- PIŠE: Pakrački List
- 1031
Upisi djece u dječji vrtić „Maslačak“ za pedagošku godinu 2020./2021. počeli su jučer i traju do 29. svibnja, a zahtjeve za upis sa potrebnom dokumentacijom roditelji mogu predati elektroničkim putem na e-mail Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili poštom na adresu Dječji vrtić Maslačak Pakrac, Matice hrvatske 13/b, 34550 Pakrac.
Djeca se upisuju u program jaslica i u cjelodnevni te skraćeni vrtićki program, a osim zahtjeva za upis, roditelji su dužni dostaviti presliku iskaznice imunizacije te potvrdu o obavljenom liječničkom pregledu najkasnije prvog dana pohađanja programa.
Zahtjev za upis može se preuzeti na web stranici vrtića www.dvmp.hr ili samo iznimno u prostorijama tajništva vrtića. Sve obavijesti u vezi upisa mogu se dobiti na telefon 313-416, svakog radnog dana u vremenu od 8 do 12 sati.
Otvorene su prijave i za upis u školsku godinu 2020./2021. Osnovne glazbene škole Pakrac, koje traju do 12. lipnja. Škola provodi upis u program glazbenog vrtića (5-6 godina) i početničkog solfeggia (7-8 godina) dok za polaznike trećeg razreda općeobrazovnih ustanova (9 godina) provode upis u programe instrumenata odnosno 1. razred osnovne glazbene škole. Od instrumenata, djeca mogu odabrati: klavir, flautu, harmoniku, gitaru, tamburu, violinu, violončelo, klarinet i trubu.
Za polaznike glazbenog vrtića i početničkog solfeggia mjesečna participacija iznosi 60 kuna, a za učenike glazbene škole od 1.-6. razreda ona iznosi 120 kuna, no ukoliko istu pohađaju i sestra ili brat participacija za drugo dijete od 1.-6. razreda plaća se 60 kuna dok je za treće i svako naredno besplatna. Ukoliko učenik nema vlastiti instrument, može ga iznajmiti u vrtiću po cijeni od 50 kuna mjesečno (za električni pianino taj iznos je 150 kuna).
Upisnica se može preuzeti na sljedećem linku, te ju se zajedno s potrebnom dokumentacijom može poslati na e-mail Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.. Sve dodatne informacije oko upisa mogu se dobiti na navedeni e-mail ili telefon 511-024.
- PIŠE: Pakrački List
- 1007
Više politike manje komunalija, odlika je aktualnog sata, najomiljenije predtočke dnevnog reda gradskih vijećnika, jučerašnje sjednice Gradskog vijeća Pakrac koji je trajao točno 30 minuta, a u kojem su sudjelovali sva četiri vijećnika SDP i HDZ-ov Robert Matijašević koji ga je i započeo pitanjem o obnovi potkrovlja pakračke bolnice. Gradonačelnica Anamarija Blažević je rekla da su radovi na obnovi potkrovlja u tijeku i financiraju se sredstvima koja je na natječaju osigurala sama bolnica, oko 700.000 kuna, te oko 350.000 županija, također iz sredstava dobivenih na natječaju. Obnovom potkrovlja u njega će preseliti uprava, koja se sada nalazi na četvrtom katu, a taj kat će se iskoristiti za proširivanje bolničkih odijela, prije svega palijative koja sada nedostaje.
Neven Garača je ukazao na neke tehničke nedostatke u zapisniku s prošle, internetske, sjednice radi čega je SDP reagirao priopćenjem u lokalnim medijima, ali je zamjerio i na reakciji gradonačelnice na to priopćenje. Također je izrazio uvjerenje da je gradonačelnica prekoračila ovlasti kada je zbog epidemije sama smanjila participaciju za polaznike glazbene škole. Tehnički nesporazum i netočnost oko zapisnika su riješeni tijekom sjednice jer je SDP tražio petominutnu stanku, a gradonačelnica je Garači odgovorila da kako oni imaju pravo reagirati kao oporbeni vijećnici tako i ona zadržava pravo na svoj stav po istom pitanju. Isto tako se nije složila da je spomenutom odlukom prekoračila ovlasti za što je dobila potvrdu i u gradskoj upravi koja je pripremila, kao i sve ostale, i ovu odluku.
