarina Ott, Mihaela Bronić i Branko Stanić, Grad Pakrac osmi je među gradovima u Republici Hrvatskoj po povučenim sredstvima iz EU fondova u razdoblju od 2011. do 2014. godine.
Grad Pakrac u navedenom razdoblju privukao je 6,9 milijuna kuna ili 823 kune po stanovniku, a ispred Pakraca na tablici se nalaze Jastrebarsko, Šibenik, Koprivnica, Zagreb, Križevci, Osijek dok među gradovima vodi Senj s 18 milijuna kuna ili čak 2.563 kune po stanovniku. Na tablici od gradova u našoj županiji na 11. mjestu nalazi se Pleternica, na 13. mjestu je Kutjevo dok je Lipik na 15. mjestu.
Od ukupno iskorištenih 309 milijuna kuna u navedenom razdoblju, gradovi su privukli više od polovice sredstava ili 155,8 milijuna kuna, županije manje od trećine ili 94,7 milijuna kuna, a općine manje od petine ukupnih sredstava, odnosno 58,4 milijuna kuna. Najviše je sredstava privukla Splitsko-dalmatinska županija (29 milijuna kuna), no po stanovniku je to tek 64 kune, dok je druga po redu Virovitičko-podravska županija s 19 milijuna kuna ili 228 kuna po stanovniku.
Rezultate Instituta za javne finacije možete vidjeti na poveznici.
- PIŠE: Pakrački List
- 589
Predstavljanje kataloga obrtnika bila je glavna tema 55. radnog sastanka ponedjeljkom koji je 4. travnja održan u prostoru Poduzetničkog centra Pakrac. Nakon više godina, u organizaciji Udruženja obrtnika Pakraca i Lipika, osvježena je i digitalizirana baza podataka obrtnika te otisnuta u formi informatino oglasne brošure u 700 primjeraka.
Davor Lepka, predsjednik Udruženja kratko je predstavio katalog: „Zašto katalog? Namjera nam je bila obuhvatiti sve obrtnike na jednom mjestu, približiti potencijalnim korisnicima naše kapacitete i predstaviti im što radimo. Želimo da katalog „zaživi“, da bude u prometu i da na taj način dopremo do korisnika naših usluga. Kako mi do njih, tako i oni do nas“. Lepka je zahvalio „svojim“ obrtnicima na potpori u radu kataloga, Lipičkoj razvojnoj i turističkoj agenciji „Lira“ na financijskoj pomoći u tiskanju kataloga kao i Poduzetničkom centru Pakrac koji ga je u sklopu današnjeg radnog sastanka promovirao.
Mario Barać odradio je tehnički dio posla oko kataloga, „imao sam određenu ideju i koncept, izrada je trajala oko dva mjeseca, bilo je zahtjevno, 145 obrtnika je evidentirano i obrađeno. Toliko ljudi, toliko adresa, kontakata pa procijenite sami odrađeni obim posla…“
„Hvala obrtnicima na ovom korisnom projektu, bogat je podacima i nadam se da će naći svoje mjesto u svakom domaćinstvu ili trgovini, kad zatreba da bude pri ruci“, pohvalila je projekt gradonačelnica Anamarija Blažević te iskoristila priliku i obavijestila obrtnike i poduzetnike o proceduralnim promjenama oko kandidiranja projekata. „Svi znate da je EU natječaj za poduzetnike privremeno zatvoren, kao razlog se navodi pojednostavljenje procedure, smanjenje koraka u ocjenjivanju projektnih prijedloga i snižavanje novčanih pragova što bi trebalo ići na ruku manjim poduzetnicima i osigurati im veću konkurentnost. Nadam se da je to prilika našim poduzetnicima da se prijave na takve natječaje i da će oni to prepoznati.“
Pomoć poduzetnicima kroz terenski rad najavila je i direktorica PCP Ivana Orban, obećavši dolazak poduzetnicima „na vrata“ u cilju što bolje međusobne komunikacije i prepoznavanja potreba pojedinih subjekata što bi trebalo rezultirati kvalitetnim i konkurentnim projektom.
Sastanak su kratko iskoristili i mediji. Pakrački list predstavio je nove stranice portala www.pakrackilist.hr kao i nedavno objavljeni novouređeni tiskani broj, a izložene su i nove pristupačnije cijene uz ponudu paketa oglašavanja.
- PIŠE: Pakrački List
- 724
Djeca i poduzetništvo
Otvorena linija za sušenje bilja
- PIŠE: Pakrački List
- 608