Više od 5 milijuna kuna vrijedan projekt „Ja sam žena, a ne broj“ priveden je kraju, točnije službeno završava 1. lipnja, a na završnoj konferenciji održanoj 20. svibnja u vijećnici Kurije Janković potvrđena je i kandidatura za nastavak istog projekta podnesena početkom ožujka. Pakračka inačica socijalnog projekta iz programa „Zaželi-program zapošljavanja žena“, vrlo popularnog i na nacionalnoj razini, zaživjela je 1. prosinca 2017. godine u suradnji Grada Pakraca kao korisnika i partnera Gradskog društva Crveni križ Pakrac, Centra za socijalnu skrb Pakrac te Hrvatskog zavoda za zapošljavanje – područnog ureda Požega. Financiran u stopostotnom iznosu od čega 85 posto sredstvima Europskog socijalnog fonda te 15 posto sredstvima Državnog proračuna, Pakrac je bio jedan od prvih gradova u Hrvatskoj koji je počeo provoditi ovaj  projekt.

Projekt je trajao trideset mjeseci tijekom kojih je na razdoblje od 24 mjeseca zaposleno 30 žena na poslovima skrbi o 180 krajnjih korisnika. Ženama je, osim minimalne plaće sa svim doprinosima i naknadom putnih troškova, omogućena i besplatna dodatna edukacija. Ova pogodnost podrazumijevala je osposobljavanje za maserke, pomoćne kuharice, njegovateljice, ali i besplatno polaganje autoškole za A i B kategoriju. Koristile su je dvadeset i dvije osobe.

Cilj projekta bio je osigurati trenutnu uključenost, ali i buduće intenzivnije participiranje žena na tržištu rada kroz zapošljavanje u lokalnoj zajednici te dodatno obrazovanje čime se prevenira opasnost od siromaštva i socijalne isključenosti kao njegove posljedice. „Sretna sam što ste stekle vrijedno radno iskustvo, ali i stekle nove vještine koje će vas sutra učiniti konkurentnijim na tržištu rada“, kazala je Vanja Ražov, voditeljica projekta, naglasivši pritom njihovu, ne manje važnu, ulogu u osiguranju pomoći za starije, nemoćne i osobe u nepovoljnom položaju kroz pružanje podrške u svakodnevnim aktivnostima.

A. Blažević uvjerena u nastavak projekta

Prisjećajući se prvih dana i početnih muka prilikom pronalaska zaposlenica i krajnjih korisnika, ali i istaknuvši da joj je ovo najdraži projekt do sada, vrlo zadovoljna učinjenim bila je i gradonačelnica Anamarija Blažević koja je pohvalila svoje suradnike, partnere u projektu, kao i tridesetak prisutnih žena. Na njihovo zadovoljstvo, Blažević je izrazila visoko uvjerenje u skorašnji nastavak projekta, poručivši im da će pravo prvenstva pri zapošljavanju imati upravo one, kao već obučene osobe na poslovima skrbi. „Ovaj projekt ne smije stati i ja vas uvjeravam da neće. Briga o krajnjim korisnicima je dodatna vrijednost ovog projekta i skrb o njima ne smije prestati. Kako bi odličan projekt učinili još boljim, uvažili smo i neke vaše sugestije te uzeli u obzir vaša terenska zapažanja“, kazala je i najavila je minimalne promjene u budućoj fazi, svojevrsni „upgrade“ netom završenog projekta i u nastavku bi umjesto dosadašnjih 30 žena, trebalo participirati njih 35, dok je predviđeno i povećanje broja krajnjih korisnika sa 180 na 210.

„Sve što je dobro, kratko traje“, kratko se nadovezala Danijela Kiš, ravnateljica GD Crvenog križa Pakrac, uobičajeno pohvalivši sve suradnike i istaknuvši pritom da su zajedničkim radom došli do razine koja podjednako zadovoljava i uposlenike i krajnje korisnike te da je ovaj projekt odličan temelj za budućnost.

