- PIŠE: Suzana Bartolić
- 895
U petak, 19. prosinca, održana je 5. sjednica Gradskog vijeća Grada Pakraca. Dnevni red s planiranih 36 točaka usvojen je uz kvorum vijećnika, a sjednicu je obilježilo stavljanje mandata dosadašnje predsjednice Gradskog vijeća Anamarije Blažević u mirovanje, imenovanje dopredsjednika Miroslava Ivančića za predsjednika Gradskog vijeća, izbor Vlade Ecka za dopredsjednika te dolazak i prisega novog vijećnika Roberta Matijaševića. Sve navedeno prihvaćeno je jednoglasno.
Šestom točkom dnevnog reda otvorena je rasprava o Dječjem vrtiću Maslačak, odnosno o godišnjem planu i programu rada za sljedeću godinu te kurikulumu. Istaknuto je kako je navedeno već usvojilo Gradsko vijeće, no sukladno Zakonu o predškolskom odgoju i obrazovanju, odluku je moralo potvrditi Upravno vijeće, što je učinjeno 29. rujna, a potom je dokumentacija 15. listopada proslijeđena Ministarstvu znanosti i obrazovanja. Uz pohvale radu ravnateljice, točka je jednoglasno prihvaćena, nakon čega se raspravljalo i o cijenama programa vrtića.
„Nismo se odlučili za značajno povećanje cijene vrtića. Novi iznos iznosi oko 90 eura, što je desetak eura više nego dosad. Unatoč tome, i dalje smo najjeftiniji vrtić u županiji. Ostajemo pri odluci da je cijena za drugo dijete umanjena 50 posto, dok je za treće dijete program besplatan“, rekao je gradonačelnik Tomislav Novinc.
Vijećnicu Tamaru Vujanić (SDP) zanimalo je, iako je Klub vijećnika SDP-a ranije zagovarao povećanje cijena vrtića, kako je došlo do rasta cijene od približno 10 do 12 posto te što će se tim sredstvima pokriti.
„Olakšanja su na materijalnim i sličnim troškovima, uključujući plaće, jer je od 1. rujna provedeno ponovno izjednačavanje plaća od tri posto, što će u konačnici predstavljati manji teret za proračun“, odgovorio je gradonačelnik.
Nikola Ivanović (SDSS) nije se složio s povećanjem cijene, istaknuvši kako svi režijski troškovi rastu te da se time šalje loša poruka mladim obiteljima. Naglasio je kako Grad, zbog loše demografske slike, mora više ulagati u vrtić te da on ne bi trebao predstavljati teret.
U replici je Miroslav Ivančić naveo da Grad Pakrac po djetetu izdvaja 515,36 eura, dok roditelji sudjeluju s tek 17,5 posto ukupne cijene. Kao usporedbu naveo je Daruvar, gdje su cijene jaslica smanjene s 148 na 135 eura, a vrtića sa 133 na 125 eura, što je i dalje oko 30 posto više nego u Pakracu.
„Vrtić nam ni u jednom trenutku nije bio teret, ali treba uzeti u obzir i sve troškove područnih vrtića. Također, cijena se nije mijenjala još od 2016. godine“, dodao je gradonačelnik. Odluka je na kraju usvojena uz jedan glas protiv.
Jednoglasno je usvojena i Odluka o izboru članova i zamjenika članova Gradskog savjeta mladih Grada Pakraca. Tom se prilikom obratio Karlo Rek, bivši predsjednik Savjeta mladih, poželjevši novim članovima puno uspjeha te pozvavši građane da se uključe u aktivnosti koje Savjet organizira.
„Više puta sam osobno pokušavao doći do informacija o tome što građani žele, ali odgovora nije bilo. Smatram da i mi stariji trebamo potaknuti mlade da se aktivnije uključe i dođu do izražaja“, rekao je Rek.
Sukladno novom Zakonu o upravljanju zgradama, Gradsko vijeće moralo je izmijeniti Odluku o komunalnom redu, i to u dijelu koji se odnosi na postupanje komunalnog redara u slučaju nepropisnog postavljanja klima-uređaja na višestambenim zgradama.
„U takvim slučajevima komunalni redar reagirat će pravodobno, u suradnji s upraviteljima višestambenih zgrada, odnosno Komunalcem d.o.o. Pakrac“, pojasnio je pročelnik Marijan Malogorski.
Vijećnica Vujanić, kao predstavnica stanara, pozdravila je prijedlog, ali je upitala kako će se utvrditi je li vanjska jedinica klima-uređaja postavljena prije ili nakon stupanja zakona na snagu.
„Već sada znam za neke stanare kojima su vanjske jedinice postavljene nakon stupanja zakona na snagu, ali to istodobno stvara problem jer je teško prijavljivati ljude, iako je to građanska dužnost, osobito zato što osobno ne volim nepoštivanje zakona na bilo kojoj razini.“, istaknula je.
