U Komunalac je ovoga tjedna stiglo 80 komada spremnika za otpad namijenjenih za sakupljanje svih vrsta plastike u višeetažnim stambenim zgradama. Nabavu kontejnera je financirao Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost uz sufinanciranje Grada Pakraca.
Kako je rekao direktor Josip Biščanin, kontejnerima je potrebna montaža poklopaca i kotača što će biti obavljeno idućeg tjedna nakon čega će najkasnije do kraja mjeseca sve etažne višestambene zgrade na području Pakraca i Lipika dobiti dodatni kontejner za razvrstavanje otpada.
U Komunalcu očekuju i kante za plastični otpad koje trebaju biti podijeljene obiteljskim kućanstvima. No njihova isporuka kasni jer je u Fondu bilo tehničkih problema s natječajem za dobavljača.

Pakračanin Krunoslav Petrač novi je direktor tvrtke „Pakrac Plin“. On je na toj dužnosti zamijenio Roberta Marinića  koji je otišao na mjesto direktora daruvarske Vodoprivrede.

Petrač je do sada radio kao voditelj financija Pakrac plina. Kako je riječ o tvrtki kćeri Komunalca, na mjesto direktora u suglasnosti s vlasnicima, gradovima Pakrac i Lipik, ga je imenovao Josip Biščanin, direktor Komunalca.

Kao samostalna tvrtka Pakrac plin djeluje od 2009. godine, a prvi direktor, prije Marinića koji je za direktora došao u srpnju 2018. godine,  je bio sadašnji direktor Komunalca, J. Biščanin

Prije godinu dana, pakračke gimnazijalke Dorotea Tomić i Sara Marin, na nacionalnom videonatječaju #EDICHrvatska u okviru kampanje #ovajputglasam, osvojile su nagradno putovanje u Bruxelles te posjet institucijama Europske unije. Ovo putovanje realiziralo se tek nedavno, od 26. do 28. veljače ove godine, kada je u organizaciji Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj i Europe Direct Informacijskoga centra u Slavonskome Brodu, osmero autora najkreativnijih videoodgovora, među kojima su i naše srednjoškolke, posjetilo Bruxelles, u pratnji profesorice Ivane Opačak iz Slavonskog broda.

Podsjetimo, tema filmova bila je poticanje mladih na izlazak na europske izbore u svibnju 2019. godine, a natjecatelji su trebali na kreativan i mladima primjeren način objasniti zbog čega će glasati na izborima za Europski parlament. Sadržaj video rada morao je obuhvaćati promicanje europskih vrijednosti, aktivnog građanstva te važnost i ulogu mladih u Europskoj uniji.

Tijekom posjeta Bruxellesu upriličen je posjet zgradi Europske komisije gdje je organiziran set interaktivnih predavanja tijekom kojih su posjetitelji mogli saznati zanimljive podatke o djelokrugu i radu institucija EU kao i o mogućnostima stažiranja odnosno zaposlenja u istima. Nagrađeni učenici posjetili su i zgradu Justus Lipsius, koja je od 1995. godine sjedište Vijeća Europske unije i Glavnog tajništva Vijeća gdje su tijekom predavanja o djelokrugu i radu Vijeća, imali priliku simulirati sastanak njezinih članova te naučiti razliku između Vijeća Europske unije i Europskoga vijeća.

Vrijeme je modernizacije zdravstvenih ustanova u Požeško-slavonskoj županiji kroz višemilijunske projekte. Dok se Općoj županijskoj bolnici Pakrac i bolnici hrvatskih veterana očekuje skori početak energetske obnove vrijedne više od 13 milijuna kuna, u Općoj županijskoj bolnici Požega se, osim kroz program energetske obnove, provodi i 34 milijuna vrijedan projekt "Zajedno do zdravlja". 

Ova investicija obuhvaća izgradnju i opremanje dnevnih bolnica u sklopu požeške bolnice, građevinski radovi ulaze u završnu fazu i očekuje se da će biti zgotovljeni do kraja ožujka ili s prvim danima travnja. Nakon toga kreće se u opremanje dnevnih bolnica opremom vrijednom nešto više od 17,5 milijuna kuna, a o detaljima smo razgovarali s prof. dr. sc. Željkom Glavićem, ravnateljem požeške bolnice.


