D. Knapić

Lipik Glas, lipička staklana, proizvela je stakla za Neveru, automobil tvrtke Rimac automobili iz Svete Nedelje o kojem se, tijekom lipnja, nakon službene promocije, u cijelom svijetu nevjerojatno puno piše u medijima i govori u javnosti, što ne čudi s obzirom da je riječ o električnom super automobilu nevjerojatnih tehničkih karakteristika i cijene – oko dva milijuna eura.
„Za Neveru proizvodimo svih pet stakala koji su ujedno gotovi proizvodi za direktnu montažu na automobil: vjetrobransko staklo, staklo za lijeva i desna vrata, zadnje staklo i pregradno staklo. Tvrtka Lipik Glas ima vrlo uspješnu suradnju s g. Matom Rimcem i tvrtkom Rimac automobili od njegovih ranih početaka, tako da kao partneri sudjelujemo cijelo vrijeme u njegovom razvojnom pothvatu. Jako smo ponosno na to i u poslovnom svijetu nam ta referenca mnogo znači. Kada se kao tvrtka prezentiramo potencijalno novom kupcu uvijek se pohvalimo s takvim proizvodima i sudjelovanjem u tako zahtjevnim projektima kao što je ovaj fantastičan električni hypercar“, potvrdio nam je Dorian Knapić, direktor Lipik Glasa.
Koliko košta komplet stakala za Neveru, kao niti koliko je kompleta naručeno nismo uspjeli doznati, kao što nismo uspjeli fotografirati liniju na kojoj je proizvedeno, jer to spada u poslovne tajne, ne zbog javnosti, nego zbog poslovnog partnera i konkurencije, pojasnio nam je Knapić. No, ipak smo kao prvi novinari uspjeli dobiti dozvolu za snimanje prednjeg vjetrobrana u skladištu.
„Proizvest ćemo samo 150 primjeraka Nevere, pri čemu je svaki automobil proizveden u Hrvatskoj, motiviran strašću cijelog tima prema automobilima. Cijena svakog primjerka bit će 2 milijuna eura“, izjavio je nedavno Mate Rimac na jednoj od promocija ovog automobilskog čuda u čijoj su proizvodnji imali čast sudjelovati i lipički staklari.
Kao i svi vjetrobrani na modernim automobilima i ovaj je daleko od proizvoda od čistog stakla. U njemu se nalazi više, laicima nevidljivih, raznih antenskih sustava, priključaka za razne instalacije i senzore na ostatak automobila, sve smješteno unutar tankog okvira prilagođenog za automatsku ugradnju.

vjetrobran

U donjem desnom uglu vjetrobrana nalazi se mala oznaka s logotipom i nazivom proizvođača cijelog automobila (Rimac), ali i natpisom Lipik Glas te oznakama dozvole prodaje za europsko i američko tržište, tako da će svaki kupac ovog izuzetno skupog automobila diljem svijeta saznati gdje su proizvedena njegova stakla.
O tome, ali i radu staklane unazad godinu dana smo razgovarali s njenim direktorom Dorianom Knapićem.

oznaka

Na početak rada u ovu tvrtku ste došli lani 1. svibnja, u najtežem razdoblju u ovom stoljeću jer je proizvodnja zbog korona virusa bila tjednima unazad zaustavljena. Oporavak je bio vrlo spor. Godinu dana kasnije, kako se Lipik Glas nosi s koronom?
Bilo je izazovno. Od početka pandemije dvadeset posto naših zaposlenika je preboljelo Covid 19. Najteže razdoblje nam je bilo lanjski prosinac kada nam je bilo 30 posto ljudi izvan pogona, jer su bili ili bolesni, ili u samoizolaciji. Unazad mjesec dana stanje se osjetno stabiliziralo pa nitko od zaposlenika nije bio odsutan sa posla zbog Covid-a 19.
Da li su se zaposlenici cijepili?
Nismo nikoga primoravali na cijepljenje, ali kroz razgovor pokušavamo motivirati zaposlenike da se cijepe kako bismo smanjili rizik od širenja oboljenja među zaposlenicima. Nažalost, prema mojem mišljenju, oko cijepljenja je po medijima bilo dosta negativne kampanje. Ja sam se također cijepio, čim sam dobio poziv, kako bih svojim primjerom motivirao naše zaposlenike na cijepljenje.
Kako je korona utjecala na fizički i financijski obim proizvodnje, kao i na tijek ugovaranja buduće proizvodnje s obzirom da se u vašoj industriji proizvodnja ne ugovara iz mjeseca za mjesec, nego i godinama unaprijed?

