vrtić maslačak Large

Nakon završetka upisnog roka u pakrački Dječji vrtić „Maslačak“ primljeno je svih 80 djece čiji su roditelji predali zahtjeve. Tako će ove godine biti formirano 15 odgojnih skupina, od kojih je pet jasličkih i deset vrtićkih skupina uključujući i onu u objektu bivše „kuće časnih sestara“ pakračke župe UBDM. Istovremeno, ispraćeno je 80 vrtićkih „maturanata“ i budućih prvašića.

Slobodnih mjesta za djecu od navršene tri godine do polaska u školu ostalo je samo u područnim vrtićima u Donjoj Obriježi (10 slobodnih mjesta) i u Badljevini (3 slobodna mjesta) u programu cjelodnevnog boravka.

Opet dvije nove jasličke skupine

Velik je interes roditelja za upis jasličke djece, stoga će i ove godine tri jasličke skupine biti smještene u matičnom, a dvije u područnom vrtiću pod Kalvarijom čija se prošlogodišnja investicija preuređenja prostora pokazala nužnom i opravdanom.

Ravnateljica Višnja Klobučar povećan broj upisane jasličke djece ocjenjuje odličnim pokazateljem jer nam ukazuje da u Pakracu ima dosta mladih ljudi s malom djecom i za pretpostaviti je, budući da djeca već s godinu dana ulaze u sustav predškolskog odgoja, da su ti roditelji zaposleni. Uz njih, kako je naglasila Klobučar, primljena su i sva djeca vrtićke uzrasti koja su s majkama došla iz Ukrajine i neupisane djece nema.

No, da je u pakračkom vrtiću sve „tijesnije“ potvrđuje i ravnateljica jer, u razgovoru s roditeljima i stručnim osobljem vrtića, mladi roditelji Pakrac vide kao atraktivno mjesto za odgajati djecu zbog mirnoće mjesta, prirodnog okruženja, ali i svih programa i aktivnosti koje pakrački vrtić pruža.

višnja ured

Projektom „Sretno djetinjstvo u Maslačku“ brojne pogodnosti 

Projektom „Sretno djetinjstvo u Maslačku“ koji traje od veljače, a zapravo je nastavak projekta  „Maslačak ispunjava želje“, u pakračkom vrtiću nastavljaju se programi engleskog jezika, dramsko-scenske igraonice, mogućnost produženog boravka u vrtiću do 21 kao i igraonice za djecu koja nisu korisnici dječjeg vrtića. Da su skoro sva pakračka djeca uključena u sustav predškolskog odgoja potvrđuje i činjenica da je dječji vrtić zaprimio samo 2 zahtjeva za upis u program igraonice za djecu koja nisu korisnici, pa će se upisi produžiti do 31. kolovoza.

Klobučar kao novost, ali i ogromnu stručnu pomoć, ističe kroz projekt oformljen stručni tim gdje su zaposlene psihologinja, pedagoginja i zdravstvena voditeljica koje su, kako je rekla, već obišle sve vrtiće i razmijenile informacije sa svim odgajateljicama i koje svoje aktivnosti provode na dobrobit naše djece, ali i kao pomoć i podrška svim roditeljima.

Maturanti pak

Mjesec lipanj za mnoge označava početak ljeta i godišnjih odmora, ali za maturante diljem Hrvatske je to vrijeme koje će biti obilježeno polaganjem državne mature i donošenju odluka koje će utjecati na njihovu budućnost. Osim izazova uzrokovanih epidemijom COVID virusa te štrajkom prosvjetara, ova se generacija maturanata ističe i po eksperimentalnom programu u sklopu projekta „Škola za život“  prema kojemu im je oblikovan kurikulum tijekom njihovog srednjoškolskog obrazovanja. Ova zasigurno posebna generacija učenika imati će mnogo zanimljivih sjećanja koja ih vežu za posljednje četiri godine, stoga smo obavili razgovor s četvero nasumično odabranih pakračkih maturanata gimnazijskog programa Srednje škole Pakrac.

Terenska nastava kao omiljeni oblik učenja

Lea Jurjević, Dorotea Mateš, Leon Perić i Sebastijan Sić, na upit da opišu svoje srednjoškolsko iskustvo, kolektivno iskazuju zadovoljstvo cjelokupnim školovanjem i eksperimentalnim programom, za kojega se slažu da je unatoč nekim početnim manjkavostima i izazovima ipak po njihovom mišljenju bio uspješan. Iako zbog epidemioloških mjera nisu bili u mogućnosti ići na maturalno putovanje, terenskom su nastavom kroz četiri godine školovanja nadišli uobičajene norme i time si nadoknadili nedostatak već tradicionalnog putovanja. Prema iskazima maturanata, potonje će vjerojatno biti zapamćeno kao najsvjetlija točka u n jihovom dosadašnjem školovanju jer je to bila izvrsna prilika za druženje, ali i jedinstvena prilika za nekonvencionalno učenje. Uz navedeno, nastava je bila bogata raznim radionicama i sudjelovanjima na projektima, a u svemu tome su pohvalu zaslužili i profesori koji su ih kontinuirano podučavali i vodili te na koncu dobro pripremili na državnu maturu.

