psi bucje naslovna1

Balin nikad nije dočekao svoj dom, umro je u skloništu Veterinarske stanice Pakrac u Bučju. I nije samo on, nema više ni Pluta, Šarka, Aresa, nema Nuggeta, Calypso, Pirana, Sama... Umiru od parvoviroze, od posljedica međusobnih sukoba, a sve zbog toga što je sklonište uvijek pretrpano. Informacije koje smo dobili provjerili smo u Državnom inspektoratu RH. Prvi upit poslali smo im 1. srpnja, tražili smo da odgovore koliko pasa je u ovom skloništu, koliko ih je prema evidencijama stradalo zbog sukoba, a koliko zbog parvoviroze. Tražili smo i podatak s koliko gradova i općina Veterinarska stanica Pakrac ima ugovor o zbrinjavanju napuštenih životinja te koliko pasa je zbrinuto u skloništu u prvih šest mjeseci ove godine, koliko ih je u skloništu uginulo, koliko pasa je udomljeno, a koliko ih trenutno čeka dom? Odgovaraju nam da je veterinarska inspekcija u travnju obavila nadzor nakon zaprimljene predstavke, a vezano za napad pasa na jednoga psa u skloništu.

– Sklonište ima ugovor s ukupno 33 jedinice lokalne samouprave. Tijekom 2024., do trenutka nadzora, evidentirano je uginuće 7 pasa, a nije evidentirano uginuće zbog parvoviroze. Udomljen je 31 pas, a na dan nadzora 59 pasa je bilo u Skloništu – piše u odgovoru DIRH-a.

psi bucje naslovna

Nakon napomene da su sukobi pasa nastavljeni i nakon travnja, a zabilježena su uginuća i zbog parvoviroze, te zahtjeva da ažuriraju podatke do kraja lipnja, iz DIRH-a nas upućuju na službenu prijavu. S obzirom na saznanja koja navodimo, kažu nam da prijavu možemo podnijeti Državnom inspektoratu ispunjavanjem elektroničkog obrasca, slanjem predstavke poštom ili osobno u pisarnicama Državnog inspektorata kako bi veterinarska inspekcija mogla postupati, ako postoje elementi povrede odredbi Zakona. Podsjetili smo ih da su dužni provjeriti informacije koje smo im dali i odgovoriti na novinarski upit, posebno jer je riječ o skloništu koje plaćaju porezni obveznici i njihov rad od javnog je interesa. Upit su shvatili kao prijavu, jer navodimo određene tvrdnje i indicije o možebitnim nepravilnostima koje su se dogodile od zadnjeg inspekcijskog nadzora. Stoga su sve proslijedili 'na nadležna postupanja', a o svemu će nas obavijestiti nakon inspekcijskog nadzora. Tri tjedna nakon posljednjeg upita podsjetili smo DIRH da još čekamo odgovore. Potvrđuju nam da je obavljen inspekcijski nadzor i objašnjavaju što je pronađeno.

psi bucje 2

– Od 1. siječnja do 16. srpnja prihvaćeno je ukupno 180 pasa, a do 30. lipnja udomljen je 91 pas. Od 1. siječnja do 16. srpnja uginulo je 20 pasa, od čega je 17 pasa koji su u sklonište prihvaćeni od početka godine. Jedan pas je uginuo kao posljedica sukoba, a to je pas koji je u sklonište smješten prošle godine – kažu iz DIRH-a. Uvidom u Evidencije o životinjama utvrđeni su razlozi uginuća za 17 životinja koje su u skloništu prihvaćene 2024. godine. Pa se tako za 3 psa kao razlog uginuća navode krvavi proljev ili akutni krvavi proljev, a još jedan pas je zbog akutnog krvavog proljeva uginuo preko noći. Dva psa uginula su, kako navode, od hemoragičnog enteritisa (akutni krvavi proljev, kako piše u knjigama, op. a.). Jedan pas uginuo je nakon što je osam dana liječen zbog proljeva. Što je uzrok proljeva ne navode. Za dva psa razlog uginuća je proljev za koji sumnjaju da je bila parvoviroza, a razlog uginuća još jednog psa je parvoviroza. Tri psa pronađena su uginula u boksu, a još dva uginula su u boksu tijekom noći. Jedan pas uginuo je zbog zatajenja srca, a jedan zbog infarkta miokarda.