Riječ su dobile i prisutne zaposlenice projekta koje su mahom iskazale zahvalnost i zadovoljstvo istim, a pitanja su uglavnom išla u smjeru njegovog nastavka. Podsjetile su i same na međuvrijeme koje slijedi od posljednjeg radnog dana (31. ožujka) do novog datuma projekta te njihovog prvog radnog dana, jer potrebiti korisnici, često ovisni o njihovoj pomoći, ostaju prepušteni sami sebi što bi moglo stvoriti određene probleme. Nisu zaboravile obilato nahvaliti niti koordinatoricu projekta Vlatku Jurina, poželjevši joj skori nastavak suradnje.

U ime partnera na konferenciji su prisustvovali Martina Keller iz HZZ-e PU Požega te Marija Žilić Petrišić iz Centra za socijalnu skrb Pakrac.

Podsjetimo, program Zaželi - program zapošljavanja žena u Hrvatskoj pokrenut je milijardom kuna iz Europskog socijalnog fonda, a provodi se u više od 150 gradova. Prema javno dostupnim podacima zbrinuo je više od 6 tisuća dugotrajno nezaposlenih žena, te 28 tisuća starih osoba. Iz Ministarstva rada najavljuju njegov nastavak.

Sadržaj ove objave isključiva je odgovornost Grada Pakraca

 

 

 

 

Nakon više od dva mjeseca pauze, ovog vikenda s radom nastavlja pakračko kino „Hrvatski dom“ kojeg vodi KPD „Sloga“. S početkom u 18 sati bit će sva tri dana prikazivan film „Otkrila sam špijuna“, a također cijelog vikenda od 20 sati film „21 most“, obavijestila nas je Dubravka Špančić, tajnica „Sloge“.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je upute kojih se treba pridržavati prilikom posjete kinima, pa će se tako morati održavati međusobni razmak od najmanje 1,5 metara pri kupnji ulaznica i u dvorani, preporučena je dezinfekcija ruku na ulazu i nošenje maski, a između projekcija će se prostor prozračivati i dezinficirati. Iz kina poručuju da se dođe ranije, jer se blagajna otvara pola sata prije programa, a prilikom prodaje će se poštivati razmaci sjedišta pa će posjetitelji moći sjesti samo na ono mjesto za koje im je dodijeljena ulaznica.

U četvrtak i petak tržnica u Pakracu radit će prema već ustaljenom rasporedu što znači da prvi dan od 7 do 13 sati u natkrivenom prostoru rade bijela i zelena tržnica s posebnim ulazima, dok će drugog dana na vanjskom prostoru tržnice biti organizirana prodaja flanaca. Prema obavijesti uprave Tržnice, a sukladno odluci Stožera civilne zaštite, do početka lipnja (prvi četvrtak je 4. lipnja) se tržnična ponuda neće proširivati (štandovi s tekstilom i sl.), odnosno konačno gašenje sigurnosnih mjera vezanih za tržnicu ne treba očekivati prije tog datuma. Dakle prije povratka na staro slijede nam još barem dva tjedna tržnice ovakvog formata.

„Švabo“ na položaju

Međutim, ovaj četvrtak ipak će biti ponešto drugačiji. Naime, u sklopu tržne ponude ponovo će na starom mjestu, smještana pod strehom do policije, proraditi popularna pečenjarnica u vlasništvu tvrtke Mihaljinac d.o.o. Vruća prasetina i janjetina te brza jela pripremljena na kotlovini u vremenu prije korone pokazali su se itekako primamljivi pakračkoj klijenteli pa će vijest o povratku „Švabinog štanda“, kako mu domaći tepaju, mnogi Pakračani i Lipičani zasigurno pozdraviti.  Ne treba posebno naglašavati da će se prodaja hrane odvijati sukladno propisanim sigurnosnim mjerama, isto kao i posluživanje u tamošnjem zatvorenom prostoru.

