mulitpak glazbena vjezbaonica naslovna

Dvorište kurije Janković danas se pretvorilo u glazbenu igraonicu. Profesorica Srednje škole Pakrac, Marina Grčević, u dvorištu je u suradnji sa svojim učenicima, fizioterapeutskim tehničarima, posložila sportski poligon i održala vježbaonicu uz glazbu za osnovnoškolce.

Tako smo mogli vidjeti učenike nastavnika Osnovne škole braće Radića Pakrac, Tomislava Novinca, kako nakon razgibavanja uz asistenciju fizioterapeuta prolaze kroz sve stanice poligona. Preskakali su zapreke, lopticom rušili čunjeve, gađali metu kolutima, igrali natjecateljski križić-kružić te održavali ravnotežu na pilates loptama i balans pločama, sve s ciljem razvijanja njihovih motoričkih i kognitivnih sposobnosti, koje su dokazano unazađene pojavljivanjem tehnoloških uređaja, društvenih mreža i popularnih aplikacija u današnje vrijeme, rekla je profesorica.

U današnjem Multipak programu na rasporedu su još dva događaja u Gradskoj knjižnici Pakrac. U 18 sati bit će održana radionica za djecu i mlade - „Pokret u slici“ pod vodstvom Petre Vida, Petra Milića i Nevena Muretića, a u 19 sati Boris Rukavina će predstaviti knjigu „Island – Himalaja“ i održati putopisno predavanje.

multipak-glazbena-vjezbaonica-6
multipak-glazbena-vjezbaonica-7
multipak-vjezbaonica-2
mulitpak-vjezbaonica-1
multipak-glazbena-vjezbaonica-3
multipak-glazbena-vjezbaonica-5
multipak-glazbena-vjezbaonica-4

1

Učenici Srednje škole Pakrac, Josip Šundalić i Maja Svjantko, ovaj su tjedan, od 10. do 12. svibnja sudjelovali na državnom natjecanju Worldskills Croatia 2023. na Zagrebačkom velesajmu, najvećem natjecanju strukovnih škola u ovom dijelu Europe i ostvarili odlične rezultate, pri čemu su morali pokazati i primijeniti različite tehnike i vještine svoje struke koje su naučili kroz sve godine svojega obrazovanja, doznajemo od profesorice Marine Grčević, magistre fizioterapije.

Josip, učenik četvrtog razreda fizioterapeutskih tehničara, uz mentorstvo prof. Grčević, natjecao se primjenjujući postupke fizikalne terapije, kineziterapije, kineziologije te edukacije bolesnika i osvojio odlično 3. mjesto. Dok se Maja, učenica petog razreda medicinskih tehničara opće njege, uz mentorstvo prof. Ane Relote natjecala u kategoriji zdravstvene njege primjenjujući vještine iz različitih područja svoje struke te je osvojila visoko 4. mjesto.

3

Učenici pakračke srednje škole, fizioterapeutskog smjera, i prijašnjih su godina  na ovom natjecanju ostvarivali zapažene rezultate, a lani je učenik Josip Bilić pod mentorstvom prof. Grčević osvojio prvo mjesto i tako osigurao direktan upis na studij fizioterapije na Zdravstvenom veleučilištu u Zagrebu.

naslovna večer

„Svatko od nas poseban je u nečemu. Važno je to na vrijeme otkriti, a zatim je iznimno važno da i roditelji i škola prepoznaju te posebnosti i dalje ih razvijaju“, rečeno je sinoć na priredbi “Večer naših zvijezda“ koja se od 2015. godine održava u pakračkoj osnovnoj školi u sklopu Mjeseca darovitih učenika.

Kroz ukupno 9 nastupa prikazani su različiti talenti, od plesa, pjevanja, sviranja klavira i violine pa do slaganja Rubikove kocke, autorske poezije i glume. Cijeli program učenici su samostalno osmislili, osim audicija koje su po razredima provele psihologinja Nataša Major i ravnateljica Sanja Delač. Oni koji nisu dovoljno vježbali ili su imali preveliku tremu i nesigurnost, nisu nastupili, već ih se uputilo kako da se bolje pripreme za iduću godinu.

publika večer zvijezda

Priredba je završila „matematičkom“ revijom u kojoj su najhrabriji prošetali svoje kombinacije koje podsjećaju na, većinom, geometrijske oblike. Osvrt je to na projekt „Become European math champions – Postanite europski prvak u matematici“, u okviru Erasmus + programa koji se provodio ovaj tjedan u pakračkoj školi.