psi bucje 3

U Jedinstvenom informacijskom centru za napuštene i izgubljene kućne ljubimce u rubrici pronađeni psi od početka godine do 16. srpnja upisano je 46 pasa. Zbrajali smo, oduzimali, pokušavali sve, ali do tog broja nikako nismo uspjeli doći, uvijek nam je nešto nedostajalo. Nakon 16. srpnja upisano je još sedam pasa, samo dva imaju ime a ostali tek broj čipa. Da u udomljavanju pasa ne pomažu brojni volonteri, teško da bi u skloništu bilo mjesta za sve pse pristigle iz 33 grada i općine. Jer i ovako ih je u šest mjeseci zbrinuto duplo više nego ih je udomljeno. Na internetskoj stranici skloništa objavljeno je pak da 61 pas traži dom, među njima i oni koji su u skloništu već dvije godine. Uz fotografiju psa samo nekoliko riječi, tek veličina, dob životinje i kad je stigla u sklonište.

Prema podacima DIRH-a, do travnja je u skloništu uginulo sedam pasa, a nakon toga u dva i pol mjeseca još 10. Krije li se i iza ovih krvavih proljeva parvo teško je reći, no potvrđeno je da je od parva uginula i štenad koja je u to vrijeme izišla iz skloništa na privremene smještaje. Provodi li zbog svega sklonište stroge mjere za suzbijanje zaraze ne znamo, ali svima koji su se susreli s parvovirozom jasno je da će bez njih uginulih od parvoviroze biti i dalje.

Izvor: Večernji list

srednja skola upisi

Osmaši s najboljim ocjenama iz naše županije ove su godine najviše upisivali Gimnaziju Požega, odnosno njezin program prirodoslovno-matematičke gimnazije i opće gimnazije, nakon čega slijedi gimnazijski program Srednje škole Pakrac. Nakon ljetnog upisnog roka u srednje škole, iz podataka Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih objavljena je lista s bodovima upisanih učenika u svaki od srednjoškolskih programa u Hrvatskoj, a u nastavku donosimo pet škola u Požeško-slavonskoj županiji koje su upisali učenici s najviše bodova.

Na prvom mjestu u cijeloj Požeško-slavonskoj županiji nalazi se program prirodoslovno-matematičke gimnazije u Gimnaziji Požega, gdje je prosječan broj bodova upisanih iznosio 77,67. Drugi po redu je program opće gimnazije u Gimnaziji Požega, gdje je prosječan broj bodova upisanih bio 76,65. Na trećem se mjestu, pak, našla Srednja škola Pakrac, odnosno njezin program opće gimnazije, gdje su upisani imali prosječno 75,18 bodova.

Na četvrtom se mjestu smjestio strukovni program tehničara za računalstvo u Tehničkoj školi Požega, gdje je prosječni broj upisanih iznosio 71,14 bodova, dok je na petom mjestu Katolička gimnazija s pravom javnosti u Požegi, točnije njezin program opće gimnazije, gdje je prosječni broj bodova upisanih bio 66,92.

Izvor: https://www.srednja.hr/

tragom jankovica

Dragi naši prijatelji i sugrađani,

S velikim veseljem vam u cijelosti prenosimo poziv naše cijenjene grofice Alojzije Janković te vas pozivamo da zajedno s nama zakoračite u prošlost i oživite sjajnu povijest Pakraca na manifestaciji „Tragom Jankovića“, koja će se održati u subotu 14. rujna. Grofica Alojzija Janković srdačno vas poziva da postanete dio ove čarobne priče, odjeveni u raskošne kostime koji će nas sve vratiti u slavno doba baroka.