Zbog korona virusa proizvodnja pala za 40 posto

Globalna pandemija Covid 19 imala je naravno i negativan globalni utjecaj na broj novih projekata u automobilskoj industriji. Neki manje projekti, tipa prototipova, se ugovaraju za nekoliko mjeseci unaprijed. Veći projekti u serijskoj proizvodnji se pripremaju godinu do dvije. Definitivno se u tom razdoblju na tržištu osjećao manjak projekata, bilo u pokretanju novih proizvoda, bilo u serijskoj proizvodnji. Svi veliki „igrači“ su optimizirali troškove, što je normalno. Slično se događalo i u našoj konkurenciji, u automotivu. Mi radimo za skupe brendove. No ta auto niša je postala zanimljiva i mnogim drugim tako da se na tržištu dogodilo dosta promjena, ali uglavnom svi su nastojali smanjiti troškove.
Što vam je donijela, u financijskom smislu, 2020. godina?
S obzirom na tu cjelokupnu situaciju, na kraju mogu reći da smo zadovoljni. Uvjeti poslovanja su bili iznimno teški i u odnosu na planirani budžet 2020. imali smo pad od 40 posto pa smo bili prisiljeni na maksimalnu optimizaciju troškova.
A u fizičkom obimu?
To je povezano, tako da je i fizička realizacija oko 40 posto manja od planirane.
Kada ste došli, imali ste oko 300 zaposlenika. Lani 1. lipnja je istekao ugovor za 25 radnika i niste ih produživali. Kakva je sada situacija?
Sada imamo 235 radnika.
Taj financijski i fizički pad proizvodnje da li se odrazio na plaće i da li su sve one isplaćene?

Materijalna prava zaposlenika povećana

Sve plaće su isplaćene na vrijeme i, bez obzira na vrlo tešku poslovnu godinu, sa sindikatom smo uskladili određena poboljšanja materijalnih prava radnika, primjerice neoporeziv dio za topli obrok, a bilo je i ciljanih povećanja primanja pojedinih zaposlenika.
Vaš prvi vlasnik „Isoclima SpA“ je zaključila 2017. godine strateško i financijsko partnerstvo s londonskim Stirling Square Capital Partners koji je time ušao u suvlasništvo. Da li se nešto mijenjalo u toj vlasničkoj strukturi i kako su reagirali vlasnici u tim teškoćama?
Vlasnička struktura se nije mijenjala. Covid 19 pandemija je imala negativan utjecaj na globalno gospodarstvo i mi nismo mogli ostati izvan toga. Normalno je da su vlasnici tražili optimizaciju troškova. Općenito sam mišljenja da su vlasnici reagirali pozitivno i odgovorno što potvrđuje već spomenuta činjenica da su, u ovoj neizvjesnoj gospodarskoj situaciji, dozvolili povećanje materijalnih prava zaposlenika dok su mnogi drugi poslodavci smanjivali plaće za vrijeme pandemije. U proteklom razdoblju naši vlasnici su vodili brigu i o široj zajednici za što je pokazatelj činjenica da su odobrili donacije za stradale u potresu, što je još jedan pokazatelj da nisu razmišljali samo o rezanju troškova.
U razdoblju prije korone imali ste među kupcima uglavnom samo elitne proizvođače automobila poput Bentleya, Lamborghinija, Mc Laren, Aston Martin, londonsko taksi poduzeće LTI, među najvećim kupcima i proizvođač vlakova Bombardier. Da li su svi ostali?

