policija auto

Najveću novčanu kazna predviđenu za prekršaj policija je na našoj županiji ovog vikenda izrekla u Pakracu. U petak 22. srpnja 2022. oko 21,10 sati u Bolničkoj ulici, policijski službenici su prilikom kontrole prometa zaustavili osobni marke „Ford“, daruvarskih registarskih oznaka kojim je u pod utjecajem alkohola u organizmu u koncentraciji od 2,32 promila, u zabranjenom smjeru, upravljao 44-godišnjak. Budući da je postojala opasnost da će nastaviti s činjenjem prekršaja  44-godišnjak je smješten u posebnu prostoriju policije i protiv njega slijedi prekršajni nalog u iznosu od 12 tisuća kuna i zaštitna mjera zabrane upravljanja vozilom „B“ kategorije u trajanju od četiri mjeseca.

No i dalje je po koncentraciji alkohola srpanjski mjesečni rekorder 37-godišnji vozač kojeg je  12. srpnja  oko 19,30 sati u Badljevini,  na Trgu doktora Franje Tuđmana, policija zatekla za volanom pod utjecajem alkohola od 2,46 promila nakon što je  automobilom marke „Mazda“, daruvarskih registarskih oznaka prešao preko otoka koji dijeli dvije prometne trake pri čemu je  udario u metalni stup i prometni znak.

20220722 132634 Medium

Zbog izvođenja radova na rekonstrukciji dijela županijske prometnice koja prolazi pakračkim Trgom bana Josipa Jelačića od 25. srpnja od 7 sati do 30. srpnja do 17 sati bit će zatvorena ulica za promet svih vozila, točnije od zgrade pakračkog suda do početka Ulice 30. svibnja, obavještavaju građane iz Županijske uprave za ceste Požeško-slavonske županije.

U tom vremenskom razdoblju dok traju radovi građani se mole da koriste obilazne pravce:

  • Trg bana Josipa Jelačića - Ulica 30. svibnja - križanje ulice J.J. Strossmayera i Ulice braće Radić.
  • Ulica J.J. Strossmayera - Ulica braće Radić - Ulica Vlade Laučana - Bolnička ulica - Ulica Matice hrvatske.

IMG 20220720 113359

Makar ih po ulicama susrećemo već godinama, električni romobili su u slovo zakona ušli tek ovih dana, definirani kao osobno prijevozno sredstvo. Propisano je to posljednjim Zakonom o sigurnosti na cestama koji će na ovaj tjedan biti objavljen u Narodnim novinama, dok će na snagu stupiti tjedan nakon objave. Dugo je to očekivana vijest, s obzirom na to da je zastupljenost električnih romobila u prometu značajno porasla. Ima ih posvuda, voze ih odrasli i maloljetnici bez razlike je li riječ o cesti, nogostupu ili biciklističkoj stazi.
Novim zakonom romobili su preusmjereni isključivo na biciklističke staze, a tamo gdje ih nema ili ih ima premalo, prebacuje ih se na nogostup ili prostor predviđen samo za pješake. No, straha za pješake nema jer se u tom slučaju - kao primjerice na pakračkoj gradskoj šetnici – brzina vožnje romobila ograničava na krajnje obzirnu, odnosno na brzinu pješakovog hoda - oko 5 km/h.
Nadalje, usvojene izmjene zakona reguliraju kako takav električni romobil ne smije biti jači od 0.6 kW i neće smjeti biti brži od 25 km/h. Kako proizvođači nude i brže električne romobile, koji mogu povući čak i do 70 km/h, takvi će morati proći homologaciju te biti registrirani. Novi propisi također podrazumijevaju da na romobilima, motociklima i mopedima više neće biti dopušteno prevoženje drugih osoba, pogotovo djece, što je prilično opasna praksa.

Romobili iznimno mogu na cestu
U slučaju da negdje nema pločnika namijenjenog pješacima, vozači romobila smiju se kretati dionicama županijskih, lokalnih i nerazvrstanih cesta na kojima je brzina kretanja ograničena na 50 km/h ili manje i na kojima je to dopušteno postavljenim prometnim znakom kojim se dopušta kretanje osobnih prijevoznih sredstava. Pritom se moraju kretati što bliže desnom rubu kolnika.

Obavezna kaciga – kazne 300 kuna!
Isto tako, regulirano je nošenje kacige i pravila vožnje – svi vozači romobila, rola i koturaljki moraju nositi kacigu, u suprotnom slijedi kazna od 300 kuna. Motoristi će zbog vožnje bez zaštitne kacige biti kažnjeni s 1000 kuna. Kacigu na biciklu moraju nositi vozači bicikla mlađi od 16 godina, u suprotnom im slijedi kazna od 300 kuna. Također, smanjila se kazna za slušalice u ušima za vrijeme vožnje sa sadašnjih 1000 na 300 kuna.
Novi zakon prokomentirao nam je Andrej Brus, kao predstavnik populacije koja romobil ne koristi u hobističke svrhe, već za potrebe posla. Vlasnik je obrta Per Futuro koja se bavi pripremom brze hrane uz dostavu. Kako bi spretnije i lakše cirkulirao gradskim prometnicama i dostavio svježe obroke po narudžbi Andrej je nabavio električni romobil s ciljem smanjenja troškova te pozdravlja postavljanje prometnih pravila za korisnike romobila.
„Danas kad se pazi doista na svaku kunu odlučio sam se na nabavu električnog romobila i jako sam zadovoljan.Smanjio sam potrošnju goriva, naročito stoga što imamo puno gradske vožnje zbog desetak, petnaest dostava dnevno i moraš obići pola grada da bi nešto dostavio na adresu. Ovako je to puno praktičnije. Sve je poskupjelo, a mi da ne povisujemo cijene te da zadržimo uslugu besplatne dostave i uopće ostanemo konkurentni, došli smo upravo na ovu ideju koja se pokazala odličnom. Zadovoljan sam što je konačno definirana uloga romobila u prometu, novi zakon pozdravljam i rado ću mu se prilagoditi. Najmanji je problem staviti kacigu na glavu i usporiti …“, prokomentirao nam je kratko vlasnik Per Futura koji posjeduje i vozačku B kategoriju pa svojim povremenim izlaskom na cestu zasigurno neće ugrožavati ostale sudionike.
Problem, zapravo, ostaje s onima koji će s jačim modelom smjeti sudjelovati u prometu bez ikakve potvrde o poznavanju elementarnih osnovnih pravila. Slično je to kao već postojeći problem s biciklistima koji smiju prometovati cestom, a ne trebaju položiti niti jedan ispit ni znati ijedan prometni propis.
Jedino… za razliku od ugodnog bicikla, na romobilu stojite na uskoj i nestabilnoj daščici s minijaturnim kotačima koja juri i do 70 km/h, i dovoljna je kakva manja neravnina ili rupa da nastane 'belaj'. A da su nam ceste staklo – i nisu.