Želite li osjetiti kako je to bilo živjeti u vrijeme kada su gradom hodali plemići u svili i baršunu, dame s elegantnim haljinama i frizurama i gospoda u blistavim frakovima? Pridružite nam se u ovom jedinstvenom iskustvu!

Svi zainteresirani za kostimiranje mogu se prijaviti do 6. rujna. Prijaviti se možete osobnim dolaskom u Muzej grada Pakraca ili putem telefona, odnosno e-poštom na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. te slanjem poruke na profile društvenih mreža muzeja i knjižnice.

Ne propustite priliku da s nama doživite prošlost i zajedno stvorimo nezaboravne uspomene u baroknom duhu. Radujemo se vašem dolasku, poručuju iz gradskog muzeja.

Izvor: Muzej grada Pakraca

daruvar naslovna

Bogat četverodnevni program Daruvar Rock City festivala ove godine upotpunit će rock kviz „Rock Trivia“ koji su osmislili daruvarski pub kviz majstori Miran Husak i Juraj Šargač. Omiljeno daruvarsko nadmetanje u znanju na rasporedu je 22. kolovoza, a održava se od 18 sati u Društveno kulturnom centru.

„U skladu s festivalom, ovo izdanje pub kviza bit će posvećeno rock'n'rollu. Pitanja su vezana uglavnom uz povijest tog glazbenog pravca, ali i uz povijest našeg festivala te daruvarske rock scene“, otkriva Miran Husak, jedan od voditelja i autora kviza.

Gosti iz drugih gradova

„Do sada nam se javilo već pet ekipa, a ima mjesta za još toliko natjecatelja. Vjerujem kako ćemo predviđenu kvotu ispuniti u ova dva tjedna, koliko nas dijeli od kviza. Bilo bi mi drago da se, osim Daruvarčana, na kviz prijave ekipe i iz drugih gradova. Na ranijim izdanjima naših kvizova imali smo takvih situacija i to je bilo baš zanimljivo“, kaže Husak.

Pojašnjava i kako se ljubitelji kvizova teže odlučuju prijaviti na natjecanje ako je kviz specijaliziran odnosno ograničen na jedno područje, kao što je slučaj s rock pub kvizom. No, Husak uvjerava kako nitko ne bi trebao imati tremu ili strah od nastupa.

„Glavni cilj ovakvih druženja jest da se svi dobro zabavimo i pritom naučimo nešto novo i zanimljivo i to bi na umu trebali imati svi koji razmišljaju o prijavi“, kaže voditelj.

daruvar husak

Miran Husak

Husak podsjeća i kako na kvizu u sklopu Daruvar Rock Cityja nema kotizacije, za ekipe koje osvoje prva tri mjesta, kao i za predzadnju ekipu osigurane su vrijedne nagrade, a za sve sudionike simbolični podsjetnici na daruvarski festival.

„Pub kviz će biti odlična uvertira za koncerte i sve drugo što nas kasnije očekuje na festivalu“, kaže Husak.

Bogat program

Daruvar Rock City počinje 21. kolovoza, prikazivanjem filma rock tematike u sklopu ljetnog kina. U četvrtak, 22. kolovoza, na rasporedu je već spomenuti pub kviz „Rock Trivia“, nakon čega slijedi koncert Southern Crowda, benda koji je 2022. godine nastupio na glavnoj pozornici u sklopu festivala i oduševio publiku.

U petak i subotu na glavnom gradskom trgu održavat će se koncerti, a svake večeri nastupit će četiri benda. U petak su to Gola Maja iz Daruvara, Greynoise iz Zagreba, The Road Crew bend sačinjen od slovenskih i hrvatskih glazbenika i svjetski poznati hard rock glazbenik Dino Jelusić sa svojim bendom Jelusick. U subotu će pak nastupiti Venera iz Daruvara, zatim daruvarsko-garešnički bend Crossroads bend, bend Drugi Način te The BestBeat_Bestles tribute bend.