D. Knapić 2

Da, osim kupca LEVC (LondonEVCompany – proizvođač londonskih električnih taksija) koji imaju kineskog vlasnika i odlučili su se preorijentirati na drugog dobavljača. U međuvremenu su nam se pojavili i novi kupci od kojih izdvajamo slijedeće: Audi (izrada prototipnih komada za nove modele), Volkswagen (izrada prototipnih komada za nove modele), Italdesign, Gordon Murray, Pininfarina, Pagani, Koenigsegg, Lotus, dok smo u željezničkoj industriji započeli suradnju sa tvrtkama poput Hitachi i Titagarh Firema.

Proizvodnja za ekskluzivne modele

Znači unatoč ovoj pandemijskoj krizi je bilo novih projekata?
Da, bilo je i novih projekata. Za neke od njih smo bili ranije nominirani, a za neke smo nominirani u toku 2020. U auto industriji je sve intenzivniji trend elektrifikacije automobila i aerodinamičan dizajn. Znači stakla imaju trend sve veće zaobljenosti i zahtjevnijih oblika te sve većih dimenzija. Danas razvoj projekata novih automobila ide puno brže i promjene dizajna su sve češće. U tome nemamo izbora, moramo se prilagođavati našim kupcima kao što to radi naša konkurencija.
U proteklih godinu dana radili smo na još nekim od vrlo zanimljivih projekata od kojih mogu izdvojiti projekte poput Mclaren Artura (prvi Mclaren serijski plug-in hybrid), Gordon Murray T.50 (hypercar, cestovni F1), Pininfarina Battista (električni hypercar, dijeli tehnologiju/platformu sa Rimac C2), Aston Martin DBX (prvi Aston Martin SUV), Micro Mobility Microlino (električni mini auto), Bugatti Centodieci koji se radi u samo 10 primjeraka, a kupac jednoga je Cristiano Ronaldo.
Zbog ekskluzivnosti modela za koje proizvodite, serije su male. Da li je prisutan trend njihovog povećavanja ili smanjivanja?
Nekih bitnijih promjena nema. Lipik Glas je već duži niz godina prisutan u toj zahtjevnoj tržišnoj niši. Pokušavamo također ući u dio tržišta proizvodnje stakala za automobile sa nešto većim serijama (5.000 do 10.000 automobila godišnje) jer naši proizvodni kapaciteti su po pitanju veličine serije ograničeni i u tom dijelu ne možemo konkurirati najvećim svjetskim „igračima“ u proizvodnji stakala za autoindustriju koji imaju velike automatizirane proizvodne linije. S druge strane, naša konkurencija također ne miruje, jer drugi proizvođači stakala u autoindustriji pokušavaju ući u dio tržišta u kojem smo prisutni.
Koliko je potrebno vremena za razvoj jednog takvog složenog projekta?
Zavisi od projekta. Nekada je to nekoliko mjeseci, nekada i više od godinu dana, ovisi o kupcu koji nekada zna mijenjati specifikaciju narudžbe.
Osim Rimca imate li još kupaca iz Hrvatske?
Ne, sve ostalo je izvoz i doista mi nije poznato da bi neki proizvođač u Hrvatskoj još imao potrebe za našim tehnološki visoko specijaliziranim proizvodima.
Osim auto stakala, da li se u Lipik Glasu proizvodi još neki drugi proizvod?
Proizvodimo stakla za vlakove i još neke vrste balističkih stakala. U suradnji s našom matičnom tvrtkom u Italiji posljednjih nekoliko mjeseci radimo na industrijalizaciji proizvodnje balističkih stakala za policijska i vojna vozila. Konkretno radimo na industrijalizaciji proizvodnje balističkih stakala za automobile Giuliu i Giuliettu, modele automobila Alfa Romeo koje koristi talijanska policija tako da ulazimo i u taj prodajni segment.