Kao i dosad, iz uprave Tržnice apeliraju na posjetitelje da zadrže iskazanu razinu odgovornosti te da se i pridržavaju propisanih sigurnosnih mjera kod održavanja sigurnosnog razmaka (minimalno 2 metra) prilikom stvaranja redova ispred oba ulaza. Isto tako, mole se svi oni koji planiraju ranije obaviti kupnju da se ne okupljaju prije početka radnog vremena tržnice (7 sati) i tako pripomognu održavanju nužnog reda oko prodajnih mjesta.

Upisi djece u dječji vrtić „Maslačak“ za pedagošku godinu 2020./2021. počeli su jučer i traju do 29. svibnja, a zahtjeve za upis sa potrebnom dokumentacijom roditelji mogu predati elektroničkim putem na e-mail Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili poštom na adresu Dječji vrtić Maslačak Pakrac, Matice hrvatske 13/b, 34550 Pakrac.

Djeca se upisuju u program jaslica i u cjelodnevni te skraćeni vrtićki program, a osim zahtjeva za upis, roditelji su dužni dostaviti presliku iskaznice imunizacije te potvrdu o obavljenom liječničkom pregledu najkasnije prvog dana pohađanja programa.

Zahtjev za upis može se preuzeti na web stranici vrtića www.dvmp.hr ili samo iznimno u prostorijama tajništva vrtića. Sve obavijesti u vezi upisa mogu se dobiti na telefon 313-416, svakog radnog dana u vremenu od 8 do 12 sati.

Otvorene su prijave i za upis u školsku godinu 2020./2021. Osnovne glazbene škole Pakrac, koje traju do 12. lipnja. Škola provodi upis u program glazbenog vrtića (5-6 godina) i početničkog solfeggia (7-8 godina) dok za polaznike trećeg razreda općeobrazovnih ustanova (9 godina) provode upis u programe instrumenata odnosno 1. razred osnovne glazbene škole. Od instrumenata, djeca mogu odabrati: klavir, flautu, harmoniku, gitaru, tamburu, violinu, violončelo, klarinet i trubu.

Za polaznike glazbenog vrtića i početničkog solfeggia mjesečna participacija iznosi 60 kuna, a za učenike glazbene škole od 1.-6. razreda ona iznosi 120 kuna, no ukoliko istu pohađaju i sestra ili brat participacija za drugo dijete od 1.-6. razreda plaća se 60 kuna dok je za treće i svako naredno besplatna. Ukoliko učenik nema vlastiti instrument, može ga iznajmiti u vrtiću po cijeni od 50 kuna mjesečno (za električni pianino taj iznos je 150 kuna).

Upisnica se može preuzeti na sljedećem linku, te ju se zajedno s potrebnom dokumentacijom može poslati na e-mail Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.. Sve dodatne informacije oko upisa mogu se dobiti na navedeni e-mail ili telefon 511-024.

 

Više politike manje komunalija, odlika je aktualnog sata, najomiljenije predtočke dnevnog reda gradskih vijećnika, jučerašnje sjednice Gradskog vijeća Pakrac koji je trajao točno 30 minuta, a u kojem su sudjelovali sva četiri vijećnika SDP i HDZ-ov Robert Matijašević koji ga je i započeo pitanjem o obnovi potkrovlja pakračke bolnice. Gradonačelnica Anamarija Blažević je rekla da su radovi na obnovi potkrovlja u tijeku i financiraju se sredstvima koja je na natječaju osigurala sama bolnica, oko 700.000 kuna, te oko 350.000 županija, također iz sredstava dobivenih na natječaju. Obnovom potkrovlja u njega će preseliti uprava, koja se sada nalazi na četvrtom katu, a taj kat će se iskoristiti za proširivanje bolničkih odijela, prije svega palijative koja sada nedostaje.
Neven Garača je ukazao na neke tehničke nedostatke u zapisniku s prošle, internetske, sjednice radi čega je SDP reagirao priopćenjem u lokalnim medijima, ali je zamjerio i na reakciji gradonačelnice na to priopćenje. Također je izrazio uvjerenje da je gradonačelnica prekoračila ovlasti kada je zbog epidemije sama smanjila participaciju za polaznike glazbene škole. Tehnički nesporazum i netočnost oko zapisnika su riješeni tijekom sjednice jer je SDP tražio petominutnu stanku, a gradonačelnica je Garači odgovorila da kako oni imaju pravo reagirati kao oporbeni vijećnici tako i ona zadržava pravo na svoj stav po istom pitanju. Isto tako se nije složila da je spomenutom odlukom prekoračila ovlasti za što je dobila potvrdu i u gradskoj upravi koja je pripremila, kao i sve ostale, i ovu odluku.