Zoran Krejči je malo s političkog „druma“ skrenuo u šumu pohvalivši projekt uređenja edukativne staze u Kalvariji, ali je izrazio zabrinutost zbog sječe i općenito stanja u toj šumi te zatražio od gradonačelnice odgovor na pitanje kada će doći na red uređenje Kalvarije kao park šume kako se naziva u turističkoj strategiji Grada. Nakon ovog kratkog šumskog izleta, Krejči se je drugim pitanjem vratio na politički teren, a ono se je odnosilo na činjenicu da je u Hrvatskoj prisutno ukidanje gradskih prireza i razmišlja li se o tome u Pakracu. Gradonačelnica je ponovila da šumom Kalvarija upravljaju Hrvatske šume i bez njihovog odobrenja Grad ne može u njoj ništa učiniti. Što se tiče prireza, Blažević je rekla da se o tome razmišlja i kada ocijene da je situacija zrela, reagirat će se.
Mihajla Pavković je podsjetila da obnovu trga djelom sufinancira Grad, kao što ima obvezu od oko 2,8 milijuna kuna u započetom projektu aglomeracije, odnosno 4,3 milijuna kuna u najavljenom projektu obnove Spahijskog podruma, što je samo za ta dva projekta obveza Grada u naredne tri godine veća od sedam milijuna kuna pa je pitala gradonačelnicu kako to misli isfinancirati.
Blažević je rekla da to ne bi trebao biti problem posebice ako sadašnji izvorni proračunski prihod od 20 milijuna kuna se zadrži. Postoji i dodatna mogućnost za gradove, vrlo povoljnog zaduživanja po kreditnim linijama HAMAG-a, pri čemu Grad ima odobrenje od banke za minus na računu u iznosu do dva milijuna kuna koji još nikada nije korišten. Osim toga gradonačelnica je iskazala nadu i u sufinanciranje dijela tih obveza iz raznih državnih fondova.
Pravo na drugo svoje pitanje M. Pavković je iskoristila da ponovi potrebu izgradnje nogostupa u Ulici Dalibora Duchača u Prekopakri za što je ranije gradonačelnica na njenu inicijativu obećala pomoći ŽUC-u sufinanciranjem projektne dokumentacije.
Blažević je ponovila spremnost da Grad financira projektnu dokumentaciju, a Marija Čar, voditeljica nadležnog ureda u gradskoj upravi, je rekla da je riječ o vrlo zahtjevom i skupom projektu jer zbog prisutnosti klizišta i strmosti terena izgradnja nogostupa zahtjeva i izgradnju potpornog zida i da ŽUC trenutno nema novaca za takvu investiciju.
Marin ostao bez pitanja
Dragan Marin je priliku za svoja dva pitanja iskoristio kao uvod u prvu točku dnevnog reda (Program mjera potpora poduzetnicima) naglasivši potrebu veće transparentnosti uz široko obrazlaganje. O sadržaju odgovora smo već izvijestili u prethodnom tekstu s jučerašnje sjednice. I drugo pitanje Marin je počeo širokim uvodom na što je reagirao predsjednik Miroslav Ivančić. Nakon toga je uslijedila kratkotrajna ping-pong rasprava ova dva vijećnika pa je „jači“ (predsjednik) vijećniku oduzeo riječ tako da nismo saznali pitanje, a iz uvodnog obrazloženja se moglo zaključiti da je Marin imao namjeru pitati zašto na dnevnom redu ove sjednice nije rebalans proračuna s obzirom na to da će nešto kasnije izglasane mjere mijenjati predviđene stavke i na strani rashoda i na strani prihoda.