Kroz cijeli mjesec učenici su provodili niz aktivnosti i radionica nazvanih  „Za one koji mogu i žele više“ s ciljem da se manje aktivna djeca više uključe u rad. „Svatko se kod kuće nečim bavi, svatko na neki način provodi svoje slobodno vrijeme i to smo htjeli ovime prikazati. Oni plešu, pjevaju, vježbaju, nešto izrađuju, što je za njih poticajno da se nastave time baviti, a s druge strane pokazuju da imaju organizirano slobodno vrijeme i zanimljive aktivnosti. Bilo mi je lijepo vidjeti da su od „običnog“ slaganja Rubikove kocke napravili cijelu točku. Očekujem da će svi tražiti tu kocku i sami slagati“, poručila je psihologinja Major, jedna od organizatorica Mjeseca darovitih.

izabela i ella

Učenice prvog razreda, Izabela Ević i Ella Ljevaković, izvele su plesnu točku te su komentirale kako su same odabrale pjesmu i skoro svaki dan naporno vježbale kako bi usavršile nastup. Nadaju se da će njihov nastup motivirati i ostale prijatelje da se prijave iduće godine.

„Jako smo ponosni na sve njih, ovo pokazuje da su naši učenici uistinu aktivni i svestrani. Mislim da je ovo šećer na kraju, u ovom cijelom mjesecu darovitih. To nije naše djelo, to je njihov rad i trud.“ zaključila je Major.

IMG2812-Medium-Small-Medium
IMG2800-Medium-Small-Medium
IMG2795-Medium-Small-Medium
IMG2781-Medium-Small-Medium
IMG2776-Medium-Small-Medium
IMG2772-Medium-Small-Medium
IMG2771-Medium-Small-Medium
IMG2762-Medium-Small-Medium
IMG2760-Medium-Small-Medium
IMG2756-Medium-Small-Medium
IMG2742-Medium-Small-Medium
IMG2738-Medium-Small-Medium
IMG2733-Medium-Small-Medium
IMG2728-Medium-Small-Medium
IMG2700-Medium-Small-Medium
IMG2726-Medium-Small-Medium

pokreni solidarnost naslovna

Pakrački osnovnoškolci i učitelji svojim sugrađanima poslali su poruke solidarnosti 21. ožujka i na taj način obilježili su Međunarodni dan za eliminaciju rasne diskriminacije, priključivši se europskom projektu „P.S. Pokreni solidarnost“.

Na Međunarodni dan za eliminaciju rasne diskriminacije koji se obilježava 21. ožujka, 300 učenika i učenica u četiri grada u Hrvatskoj šalju pisma sugrađankama i sugrađanima i podsjećaju na važnost solidarnosti.


Međunarodni dan za eliminaciju rasne diskriminacije obilježava se u spomen 69 ubijenih i mnoštvo ranjenih prosvjednika koji su se svojim solidarnim djelovanjem borili protiv apartheida u Južnoj Africi. Solidarnost kao aktivno djelovanje protiv nepravdi razumiju i učenici i učenice pet škola koje u školskoj godini 2022./2023. sudjeluju u projektu p.s. Pokreni solidarnost! Pakrački učenici, uz njih gotovo 300 iz, Pleternice, Osijeka i Daruvara, svojim je sugrađanima poslao svoje misli o solidarnom djelovanju u kontekstu različitih aktualnih svjetskih izazova poput diskriminacije, klimatskih promjena, nejednakosti. Ako dobijete ovakvu poruku, odgovorite im i podijelite s njima svoju viziju solidarnosti!

pokreni solidarnost dijete

Dio je to projekta p.s. Pokreni solidarnost! kojeg provodi Centar za mirovne studije u suradnji s organizacijom la ligue de l'enseignement iz Francuske, a kojim se nadopunjava nastava građanskog odgoja i obrazovanja, ali i brojni drugi predmeti i izvannastavne aktivnosti u školama. Kroz osnovne aktivnosti učenici imaju priliku razvijati svoje kritičko mišljenje, vještinu analize fotografija i kreativnog pisanja, a bave se temama koje su im važne i zanimljive.

Centar za mirovne studije se već dugi niz godina zalaže za kvalitetno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja u škole u Hrvatskoj čime bi se svim učenicima i učenicama pružila mogućnost za razvoj njihove građanske kompetencije - znanja i stavova prema određenim društvenim i političkim temama te vrijednosti i ponašanja, koji uključuju spremnost za aktivno sudjelovanje u životu, kako lokalne zajednice, tako i globalno. Aktivnosti p.s. Pokreni solidarnost! kreiraju prostor za rad na svim spomenutim razinama. Cilj je osim razvoja građanske kompetencije mladih, motivirati škole da počnu aktivnije komunicirati sa svojim lokalnim zajednicama, da postanu mjesta razmjene ideja i mjesta susreta.