Sebastijan

Sebastijan Sić

Maturanti većinom biraju društvena zanimanja

Na pitanja vezana za budućnost, od maturanata doznajemo da su preferencije u odabiru zanimanja većinom društvenog smjera. Sebastijan, koji je isprva težio prirodnim znanostima, odlučio se za japanologiju u Puli, odnosno japanski jezik i kulturu, objasnivši da bi s tom strukom imao perspektivu kao prevoditelj i turistički vodič, iako od navedenog ipak favorizira prevođenje. Nakon upisa u željeni fakultet, planira se sezonski zaposliti i produktivno provesti ljeto.

Leon

Leon Perić

Leon dijeli jednak interes za strane jezike kao Sebastijan, stoga se odlučio za studij talijanskog jezika, ali u kombinaciji sa studijem povijesti prema kojoj je oduvijek naklonjen. Inače odličan učenik, Leon kaže da je potrebno samo biti fokusiran i organiziran kako bi se osigurao uspjeh. Također bi, kao i prethodne godine, htio raditi na arheološkim iskopima starog grada Pakraca.

Lea1

Lea Jurjević

Lea se pak odlučila za logopediju jer se za taj posao zanima od osnovne škole, a uz to smatra da bi ta struka objedinila njene interese za psihologiju, biologiju, jezike i pedagogiju. Uz logopediju, vidi se i u ulozi socijalnog pedagoga. Svoje ambicije iskušala je i potvrdila zimus kada je volonterski radila s djecom u Centru za pružanje usluga u zajednici Lipik, opisavši iskustvo u pozitivnom svjetlu.

Dorotea

Dorotea Mateš

Dorotea je odabrala učiteljski studij jer, kako tvrdi, voli djecu i htjela bi raditi s njima. Psihologija na zagrebačkom fakultetu joj je također bila u vidu, ali zbog velikog broja prijavljenih smatra da je učiteljski studij sigurniji odabir. Unatoč ambicijama o daljnjem obrazovanju, duhovito izražava žaljenje što nije upisala strukovnu srednju školu jer kaže da je pohađanje gimnazije nezahvalno zbog nedostatka struke odnosno zanata po završetku, zbog čega se stvara veći pritisak na završavanje fakulteta.

Leon: „Budući da moramo sljedećih pet godina biti u Zagrebu, bolje nam je da sada ne budemo sentimentalni.“

Unatoč lijepim uspomenama i provedenom djetinjstvu u Pakracu i pakračkoj okolici, naši su maturanti spremni na odlazak u nove pohode izvan sigurnog okrilja poznatog im krajolika. O povratku se pak razmišlja s dozom racionalnosti i sentimentalnosti. Nedostatak ponude radnih mjesta i skromnost sadržaja koje manji gradovi nude, u odnosu na veće gradove, maturanti navode kao glavne razloge zbog kojih je njihov povratak u rodni kraj upitan, premda želja još uvijek postoji kod nekolicine. Na upit hoće li se prijaviti za stipendiju grada Pakraca, većinom odgovaraju potvrdno.

Iako je lipanj bio ispunjen brojnim obvezama, maturantima predstoji dugo i ugodno ljeto, a mi im želimo svu sreću u budućim pothvatima.

Ucenici glavna

Učenici 6. i 8. razreda Osnovne škole braće Radića, njih 12, u sklopu dva međunarodna projekta imali su prilike predstavljati školu i otputovati u Grčku, Španjolsku i Portugal gdje su tijekom boravka, osim predviđenih projektnih aktivnosti,  neformalno upoznali kulturu i način obrazovanja u tim zemljama.

