Grad Pakrac ove studijske godine stipendirat će novih 23 studenata, rezultat je natječaja završenog 31. listopada. Njih četvero će 10 mjeseci godišnje dobivati stipendiju od  po 800 kuna temeljom socijalnog kriterija kao i sedmero temeljom kriterija deficitarnih zanimanja, dok će  ih 12-ero 10 mjeseci godišnje primati stipendiju po 400 kuna kao redovni studenti druge do pete godina studija. Od ranijih godina stipendiju će nastaviti primati 23 studenata, pa će u idućoj godini proračun Pakraca za stipendiranje ukupno 46 studenata izdvojiti oko 250 tisuća kuna.

Od novih stipendista Grad će ove godine financirati više studenta na različitim učiteljskim studijima,  filozofskom fakultetu, studiju elektrotehnike i računarstva, medicinskom fakultetu, muzičkoj akademiji, arheologiji, defektologiji, različitim studijima menadžmenta, šumarstva, veterine i biotehnologije, a pakrački stipendisti će studirati u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Petrinji, Zadru, Požegi, Puli i Virovitici.

Ove godine odbijen je samo jedan zahtjev za stipendiju prve godine studija za deficitarno zanimanje iz razloga što zanimanje koje kandidat studira nije proglašeno ovogodišnjim deficitom, rekla nam je Dubravka Špančić,  stručna suradnica u gradskoj upravi zadužena i za poslove stipendiranja.

Ona ističe problem koji se ponavlja svake godine tijekom natječajnog postupka, završetkom/početkom akademske godine je nemar stipendista koji ne dostavljaju pravovremeno potvrde o svom studentskom statusu i eventualne zamolbe. Ta situacija znatno usporava rješavanje i postupanje u cijelom postupku i do sada se tolerirala. No, od ove akademske godine svi stipendisti koji se ogluše o rokove bilo natječaja, bilo ugovora kojega su potpisali tretirat će se na temelju odredbi članka 6. Ugovora o stipendiranju koji glasi: „Ukoliko kandidat ne ispuni obveze iz članka 5.  stavka ovog Ugovora...“ gubi pravo na stipendiju te je dužan stipendiju vratiti, ističe D. Špančić.

Gradonačelnica Blažević: staž i posao sljedeći zadatak

Drago mi je što ćemo i u ovoj studijskoj godini  imati  ponovno oko 50-tak stipendista u raznim zanimanjima i kategorijama. Vjerujem da ćemo svim stipendistima i njihovim obiteljima uz ovu skromnu stipendiju pomoći i omogućiti lakše obrazovanje. Stipendijom želimo potaknuti mlade na daljnje obrazovanje te realizirati cilj stipendiranja; da se vratite u svoj grad i doprinesu stručnim znanjem razvoju našeg Pakraca, ali se nadamo da i oni koje obiteljske ili profesionalne prilike odvedu negdje dalje, neće zaboraviti doprinos svog grada i da ćete se rado sjećati na činjenicu da su neki studenti primili više od 50.000 kuna stipendije tijekom studija.

Očekujem da cilj stipendiranja, kao i samo studiranje, shvatite ozbiljno i iskažete volju za povratkom u svoj Pakrac makar pokušajem da pronađu ovdje posao. Na žalost, u ovom trenutku još ne postoje uvjeti unutar kojih ćemo i mi biti u situaciji jamčiti nakon diplomiranja kvalitetan stručni staž i zapošljavanje, no to nam je prioritetni zadatak i zajednički posao, rekla je u povodu završetka natječaja gradonačelnica Anamarija Blažević.

Roboti su zakon, a informatika i matematika su super zabavni, barem tako misle pakrački osnovci, koji izvannastavne aktivnosti provode sudjelujući na online timskim natjecanjima gdje rješavaju matematičke mozgalice, tehnologijom rješavaju zadane probleme ili jednostavno uče programiranje.