- PIŠE: Pakrački List
- 1009
Grad Pakrac će iz proračuna s devet mjera potpore pomoći oporavku lokalnih poduzetnika nakon teškoća izazvane mjerama u borbi s epidemijom koronavirusa za što će prema sadašnjem izračunu trebati u ovoj godini oko 500.000 kuna, zaključak je sjednice Gradskog vijeća Pakrac održane jučer. Pored toga pakrački ugostitelji neće do kraja godine morati plaćati porez na potrošnju koji je iznosio tri posto.
Prva od jučer izglasanih mjera je oslobađanje plaćanja obveza prema Gradu Pakracu i nastavak je odluka koju je Vijeće donijelo na internetskoj sjednici 21. ožujka. Tada su vijećnici gospodarstvenike, koji su uslijed epidemioloških mjera obustavili poslovanje, oslobodili plaćanja komunalne naknade i naknade za korištenje javnih površina u vrijeme obustavljanja djelatnosti, a sada je taj rok produžen do kraja godine kada su u pitanju ugostiteljski objekti i javne površine, odnosno do 30. srpnja za komunalne naknadu u svim djelatnostima koje su imale obustavu rada, a onima koji se bave smještajem taj rok je i duži – do 31. listopada. Onim djelatnostima koje nisu imale obustavu rada plaćanje komunalne naknade za razdoblje svibanj-srpanj je bez naplata kamata odgođeno do kraja godine. Također do kraja godine odgađa se slanje opomena i svi oblici prisilne naplate za sva gradska potraživanja osim onih kojima prijeti zastara. Lokalna razvojna agencija Poduzetnički centar Pakrac će do kraja godine pružati besplatno gospodarstvenicima sve usluge vezane uz prijave ublažavanja posljedica protuepidemioloških mjera. Mjerom pet je predviđeno da Grad sufinancira 50 posto plaćanja zakupnine za poslovne prostore u vrijeme obustave rada, a mjerom šest će Grad sufinancirati s polovinom iznosa do maksimalno 5000 kuna nabavku opreme i higijenskih sredstava za osobnu zaštitu.
Za novog radnika 5000 kuna
Također Grad će s 5000 kuna sufinancirati novo zapošljavanje do maksimalno četiri radnika po poslodavcu kao i 90 posto troškova za osnivanje trgovačkog društva ili obrta u razdoblju od 1. prosinca 2019. do 20. studenog 2020. godine. Što se tiče poslovnih prostora kojima upravlja LRA PCP na tržnici i u poduzetničkom inkubatoru, Grad će u razdoblju od 1. prosinca lani do 30. studenog ove godine njihov najam sufinancirati od 25 do 100 posto ovisno o tome radi li se o proizvodnim ili uslužnim djelatnostima i ukupnoj dužini, odnosno godini trajanja zakupa.
Mjere se odnose na sve gospodarske subjekte koji su registrirani na području Grada Pakraca te subjekte koji obavljaju gospodarsku djelatnost na području Grada i negospodarske subjekte kojima je obavljanje njihovih aktivnosti obustavljeno Odlukom Stožera, a ostvaruju se podnošenjem zahtjeva uz adekvatnu prateću dokumentaciju gradskoj upravi o čemu će zainteresirani biti obaviješteni kroz javni poziv kojeg će raspisati gradonačelnica na službenim stranicama uz prateće obrasce.
Mjere su prihvaćene od strane gradskih vijećnika jednoglasno pri čemu su vijećnici SDP-a, ponajviše Neven Garača, imali manjih primjedbi u smislu dodatnih pojašnjenja ili pojednostavljenja te potrebom za većom transparentnošću s čim se gradonačelnica Anamarija Blažević nije složila jer su svi ugovori o takvim transferima i do sada javno objavljivani na stranici grada pod rubrikom Javna nabava i antikorupcija, odnosno pod rubrikom Pregled sklopljenih ugovora o javnoj nabavi i njihovog izvršenja.