„Spretne ruke – sretna djeca“, prvi je od spomenutih, međunarodni projekt vrijedan 203.360 eura, od čega 42.300 pripada pakračkoj školi kao nositelju, a čiji su  ciljevi projekta poticanje djece na aktivnosti koje povećavaju vještinu rada rukama, istraživačke vještine te učenje s razumijevanjem, poticanje zanimanja za praktičan rad i zanate, jačanje ekološke osviještenosti i odgovornosti. Projekt je započet prošle godine u prosincu uz pet partnerskih zemalja: Italiju, Bugarsku, Poljsku, Grčku i Španjolsku, a prvi transnacionalni sastanak održan je ove godine u ožujku u Osnovnoj školi braće Radića Pakrac. U sklopu toga, četiri učenika 8. razreda koji su zbog svog dugogodišnjeg truda u vidu školskih obveza odabrani za sudjelovanje u projektu, boravili su od 12. do 17. lipnja u Grčkoj, u gradu Aleksandropoliju, gdje su predstavili pakračku školu, obišli grad i brojne muzeje te aktivno sudjelovali u radionicama koje su im domaćini pripremili.

Prema navodima učenika, radionice su bile isključivo praktične naravi kao što je priprema kruha, izrada pečata  te izrada višenamjenskih predmeta od starih materijala koristeći se tradicionalnim metodama. Osim znanja i novostečenih vještina, naši su učenici ponijeli i brojna druga ugodna iskustva koja su obogaćena gostoljubivim domaćinima i iznimnom gastronomijom. Nastavnice Lejla Skalnik i Manuela Papić, koje su pratile učenike na putovanju, uputile su pohvale učenicima na motiviranosti i angažmanu te su izrazile zadovoljstvo cijelim iskustvom. Sljedeće planirano putovanje je predviđeno u studenom ove godine, a zemlja domaćin će biti Rumunjska.

Osmasi

Različitost iskustava i metoda poučavanja

 „Become European math champions – Postanite europski prvak u matematici“ drugi je međunarodni projekt u kojemu je pakračka škola sudionik kojoj prema projektu pripada 29.900 eura, provodi se u još pet zemalja; Španjolskoj, Portugalu, Grčkoj, Italiji i Rumunjskoj. Iako pakračka škola nije nositelj ovoga projekta, autorica i koordinatorica projekta je nastavnica matematike Manuela Paragi. Ciljevi projekta su jačanje motivacije i uspjeha učenika u nastavi matematike i engleskog jezika, učenje na primjerima partnerskih škola, uvježbavanje vještina komuniciranja, slušanja i učenja, upoznavanje drugih kultura te druženje. Nastavnicima je omogućeno dijeljenje dobrih iskustava i drugačijih metoda poučavanja, odnosno prilika za moderniziranje nastave za buduće generacije. Zbog epidemioloških je mjera dio aktivnosti prošle godine preseljen u virtualne učionice, pa su mobilne aktivnosti odrađene po prvi puta ove godine u ožujku kada je četvero učenika 6. razreda u pratnji dviju nastavnica posjetilo školu u španjolskom gradiću L'ametlla del Valles, koji je u blizini Barcelone, dok je drugih četvero posjetilo grad Porto u Portugalu.

I njima su oba susreta obilježena brojnim zanimljivostima te nezanemarivom gostoljubivošću domaćina. Provedene su aktivnosti tematski bile vezane za matematiku što uključuje robotiku i programiranje, matematičke igre, ali i prisustvovanje na nastavi koja se značajno razlikuje od one kakva se provodi na našem području.  Kako su rekli, različitost nastave najviše se očituje u metodama poučavanja, pa je tako u Španjolskoj naglasak na učenju i rješavanju problematika kroz igru i znatno više koraka nego što je uvriježeno u našim školama. Trajanje nastave je predviđeno kroz gotovo cijeli dan,  a nije neuobičajeno prakticiranje terapeutskih tehnika smirivanja prije početka sata.

Svi oni su izrazili pozitivna iskustva i nadu za sudjelovanje u sličnim projektima.

Sestasi

IMG 95d8f778c828db7a66807412a56bbdc3 V

Školska večer na šetnici je manifestacija u sklopu programa „Pakračkog ljeta“ u organizaciji Osnovne glazbene škole Pakrac i u suradnji s Osnovnom školom braće Radića te Učeničkim domom Srednje škole Pakrac koja je sinoć okupila mnogobrojnu publiku.

DSCN9980 Medium

U jednosatnom programu bilo je igrokaza, plesa i pjesme u kojem su se predstavili  učenici 3.razreda područne škole Prekopakra sa mentoricom Božidarkom De Zan igrokazom Zvonimira Baloga "Vrata", plesna grupa Učeničkog doma pod mentorstvom Katarine Stokić sa dvije koreografije, jednom koja je autorski rad učenice Karmen Kopić, a drugom koja nagrađena 1. mjestom na Državnoj domijadi, te dramska skupina Učeničkog doma scenskom igrom "Kino u doba korone", uz mentorstvo Katarine Simić Ruškan. Na kraju je publika mogla uživati u izvedbi nekoliko pjesama školskog benda pakračke osnovne škole braće Radića kojeg vodi nastavnik Miroslav Badrov.