Pakračka Osnovna škola braće Radić već se prošle školske godine uključila u Croatian Makers ligu, projekt  Instituta za razvoj i inovativnost mladih, koji omogućuje široko uključivanje robotike, automatike i programiranja u edukaciju u osnovnoškolskom uzrastu. Upravo je i pakračka škola bila jedna od škola u Hrvatskoj koja je dobila pet robota za nastavu robotike i istovremeno sudjelovala na natjecanjima.

Ovaj projekt nastavljen je i od ove školske godine te se desetak učenika od 6. do 8. razreda redovito sastaje u informatičkoj učionici gdje, uz pomoć nastavnika Martina Brkića i Milana Nadaždija, uče prvo sastavljati i programirati robote da bi kasnije upravljali njima daljinskim upravljačem ili  mobilnim aplikacijama.

„Ove godine dobili smo i autić koji se može programirati da crta određene likove i tu bismo u učenje robotike uključili i učenike petih razreda dok stariji uzrasti primjerice dobiju komplete elektroničkih sklopova, naprave neki uređaj i njime upravljaju mobilnim aplikacijama. Isto tako, od HBOR-a smo dobili i 3D printer gdje će učenici moći nešto i sami dizajnirati“, rekao nam je Martin Brkić, jedan od nastavnika koji vodi male robotičare.

Uz robotičare, pakrački osnovnoškolci ove godine sudjeluju i u online natjecanjima gdje rješavaju različite zadatke iz područja prirodoslovnih i matematičkih znanosti, tehnologije i inženjerstva. Zadaci nisu samo natjecateljskog, već i edukativnog karaktera koji potiču učenike na samostalnost, logičko razmišljanje i istraživači pristup učenju.

Jedno od njih je STEM liga koju je pokrenuo Centar za razvoj obrazovanja Split, a u koje su se uključili 32 učenika od 3. do 8. razreda uz pomoć nastavnika Martina Brkića, Tee Preksavec, Martine Vacke i Marka Filipovića te učiteljica razredne nastave Antonelle Strage i Daniele Crnković.

Svi oni tijekom školske godine, svatko za svoj uzrast, natječu se u paru gdje svaki drugi tjedan elektronskim putem dobivaju zadatke i imaju dva tjedna riješiti zadane mozgalice i pitanja uz pomoć tehnologije i drugih potrebnih pomagala te se tako natječu sa učenicima iz drugih škola u Hrvatskoj.

Da pitanja nisu teška i da matematika nije bauk već vrlo zabavna potvrdili su nam i učenici 5. d razreda Borna Major i Ines Pavlečić koji zadatke rješavaju „bez pol muke“, ali kako kažu ipak treba malo mozgati, a ima i zadatka koje moraju izraditi primjerice pomoći drvenih štapića ili plastelina.

Matematiku i informatiku „u malom prstu“ imaju i Iva Medić te Adrijan Lucić, učenici 3. razreda, koji uz pomoć učiteljice Antonelle Strage, u paru jednostavno „rasturaju“ zadatke. „Nisu svi zadaci baš laki, ali zajedno ih ipak uspijemo riješiti. Volimo matematiku, pa onda nam to nije neka tlaka“, kažu nam Ivana i Adrijan.

Nije to sve. Dio pakračkih osnovaca ove godine po prvi put uključio se i u međunarodno natjecanje DABAR koje promiče informatiku i računalno razmišljanje među učenicima, a osmišljeno je kao niz  problemskih i logičkih zadataka, stvaranja strategija za analiziranje i rješavanje čime se postupno uvodi učenike u svijet digitalne tehnologije.

„Sudjelovanjem želimo učenicima pokazati da računalo nije samo igračka za društvene mreže ili gledanje filmova nego izvor zanimljivih logičkih zadataka koji učenje i razvoj računalnog razmišljanja čine zanimljivijim i dinamičnijim“, rekla nam je Dubravka Namjesnik, učiteljica 2.a razreda iz kojeg svih 18 učenika sudjeluje u natjecanju, a uz njih, natjecanju su se pridružili i učenici 4.c  razreda učiteljice Marije Nemec te učenici viših razreda koje vodi Vlatka Bakarić, nastavnica informatike.