Ključne p.s. Pokreni solidarnost! aktivnosti bit će akcije mladih u zajednicama utemeljene na njihovim stvarnim potrebama koje će se održavati od travnja do kraja školske godine.

336881103 148513311474076 1503897941621528436 n

Studenti šeste godine Medicinskog fakulteta u Zagrebu jučer su u Srednjoj školi Pakrac održali predavanje o spolno prenosivim bolestima za sve pakračke srednjoškolce prvih i drugih razreda.

Riječ je o edukaciji koja se održava u sklopu predmeta „Zdravlje u zajednici“ kojom studenti osnovnoškolcima i srednjoškolcima približavaju tematiku sprječavanja spolno prenosivih bolesti, kontracepcije, ali i važnosti cijepljenja protiv HPV-a za djevojke koje je besplatno je do 25. godine.

Školski dan, osim predavanja, bio je obogaćen i upoznavanjem studenata i profesora sa kulturnom baštinom grada Pakraca pa su zagrebački gosti imali prilike posjetiti Muzej grada Pakraca gdje su im predstavljene pakračke znamenitosti poput nalazišta ostataka Starog grada, povijesni pregled Pakraca, ali im je prigodno predstavljen i značaj nekadašnje pakračke Kraljevske zemaljske javne bolnice.

Poseban i iznimno kvalitetan oblik provođenja terenske nastave je na predmetu Zdravlje u zajednici na završnoj (šestoj) godini Integriranog studija medicine na hrvatskom i engleskom jeziku. Predmet Zdravlje u zajednici provode nastavnici Škole narodnog zdravlja „Andrija Štampar“ od 1952. godine i temelji se na pristupu da je područje djelovanja liječnika gdje ljudi žive, rade i gdje se školuju, a ne samo laboratoriji, ordinacije, bolnice i klinike. Cilj nastave je upoznati studente sa svim kompleksnim elementima koji utječu na zdravlje i život stanovnika jedne zajednice.

336876873 1205615340141389 4092021228745512010 n

Ana Borovečki i Iskra Aleksandra Nola, profesorice i voditeljice jučerašnje grupe studenata, istaknule su iznimno zadovoljstvo organizacijom te dobivenim informacijama za koje do sada nisu znale dok su studenti istaknuli ugodnu iznenađenost kulturom djece u srednjoj školi, gradom i ljudima.

Projekt „Zdravlje u zajednici“ okuplja skupine studenata Medicinskog fakulteta uz mentorstvo dvoje nastavnika na području županije koja je većim dijelom ruralno područje. Program prakse sastoji se od četiri područja: sudjelovanje studenata u redovnim aktivnostima lokalne zdravstvene službe (ne samo liječnika nego i patronažnih sestara), posebnih programa istraživanja na terenu (u kućama, na radnim mjestima, u školama), zdravstveno‐odgojnih aktivnosti (u školama, vrtićima, kućama), sudjelovanje u nacionalnim preventivnim programima koji se provode u lokalnoj zajednici (rano otkrivanje raka dojke, raka debelog crijeva) i zdravstveno ekološkog programa (analiza vode i vodoopskrbe, dispozicija otpada, itd.). S ciljem upoznavanja sa životom jedne sredine, uključen je i obilazak povijesnih, kulturnih, gospodarstvenih, prirodnih i drugih znamenitosti kraja u kojem se praksa obavlja.

euroscola glavna

Učenici Srednje škole Pakrac, njih 24 ambasadora juniora Europskoga parlamenta, (3. A: Tara Čelec, Petra Antunović, Tamara Sužnjević, Leon Martinović, Ian Fiala Krajačić, Ena Bartoluci, Emili Papić, Ines Pavlečić, Ines Jendrašić, Borna Tomić, Marta Adžijević, Marijana Prhal, Zrinka Hihlik, Matej Vicković; 4. A: Donatella Orzes, Nina Babojelić, Nika Čelec, Kristina Sanić; 2. C: Antun Krpeljević, Josip Desput, Hrvoje Dominić, Hana Basarić, Ivana Dubravac, Ana Vidović) u pratnji ambasadora seniora  Vesne Ančić i Ivana Tutića, pakračkih profesora, boravilo je od 27. veljače do 1. ožujka na radnome putovanju u Strasbourgu.