IMG 20220615 WA0006 Medium

IMG 20220615 WA0010 Medium

IMG 20220615 WA0009 Medium

„Školska večer na šetnici je nastavak manifestacije „Školskih večeri u dvorištu Janković“, a sama šetnica se pokazala kao pun pogodak za organizaciju ovakvih događanja kojima se nadamo i ubuduće“, rekla je Alfreda Petani Grafina, ravnateljica Osnovne glazbene škole Pakrac.

282622606 1920906348100840 1878300310405038535 n

Ples, pjesma i dječji osmijeh ponovo su nakon dvije godine epidemiološke pauze okupili danas roditelje i dupkom ispunili Gradsku sportsku dvoranu na završnoj priredbi pakračkog Dječjeg vrtića Maslačak kojom su obilježili završetak pedagoške godine.

Sve njih pozdravili su Višnja Klobučar, ravnateljica Dječjeg vrtića “Maslačak”, i gradonačelnica Anamarija Blažević zahvalivši svim odgajateljicama i zaposlenicima što su u pripremu ove priredbe uložili puno truda, a posebno djeci koja su marljivo uvježbala plesne korake te istaknule zadovoljstvo što se opet mališani mogu predstaviti pred punom dvoranom.

283713999 1920906648100810 4313951991447946567 n

Bila je to prilika, uz vrtićance, okupljenim roditeljima i rodbini, predstaviti i nove vrtićke djelatnice zaposlene u sklopu projekta „Sretno djetinjstvo u Maslačku“. Uz psihologinju Severinu Popov, stručni vrtićki tim čine i pedagoginja Tena Skalnik te zdravstvena djelatnica Martina Savi koje će, kako je rekla ravnateljica Klobučar, svojim znanjem i uslugama biti na pomoći prvenstveno djeci, a roditeljima biti na raspolaganju kao podrška tijekom predškolskog obrazovanja.  

284270658 1920906171434191 2906070992512649421 n

U veselom, šarenom i maštovitom programu na kakav su građani već godinama navikli, svojim plesnim koracima i prigodnim živopisnim kostimima predstavili su se mališani deset odgojnih skupina iz matičnog vrtića te područnih iz Prekopakre, Donje Obriježi, Badljevine i pod Kalvarijom koje su za tu prigodu osmislile njihove odgojiteljice.

Jednosatni program ujedno je bio i oproštaj predškolaca od svojih odgojiteljica i vrtićkih skupina, a na jesen će u školske klupe krenuti 80 prvašića.

283705213 1920905434767598 2011420443118016218 n

FOTOGALERIJA

dlavna dan škole

„Nakon dvije godine pandemije u školi je opet veselo i živo, brojne su aktivnosti i projekti, od razrednih, školskih pa sve do europskih. Hvala svim učiteljima, učenicima i djelatnicima koji svojim radom, kreativnošću i zalaganjem promiču ugled naše škole.  A u skladu s tematikom kojom želimo obilježiti Dan škole želim neka cvijeta sreća svuda oko nas“, poručila je jučer Sanja Delač, ravnateljica Osnovne škole braće Radića, na vrtnom festivalu u školskom dvorištu kojim su obilježili svoj dan.

dan škole 2

Ove godine djelatnici i učenici odlučili su ga proslaviti, kako su rekli lepršavo i bezbrižno, pa je tako bio i ukrašen eksterijer škole, u šarenim  gredicama cvijeća, lanternama te dječjim rukotvorinama.

dan škole 3

U prvom dijelu programa nagrađeni su i pohvaljeni svi učenici koji su sudjelovali i osvajali zapažena mjesta na županijskim dok su neki sudjelovali i na državnim natjecanjima. Za okupljene učitelje, roditelje, bake i djedove, uslijedio je i prigodni program gdje učenici pokazali svoje talente i kreativnost kroz ples, recitacije, igrokaze, glazbu i pokret.

U vrlo lijepom i opuštenom ambijentu druženje roditelja, učitelja i djece nastavljeno je i nakon svečanog programa gdje se moglo razgledati i kupiti likovne radove i različite učeničke rukotvorine, obići školske vrtove i uživati u maloj gastro ponudi koje su učitelji i učenici posebno pripremili za jučerašnji dan.

dan škole 4

2022-05-20-192236-Medium
2022-05-20-192120-Medium
2022-05-20-192054-Medium
2022-05-20-190525-Medium
2022-05-20-190137-Medium
2022-05-20-185638-Medium
2022-05-20-185138-Medium
2022-05-20-184853-Medium
2022-05-20-184813-Medium
2022-05-20-184803-Medium