Ukida se porez na potrošnju i naplata parkiranja
Od 1. lipnja pa do kraja godine ugostitelji na području Grada Pakraca više neće imati obvezu plaćanja poreza na potrošnju u iznosu od 3 posto od osnovne cijene za prodaju alkoholnih žestokih pića, vina, piva i bezalkoholnih pića. Lani je ovaj porez donio u gradski proračun malo manje od 150 tisuća kuna.
Osim privremene obustave naplate poreza na potrošnju vijećnici su jednoglasno bez rasprave van snage stavili i Odluku o naplati parkiranja na javnim parkiralištima i time nakon skoro 10 godina građanima na tim površinama omogućili parkiranje bez ikakvih ograničenja i naplate. Gradonačelnica Anamarija Blažević je ovu odluku pojasnila činjenicom da će skorim početkom radova biti nedostupna parkirališta u Ulici hrvatskih velikana koja će nakon obnove biti pješačka zona što će vjerojatno zahtijevati i gubitak parkirališta u Ulici braće Radić, čime će postati nepotrebna naplata i na onom malom broju parkirališnih mjesta koja se sada naplaćuju.
Ova odluka, za razliku od prethodne dvije, neće opteretiti proračun nego rasteretiti jer je lani Grad prihodovao od naplate parkiranja nešto manje od 50.000 kuna što nije bilo dostatno za održavanje sustava naplate i plaćanje zaposlenika zaduženog za njegovu kontrolu.
Vijećnici su jednoglasno donijeli odluku da će cijena participacije za polaznike Osnovne glazbene škole u školskoj godini 2020/21. ostati nepromijenjene, odnosno 120 kuna mjesečno 10 mjeseci godišnje za osnovno pohađanje.
Isto tako bez rasprave su usvojene i dvije tehničke točke koje se odnose na upravljanje gradskom imovinom.
Sjednicu je zaključila dr. Katarina Milek, predsjednica Kluba vijećnika HDZ-a, zahvalom gradskom kriznom stožeru, svim ustanovama, naročito zdravstvenim, ali i građanima koji su se u vrijeme epidemija ponašali odgovorno.
Nepotrebna politička promidžba
Ova neobično kratka sjednica koja je s aktualnim satom trajala 75 minuta odvijala se je u neobičnim prostornim okolnostima, nakon godinu dana ponovo u kuriji Janković uz pridržavanje epidemioloških mjera pa su vijećnici sjedili na način da je to ličilo više na polaganje državne mature nego na politički skup. No, unatoč jednoglasnosti kod svih izglasavanja, političke rasprave je bilo više nego inače pa je predsjednik Miroslav Ivančić pozivao u nekoliko navrata vijećnike SDP-a, naročito u interpretaciji čija je koja ideja, da ne provode predizbornu kampanju, a u jednom navratu je Draganu Marinu (SDP) oduzeo riječ. Reagirala je u jednom navratu i gradonačelnica dozvolivši da se nju i njen rad smije napadati i omalovažavati, ali ne i zaposlenike gradske uprave. Sve skupa se zapravo nije dogodilo ništa strašno niti neobično za političku scenu, osim što nismo navikli da se to događa u Pakracu. Obostrana optuživanja za izbornu promidžbu su posve nepotrebna jer saborski izbori se ne mogu dobiti s pakračkih oko 3500 birača.
O raspravi u aktualnom satu ćemo vas izvijestiti ubrzo.
- PIŠE: Pakrački List
- 1178
„Kroz ovaj projekt realizirali smo dosta aktivnosti za mlade vezanih za edukacije, zabavne sadržaje, tečajeve stranih jezika, plesne večeri, a najposjećenije su bile radionice namijenjene maturantima za pisanje eseja i ponavljanja gradiva koje će im biti potrebno na državnoj maturi“, rekla je predstavljajući projekt Natalija Otopal, voditeljica Kluba mladih Aurora na završnoj konferenciji projekta #Gradmladih #pokrenise održanoj 18. svibnja, u Poduzetničkom centru Pakrac.