„Trenutno smo u fazi kad je završen natječaj za nabavu opreme i u procesu smo obrade pristiglih ponuda te odabira najpovoljnijeg dobavljača. Nakon toga kreće razdoblje nabave. Vrijedna i suvremena oprema bit će u funkciji rada dnevne bolnice sa svrhom skraćivanja dijagnostike te povećanja učinkovitosti liječenja. Sve to dovest će do toga da se skrate liste čekanja na pojedinu uslugu“, kaže dr. Glavić te navodi primjer kod buduće jednodnevne kirurgije u kojoj će pacijenti zahvaljujući sofisticiranoj opremi unutar 24 sata biti operirani i poslani na kućnu njegu.

„Upravo iz tog razloga u sklopu opremanja, osim dijagnostičkih i uređaja za liječenje, u novoopremljeni prostor pristiže i dodatna, popratna opremu (kreveti, ormarići i slično) kako bi pacijentima i taj dnevni boravak u našoj ustanovi bio što komforniji“, dodaje ravnatelj. Isporuka nove opreme sinkronizirana je sa završetkom građevinskih radova pa se prvi uređaji očekuju tijekom travnja i početkom svibnja. Glavić objašnjava da će se opremati pedijatrijska dnevna bolnica, zatim dnevna bolnica za odrasle te jednodnevna kirurgija. Od važnijih uređaja na pedijatriji ističe novu medicinsku opremu za novorođenčad, te moderni uređaj za ultrazvučnu dijagnostiku, te uređaje za dijagnostiku bolesti probavnog, krvožilnog i urogenitalnog sustava.
U dnevnoj bolnici za odrasle na usluzi će ubuduće biti uređaj za suvremenu UZV dijagnostiku iz područja urologije, kardiologije i gastroenterologije. Osim toga ovim projektom osigurana je i moderna dijagnostika krvožilnih bolesti, a sadržaj projekta je i oprema za brzu i učinkovitiju laboratorijsku dijagnostiku.
Efikasnosti jednodnevne kirurgije pridonijet će pokretni rendgen za operacijske sale, operacijski mikroskop te oprema za operaciju sive mrene najmodernijom UZV metodom. Tu su i novi uređaji za anesteziju, respiratori i defibrilatori.
„Očekujemo da će preostali građevinski radovi biti završeni u predviđenom roku, kao i da će kompletno opremanje dnevnih bolnica biti dovršeno tijekom travnja i svibnja. Ne treba zaboraviti niti to da naši liječnici i medicinske sestre, određeni za rad na novoj opremi, trebaju proći specifičnu obuku. Obuka će biti kratka i provodit će se kod nas ili na klinikama koje posjeduju iste uređaje. U svakom slučaju, svi će spremni dočekati prijem prvih pacijenata koje očekujemo s prvim danima lipnja“, završava Glavić.
Cilj ovog, za stanovnike Požeško-slavonske županije iznimno važnog projekta, je smanjenje hospitalizacija u akutnom stacionaru i jačanje dnevnih bolnica. Kompletnom rekonstrukcijom biti će uređeno 1800 kvadrata postojećeg prostora, koji će biti prilagođen potrebama dnevnih bolnica i jednodnevnih kirurgija.

Prošle godine su gradske vlasti od Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu naručile Strategiju prometnog razvoja Grada Pakraca koja bi trebala poslužiti kao prvi korak za izradu daljnje projektne dokumentacije iz područja prometa, što će neminovno nastati kao potreba nakon dovršetka uređenja Trga bana Josipa Jelačića i Ulice hrvatskih velikana i njihovog zatvaranja za promet, ali i traženja ostalih boljih prometnih rješenja od sadašnjih.

Prometna strategija je dovršena i gradske vlasti su početkom ovog tjedna na službenim internetskim stranicama uputile Javni poziv za savjetovanje sa zainteresiranom javnošću u postupku donošenja Strategije prometnog razvoja Grada Pakraca.

U njemu se pozivaju predstavnici zainteresirane javnosti (građani, trgovačka društva, udruge, građanske inicijative, zaklade, javne i privatne ustanove) da najkasnije do 2. travnja 2020. godine dostave svoje prijedloge i mišljenja na ovaj dokument koji je dostupan u prilogu spomenutog poziva, kao i obrazac za iskazivanje mišljenja koji će u konačnosti usvojiti Gradsko vijeće.