Malogorski je odgovorio kako se prve informacije dobivaju od Komunalca kao upravitelja zgrada, koji posjeduje aplikaciju s evidentiranim i fotografiranim stanjem zgrada prije stupanja zakona na snagu. Na temelju prijave ili saznanja reagirat će komunalni redar ili upravitelj zgrade. Odluka je potom jednoglasno usvojena.
Kod prijedloga Odluke o donošenju Strategije upravljanja pokretninama i nekretninama u vlasništvu Grada Pakraca, Nikola Ivanović (SDSS) upitao je obuhvaćaju li one i društvene domove, na što je gradonačelnik odgovorio da, prema važećem zakonu, ne spadaju u tu kategoriju.
Prve izmjene i dopune proračuna za 2025. godinu obrazložila je pročelnica Ana Račić, navodeći kako planirani prihodi i primici iznose 10.627.162 eura, što je 3,68 posto manje u odnosu na planirani proračun, dok rashodi iznose 10.465.651 euro, odnosno 2,35 posto manje.
Klub vijećnika SDP-a glasovao je protiv rebalansa, uz obrazloženje da ni ovim izmjenama nisu ispunjeni njihovi zahtjevi. Nezadovoljstvo provedbom proračuna izrazio je i Ivanović, navodeći kako niz komunalnih aktivnosti nije realiziran, dok se znatna sredstva ulažu u arheološka istraživanja koja, iako važna, nisu prioritet. Unatoč tome, točke su usvojene sa sedam glasova za i šest protiv.
Prijedlog proračuna Grada Pakraca za 2026. godinu te projekcije za 2027. i 2028. godinu također je predstavila pročelnica Račić, istaknuvši da je proračun izrađen realno i u skladu sa zakonima i potrebama građana. Ukupni prihodi za 2026. godinu planirani su u iznosu od 9.874.620 eura, dok rashodi iznose 8.718.928 eura.
Gradonačelnik je dodatno pojasnio da će se program rada temeljiti na razvoju javno-linijskog prijevoza, zadržavanju produženog boravka u školama, financiranju radnih materijala za učenike, stipendiranju studenata, nastavku programa „Tri plus“, potporama mladim obiteljima, jačanju turizma, prenamjeni stare zubne ambulante u stambeni prostor, razvoju sportsko-rekreacijskog centra, ulaganju u sport te kapitalnim projektima poput novelacije magistralnog cjevovoda Šumetlica – Pakrac, uređenja društvenih domova te brojnim drugim projektima.
Klub vijećnika SDP-a ponovno je glasovao protiv, istaknuvši nezadovoljstvo razinom ulaganja u nacionalne manjine te izražavajući zabrinutost zbog budućih troškova Spahijskog podruma. Također je Tamara Vujanić navela kako su prijedlog proračuna zaprimili svega nešto više od 24 sata prije sjednice.
Nikola Ivanović (SDSS) nadovezao se na izlaganje Tamare Vujanić, izražavajući nezadovoljstvo kratkim vremenskim rokom za razmatranje konačnog proračuna. Dodao je kako pozdravlja neke od navedenih projekata, poput sanacije mrtvačnice na gradskom groblju na Gavrinici i rješavanja javne rasvjete u Brusniku, no da proračun ipak ne mogu prihvatiti. Točke su na kraju usvojene sa sedam glasova za i šest protiv, kao i prijedlog Odluke o visini sredstava za financiranje vijeća nacionalnih manjina Grada Pakraca, za koje su smatrali da su premale.
„Iako prije nisam imao detaljnije informacije o sredstvima za nacionalne manjine, saznao sam da sve nacionalne manjine imaju svoje odluke koje se redovito prijavljuju na natječaje i financiraju kroz projekte. Svaki projekt je jasno opisan, s definiranim ciljevima i aktivnostima. Kroz vijeća nacionalnih manjina koja imamo, ne znam posjedujete li programe iz kojih je vidljivo kako se sredstva koriste, jer smatram da s ostalim manjinama postoji bolja suradnja i bolji uvid Grada u njihov rad“, napomenuo je Miroslav Ivančić.
„Želio bih istaknuti da je gradska uprava upoznata s našim radom te da mnogi gradovi pomažu svojim vijećima nacionalnih manjina“, dodao je Ivanović.
Sljedeća odluka, koja je prihvaćena jednoglasno, odnosila se na financiranje kastracije mačaka radi sprječavanja potencijalnih zaraza i smanjenja populacije, uz kontrolu njihova razmnožavanja. Vijećnica Tamara Vujanić (SDP) pritom je istaknula i nezadovoljstvo stanjem veterinarske ambulante te samog azila za životinje Bučje.