Brexit stigao i do Lipika

Puno vaših proizvoda završava u Velikoj Britaniji. Da li vam se je nešto promijenilo njihovim nedavnim izlaskom iz Europske unije i da li imate troškove carine?
Usporio se transport jer puno više vremena se gubi na graničnom prijelazu i carini. Na tim mjestima je ranije bila protočnost puno brža. U početku, dok se naši kupci nisu navikli, bilo je dodatno poteškoća oko pravilnog popunjavanja potrebne dokumentacije, koja mora pratiti izvoz i uvoz, ali nakon početnih problema stanje se stabiliziralo. Naše proizvode ne opterećuju troškovi carine, što je dogovoreno sporazumom izmđu GB i EU. Nama je zbog smanjenja protočnosti i veće potrošnje vremena poskupio transport, što je bilo za očekivati. U tom segmentu je Brexit stigao i do Lipika.
Imate li potrebe za novim zapošljavanjem i da li imate dovoljno stručne radne snage?
Nedavno smo zaposlili 11 proizvodnih radnika i trenutno imamo dovoljno stručne radne snage.
Što je za vas stručna radna snaga?
U Hrvatskoj je vrlo teško naći vrsne stručnjake za proizvodnju stakla i vrlo je teško pronaći fakultetski obrazovanog stručnjaka za proizvodnju stakla pa ih moramo obrazovati sami unutar naših poslovnih procesa. Lipik Glas je unazad godina isprofilirao dosta stručnjaka na ovom području, koji su i sa srednjom stručnom spremom došli do inženjerskog znanja. Isto tako imamo i inženjere koji su svoje teoretsko znanje, radeći kod nas, nadopunili praktičnim i postali stručnjaci za ovaj segment proizvodnje.
Koliko je potrebno vremena za to?
Zavisi o kojoj razini stručnosti se radi, ali i o samom čovjeku, njegovom predznanju, zainteresiranosti i slično. Uglavnom, nekoliko godina.
Ima li fluktuacije među zaposlenicima?
Ima sporadično. Neki zaposlenici su otišli u neke druge tvrtke u našem okruženju, a neki zaposlenici otišli su raditi u druge zemlje EU (Austrija, Italija). Tržište radne snage u Europskoj uniji je otvoreno i ljudi traže što bolje životne prilike za sebe i članove svojih familija.

Plan uložiti pola milijuna eura

S obzirom na posljedice koje je proizvela epidemija korona virusa nismo razgovarali ništa o investicijama. Ima li vlasnik planova u tom pogledu?
Naravno. U periodu od 2017.-2019. naši vlasnici su investirali u obnovu proizvodne hale i u nabavku nove proizvodne opreme. Prošle godine investicije su bile praktički zaustavljene zbog pandemije. U 2021 godini nominirali smo se za tender: „Povećanje energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije u proizvodnim industrijama“ Jedan od većih projekata koji smo prijavili u sklopu ovog tendera je instalacija fotonaponske elektrane na krovovima tvornice. Nadamo se skorom pozitivnom odgovoru komisije. Bez obzira na izazovnu poslovnu situaciju, koja je posljedica pandemije Covid 19, plan nam je ovogodišnje ulaganje od oko 500 tisuća eura u poboljšanje postojećih proizvodnih kapaciteta. Stalno ulaganje u poboljšanje proizvodnih kapaciteta je neminovnost, jer kupci stalno traže poboljšanje kvalitete. Stoga nema stajanja, stalno moramo ulagati u poboljšanje tehnoloških procesa i u poboljšanje stručnog znanja naših zaposlenika kako bismo držali korak sa našom konkurencijom. Nadam se globalnoj i lokalnoj stabilizaciji situacije vezano na Covid 19 pandemiju kako bismo se u narednom periodu mogli fokusirati na nove investicije te na dodatno popunjavanje naših kapaciteta sa novim projektima postojećih i novih kupaca.
Godinu dana ste u Lipiku. Da li ste zažalili?
Nikada. Kolegama sam rekao da sam samo mjesec dana bio tu, ne bi mi bilo žao. Upoznao sam puno dragih ljudi i ovo mi je vrlo dragocjeno životno iskustvo.

