- PIŠE: Domagoj Ajman
- 2922
Danas su učenici završnih razreda Srednje škole Pakrac obilježili kraj srednjoškolskog obrazovanja na igralištu pored škole, takozvanom norijadom, odnosno ludim danom. Ravnatelj i profesori su prigodnim govorima ispratili maturante gimnazije, medicinskog i fizioterapeutskog smjera, građevinskih tehničara, rukovatelja samohodnim građevinskim strojevima i montera suhe gradnje. Tom su prigodom svim maturantima podijeljene ruže, a nagrađeni su i najistaknutiji učenici.
Najbolje učenice generacije, prema ocjenama i vladanju, su Nika Čelec (gimnazija) i Maja Svjantko (medicinski smjer). Da je svestrana, Maja dokazuje i u drugoj konkurenciji pa je tako ponijela titulu i najbolje sportašice, dok je najbolji sportaš Niko Čuljak iz fizioterapeutskog smjera. Učenica s najmanje izostanaka s nastave je fizioterapeutkinja Nika Galović.
Ova generacija dodijelila je i nagrade najboljim profesoricama i profesorima. Gimnazijalci su nagradili Miru Radanović, medicinari Jasnu Žunčić, fizioterapeuti Marinu Grčević, građevinci Vanju Kalenski, a strojari i monteri Andriju Širca.
Nakon završetka proglašenja i dodjela nagrada, upitali smo Niku Čuljka za osvrt i svoje viđenje srednjoškolskog obrazovanja u pakračkoj srednjoj školi na što nam je rekao kako je protekle četiri godine doživio kao jedno prekrasno iskustvo koje bi, da mora, ponovio drage volje bez ikakvih prigovora. Sljedeći korak mu je upisati Kineziološki fakultet u Osijeku, a za prijemni ispit se već priprema u čemu mu pomaže i profesor Mario Tušek.
Ostala priznanja i poklone učenici će primiti na svečanoj dodjeli svjedodžbi 27. lipnja.
- PIŠE: Domagoj Ajman
- 1194
Dvorište kurije Janković danas se pretvorilo u glazbenu igraonicu. Profesorica Srednje škole Pakrac, Marina Grčević, u dvorištu je u suradnji sa svojim učenicima, fizioterapeutskim tehničarima, posložila sportski poligon i održala vježbaonicu uz glazbu za osnovnoškolce.
Tako smo mogli vidjeti učenike nastavnika Osnovne škole braće Radića Pakrac, Tomislava Novinca, kako nakon razgibavanja uz asistenciju fizioterapeuta prolaze kroz sve stanice poligona. Preskakali su zapreke, lopticom rušili čunjeve, gađali metu kolutima, igrali natjecateljski križić-kružić te održavali ravnotežu na pilates loptama i balans pločama, sve s ciljem razvijanja njihovih motoričkih i kognitivnih sposobnosti, koje su dokazano unazađene pojavljivanjem tehnoloških uređaja, društvenih mreža i popularnih aplikacija u današnje vrijeme, rekla je profesorica.
U današnjem Multipak programu na rasporedu su još dva događaja u Gradskoj knjižnici Pakrac. U 18 sati bit će održana radionica za djecu i mlade - „Pokret u slici“ pod vodstvom Petre Vida, Petra Milića i Nevena Muretića, a u 19 sati Boris Rukavina će predstaviti knjigu „Island – Himalaja“ i održati putopisno predavanje.
- PIŠE: Silvia Feltrin
- 1403
Učenici Srednje škole Pakrac, Josip Šundalić i Maja Svjantko, ovaj su tjedan, od 10. do 12. svibnja sudjelovali na državnom natjecanju Worldskills Croatia 2023. na Zagrebačkom velesajmu, najvećem natjecanju strukovnih škola u ovom dijelu Europe i ostvarili odlične rezultate, pri čemu su morali pokazati i primijeniti različite tehnike i vještine svoje struke koje su naučili kroz sve godine svojega obrazovanja, doznajemo od profesorice Marine Grčević, magistre fizioterapije.
Josip, učenik četvrtog razreda fizioterapeutskih tehničara, uz mentorstvo prof. Grčević, natjecao se primjenjujući postupke fizikalne terapije, kineziterapije, kineziologije te edukacije bolesnika i osvojio odlično 3. mjesto. Dok se Maja, učenica petog razreda medicinskih tehničara opće njege, uz mentorstvo prof. Ane Relote natjecala u kategoriji zdravstvene njege primjenjujući vještine iz različitih područja svoje struke te je osvojila visoko 4. mjesto.