Dokument od 107 stranica

Dokument ima 107 stranica, a osim tekstualnog dijela sadrži brojne karte, grafikone, tabele. U prvom dijelu je prepun statističkih podataka koji su najvećim dijelom prikupljeni brojanjem prometa bilo automatskim brojačima, bilo ručno, u različitim dijelovima dana, tjedna i godine, na 15-tak gradskih i prigradskih lokacija o čemu su naši lokalni mediji detaljno izvijestili u kolovozu (tekst: PAKRAC DOBIVA PROMETNU STRATEGIJU Za sigurniji promet potrebno popraviti prometnice, znakove i ponašanje) još dok je strategija bila u izradi.

Ona je sada gotova i u drugom dijelu koji tada nije još bio napravljen, nudi moguća rješenja za poboljšanje svih segmenata prometa (automobilski, pješački, biciklistički, parkiranje, javni gradski i prigradski prijevoz), ali i nužne rekonstrukcije prometnica u cilju poboljšanja protočnosti i sigurnosti prometovanja. Upravo zbog činjenice da se neke njihove ocjene i prijedlozi neće svidjeti dijelu građana, naročito vozačima, potrebno je da građanstvo uzme učešća u raspravi jer tako važni dokumenti se donose da vrijede godinama unaprijed, iako on ne znači i obvezu provođenja.

Vozači neće biti sretni 

Ono što se vozačima prvenstveno neće svidjeti je njihova ocjena koja se može učestalo iščitati iz njihovih analiza stanja i prijedloga mjera, a najmanje na jednom mjestu je i doslovno zapisana „Pakrac je grad idealan za razvoj pješačkog i biciklističkog prometa“ pri čemu se pozivaju na gustu mrežu ulica i prostornu blizinu stambenog dijela grada sa skoro svim najvažnijim gradskim institucijama. Druga novina koja se neće svidjeti vozačima je ta da se u užoj gradskoj jezgri (Trg, Prolaz baruna Trenka, Ulica Matica hrvatska), gdje je sada ograničenje brzine kretanja 50 kilometara smanji na 30.

Prometni stručnjaci, a kao koautori se navode devetero osoba od čega pet doktora znanosti, mjere razvrstavaju u tri kategorije: kratkoročne, srednjoročne i dugoročne pri čemu prve ne iziskuje veća ulaganja kroz duže vremensko razdoblje već samo promjenu horizontalne i vertikalne signalizacije (i navika!). Kod drugih je to prisutno u manjem obimu, dok je kod trećih riječ o skupim investicijama.

Od važnijih novina logikom da se dovršetkom modernizacije Ulice hrvatskih velikana i nastavnog Trga oni zatvaraju za automobilski promet, on se skreće automatizmom u Bolničku ulicu. Razmišljanja da se kao alternativa Ulica braće Radić otvori za dvosmjerni promet je odbačena, jer bez znatnih ulaganja u raskrižje te ulice s Tomislavom (predlažu kružni tok) ne može se postići dovoljna sigurnost vozača. U nastavku te preregulacije predlažu da se promet u Ulici Matice hrvatske pretvori u jednosmjerni u pravcu istoka i južna traka pretvori u parkirališta, te se Ulica Stanka Grabrića (uličica kod česme) pretvori u jednosmjernu. Također predlažu semaforizaciju raskrižja kod autobusnog kolodvora, pravdajući to nepreglednošću bočnih ulica koje ulaze u Ulicu M. Gupca.

Ostala poboljšanja, koja su zbog neophodnih investicija svrstana u srednjoročne ili dugoročne mjere, najviše se odnose na izgradnju kružnih tokova.

Pet novih kružnih tokova i dvije prometnice

Kao potrebu ističu da se sadašnja semaforizirana raskrižja kod Ančića, odnosno Velikog mosta pretvore u kružne tokove. Također, uz već spomenuti kod „Krndije“ predlažu izgradnju kružnog toka i kod Vladikinog dvora i kapele sv. Josipa. Ovu potrebu naglašavaju jer su njihovi promatrači prometa uočili da na semaforima vozači često stoje na crvenom u praznom raskrižju, a nerijetko u takvim okolnostima prolaze kroz crveno, kao i zbog činjenice da kod Sv. Josipa postojećom signalizacijom nije moguće iz Strossmayerove skrenuti u Tomislavovu ulicu, što vozači ipak čine.