šetnica slikanje

Program Pakračkog ljeta u organizaciji Turističke zajednice Grada Pakraca nastavlja se ove subote. Od 16 sati u pješačkoj zoni će biti po prvi put održana likovna kolonija lokalnih umjetnika.

„Pakrac odnedavno ima novouređeni centar grada, novi gradski trg i šetnicu koje ćemo ovu subotu pokušati dodatno oživjeti novim kulturnim sadržajem. Želja nam je da šetnica i trg postanu prave ljetne kulturne pozornice za različite vidove umjetničkog izražavanja. Ove subote naglasak je na slikarima koji će stvarati na otvorenom, a motivi koje će birati vezani su uz gradsku povijesnu jezgru stoga smo ovu koloniju nazvali Grad u slici. Sudionici kolonije bit će slikari iz Daruvara i Pakraca. Pozivamo sve koji su zainteresirani za stvaranje i kreiranje na otvorenom, na prostoru nove gradske šetnice i trga da nam se pridruže. Građani mogu slobodno prošetati pored  umjetnika, upitati ih što ih zanima i možda otkriti neke tajne slikarskog stvaranja. Za djecu pripremamo male točke za sjedenje i slikanje te će se i oni moći likovno izraziti u društvu sudionika ove kolonije“, kaže Jelena Hihlik, ravnateljica Muzeja Grada Pakraca koji je organizator kolonije.

Organizator će osigurati platno i akrilne boje, a za one koji nemaju i štafelaj. Slikari koji se žele izražavati drugom tehnikom si moraju sami osigurati osnovni pribor.   

Turistički obilazak

Novi sadržaj Pakračkog ljeta na programu je sutra već u 18 sati.  Riječ je po turističkom obilasku nazvanom  „Šetnja s generacijom Z“ koji su osmislili učenici Ekonomske i turističke škole Daruvar koji su na praksi u Turističko zajednici:  Marko Barač, Lucija Peternel, Maja Čalić, Tea Major i Ana Maraković te je u neku ruku  nastavak projekta „Budi turist u svome gradu“.“ Cilj je upoznavanje  mladih s našom bogatom kulturno-povijesnom baštinom i njenim  specifičnostima, kako bi u budućnosti znali voljeti i prezentirati nasljeđe koje im je ostavljeno. A dugoročno, možda upravo netko izabere svoju profesiju vezanu za turizam ili kulturu“, kaže kaže Gabrijela Seleši Sabo, tajnica TZ Pakrac. Polazak je u 18 sati ispred gradskog sata.

kino pod zvijezdama

Kino pod zvijezdama 

Od 21 sat u dvorištu Kurije Janković započinje ovogodišnji ciklus „Kina pod zvijezdama“ kada  bi u naredne četiri subote treba biti prikazano četiri filma. Za subotu je najavljen nagrađivani film „Bohemian Rhapsody“ redatelja Bryana Singera, o britanskom rock sastavu Queen te njihovom pjevaču Freddieju Mercuryju. Ulaz je besplatan, a  Organizator najavljuje mogućnost kupovine kokica, hot doga i sladoleda dok si napitke posjetitelji mogu donijeti sami.

plakat kino

 

cjepljenje 23

Mobilni timovi Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Doma zdravlja sutra nastavljaju s cijepljenjem. Od 9 do 12 sati u lipičkoj sportskoj dvorani  cjepivima Pfizer i Moderna moći će se cijepiti svi zainteresirani mada je ovaj termin primarno namijenjen za osobe koje su  već jednom cijepljenje. U subotu cijepljenje će u istoj satnici  biti nastavljeno u pakračkoj sportskoj dvorani kada će se moći cijepiti svi zainteresirani, a u ponudi će biti sva registrirana cjepiva u EU: Pfizer, Moderna, Astra Zeneca i Johnson&Johnson, izvijestio nas je dr. Ivan Beluškov, koordinatora cijepljenja za Pakrac i Lipik. Podsjećamo da od prije dva tjedna je cijepljenje moguće i za djecu stariju od 12 godina, ali samo Pfizerom. 