Najviše rasprave izazvala je posljednja točka dnevnog reda, prijedlog Odluke o donošenju Pravilnika o financiranju kapitalnih projekata dobrovoljnih vatrogasnih društava i vjerskih zajednica od interesa za opće javno dobro na području Grada Pakraca, kojeg je izložila Zrna Garača, ravnateljica Lokalne razvojne agencije „PAK-RA“.
„Pred vama se nalazi pravilnik o financiranju kapitalnih ulaganja, koji nije u potpunosti standardan. Međutim, odlučili smo ga izraditi sukladno iskazu interesa. Iako smo mali grad i nemamo česta kapitalna ulaganja, potrebe za njima postoje. Vodili smo se primjerima drugih gradova i županija, a negdje su se slični javni pozivi raspisivali bez dolaska na vijeće. Ipak, smatram da zbog interesa javnosti i važnosti kapitalnih ulaganja ovaj dokument treba biti na Gradskom vijeću“, izjavila je Garača.
Tamara Vujanić (SDP) pitala je zašto je pravilnik ograničen isključivo na dobrovoljna vatrogasna društva i vjerske zajednice.
„S obzirom na dosadašnji iskaz interesa i samu definiciju kapitalnih ulaganja, koja zahtijeva ispunjavanje određenih uvjeta, pravilnik smo usmjerili na one za koje znamo da imaju takve potrebe. To ne isključuje mogućnost donošenja sličnih pravilnika u budućnosti za druge korisnike, ukoliko se za to ukaže potreba“, odgovorila je Garača.
U nastavku rasprave Vujanić je iznijela niz primjedbi vezanih uz to može li se prijaviti i DVD, visinu minimalnog i maksimalnog iznosa financiranja, transparentnost rada povjerenstva te retroaktivno financiranje troškova, ističući razinu transparentnosti pri dodjeli velikih iznosa sredstava.
Garača je pojasnila kako se radi o pravilniku koji predstavlja temelj za budući javni poziv, u kojem će svi kriteriji biti dodatno razrađeni. Naglasila je da se sredstva dodjeljuju isključivo za sufinanciranje kapitalnih ulaganja, uz obvezno opravdavanje troškova računima, te da zajmovi i krediti nisu prihvatljivi za financiranje. Ovaj iznos sufinanciranja temelji se na saznanjima koje imaju, a imaju iskaze interesa i od tisuću eura, zato su stavili taj najniži iznos. Povjerenstvo donosi prijedlog odluke, dok konačnu odluku donosi gradonačelnik, a žalbe su moguće isključivo na postupak vrednovanja. Smatra da je transparentan postupak do neke mjere gdje prijavitelji imaju pravo znati kolika je ocjena, ali ne tko je u povjerenstvu, jer, gdje bi završili da svako tko dođe i žali se, dajemo ime i prezime te osobe.
Nikola Ivanović (SDSS) istaknuo je kako smatra da je pravilnik kvalitetno napisan, no zanimalo ga je hoće li se i iduće godine primjenjivati dvogodišnja prihvatljivost troškova. Garača je odgovorila da će se svake godine donositi novi pravilnik, ovisno o okolnostima i potrebama.
Dodatno pitanje postavio je i Zoran Krejči (SDP), kojeg je zanimalo može li gradonačelnik zanemariti najbolje ocijenjene prijave. Garača je odgovorila kako gradonačelnik mora postupati u skladu s prijedlogom povjerenstva te ne može proizvoljno odbacivati prijave.
Rasprava se dotaknula i pitanja retroaktivnosti troškova, za što je pojašnjeno da je takva praksa dopuštena i uobičajena, posebice kod projekata financiranih iz fondova Europske unije.
„Imamo dvije vjerske zajednice koje već imaju svoja ulaganja i koje bi mi na neki način isključili, a planirali smo svejedno određena sredstva iz proračuna namijeniti u tu svrhu, to je napravljeno da im ne zatvorimo vrata“, dodala je Garača.
Na kraju je i posljednja točka Gradskog vijeća ove godine usvojena sa sedam glasova, nakon čega je gradonačelnik vijećnike pozvao na zajednički domjenak i druženje u Spahijskom podrumu.
- PIŠE: Suzana Bartolić
- 982
Na aktualnom satu, započetom 19. prosinca u 16.30 sati, odgovoreno je na brojna pitanja. Sjednicu je otvorio dopredsjednik Gradskog vijeća Miroslav Ivančić, budući da je dosadašnja predsjednica Gradskog vijeća Anamarija Blažević svoju dužnost stavila u mirovanje iz osobnih razloga.