Zoran Krejči je malo s političkog „druma“ skrenuo u šumu pohvalivši projekt uređenja edukativne staze u Kalvariji, ali je izrazio zabrinutost zbog sječe i općenito stanja u toj šumi te zatražio od gradonačelnice odgovor na pitanje kada će doći na red uređenje Kalvarije kao park šume kako se naziva u turističkoj strategiji Grada. Nakon ovog kratkog šumskog izleta, Krejči se je drugim pitanjem vratio na politički teren, a ono se je odnosilo na činjenicu da je u Hrvatskoj prisutno ukidanje gradskih prireza i razmišlja li se o tome u Pakracu. Gradonačelnica je ponovila da šumom Kalvarija upravljaju Hrvatske šume i bez njihovog odobrenja Grad ne može u njoj ništa učiniti. Što se tiče prireza, Blažević je rekla da se o tome razmišlja i kada ocijene da je situacija zrela, reagirat će se.
Mihajla Pavković je podsjetila da obnovu trga djelom sufinancira Grad, kao što ima obvezu od oko 2,8 milijuna kuna u započetom projektu aglomeracije, odnosno 4,3 milijuna kuna u najavljenom projektu obnove Spahijskog podruma, što je samo za ta dva projekta obveza Grada u naredne tri godine veća od sedam milijuna kuna pa je pitala gradonačelnicu kako to misli isfinancirati.
Blažević je rekla da to ne bi trebao biti problem posebice ako sadašnji izvorni proračunski prihod od 20 milijuna kuna se zadrži. Postoji i dodatna mogućnost za gradove, vrlo povoljnog zaduživanja po kreditnim linijama HAMAG-a, pri čemu Grad ima odobrenje od banke za minus na računu u iznosu do dva milijuna kuna koji još nikada nije korišten. Osim toga gradonačelnica je iskazala nadu i u sufinanciranje dijela tih obveza iz raznih državnih fondova.
Pravo na drugo svoje pitanje M. Pavković je iskoristila da ponovi potrebu izgradnje nogostupa u Ulici Dalibora Duchača u Prekopakri za što je ranije gradonačelnica na njenu inicijativu obećala pomoći ŽUC-u sufinanciranjem projektne dokumentacije.
Blažević je ponovila spremnost da Grad financira projektnu dokumentaciju, a Marija Čar, voditeljica nadležnog ureda u gradskoj upravi, je rekla da je riječ o vrlo zahtjevom i skupom projektu jer zbog prisutnosti klizišta i strmosti terena izgradnja nogostupa zahtjeva i izgradnju potpornog zida i da ŽUC trenutno nema novaca za takvu investiciju.