 

 

 

Što smo? Kako znamo to što znamo? Kako otkrivamo nove stvari? Od čega se sastoji svemir? Kad je prestalo naglo širenje svemira i kad je počeo postajati sve rjeđi? Kad je svemir postao proziran i ispunjen svjetlom?

Na ova i mnoga druga pitanja sinoć je odgovorio prof. dr. sc. Ivica Puljak, redoviti profesor fizike na Fakultetu elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu i znanstvenik godinama angažiran na najvećem projektu istraživačkog centra CERN u Švicarskoj, znatiželjnoj publici u foajeu kina Hrvatskog doma „Dr. Franjo Tuđman“ u sklopu manifestacije „Tjedan Švicarske u našem kinu“.

dsc_7606

U dva sata predavanja prof. Puljak  šaroliku publiku, od pakračkih osnovnoškolaca i srednjoškolaca do onih nešto starijih, proveo je  kroz priču o tome kako se svemir razvijao prikazavši teoriju širenja svemira od Velikog praska do danas, toga beskonačnog prostora koji nas okružuje i koji sadrži milijarde galaksija, zvijezda i planeta, ali i ogromne prostore tamne materije koju ne možemo vidjeti, te objasnio  pojmove poput "normalne materije", "tamne materije" i "tamne energije". Primjerice, posjetitelji su  saznali da su svi atomi u njihovom tijelu izmijenjeni svakih 7 godina,  da prosječan čovjek posjeduje energiju jednaku količini energije koju troši Kanada u jednoj godini, a da je znanstvenicima poznato samo 5 posto svemira dok o preostalih 95 posto ne znamo ništa.

Kao član CMS kolaboracije od 1994. godine, gdje je koordinirao rad od oko stotinjak fizičara iz cijeloga svijeta u potrazi za Higgsovim bozonom, u drugom dijelu predavanja predstavio je otkriće Higgsovog bozona u CERN-u, te slikovito opisao pronalazak mehanizma kojim čestice dobivaju masu.  Otkriće Higgsovog bozona, određivanje njegovih svojstava i potvrda mehanizma koji je priroda odabrala za dodjeljivanje mase elementarnim česticama rezultiralo je dodjelom Nobelove nagrade za fiziku profesorima Peteru Higgsu i Francoisu Englertu 2013. godine.

Svojim ležernim i zabavnim načinom predavanja profesor Puljak uspio je fascinirati slušatelje, a kao glavnu poruku školarcima istaknuo je da je za sve što u životu vrijedi potreban strpljiv i predan rad te da je to jedina garancija uspjeha na kraju.

dsc_7603

Učenici 3. razreda medicinskih sestara i tehničara Srednje škole Pakrac jučer su u matičnom vrtiću „Maslačak“ održali edukativno predavanje mališanima o dentalnoj higijeni.   Na zabavan način,  kroz priče, pjesme i igre koje su osmislili srednjoškolci, vrtićancima su pokazali koliko je važno za zdravlje pravilno i redovito prati zubiće te kako to učiniti na najbolji način.

dsc_7149

„Ovo je jedan od projekata kojeg provode pakrački srednjoškolci uz pomoć mentora u vrtićima, a koji je u sklopu  predmeta „Zdravstvena njega zdravog djeteta i adolescenta“. Ovim edukativnim projektom smo htjeli  obilježiti i Dječji tjedan i jako sam zadovoljna kako su projekt osmislili srednjoškolci i kako su ga pozitivno prihvatili mališani“, rekla nam je nastavnica Jelena Ivanović, voditeljica aktiva zdravstvene grupe predmeta Srednje škole Pakrac.