Izvor: www.mojportal.hr

Mirna Filipovic Koscec kupaliste u Pakracu

piše: Jelena Hihlik

Ljeta u Pakracu i Lipiku danas ne možemo zamisliti bez bazena, naravno onih nama najbližih – Bazena Lipik. Možda je manje poznata činjenica kako je nekoć i Pakrac imao svoj bazen, odnosno javno kupalište u kojem su uživali i mladi i stari.

Ostaci bazena kod Spancicevog mlina Pakrac 1965

Ostaci bazena kod Špančićevog mlina, Pakrac, 1965.

Zahvaljujući zapisu Rudolfa Cišpera, poznatog pakračkog kroničara, ljubitelja povijesti i nekadašnjeg ravnatelja osnovne škole, ostalo je zabilježeno kako je Pakrac svoje javno kupalište dobio početkom 20. stoljeća, točnije 1909. godine. To je kupalište bilo smješteno na prostoru između Špančićevog mlina i Pakre, upravo zbog dovodnog kanala odnosno jaza kojim se osiguravalo snabdijevanje vodom i pokretanje mlina, nakon čega se voda vraćala u Pakru. Početak sezone na pakračkom kupalištu označavao se početkom ljeta, postavljanjem barjaka na  ulazna vrata. Visoka drvena ograda ograđivala je ovo kupalište i skrivala kupače od znatiželjnih pogleda. U samom početku cijena ulaznice bila je prilično visoka, zbog čega je kupalište imalo određeni ekskluzivitet te je bilo namijenjeno nešto imućnijem sloju građana. Kupalište je imalo i drvene kabine za presvlačenje, a Cišper piše i kako je na kupalištu „u ljetnim danima, od podneva do večeri, sve kliktalo od mladosti, života i veselja. Bilo da se radilo o kupačima ili o onim posjetiteljima što su se sunčali ispruženi na betonskom opločenju između kabina i bazena ili na drvenoj podlozi sunčališta.“

Mirna Filipovic Koscec kupaliste u Pakracu 3

Na samom ulazu u kupalište nalazila se poveća kabina u kojoj su se naplaćivale ulaznice, ali su se mogle i ostaviti dragocjenosti i vrijedni predmeti na čuvanje. Također, ovdje su se mogli unajmiti kupaći kostimi, a dio prostora korišten je za pohranu stvari onih kupača koji nisu unajmili posebnu kabinu.

Kupaliste Pakrac

Nasuprot kabinama nalazila se odskočna daska s koje se skakalo u vodu i bila je zaista prvorazredna atrakcija za sve one koji su se na taj način htjeli istaknuti. Jedinstvena atrakcija pakračkog kupališta bio je i ploveći balvan, odnosno otesano drvo dužine otprilike 2 metra koje se okretalo u vodi i plovilo u svim pravcima. Naravno, hrabri kupači željni istaknuti svoju snagu trebali su ga uhvatiti i ukrotiti, odnosno popeti se na njega, što nije bilo nimalo lako. Pakračko kupalište koje je svojim kupačima pružalo  mnoge dane veselja i ljetne uživancije nažalost je devastirano nakon Drugog svjetskog rata, ali je nakon nekoliko godina i ponovno osposobljeno. Ipak, nakon nacionalizacije Špančićevog mlina i prestanka njegovog rada, voda više nije bila potrebna za njegovo pokretanje pa je i popularno kupalište ostalo bez vode. U to vrijeme,  u Lipiku je sagrađen olimpijski bazen pa su kupači iz Pakraca mahom počeli posjećivati taj novi, veliki, moderni bazen. Nakon toga u Lipiku je izgrađen i cijeli rekreacijski kompleks s tri bazena, igralištima i pomoćnim prostorima, a kupalište u Pakracu konačno je palo u zaborav. Ljeto je svakako vrijeme kada bi ga se trebali prisjetiti kroz priču, ali i povijesne fotografske zapise. Ovom prilikom od srca se zahvaljujemo kolegici iz Gradskog muzeja Požega, muzejskoj savjetnici Maji Žebčević Matić koja nam je ustupila rijetke i vrijedne fotografije pakračkog kupališta koje ovdje po prvi put objavljujemo. Zahvaljujući gospođi Mirni Filipović Koščec, koja potječe iz poznate tiskarske obitelji Filipović[1] ove fotografije su iz Amerike, točnije San Francisca, pronašle svoj put do Pakraca gdje su i nastale 30-ih godina 20.stoljeća.