Učenici pakračke srednje škole, fizioterapeutskog smjera, i prijašnjih su godina na ovom natjecanju ostvarivali zapažene rezultate, a lani je učenik Josip Bilić pod mentorstvom prof. Grčević osvojio prvo mjesto i tako osigurao direktan upis na studij fizioterapije na Zdravstvenom veleučilištu u Zagrebu.
- 1769
„Svatko od nas poseban je u nečemu. Važno je to na vrijeme otkriti, a zatim je iznimno važno da i roditelji i škola prepoznaju te posebnosti i dalje ih razvijaju“, rečeno je sinoć na priredbi “Večer naših zvijezda“ koja se od 2015. godine održava u pakračkoj osnovnoj školi u sklopu Mjeseca darovitih učenika.
Kroz ukupno 9 nastupa prikazani su različiti talenti, od plesa, pjevanja, sviranja klavira i violine pa do slaganja Rubikove kocke, autorske poezije i glume. Cijeli program učenici su samostalno osmislili, osim audicija koje su po razredima provele psihologinja Nataša Major i ravnateljica Sanja Delač. Oni koji nisu dovoljno vježbali ili su imali preveliku tremu i nesigurnost, nisu nastupili, već ih se uputilo kako da se bolje pripreme za iduću godinu.
Priredba je završila „matematičkom“ revijom u kojoj su najhrabriji prošetali svoje kombinacije koje podsjećaju na, većinom, geometrijske oblike. Osvrt je to na projekt „Become European math champions – Postanite europski prvak u matematici“, u okviru Erasmus + programa koji se provodio ovaj tjedan u pakračkoj školi.
Kroz cijeli mjesec učenici su provodili niz aktivnosti i radionica nazvanih „Za one koji mogu i žele više“ s ciljem da se manje aktivna djeca više uključe u rad. „Svatko se kod kuće nečim bavi, svatko na neki način provodi svoje slobodno vrijeme i to smo htjeli ovime prikazati. Oni plešu, pjevaju, vježbaju, nešto izrađuju, što je za njih poticajno da se nastave time baviti, a s druge strane pokazuju da imaju organizirano slobodno vrijeme i zanimljive aktivnosti. Bilo mi je lijepo vidjeti da su od „običnog“ slaganja Rubikove kocke napravili cijelu točku. Očekujem da će svi tražiti tu kocku i sami slagati“, poručila je psihologinja Major, jedna od organizatorica Mjeseca darovitih.
Učenice prvog razreda, Izabela Ević i Ella Ljevaković, izvele su plesnu točku te su komentirale kako su same odabrale pjesmu i skoro svaki dan naporno vježbale kako bi usavršile nastup. Nadaju se da će njihov nastup motivirati i ostale prijatelje da se prijave iduće godine.
„Jako smo ponosni na sve njih, ovo pokazuje da su naši učenici uistinu aktivni i svestrani. Mislim da je ovo šećer na kraju, u ovom cijelom mjesecu darovitih. To nije naše djelo, to je njihov rad i trud.“ zaključila je Major.
- 967
Pakrački osnovnoškolci i učitelji svojim sugrađanima poslali su poruke solidarnosti 21. ožujka i na taj način obilježili su Međunarodni dan za eliminaciju rasne diskriminacije, priključivši se europskom projektu „P.S. Pokreni solidarnost“.
Na Međunarodni dan za eliminaciju rasne diskriminacije koji se obilježava 21. ožujka, 300 učenika i učenica u četiri grada u Hrvatskoj šalju pisma sugrađankama i sugrađanima i podsjećaju na važnost solidarnosti.
Međunarodni dan za eliminaciju rasne diskriminacije obilježava se u spomen 69 ubijenih i mnoštvo ranjenih prosvjednika koji su se svojim solidarnim djelovanjem borili protiv apartheida u Južnoj Africi. Solidarnost kao aktivno djelovanje protiv nepravdi razumiju i učenici i učenice pet škola koje u školskoj godini 2022./2023. sudjeluju u projektu p.s. Pokreni solidarnost! Pakrački učenici, uz njih gotovo 300 iz, Pleternice, Osijeka i Daruvara, svojim je sugrađanima poslao svoje misli o solidarnom djelovanju u kontekstu različitih aktualnih svjetskih izazova poput diskriminacije, klimatskih promjena, nejednakosti. Ako dobijete ovakvu poruku, odgovorite im i podijelite s njima svoju viziju solidarnosti!