Marin ostao bez pitanja

Dragan Marin je priliku za svoja dva pitanja iskoristio kao uvod u prvu točku dnevnog reda (Program mjera potpora poduzetnicima) naglasivši potrebu veće transparentnosti uz široko obrazlaganje. O sadržaju odgovora smo već izvijestili u prethodnom tekstu s jučerašnje sjednice. I drugo pitanje Marin je počeo širokim uvodom na što je reagirao predsjednik Miroslav Ivančić. Nakon toga je uslijedila kratkotrajna ping-pong rasprava ova dva vijećnika pa je „jači“ (predsjednik) vijećniku oduzeo riječ tako da nismo saznali pitanje, a iz uvodnog obrazloženja se moglo zaključiti da je Marin imao namjeru pitati zašto na dnevnom redu ove sjednice nije rebalans proračuna s obzirom na to da će nešto kasnije izglasane mjere mijenjati predviđene stavke i na strani rashoda i na strani prihoda.

Grad Pakrac će iz proračuna s devet mjera potpore pomoći oporavku lokalnih poduzetnika nakon teškoća izazvane mjerama u borbi s epidemijom koronavirusa za što će prema sadašnjem izračunu trebati u ovoj godini oko 500.000 kuna, zaključak je sjednice Gradskog vijeća Pakrac održane jučer.  Pored toga pakrački ugostitelji neće do kraja godine morati plaćati porez na potrošnju koji je iznosio tri posto.

Prva od jučer izglasanih mjera je oslobađanje plaćanja obveza prema Gradu Pakracu i nastavak je odluka koju je Vijeće donijelo na internetskoj sjednici 21. ožujka. Tada su vijećnici gospodarstvenike, koji su uslijed epidemioloških mjera obustavili poslovanje,  oslobodili plaćanja komunalne naknade i naknade za korištenje javnih površina u vrijeme obustavljanja djelatnosti, a sada je taj rok produžen do kraja godine kada su u pitanju ugostiteljski objekti i javne površine, odnosno do 30. srpnja za komunalne naknadu u svim djelatnostima koje su imale obustavu rada, a onima koji se bave smještajem taj rok je i duži – do 31. listopada. Onim  djelatnostima koje nisu imale obustavu rada plaćanje komunalne naknade za razdoblje svibanj-srpanj je bez naplata kamata odgođeno do kraja godine. Također do kraja godine odgađa se slanje opomena i svi oblici prisilne naplate za sva gradska potraživanja osim onih kojima prijeti zastara. Lokalna razvojna agencija Poduzetnički centar Pakrac će do kraja godine pružati besplatno gospodarstvenicima sve usluge vezane uz prijave ublažavanja posljedica protuepidemioloških mjera. Mjerom pet je predviđeno da Grad sufinancira 50 posto plaćanja zakupnine za poslovne prostore u vrijeme obustave rada, a mjerom šest će Grad sufinancirati s polovinom iznosa do maksimalno 5000 kuna nabavku opreme i higijenskih sredstava za osobnu zaštitu.

Za novog radnika 5000 kuna

Također Grad će s 5000 kuna sufinancirati novo zapošljavanje do maksimalno četiri radnika po poslodavcu kao i 90 posto troškova za osnivanje trgovačkog društva ili obrta u razdoblju od 1. prosinca 2019. do 20. studenog 2020. godine. Što se tiče poslovnih prostora kojima upravlja LRA PCP na tržnici i u poduzetničkom inkubatoru, Grad će u razdoblju od 1. prosinca lani do 30. studenog ove godine njihov najam sufinancirati od 25 do 100 posto ovisno o tome radi li se o proizvodnim ili uslužnim djelatnostima i ukupnoj dužini, odnosno godini trajanja zakupa.

Mjere se odnose na sve gospodarske subjekte koji su registrirani na području Grada Pakraca te subjekte koji obavljaju gospodarsku djelatnost na području Grada i negospodarske subjekte kojima je obavljanje njihovih aktivnosti obustavljeno Odlukom Stožera, a ostvaruju se podnošenjem zahtjeva uz adekvatnu prateću dokumentaciju gradskoj upravi o čemu će zainteresirani biti obaviješteni kroz javni poziv kojeg će raspisati gradonačelnica na službenim stranicama uz prateće obrasce.