Višnja Klobučar, ravnateljica vrtića, istaknula je kako će se takvi slični projekti nastaviti u suradnji sa Srednjom školom Pakrac samo druge tematike dodavši kako takve inicijative imaju višestruku dobrobit, kako za vrtićance, tako i za srednjoškolce.

Edukativni program o dentalnoj higijeni pakrački srednjoškolci predstavili su prošli tjedan i u svim područnim vrtićima.

 

 

„Upisali ste najatraktivniji i najveći stručni studij u Hrvatskoj gdje je konkurencija bila izuzetno velika. Opravdajte to radi svojih budućih pacijenata, klijenata i korisnika. Obranite čast Zdravstvenog veleučilišta i ovog zdravstvenog programa kojim ste svojim upisom dali povjerenje“,  rekla je danas dr. sc. Snježana Schuster, voditeljica pakračkog studija, na uvodnom satu predavanja na početku studijske godine 5. generacije studenata Zdravstvenog veleučilišta Zagreb - izdvojenog studija fizioterapije u Pakracu.

????????????????????????????????????

Novoj  generaciji pakračkih brucoša, kojih je tridesetak, osim voditeljice obratilo se još nekoliko kolega predavača, a tajnica studija Martina Cipan im je poručila: „Budite sretni što imate priliku studirati jer tu pogodnost nemaju svi, pa to iskoristite. Čestitam vam i želim  vam da budete što bolji“.

fakultet-4

Kako nam je rekla dr. sc. Schuster, ove godine na dislociranom stručnom studiju fizioterapije u Pakracu u tri godine studirat će nešto više od 100 studenata. Najavila je da će se u ovoj studijskoj godini kao i u prethodnima nastaviti proces unapređenja nastave. U nastavu se uključuje sve više novih tehnologija, prate se najnovija dostignuća iz biomedicine i zdravstva s kojima se nastoji upoznati studente i potaknuti ih na daljnje usavršavanje.

Naglašava  kontinuirano dobru suradnju sa lokalnom zajednicom koja se trudi sudjelovati u financijskoj pomoći tijekom njihova obrazovanja studenata i veliku angažiranost da se  prvostupnicima olakša pronalazak radnog mjesta u zdravstvenom sustavu na području grada i županije, kako bi stečeno znanje bilo primijenjeno u praksi.

Lani u listopadu iz pakračkog studija izašli su i prvi diplomirani prvostupnici fizioterapije.

fakultet-2

 

Kako naučiti svirati, odabrati određeni instrument, kako izgleda nastava glazbe, zašto je glazba jedan od najboljih načina kreativnog izražavanja danas je mališanima pakračkog matičnog vrtića „Maslačak“ predstavila Alfreda Petani Grafina, ravnateljica Osnovne glazbene škole Pakrac, u suradnji s Pučkim otvorenim učilištem "Obris", povodom obilježavanja Tjedna cjeloživotnog učenja.

????????????????????????????????????

Kako bi im približio učenje glazbe iz prve ruke, vrtićanci su mogli čuti kako zvuči tambura, točnije brač, koliko dugo vježba i da li voli ići u glazbenu školu, a sve im je to ispričao učenik Karlo Tomić-Bobaš, učenik 5. razreda Osnovne glazbene škole Pakrac. Da ne uče samo djeca nego i odrasli, prezentirali su im profesor tambure Tomislav Galić i profesorica klavira Kornelija Boršodi rekavši kako učenje glazbe nikada nije dosadno jer svaki put nauče odsvirati nešto novo.

????????????????????????????????????

Tjedan cjeloživotnog učenja je nacionalna obrazovna kampanja koja na jednostavan način potiče ostvarenje ideje o promoviranju učenja i obrazovanja. Riječ je o UNESCO - voj inicijativi pokrenutoj 1999. godine kako bi se senzibilizirala javnost za cjeloživotno učenje, promicala kultura učenja te potaknula osobna motivacija.

????????????????????????????????????