Aktualni sat Ivančić je otvorio s prva dva pitanja upućena gradonačelniku. Prvo se odnosilo na završetak obnove DVD-a Pakrac i njegovo normalno funkcioniranje, a ne kao do sada u minimalnim uvjetima. Istaknuo je kako je objekt sufinanciran sredstvima Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju te da je u javnosti i na prethodnim sjednicama Gradskog vijeća bilo upita o poteškoćama u financiranju same obnove, pa je zatražio dodatno pojašnjenje.
„Ukupna obnova DVD-a iznosila je oko 765 tisuća eura, od čega je 440 tisuća eura bespovratnih sredstava, a 325 tisuća vlastitih sredstava. To je iznos koji jedan DVD ne može sam iznijeti. Prilikom isplate završne rate došlo je do smanjenja i korekcije sredstava u iznosu od 135 tisuća eura, što je DVD dovelo u tešku financijsku situaciju. Razmatrali smo plan reprogramiranja kredita, koji bi u konačnici dodatno povećao njihov financijski teret. Smatram da je Grad dužan nekako financijski pomoći barem u pokrivanju dijela tog iznosa, ali i pružiti operativnu i financijsku podršku onima koji prvi izlaze na teren kada je najteže. Vatrogasci su jedna od najvažnijih žurnih službi u Pakracu i dostupni su 0–24 sata“, odgovorio je gradonačelnik Tomislav Novinc.
Ivančić je zatim upitao je li točna informacija da će u Općoj županijskoj bolnici Pakrac – Bolnici hrvatskih veterana početi raditi logoped, budući da ta djelatnost u Pakracu nije postojala još od Domovinskog rata. Gradonačelnik je to potvrdio.
„Informacija je točna. Prije nekoliko dana dr. Nenad Peić mi je to potvrdio. Od 1. siječnja započinje rad logopeda u našoj bolnici, što smatram izuzetno važnim jer je danas sve više djece s govornim poteškoćama, a i osobno se susrećem s tim problemom“, rekao je gradonačelnik Novinc.
Zoran Hofman (HDZ) postavio je pitanje o nedavno objavljenom javnom pozivu mladima za rješavanje stambenog pitanja te o suradnji Grada i Županije na provođenju programa namijenjenih građanima.
Gradonačelnik je odgovorio kako suradnja postoji te naveo niz zajedničkih projekata, među kojima su uvođenje javno-linijskog prijevoza na području županije, sufinanciranje rada Doma zdravlja, projekti prekogranične suradnje i pomoći Hrvatima izvan Hrvatske, škola plivanja, podjela paketa prvašićima te brojni projekti u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju.
Vijećnica Violeta Vonić (HDZ) postavila je pitanje pročelniku Marijanu Malogorskom o novom Zakonu o upravljanju zgradama, koji propisuje upis zgrada u registar suvlasnika, ishođenje OIB-a zgrade te imenovanje predstavnika suvlasnika i upravitelja. Zanimalo ju je kako Grad Pakrac stoji s usklađivanjem sa zakonom.
Pročelnik Malogorski odgovorio je da su u stalnom kontaktu s Komunalcem d.o.o. te da prema njihovim informacijama nema većih problema. Rok za upis višestambenih zgrada u registar je do kraja mjeseca, a svim suvlasnicima koji još nemaju sklopljen ugovor s upraviteljem uputio je poziv da najprije sklope međuvlasnički ugovor, imenuju predstavnika stanara i potom kontaktiraju Komunalac ili drugu tvrtku po izboru.
Vijećnik Vlado Eck (HDZ) upitao je gradonačelnika o dodjeli ugovora poduzetnicima, broju potpisanih ugovora i ukupnom iznosu sredstava te hoće li se program nastaviti. Gradonačelnik je odgovorio da je dodijeljeno oko 160 tisuća eura kroz 102 ugovora u četiri kruga te da se program nastavlja i sljedeće godine.
Pročelnik Malogorski potom je odgovorio Josipu Lujancu (HDZ) na pitanje o režimu blagdanske rasvjete. Naveo je da je rasvjeta u užem centru grada uključena cijelu noć od 28. studenoga, dok će u okolnim naseljima raditi od 23. do 29. prosinca, a pitanje o humanoidnoj robotici odgovorio gradonačelnik.
„Pri kraju je izrada studije i zamišljeno je da PCP bude nositelj edukacije polaznika koji bi učili programirati humanoidne robote, a stara upravna zgrada Papuka prenamijenila bi se u Centar humanoidne robotike u Pakracu. Riječ je o robotima namijenjenima za jednostavne poslove, poput rada konobara, skupljanja otpada i slično“, pojasnio je gradonačelnik.
Vijećnica Tamara Vujanić (SDP) otvorila je raspravu i postavila dodatno pitanje vezano uz pisani odgovor koji je zaprimila, a u kojem je navedeno da je od DVD-a zatražen povrat sredstava dobivenih od Grada. Odgovorio joj je gradonačelnik da je dio sredstava već uplaćen, dok je dio još u postupku isplate.