Prošlog tjedna u pakračkoj dvorani je cijepljena 131 osoba.

Do sada je na županiji procijepljeno oko 36 posto odraslog stanovništva s obje doze, a još oko 9 posto s jednom, tako da je cijepljeno ukupno oko 45 posto odrasle populacije barem s jednom dozom, kaže Mato Matijević, ravnatelj HZJZ-a. U Požeško-slavonskoj županiji jutros je bilo aktivno dva slučaja zaraze koronavirusom. Podsjećamo da smo u lipanj ušli s 39 pozitivnih slučajeva, a prvog dana svibnja, iz današnje perspektive, s nevjerojatnih 506 aktivno oboljelih Covidom.  

lipanj

Puno testiranih, malo pozitivnih

Na posljednjem testiranju obrađeno je 96 uzoraka, od kojih je jedan bio pozitivan. Inače u posljednjih osam dana, od 24. lipnja, je testirano na županiji ukupno 657 uzoraka, a samo dva su bila pozitivna. Na naš upit zašto se provodi toliki broj testiranja s negativnim rezultatom M. Matijević kaže da dio pošalju s mogućim simptomima liječnici obiteljske medicine, ali veći broj osoba dolazi na vlastiti zahtjev jer im potvrda o negativnom testu treba za putovanja u inozemstvo ili odlaske na javna događanja jer negativan test zamjenjuje takozvanu covid putovnicu. Razlika je, ukazuje Matijević što je cijepljenje besplatno, a testiranje radi osobnih potreba se naplaćuje, kao i što test vrijedi 48 sati, a covid putovnica sedam mjeseci.   

 

nunicij crkva

Nakon jučerašnjeg posjeta apostolskog nuncija u RH, nadbiskupa Giorgio Lingua i vladikinom dvoru i susreta  s  pakračko-slavonskim vladikom Jovanom, posjet Pakracu predstavnik pape u RH je nastavio  u pakračkoj  župi  Uznesenja Blažene Djevice Marije, izvješćuje službeni portal Požeške biskupije.

„U župnom domu nuncija je dočekao požeški biskup Antun Škvorčević u pratnji tajnika Mateja Silukovića te župnika Joze Zorića. Biskup je uputio nunciju izraze dobrodošlice i zahvalnosti za pažnju koju svojim posjetom iskazuje pakračkim vjernicima te ujedno svjedoči blizinu pape Franje. Predstavio mu je povijest grada Pakraca i župe, prikazao gradnju župne crkve te predstavio njezinu kulturnu baštinu, obnovljenu nakon njezina razaranja u Domovinskom ratu. Zatim su se nuncij i biskup uputili u župnu crkvu Uznesenja BDM gdje su ih dočekali članovi Župnog ekonomskog i Župnog pastoralnog vijeća, vjeroučitelji iz župe, ovogodišnji prvopričesnici i predstavnici grada Pakraca na čelu s predsjednikom Gradskog vijeća Miroslavom Ivančićem. Nakon što su zajednički uputili Bogu molitvu, gospodin Ivančić pozdravio je apostolskog nuncija u ime gradonačelnice Pakraca Anamarije Blažević i u kratkim ga crtama upoznao s poviješću grada, napose stradanja u Domovinskom ratu. Nuncij je istaknuo kako je iznenađen ljepotom arhitekture župne crkve u Pakracu. Podsjećajući da je on predstavnik pape Franje u Hrvatskoj, prenio je pozdrave Svetog Oca s pozivom da mole za njega, posebno u ovim teškim vremenima. Čelnici grada Pakraca i ovogodišnji prvopričesnici u ime župe uručili su apostolskom nunciju darove. Na kraju je nuncij podijelio nazočnima blagoslov, izrazivši nadu da će drugom prigodom imati mogućnost susresti se i s drugim vjernicima pakračke župe“ piše portal Požeške biskupije.

nuncij biskup

nuncij molitva

Nuncij 01

Jučer  je Pakrac posjetio apostolski nuncij u Republici Hrvatskoj, nadbiskup Giorgio Lingua i tom prilikom se u vladikinom dvoru sastao s pakračko-slavonskim vladikom Jovanom, izvijestio nas je pakrački sveštenik Đorđe Todorović. 