Također predlažu izgradnju dvije nove prometnice. Jedna se odnosi na spajanje Ulice hrvatske policije i Kneza Branimira (kod Spara), a druga koja bi od parkirališta na staroj tržnici se protezala uz  rub sadašnje tržnice prema Ulici Matice hrvatske pravdajući to potrebom da se u prometno najfrekventnijem danu u tjednu, četvrtkom, omogući pristup tom parkiralištu i vezu između ta dva djela grada koji toga dana prekida tržnica. Predlažu i izgradnju pet novih biciklističkih staza; u Matici hrvatskoj, ali i  svim izlaznim pravcima iz središta grada.

Parkiralište popunjeno 186 posto

Prometni stručnjaci bave se i problematikom parkiranja, a iz priložene statistike se vidi da su satima temeljito promatrali popunjenost naših parkirališta zaključno konstatirajući da su ona u razdoblju od 6 do 19 sati prosječno popunjena samo 46 posto, s velikim vršnim opterećenjem između 7 i 11 sati pri čemu nerijetko prelaze fizički nemogućih 100 posto. Tako je zona parkiranja kod gradske uprave između 10 i 11 sati popunjena nevjerojatnih 186 posto što je moguće, kažu stručnjaci, samo ako je 86 posto parkiralo nepropisno, odnosno na površine koje to ne predviđaju. Inače na više primjera kao što je ovaj s parkiranjem, ili onaj sa semaforima, ukazuju na nisku razinu prometne kulture.

Ovo je samo dio naših zapažanja s dokumenta od 107 stranica koja su rađena kako bi građanstvo zainteresiralo da na internetskim gradskim stranicama potraže dokument i uključe se u javnu raspravu koja, ponavljamo, traje do 2. travnja.

 

Na fotografijama dolje: simulacija kako stručnjaci Fakulteta prometnih znanosti vide početak Bolničke ulice i Ulicu Matice hrvatske nakon nove regulacije i modernizacije.

Jutros su na području Požeško-slavonske županije tri osobe bile u samoizolaciji nakon povratka s putovanja iz kriznih područja Kine, Tajlanda i Italije, ali niti jedna osoba još u županiji  nije testirana na prisutnost koronavirusa, niti je registrirana njegova pojava.  Pored toga 38 osoba, sve vozači kamiona koji su nakon 24. veljače vozili u krizna talijanska područja, su pod takozvanim administrativnim nadzorom, rekao je dr. Ante Vitalija, glavni epidemiolog Zavoda za javno zdravstvo Požeško-slavonske županije, no zbog pravila struke odbio nam je dati podatke da li takvih pojava ima i na pakračko-lipičkom području.  Upravo činjenicom da nakon zahtjeva Ministarstva gospodarstva vozači povratnici iz kriznog područja mogu, uz javljanje epidemiologu, nastaviti voziti je najviše s čim je nezadovoljan dr. Vitalija jer u njihovoj komunikativnosti vidi opasnost za prijenos potencijalno pokupljenog virusa, mada je pohvalio njihovu revnost u javljanju epidemiološkoj službi po povratku iz Italije o čemu je epidemiološka služba na dnevnoj razini e-mailom obavještavana s graničnih prijelaza. Obvezu javljanja imaju i svi ostali povratnici s kriznih područja (Kina, Tajland, Italija) u bilo koje doba dana u Zavod za javno zdravstvo Požeško-slavonske županije na dežurni telefon 098 9829 204 gdje će dobiti upute o daljnjem postupanju.

Miroslav Delač, najveći obrtnik autoprijevoznik na području Pakraca, je rekao da njegovi vozači i nakon 24. veljače nesmetano voze kroz Italiju i do sada nije bilo nikakvih problema. Praksa da vozači kamiona po povratku iz Italije moraju biti 14 dana u samoizolaciji bi ugrozila poslovanje tvrtke, a neočekivani podatak je da sada prijevoza za ili iz Italije ima čak i više nego uobičajeno što on objašnjava pojavom da su neki prijevoznici privremeno odustali od prijevoza u Italiji pa je na tržištu manjak slobodnih kamiona.

Vrhunac gripe

Što se tiče uobičajene gripe, ona je sada na vrhuncu, kaže dr. Vitalija. Ove zime na području županije je do utorka službeno registrirano 313 slučajeva od čega 23 na području njihove ambulante u Pakracu. Prošlog tjedna je bilo novo 91 prijavljen od čega tek dvoje iz Pakraca.