vodozahvat Šumetlica

Dotok vode u javni vodovodni sustav Šumetlica je još uvijek veći od potrošnje te za sada nema opasnosti od nestašica ili potrebe za redukcijom, rekao je Marijan Pierobon, direktor Voda Lipik, opskrbljivača vodom našeg područja. Potok Šumetlica je još uvijek dovoljno izdašan za dnevnu potrošnju naših građana tako da vodocrpilište Gaj i dalje radi samo na tehničkom minimumu, a podizanje razine njegovog crpljenja i upumpavanja vode u javni vodovodni sustav će se primijeniti kada dotok iz Šumetlice bude manji od potrošnje koja se u prosjeku kreće oko 35 litara vode u sekundi. Zadnji put smo takvu situaciju imali u kolovozu 2017. godine kada je dovoljno vode osigurano upravo zahvaljujući tog proljeća dovršenog crpilišta u Gaju. Kada bi to u slučaju nastavka sušnog razdoblja moglo biti, ne može se procijeniti.

Nažalost vodoopskrbni sustav Šumetlice ima samo jedan akumulacijski bazen kapaciteta 1800 kubnih metara koji ne služi kao stvaranje zaliha nego za tehničko funkcioniranje sustava kao što je osiguranje pritiska u cijevima te izravnavanje dnevne potrošnje (noć-dan) te stoga pozivanje građana unaprijed na štednju vode ili preventivna redukcija ne bi imalo nikakvog učinka niti smisla, kaže Pierobon. Dođe li do stanja manjeg pritoka od potrošnje, najprije će se podići razina crpljenja vodozahvata u Gaju, a nakon toga pozvati građane na štednju te na kraju uvesti i redukcija o čemu će građani biti informirani putem naših lokalnih medija.

sadašnji objekt jug Medium

1646061873img 20220228 160500

Od kada je Grad Pakrac početkom siječnja pokrenuo aplikaciju moj.pakrac.hr, uslugu koja omogućuje građanima Pakraca jednostavnu prijavu, pregled i komentiranje komunalnih nepravilnosti i problema na administrativnom području Grada, do danas je zaprimljeno 90 prijava.

Što se tiče statistike prijava u koju svatko ima direktan uvid na gradskoj službenoj stranici, od ukupno 90 prijava, 79 je riješeno, 10 je u obradi i jedna je novopristigla. Najviše prijava (61) odnosi se na komunalni nered, 12 prijava za zapuštena zemljišta, 11 prijava se tiče javne rasvjete i 3 prijave za održavanje cesta.

Kako nam je rekao Tomislav Luksetić, komunalni redar Grada Pakraca, iako je aplikacija aktivna među građanima, on i dalje zaprima prijave i na svoj službeni mail i mobitel te se postupa odmah čim prijava stigne. Komunalni problemi poput divljih deponija ili manjih oštećenja na gradskim površinama su predmeti koji se rješavaju vrlo brzo, no kako ističe Luksetić, problem predstavljaju neke zarasle i neodržavane parcele na kojima nisu utvrđeni imovinsko - pravni odnosi, ali i to se pokušava riješiti upornim upozorenjima i opomenama.

Da je aplikacija zaživjela među Pakračanima, ocjenjuje i Darko Miletić, službenik u pakračkoj gradskoj upravi koji zaprima prijave i prosljeđuje ih nadležnim osobama za rješavanje. „Jako smo zadovoljni što su Pakračani prepoznali ovu mogućnost brze prijave i što redovno koriste aplikaciju. Dosada nismo dobili niti jednu zlonamjernu prijavu nego realne potrebe građana na što im zahvaljujemo i pozivamo da i dalje koriste aplikaciju koja je primarno i napravljena za njih“, ističe Miletić.

Podsjetimo, aplikacija je namijenjena za prijavu komunalnih problema i nepravilnosti koje je potrebno sanirati, na primjer javne površine, oštećenja javnoprometnih površina (kolnik, nogostup, pješačke zone), odlaganje otpada, glomazni otpad (divlji deponiji), neispravni spremnici, onečišćenja ili oštećenja javnih zelenih površina, voda i odvodnja, začepljeni slivnici, neispravna prometna signalizacija, oštećenja na gradskim parkiralištima, oštećenja opreme u gradskim parkovima, oštećenja opreme na gradskim igralištima, neispravna javna rasvjeta, neispravni stupići i ograde, oštećenja urbane opreme i uređaja, oštećenja ili nedostatak natpisnih ploča.

mojPakrac 1536x928