Navela je kako je objašnjeno u pisanom odgovoru da je došlo do pogreške te da je DVD-u isplaćeno 40 tisuća eura, a ne 80 tisuća, uz obrazloženje da im nisu isplaćena sva očekivana sredstva od Agencije za plaćanja u poljoprivredi za nabavu opreme. Pozvala se pritom na novinski članak iz 2024. godine u kojem se spominje tvrtka Novi Ambijent d.o.o. za opremanje u iznosu od 44 tisuće eura, iz čega je zaključila da je financiranje iznosilo svega četiri tisuće eura te da nije jasno navedeno o kojoj se opremi radi.
„Postavlja se pitanje jesmo li isplatili više nego što smo trebali, a drugo je pitanje postoji li ovdje mogućnost dvostrukog financiranja, što je zakonom zabranjeno, tj. da je Grad financirao nešto što je već financirala Agencija za plaćanja“, istaknula je Vujanić.
Na to je pročelnik Marijan Širac odgovorio kako su svi vijećnici dobili isti pisani odgovor u kojem je sve jasno objašnjeno te da navodi vijećnice ne odgovaraju stvarnim činjenicama. Naglasio je kako je plaćena oprema koja nije bila dodatno financirana, već je kupljena, a DVD u tom trenutku nije imao dovoljno vlastitih sredstava.
Vijećnica Vujanić potom je pročelnika Marijana Malogorskog upitala kada se planira izgradnja javne rasvjete u naselju južnog dijela Pakraca, o čemu se već dulje vrijeme govori. Istaknula je da je riječ o najvećem naselju u kojem se nalaze vrtić, škola i igrališta te da je područje u potpunom mraku. Pročelnik je odgovorio kako je tijekom ove godine ishođena građevinska dozvola.
„Projekt se sastoji od tri faze i riječ je o vrlo skupom zahvatu. To je prvi projekt javne rasvjete koji ćemo prijaviti na odgovarajući natječaj čim se otvori, a nadamo se da bismo s prvom fazom mogli započeti tijekom 2026. godine“, rekao je Malogorski.
Nakon pitanja o rasvjeti, Vujanić je gradonačelniku ukazala na problem pirotehnike tijekom blagdanskog razdoblja.
„Voljela bih da se apelira i, ako je ikako moguće, potakne policiju na češće intervencije jer je stanje u naselju poput ratne zone. Više sam puta prijavljivala putem MUP-ove aplikacije, no patrola nijednom nije obišla područje, posebice prostor između dviju škola gdje se buka snažno odbija između zgrada. To traje već četiri tjedna, što ni zakonski nije dopušteno. Može li se policiju potaknuti na intenzivnije patrole u večernjim satima, jer prijepodne to nema smisla dok su djeca koja se bave s tim u školama“, upitala je.
Gradonačelnik je odgovorio kako će sazvati sastanak s načelnikom policijske postaje kako bi se utvrdilo o čemu je riječ, dodavši da je i Grad ove godine odlučio ne organizirati novogodišnji vatromet upravo radi zaštite djece, kućnih ljubimaca i svih ostalih građana.
Sljedeći se za riječ javio vijećnik Zoran Krejči (SDP), koji je upitao gradonačelnika postoji li mogućnost izgradnje doma za starije osobe u Prekopakri ili na nekoj drugoj lokaciji u Pakracu, prati li Grad natječaje te postoji li interes za takav projekt, navodeći Pleternicu kao dobar primjer realizacije putem projekta.
„Naravno da smo zainteresirani i da pratimo natječaje. Podsjećam da se u Pakracu trenutno gradi i Braniteljski centar, koji će također pružati smještaj braniteljima starije životne dobi, uz otvaranje novih radnih mjesta“, odgovorio je gradonačelnik.
Drugo pitanje vijećnika Krejčija se odnosilo na rute i linije javno-linijskog prijevoza na području županije, pri čemu je istaknuo da je Grad Pakrac svoj dio posla odradio korektno te da će cijene karata biti vrlo povoljne.
Na to se nadovezao pročelnik Marijan Širac, istaknuvši kako postoji velik broj prijedloga autobusnih linija, raspoređenih na nekoliko stranica dokumentacije. Naglasio je da će javno-linijski prijevoz osobito koristiti starijim osobama, koje će uz pristupačnu cijenu moći putovati u bilo koje doba dana. Vijećnik Krejči predložio je da se linije i cijene karata obavezno objave na gradskom portalu ili u tiskanom izdanju lokalnih novina.