Mjere su prihvaćene od strane gradskih vijećnika jednoglasno pri čemu su vijećnici SDP-a, ponajviše Neven Garača, imali manjih primjedbi u smislu dodatnih pojašnjenja ili pojednostavljenja te potrebom za većom transparentnošću s čim se gradonačelnica Anamarija Blažević nije složila jer su svi ugovori o takvim transferima i do sada javno objavljivani na stranici grada pod rubrikom Javna nabava i antikorupcija, odnosno pod rubrikom Pregled sklopljenih ugovora o javnoj nabavi i njihovog izvršenja.

Ukida se porez na potrošnju i naplata parkiranja

Od 1. lipnja pa do kraja godine ugostitelji na području Grada Pakraca više neće imati obvezu plaćanja poreza na potrošnju u iznosu od 3 posto od osnovne cijene za prodaju alkoholnih žestokih pića, vina, piva i bezalkoholnih pića. Lani je ovaj porez donio u gradski proračun malo manje od 150 tisuća kuna.

Osim privremene obustave naplate poreza na potrošnju vijećnici su jednoglasno bez rasprave van snage stavili i Odluku o naplati parkiranja na javnim parkiralištima i time nakon skoro 10 godina građanima na tim površinama omogućili parkiranje bez ikakvih ograničenja i naplate. Gradonačelnica Anamarija Blažević je ovu odluku pojasnila činjenicom da će skorim početkom radova biti nedostupna parkirališta u Ulici hrvatskih velikana koja će nakon obnove biti pješačka zona što će vjerojatno zahtijevati i gubitak parkirališta u Ulici braće Radić, čime će postati nepotrebna naplata i na onom malom broju parkirališnih mjesta koja se sada naplaćuju.

Ova odluka, za razliku od prethodne dvije, neće opteretiti proračun nego rasteretiti jer je lani Grad prihodovao od naplate parkiranja nešto manje od 50.000 kuna što nije bilo dostatno za održavanje sustava naplate i plaćanje zaposlenika zaduženog za njegovu kontrolu.

Vijećnici su jednoglasno donijeli odluku da će cijena participacije za polaznike Osnovne glazbene škole u školskoj godini 2020/21. ostati nepromijenjene, odnosno 120 kuna mjesečno 10 mjeseci godišnje za osnovno pohađanje.

Isto tako bez rasprave su usvojene i dvije tehničke točke koje se odnose na upravljanje gradskom imovinom.

Sjednicu je zaključila dr. Katarina Milek, predsjednica Kluba vijećnika HDZ-a, zahvalom gradskom kriznom stožeru, svim ustanovama, naročito zdravstvenim, ali i građanima koji su se u vrijeme epidemija ponašali odgovorno.

Nepotrebna politička promidžba

Ova neobično kratka sjednica koja je s aktualnim satom trajala 75 minuta odvijala se je u neobičnim prostornim okolnostima, nakon godinu dana ponovo u kuriji Janković uz pridržavanje epidemioloških mjera pa su vijećnici sjedili na način da je to ličilo više na polaganje državne mature nego na politički skup. No, unatoč jednoglasnosti kod svih izglasavanja, političke rasprave je bilo više nego inače pa je predsjednik Miroslav Ivančić pozivao u nekoliko navrata vijećnike SDP-a, naročito u interpretaciji čija je koja ideja, da ne provode predizbornu kampanju, a u jednom navratu je Draganu Marinu (SDP) oduzeo riječ. Reagirala je u jednom navratu i gradonačelnica dozvolivši da se nju i njen rad smije napadati i omalovažavati, ali ne i zaposlenike gradske uprave. Sve skupa se zapravo nije dogodilo ništa strašno niti neobično za političku scenu, osim što nismo navikli da se to događa u Pakracu. Obostrana optuživanja za izbornu promidžbu su posve nepotrebna jer saborski izbori se ne mogu dobiti s pakračkih oko 3500 birača.

O raspravi u aktualnom satu ćemo vas izvijestiti ubrzo.