Ovaj projekt uspješno je pripremila Lokalna razvojna agencija Poduzetnički centar Pakrac za Udrugu mladih Mali most iz Pakraca koja je bila korisnik projekta dok su joj partneri bili Grad Pakrac i Udruga djece branitelja Domovinskog rata Pakrac – Lipik. Ukupna vrijednost projekta koji je trajao dvije godine je 690 tisuća kuna dobivenih na natječaju „Podrška programima usmjerenim mladima“ Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, i u stopostotnom iznosu je financiran iz Europskog socijalnog fonda. Kroz projekt je osnovan Klub mladih Aurora, koji je djelovao na adresi Kralja Tomislava 20 (bivša nadcestarija), a taj prostor im je na korištenje, bez plaćanja najamnine i režijskih troškova, dao Grad.
„Grad Pakrac ima odlične ustanove i udruge koje su spremne biti partneri i pomoći, sa svojim odgovornostima i obvezama i svim onim što jedan cjeloviti projekt zahtjeva, a to je vidljivost prema van i prihvaćenost od naših stanovnika, u ovom slučaju mladih, na koje je ovaj projekt i bio usmjeren“, rekla je gradonačelnica Anamarija Blažević. Naglasila je i da su udruge mladih vrlo važne jer one moraju iznositi ideje, stavove i želje mladih o tome u kakvom gradu, i kakvoj okolini žele graditi svoj život, a na izvršnoj vlasti je da im u tome pomogne.
Predsjednik Udruge djece branitelja Tomislav Novinc izrazio je zadovoljstvo projektom jer smatra da su ovakvi projekti bitni kako bi se mladi „izvukli iz kuće“ i uključili u aktivnosti, što ponekad nije lako. „Stekli smo jedno iskustvo za daljnji rad s mladima i pozivam mlade koji nisu članovi Udruge i Malog mosta da se uključe u rad, da koriste prostorije kluba jer bi bilo šteta da se ove aktivnosti ne nastave i dalje“, rekao je Novinc.
Na završetku današnje konferencije Natalija Otopal je zahvalila Gradu na podršci i Udruzi djece branitelja na partnerskoj suradnji te je podijelila zahvalnice svima koji su sudjelovali na projektu i pomogli u njenom ostvarenju.
Sadržaj ove objave isključiva je odgovornost Udruge mladih Mali most
- PIŠE: Pakrački List
- 1032
Na sjednici Vlade ovog svibnja prihvaćene su Izmjene i dopune Programa energetske obnove obiteljskih kuća za koju će se građani moći prijaviti krajem ljeta. Javni poziv najavljen je za lipanj, a raspisat će ga i provoditi Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Tako bi svi oni zainteresirani imali barem dva mjeseca za prikupljanje opsežne dokumentacije i početak prijava krajem ljeta. U pozivu će detaljno biti navedeni svi uvjeti i dokumentacija za prijavu.
Najnoviji ciklus energetske obnove dio je Programa energetske obnove obiteljskih kuća za razdoblje od 2014. do 2020. godine s ciljem povećanja energetske učinkovitosti postojećih kuća. Prve godine ova vrsta obnove provedena je posredstvom gradskih uprava koje su zaprimale prijavnu dokumentaciju i rangirale građane temeljem kojih je s područja Grada Pakraca obnovljeno četrnaest objekata. Naredne godine su gradske uprave izostavljene iz procedure, a građani su prijave slali odmah na adresu Fonda. Kroz dvogodišnje poticanje energetske učinkovitosti na pakračkom području ukupno je obnovljeno šezdeset obiteljskih objekata.
Sufinanciranje 60 posto
Ove godine za isti je program osigurano 142 milijuna kuna, a program će se provoditi u dva dijela, za dvije ciljne skupine: za sve skupine građana (sve vlasnike obiteljskih kuća u RH bez obzira na njihov socijalni status) te za ranjive skupine građana (građani u riziku od energetskog siromaštva).