Dio je to projekta p.s. Pokreni solidarnost! kojeg provodi Centar za mirovne studije u suradnji s organizacijom la ligue de l'enseignement iz Francuske, a kojim se nadopunjava nastava građanskog odgoja i obrazovanja, ali i brojni drugi predmeti i izvannastavne aktivnosti u školama. Kroz osnovne aktivnosti učenici imaju priliku razvijati svoje kritičko mišljenje, vještinu analize fotografija i kreativnog pisanja, a bave se temama koje su im važne i zanimljive.
Centar za mirovne studije se već dugi niz godina zalaže za kvalitetno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja u škole u Hrvatskoj čime bi se svim učenicima i učenicama pružila mogućnost za razvoj njihove građanske kompetencije - znanja i stavova prema određenim društvenim i političkim temama te vrijednosti i ponašanja, koji uključuju spremnost za aktivno sudjelovanje u životu, kako lokalne zajednice, tako i globalno. Aktivnosti p.s. Pokreni solidarnost! kreiraju prostor za rad na svim spomenutim razinama. Cilj je osim razvoja građanske kompetencije mladih, motivirati škole da počnu aktivnije komunicirati sa svojim lokalnim zajednicama, da postanu mjesta razmjene ideja i mjesta susreta.
Ključne p.s. Pokreni solidarnost! aktivnosti bit će akcije mladih u zajednicama utemeljene na njihovim stvarnim potrebama koje će se održavati od travnja do kraja školske godine.
- 1362
Studenti šeste godine Medicinskog fakulteta u Zagrebu jučer su u Srednjoj školi Pakrac održali predavanje o spolno prenosivim bolestima za sve pakračke srednjoškolce prvih i drugih razreda.
Riječ je o edukaciji koja se održava u sklopu predmeta „Zdravlje u zajednici“ kojom studenti osnovnoškolcima i srednjoškolcima približavaju tematiku sprječavanja spolno prenosivih bolesti, kontracepcije, ali i važnosti cijepljenja protiv HPV-a za djevojke koje je besplatno je do 25. godine.
Školski dan, osim predavanja, bio je obogaćen i upoznavanjem studenata i profesora sa kulturnom baštinom grada Pakraca pa su zagrebački gosti imali prilike posjetiti Muzej grada Pakraca gdje su im predstavljene pakračke znamenitosti poput nalazišta ostataka Starog grada, povijesni pregled Pakraca, ali im je prigodno predstavljen i značaj nekadašnje pakračke Kraljevske zemaljske javne bolnice.
Poseban i iznimno kvalitetan oblik provođenja terenske nastave je na predmetu Zdravlje u zajednici na završnoj (šestoj) godini Integriranog studija medicine na hrvatskom i engleskom jeziku. Predmet Zdravlje u zajednici provode nastavnici Škole narodnog zdravlja „Andrija Štampar“ od 1952. godine i temelji se na pristupu da je područje djelovanja liječnika gdje ljudi žive, rade i gdje se školuju, a ne samo laboratoriji, ordinacije, bolnice i klinike. Cilj nastave je upoznati studente sa svim kompleksnim elementima koji utječu na zdravlje i život stanovnika jedne zajednice.
Ana Borovečki i Iskra Aleksandra Nola, profesorice i voditeljice jučerašnje grupe studenata, istaknule su iznimno zadovoljstvo organizacijom te dobivenim informacijama za koje do sada nisu znale dok su studenti istaknuli ugodnu iznenađenost kulturom djece u srednjoj školi, gradom i ljudima.
Projekt „Zdravlje u zajednici“ okuplja skupine studenata Medicinskog fakulteta uz mentorstvo dvoje nastavnika na području županije koja je većim dijelom ruralno područje. Program prakse sastoji se od četiri područja: sudjelovanje studenata u redovnim aktivnostima lokalne zdravstvene službe (ne samo liječnika nego i patronažnih sestara), posebnih programa istraživanja na terenu (u kućama, na radnim mjestima, u školama), zdravstveno‐odgojnih aktivnosti (u školama, vrtićima, kućama), sudjelovanje u nacionalnim preventivnim programima koji se provode u lokalnoj zajednici (rano otkrivanje raka dojke, raka debelog crijeva) i zdravstveno ekološkog programa (analiza vode i vodoopskrbe, dispozicija otpada, itd.). S ciljem upoznavanja sa životom jedne sredine, uključen je i obilazak povijesnih, kulturnih, gospodarstvenih, prirodnih i drugih znamenitosti kraja u kojem se praksa obavlja.