Kažu da fotografija govori tisuću riječi, stoga uživajte u ovim divnim povijesnim fotografijama na kojima su ostali zabilježeni povijesni, veseli, suncem i bezbrižnošću ozareni trenuci s nekadašnjeg pakračkog kupališta.

Mirna Filipovic Koscec kupaliste u Pakracu 2

 [1]Braća Filipović su imali tiskaru i knjigovežnicu u Pakracu ali i njezinu podružnicu u Požegi te su uspostavili i autobusnu liniju na relaciji Pakrac – Požega

stanica vozila 1024x685

Troškovi i naknade koje plaćaju vlasnici vozila u Hrvatskoj trebale bi poskupiti nešto više od 15 posto. Vidljivo je to u predloženoj izmjeni o visini naknada za tehnički pregled i druge poslove koji se obavljaju u stanicama za tehničke preglede vozila, a koja je po odluci Ministarstva unutarnjih poslova trenutačno u javnoj raspravi koja traje do 1. rujna.

Ne bude li izmjena predloženih visina naknada, one bi za redovni ili izvanredni tehnički pregled mopeda, motocikala ili lakih prikolica sa starih 12,30 eura po novome iznosile 14,19 eura, dakle, poskupile bi za gotovo dva eura.

EKO-test za dizelaše
Nadalje, EKO-test, odnosno ispitivanje ispušnih plinova motornih vozila za vozila s dizelskim motorom trebalo bi poskupjeti za nešto više od dva eura, na predloženih 15,71 euro, kao i za vozila s BEZ-KAT motorom za više od eura (8,12 eura). Za vozila s REG-KAT motorom troškovi pregleda povisili bi se za nešto više od dva eura i iznosili bi 15,25 eura.

Predlaže se, ali za manje od 1 eura, i poskupljenje poslova koji prethode registraciji i produženju važenja prometne dozvole, što bi sad koštalo nešto više od 7 eura, dok bi se nova cijena naplate propisanih obveza po usluzi (2,64 €) povećala za 35 centi.

Ovjera prometne dozvole (7,06 €) koštala bi euro više, dok bi odjava vozila, izdavanje potvrde iz evidencije bila skuplja za 28 centi (2,18 €), izdavanje registarskih i izvoznih pločica za 35 centi (2,64 €), a zamjena ili izdavanje nove prometne dozvole nešto više od eura (7,92 €).

Dodatni pregled plinskih instalacija po novome (10,16 €) poskupio bi za nešto više eura, kao i pregled vozila radi promjene tehničkog stanja (7,59 €). Utiskivanje broja šasije vozače bi stajalo dva eura skuplje (15,25 €), dok bi za izdavanje pokusnih pločica i potvrde (2,64 €) po novome trebali izdvojiti 35 centi više. Također, obrasci i registri tehničkog pregleda (1,43 €) trebali bi se naplaćivati 19 centi više.

’Opravdan potez’
„Te naknade nisu mijenjane deset godina, pa smatram da je ovaj potez sasvim opravdan. Tih petnaestak posto poskupljenja, kada je riječ o općoj sigurnosti i sigurnosti u prometu na cestama, ne bi trebalo predstavljati problem vlasnicima vozila. Nekoliko eura nije značajan trošak, a pridonosi sigurnosti u prometu na cestama i stabilnosti sustava tehničkog pregleda“, rekao je Goran Pejić iz Centra za vozila Hrvatske.

Izvor: www.poslovni.hr