Vijećnik Damir Dragišić (SDP) upitao je pročelnika Malogorskog planira li se kakav projekt vezan uz staru zgradu gimnazije, na što je pojašnjeno da je zgrada u vlasništvu Županije, iako Grad redovito održava okoliš i dvorište. Na pitanje o restauraciji stare lokomotive u vlasništvu HŽ-a odgovorio je gradonačelnik Novinc.
„Nedavno sam poslao dopis vezan uz lokomotivu. Predstavnici Muzeja HŽ-a su izašli na teren, ponudili smo im da lokomotiva prijeđe u gradsko vlasništvo i da se preseli na novu lokaciju kod nove željezničke stanice, no dok se ne izradi elaborat, nažalost, ne možemo ništa poduzeti jer su sve intervencije strogo zabranjene“, rekao je Novinc.
Vijećnik Alen Stipić (SDP) upitao je hoće li se na rimokatoličkom groblju u Pakracu izgraditi kolumbarij, odnosno prostor za smještaj urni, te u kojem bi se roku to moglo realizirati.
Pročelnik Malogorski odgovorio je da Komunalac ima plan razvoja groblja te da je tzv. aleja urni predviđena projektom. Naglasio je da će se dio groblja namijeniti toj vrsti ukopa, ovisno o urbanističkom planu uređenja i izradi samog projekta.
Stipić je potom postavio pitanje o asfaltiranju ceste između Prekopakre i Filipovca, navodeći da je cesta s lipičke strane asfaltirana, dok s pakračke nije. Pročelnik Malogorski to je demantirao, istaknuvši da je dio ceste koji pripada katastarskoj općini Prekopakra u potpunosti asfaltiran, dok je preostali dio u nadležnosti Grada Lipika što ljudi često ne znaju te da se za sve prigovore obrate Gradu Lipiku.
Vijećnica Anka Szabo (SDP) nadovezala se pitanjem o asfaltiranju i rekonstrukciji Vukovarske ulice, za koju je najavljeno cjelovito projektiranje.
„U tijeku je projektiranje rekonstrukcije cijele ulice, namijenjene teškom teretnom prometu, s biciklističkom i pješačkom stazom, kompletnom infrastrukturom, oborinskom odvodnjom i javnom rasvjetom. Imamo lokacijsku dozvolu i izrađen elaborat na temelju kojeg će se rješavati imovinsko-pravnih odnosi. Projekt je podijeljen u pet faza koje ćemo prijavljivati na natječaje jer je financijski vrlo zahtjevan. Na raskrižju Vukovarske, Osječke ulice i Ulice Alojzije Jankovića planirana je izgradnja kružnog toka radi povećanja sigurnosti prometa“, najavio je Malogorski.
Dodao je kako je projekt strateški važan i zbog pješačkog pravca iz Ulice hrvatske policije, koji prolazi kroz sportsko-rekreacijski centar i izlazi na Vukovarsku ulicu, čime se taj dio grada cjelovito urbano uređuje.
Drugo pitanje vijećnica Szabo uputila je gradonačelniku, a odnosilo se na moguću sanaciju robne kuće u Pakracu. Gradonačelnik je odgovorio da je objekt u privatnom vlasništvu, zbog čega su mogućnosti Grada ograničene.
Za kraj aktualnog sata se javio vijećnik Nikola Ivanović (SDSS), koji je ponovno otvorio pitanje regulacije rijeke Pakre kod kusonjskog mosta, izrazivši nezadovoljstvo odgovorima Hrvatskih voda. Upozorio je da je projekt u zastoju zbog raskida ugovora s izvođačem radova te upitao može li Grad na bilo koji način utjecati na ubrzavanje postupka kako bi se izbjegle poplave poput onih koje su prijetile prije nekoliko godina.
Pročelnik Malogorski pojasnio je da Grad Pakrac nije nadležan niti ima potrebna znanja za izradu projekata takve vrste te da je najveći problem nastao zbog izvođača koji nije započeo radove. Dodao je kako se trenutačno izrađuje novo projektno rješenje za koje Hrvatske vode tvrde da će biti kvalitetnije te je pozvao građane da se aktivno uključe slanjem dopisa kako bi se izvršio dodatni pritisak na nadležne institucije.
Ivanović je na kraju upitao i o stanju društvenog doma u Brusniku, koji je u vlasništvu Grada, upozorivši na propadanje objekta uslijed vremenskih nepogoda, kao i o mogućnosti izgradnje društvenog doma u Kusonjama. Gradonačelnik je najavio obilazak i provjeru stanja, dok je pročelnik Malogorski dodao da zasad ne postoji dokumentacija za izgradnju doma u Kusonjama, ali će se o potrebi razgovarati s mještanima, s čime se složio i gradonačelnik.