Ondje su posjetili Europski parlament te s oko tisuću srednjoškolaca iz 24 europske škole sudjelovali u međunarodnome programu Euroscola.

euroscola 2

Euroscola je redoviti godišnji program Europskoga parlamenta u kojemu učenici u dobi od 16 do 18 godina iz svih država članica Europske unije na praktičan način uče o funkcioniranju Europske unije i aktualnim pitanjima. Učenici iz Hrvatske u programu sudjeluju od početka hrvatskoga članstva u Europskoj uniji (2013.), a za učenike Srednje škole Pakrac ovo je druga takva prilika. Ovoga su puta sudjelovanje u Euroscola sesiji zavrijedili ostvarivši sjajne rezultate u nacionalnome programu Škola ambasador Europskoga parlamenta (EPAS). Podsjetimo - na temelju evaluacije škola koju je proveo Forum za slobodu odgoja zauzeli smo četvrto mjesto u državi s obzirom na provođenje programa Škola ambasador Europskoga parlamenta (EPAS).

euroscola 3

Prvoga dana putovanja 27. veljače učenici i nastavnici posjetili su njemački grad Ulm, a tamo su  imali priliku vidjeti luteransku crkvu Ulmer Münster s najvišim zvonikom na svijetu.

Sljedećega dana, 28. veljače, učenici i nastavnici sudjelovali su u radnome posjetu Europskome parlamentu. U uvodnome dijelu programa učenicima i nastavnicima obratila se predsjednica Europskoga parlamenta Roberta Metsola. Nakon toga, održana su stručna interaktivna predavanja (1. Antonio Albaladejo Roman, politički analitičar, Structural Polices Unit, Directorale-General for parliamentary Research Services, EP; 2. Delara Burkhardt (DE, S & D, članica Europskoga parlamenta).

Tema ove Euroscola sesije bila je strategija Europske unije prema održivom prehrambenom sustavu.

euroscola 4

Sudionici su, koristeći interaktivne digitalne platforme Interactio i Slido, imali mogućnost postavljati pitanja i predlagati rješenja u vezi s temom rasprave.  Iako je tema (EU: prema održivom sustavu prehrane) bila veoma zahtjevna i ne baš osobito zanimljiva mladima, učenici su pokazali izniman interes i angažman te su kvalitetnim pitanjima i prijedlozima doprinijeli konstruktivnoj raspravi u Europskome parlamentu.

Nakon ručka učenici su, podijeljeni u skupine, sudjelovali u simulaciji rada Europskoga parlamenta. Sa svojim vršnjacima iz ostalih europskih škola kritički su vrednovali, obrazlagali, usvajali ili odbacivali predložene amandmane poput pravih zastupnika.

Za nastavnike je organizirana radionica o medijskoj pismenosti: Kako pripremiti svoje učenike da bolje uoče dezinformacije? Nakon posjeta Europskome parlamentu, učenici su imali slobodno vrijeme za razgledavanje Strasbourga i njegovih znamenitosti.

euroscola 5

Na povratku kući, 1. ožujka, učenici su prošetali Münchenom, posjetili njegove kulturne znamenitosti i okrijepili se tradicionalnim ručkom u jednoj od najstarijih pivnica Hofbräuhaus. 

Naši su učenici pokazali da su uistinu pravi mladi ambasadori europskih vrijednosti i da iznimno cijene nagradni put u Europski parlament. Svi se slažu da je ovaj posjet bilo jedinstveno iskustvo  jer mladi ljudi nemaju često priliku iznijeti svoje mišljenje i aktivno sudjelovati u izgradnji bolje Europe.

euroscola 6

Kristina Sanić: Posjet Europskome parlamentu jedno je od najboljih i nezaboravnih iskustava u mome životu. Nakon što je moj mali govor završio, osjećala sam kako me prožima ponos. Svakome bih preporučila ovo iskustvo jer je  vrijedno svakoga truda i nešto što će se pamtiti.

Emili Papić: Naučila sam mnogo toga novoga o ekologiji, zdravoj prehrani i glasanju. Posebno mi se svidio dio s debatom kada su moji vršnjaci iznosili vlastita mišljenja u vezi s temom održive prehrane. Upoznala sam ljude iz Portugala i Cipra te s njima izmijenila iskustva koja se tiču obrazovanja, ali i općenitih stvari.

Hana Basarić: Razgovarali smo o temama poput hrane i njezine sigurnosti i o tome kako mi mladi trebamo dati svoj glas na izborima. Ovo je bila jedinstvena prilika za upoznavanje naših vršnjaka iz cijele Europe.

Leon Martinović: Za mene Euroscola predstavlja vrata u svjetliju budućnost Europe.

Petra Antunović: Bilo je uistinu motivirajuće slušati kako se pokušavaju riješiti problemi današnjice. Predivno iskustvo.

euroscola 7