Nadbiskup Giorgio Lingua je obišao episkopski dvor, knjižnicu i saborni hram Svete Trojice te s vladikom razgovarao o materijalnoj i duhovnoj obnovi episkopije i njihove poznate knjižnice.

Nuncij 27

Nuncij 001

IMG 9697

Krajem svibnja smo pisali o nesebičnom činu poštenja naše sugrađanke Dragice Ljevaković koja je umirovljenici Ljubici Brkašić vratila izgubljeni novčanik s dokumentima i novcem. Da poštenje nije mjerljiva disciplina već vrlo egzaktna osobina ponovo je u ponedjeljak prijepodne dokazala Branka Sibinčić, 40- godišnjakinja iz Prekopakre, zaposlenica gradskih javnih radova koja je odlazeći po gablec, prilikom prelaska pješačkog prijelaza na Trgu 76. bataljuna (kod bivšeg Jokera), na cesti pronašla mušku torbicu.

trg 76 bataljuna

„Automobili su je zaobilazili, a ja sam se momentalno našla u nedoumici pokupiti ju ili ne. Naime, strah me bio da je torbicu možda već neko dirao, ako je bilo novca mogao ga je netko pokupiti i ponovo odbaciti…svašta je u sekundi prošlo kroz glavu. Ipak sam je uzela i odnijela na policiju. Nisam je otvarala, tek je dežurni policajac rastvorivši novčanik ugledao smotuljak eura raznih apoena pa je lako bilo zaključiti da se radi o iznosu oko 1000 eura… Policajac je također ustvrdio da tu 'ima dosta novca', uzeo moje podatke i kasnije kontaktirao vlasnika. Iz dokumenata je bilo vidljivo da se radi o jednom našem sugrađaninu“, ispričala nam je svoje nesvakidašnje iskustvu ova poštena žena. 

Kako dalje kaže, vlasnik torbice je kasnije nazvao zahvalivši se i ponudivši nagradu. „Odbila sam bilo kakvu nagrađivanje jer sam samo postupila onako kako očekujem od svakog da se ponaša u ovakvim situacijama. Mnogi su me kasnije u šali savjetovali 'trebala si ovako, trebala si onako, mogla si novce uzeti i ostaviti dokumente…'. Ma mogla sam, novci se potroše i što onda? Želim mirno spavati i mirno živjeti“, zaključila je Branka.

Vlasnik torbice se sutradan još jednom javio, kazao kako nije mogao spavati i još jednom ponudio nagradu. „Nisam prihvatila, međutim gospodin se pojavio našem radnom mjestu i meni i kolegicama donio gomilu namirnica iz trgovačkog centra, obećavši pritom da još nismo završili“.

Upravo to nam je u telefonskom razgovoru potvrdio i osobno vlasnik torbice koji je želio ostati anoniman. „Dovoljno sam pošten i razuman Pakračanin kako bih ispoštovao i nagradio ovakav pošten pristup. Dakako da sam stupio u kontakt s gospođom Brankom. Mi smo između sebe sve dogovorili i sretan sam, na kraju krajeva, što sam upoznao tako dragu i čestitu osobu“.

Stara izreka kaže: "Najsigurniji način da se ostane siromašan jest da se bude pošten čovjek". Kako u našem gradu nema nešto previše bogataša, to valjda znači da je većina poštena. Možda je tako, možda nije, ali nitko ne može zanijekati da posljednja dva događaja u razmaku od mjesec dana tjeraju vodu upravo na taj mlin.