- PIŠE: Pakrački list
- 1137
Na 8. Izbornoj sjednici Glavne skupštine Samostalne demokratske srpske stranke (SDSS) pored izbora za novo rukovodstvo stranke, dodijeljena su priznanja najistaknutijim članovima stranke kao doprinos za dosadašnji rad i aktivizam u lokalnoj zajednici.
Na prijedlog SDSS Požeško-slavonske županije među ukupno trojicom nagrađenih iz cijele Hrvatske našao se i naš sugrađanin Miladin Jakovljević iz Prekopakre.
Jakovljević je dobitnik najvažnije nagrade ‘Miloš Vojnović’ koja se dodjeljuje članovima SDSS-a za posebne zasluge u promociji i ostvarivanju ideja, vrijednosti i programskih ciljeva SDSS-a.
Na istoj sjednici za potpredsjednika Glavne skupštine SDSS i člana Predsjedništva SDSS-a izabran je Nikola Ivanović iz Pakraca.
- PIŠE: Suzana Bartolić
- 1352
U nastavku 4. sjednice Gradskog vijeća Grada Pakraca, nakon aktualnog sata vijećnici su započeli s razmatranjem točaka dnevnog reda,a odluke su donesene jednoglasno.
Prva točka dnevnog reda odnosila se na Program dodjele potpora male vrijednosti poljoprivrednicima na području Grada Pakraca, kao pomoć u ublažavanju posljedica prirodne nepogode – suše tijekom 2024. godine. Program je jednoglasno prihvaćen, a cilj mu je pružiti konkretnu financijsku podršku lokalnim proizvođačima koji su pretrpjeli štetu na svojim usjevima.
Druga točka dnevnog reda bila je Odluka o uvođenju gradske riznice, kojom se uvodi sustav jedinstvenog praćenja i upravljanja svim proračunskim sredstvima Grada Pakraca i njegovih ustanova.
U raspravi je vijećnik Zoran Krejči (SDP) istaknuo kako se o riznici govori već dulje vrijeme te da ju njegova stranka u potpunosti podržava.
„Već se desetak godina spominje uvođenje riznice i naravno da to podržavamo. Transparentnost je uvijek u korist grada i građana. Ima gradova, poput Bjelovara, koji su otišli korak dalje i javno prikazuju svaku potrošenu kunu. Bilo bi dobro da i mi postignemo takvu razinu vidljivosti proračuna“, rekao je Krejči.
Na njegove riječi nadovezao se Miroslav Ivančić (HDZ), istaknuvši da Pakrac već sada ima visoke standarde otvorenosti i odgovornosti.
„Ovaj grad je uvijek imao široke vidike i prepoznat je po transparentnosti u radu“, poručio je Ivančić.
Predsjednica Vijeća Anamarija Blažević zahvalila je vijećnicima na podršci te naglasila kako uvođenje gradske riznice nije važno samo zbog transparentnosti, već i zbog racionalizacije poslovanja.
"Uvođenje riznice ključno je za racionalizaciju svih troškova u gradskim ustanovama, a naša transparentnost je na visokoj razini. Iako smo imali određenih poteškoća s promjenama pročelnika, nižu ocjenu imali smo samo jednom, kada pročelnik nije na vrijeme objavio dokumentaciju. Sve ostalo se radi u skladu sa zakonom, a ova odluka samo dodatno osigurava nadzor nad javnim sredstvima“, istaknula je Blažević.
Dodala je i kako problem u trošenju sredstava češće nastaje u pojedinim gradskim ustanovama, koje nemaju razvijene mehanizme kontrole.
„Osobno smatram da sredstva Grada nisu problem, već ponekad sredstva ustanova koje nemaju nadzorne odbore ili druge oblike kontrole. Mi smo mali grad pa još možemo imati uvid gdje idu sredstva, ali u većim sredinama to je znatno teže“, čime je Blažević zaključila sjednicu.
- PIŠE: Suzana Bartolić
- 1490
U srijedu, 5. studenoga, u 17 sati u velikoj vijećnici Gradske uprave održana je četvrta sjednica Gradskog vijeća Grada Pakraca. Uz gradonačelnika i vijećnike, sjednici su prisustvovali pročelnici upravnih odjela, upravitelj Vlastitog pogona te predsjednici vijeća nacionalnih manjina Grada Pakraca.
Napuštene parcele i nepoznati vlasnici
Prvo pitanje na aktualnom satu postavio je vijećnik Zoran Hofman (HDZ), koji je pročelnika Marijana Malogorskog pitao kako Grad planira riješiti problem napuštenih kuća i gradilišta čiji vlasnici nisu poznati ili nisu dostupni. Upozorio je da takve parcele zarastaju u visoku travu i drveće, okupljaju se životinje, a nitko ih ne održava.
Pročelnik Marijan Malogorski pojasnio je da je u slučajevima kada vlasnici nemaju OIB ili poznatu adresu, Grad Pakrac prisiljen angažirati privremenog zastupnika, kojeg dodjeljuje Sud.