Od ukupnih 142 milijuna kuna 20 posto (28,4 milijuna) namijenjeno je za financiranje energetske obnove obiteljskih kuća građana koji su u opasnosti od energetskog siromaštva. Njima će država financirati 100 posto iznosa potrebnog za obnovu, dok će se s preostalih 80 posto sufinancirati energetska obnova ostalim građanima vlasnicima obiteljskih kuća, i to sa stopom od 60 posto sufinanciranja, dok će ostatak iznosa građani osigurati iz vlastitih izvora.
Energetska obnova obiteljskih kuća odnosit će se na postojeće obiteljske kuće, bez obzira na godinu izgradnje – osnovni uvjet je da budu zakonito izgrađene odnosno legalne. Mogućnost prijave ovisit će i o energetskom razredu zgrade. Na javni poziv moći će se prijaviti obiteljske kuće iz kontinentalne Hrvatske energetskog razreda D ili niže.
Kakav će biti interes naših sugrađana za ovu istovremenom poticajnu, ali i dosta kontroverznu mjeru ostaje da vidimo. Tijekom prijašnjih ciklusa radova nerijetko smo slušali prigovore nezadovoljnih vlasnika kako su u vrijeme izvođenja radova cijene materijala i opreme otišle u nebo, spominjala se sprega izvođača radova i trgovaca, a išlo se tako daleko da se čak banaliziralo i visokih 60-80 posto državnog sufinanciranja. Kako je od zadnje obnove prošlo četiri godine potrebno je u obzir uzeti dodatna poskupljenja, a neke procijene govore da je cijena radova i opreme vezanih uz energetsku obnovu porasla u razdoblju 2016. do 2020. za gotovo 40 posto.
- PIŠE: Pakrački List
- 1220
Trasu dugačku 138 kilometara od Virovitice preko Slatine, Četekovca, Slatinskog Drenovca, Voćina, Bučja, Brusnika do Pakraca, spomen obilježja poginulim virovitičkim policajcima iz 1991. godine u Ulici Kalvarija, provezlo je jučer desetak biciklista, članova Udruge maratonaca Virovitičko-podravske županije "Glasnici istine" s tim da su im se u Voćinu pridružili i lipički biciklisti Blaž Skender, Tomislav Nuić i Danijel Ljevaković. Suorganizator ove manifestacije je bila HVIDR-a Virovitičko -podravske županije sa svrhom spomena na žrtve i stradanje Hrvata kroz povijest, a u povodu 75. obljetnice genocida jugoslavenske armije nad hrvatskim civilima i vojnicima na Bleiburškoj poljani.
Biciklističke ekipe Virovitičko-podravske županije ˝VBR˝ (veterani, branitelji, rekreativci) je u 8 sati ispratio u Virovitici njihov župan Igor Andrović, a putem su se zaustavljali na spomenutim mjestima stradavanja Hrvata u Domovinskom ratu. U Pakracu ih je, nešto poslije 16 sati, dočekao Miroslav Ivančić, predsjednik Gradskog vijeća zahvalivši im što na ovaj način podsjećaju na stradanje Hrvata od svibnja 1945. godine pa sve do kraja prošlog stoljeća.
Mato Dubaš, predsjednik HVIDR-e virovitičke županije zahvalio je sudionicima na ovom pothvatu i njegovoj svrsi, a Pavo Tutonov, predsjednik Udruge glasnici istine, Gradu Pakracu na uvijek korektnoj suradnji i dočeku.
Udruga maratonaca Virovitičko-podravske županije "Glasnici istine" dobitnik je priznanja "Pečat Grada Pakraca" jer već dugi niz godina organizira i sudjeluje u organizaciji memorijalnih utrka, maratona i ultramaratona s ciljem da tako obilježe događanja iz Domovinskog rata.