„Sud imenuje odvjetnika koji zastupa vlasnika iz zemljišnih knjiga, a sav taj trošak snosi Grad. Početni trošak kreće se od 400 do 500 eura, uz dodatne troškove postupka i čišćenja parcele, što se s vremenom krajnji trošak znatno povećava“, rekao je Malogorski.
Dodao je da Grad može napraviti zabilježbu na nekretninu, no naplata prema vlasniku ovisi o ostavinskim raspravama i drugim okolnostima.
„Takvih slučajeva nakon Domovinskog rata ima mnogo. Rješavamo ih postupno, ovisno o proračunskim mogućnostima. Neke parcele su već uređene, no to je posao bez kraja, a svake godine trošak raste i često premaši vrijednost same nekretnine“, zaključio je Malogorski.
Naglasio je i važnost urednog životnog prostora radi sprječavanja pojave divljih životinja i mogućih zaraznih bolesti. „Nastojimo godišnje riješiti barem desetak takvih slučajeva, iako ih ima znatno više“, dodao je.
Liječnički kadar
Vijećnica Tamara Vujanić (SDP) uputila je pitanje gradonačelniku vezano uz stanje liječničkog kadra u Pakracu. Zanimalo ju je prate li se potrebe građana i planiraju li se nove mjere za privlačenje i zadržavanje liječnika.
„Trenutno imamo liječnika Sarajlića, starijeg od 70 godina, te liječnice Šuperinu i Cindrić, obje starije od 60 godina, koje svaka imaju više od 2000 pacijenata“, upozorila je Vujanić te navela neke primjere rješenja koja su drugi gradovi uveli radi poticanja zapošljavanja liječnika.
Gradonačelnik je odgovorio da Grad Pakrac aktivno prati situaciju i surađuje s Domom zdravlja.
„Nedavno sam imao sastanak s ravnateljem Doma zdravlja koji me detaljno upoznao s problemom mogućeg manjka liječnika. Grad trenutno raspolaže jednim stanom namijenjenim liječnicima, no razmotrit ćemo i nove mjere kako bismo privukli zdravstveni kadar“, rekao je gradonačelnik.
Željezničko-pješački prijelazi
Vijećnik Vlado Eck (HDZ) pitao je pročelnika Marijana Malogorskog o stanju pješačkih prijelaza nakon obnove željezničke pruge Pakrac–Lipik–Daruvar. Istaknuo je da su u sklopu obnove uređeni pružni prijelazi, ali nisu izvedeni pješački prijelazi u ulicama Dalibora Duhača i Vinka Rehaka.
Malogorski je pojasnio da se radi o željezničko-pješačkim prijelazima, a ne o cestovnim, te da će prijelaz u ulici Dalibora Duhača biti riješen kroz zajednički projekt s Županijskom upravom za ceste. Što se tiče ulice Vinka Rehaka, prijelaz će se rješavati u okviru novog projekta, jer su zemljište i nogostup uz prugu u vlasništvu Hrvatskih željeznica.
„Planiramo zatražiti od HŽ-a odobrenje za gradnju 50 metara nogostupa do državne ceste, a ujedno i financiranje prijelaza, kako bi se omogućilo kretanje pješaka“, rekao je Malogorski.
Prijevoz u Vukovar
Vijećnika Miroslava Ivančića (HDZ) zanimalo je hoće li Grad i ove godine organizirati besplatan prijevoz u Vukovar i Škabrnje povodom Dana sjećanja na žrtve Domovinskog rata.
Gradonačelnik je potvrdio da će, kao i prethodnih godina, Udruga djece branitelja Domovinskog rata Pakrac–Lipik u suradnji s Gradom organizirati autobus za Vukovar.
„Narednih dana bit će objavljena obavijest o prijavama“, najavio je gradonačelnik.
- PIŠE: Pakrački list
- 606
Vlada Republike Hrvatske je na sjednicama održanim 30. srpnja i 21. kolovoza 2025. godine donijela Odluku o raspisivanju dopunskih izbora za članove predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave iz reda pripadnika nacionalnih manjina u onim jedinicama u kojima nije postignuta zakonska zastupljenost na svibanjskim lokalnim izborima. U našoj županiji nije osigurana odgovarajuća zastupljenost pripadnika srpske nacionalne manjine u Županijskoj skupštini te se broj članova skupštine povećava za jedno mjesto. Ponovljeni izbori će biti provedeni u nedjelju 5. listopada 2025. godine.
Pravo glasa stoga imaju samo pripadnici srpske nacionalne manjine koji imaju prebivalište na području Grada Pakraca, a izbori će biti održani na pet biračkih mjesta: u Dječjem vrtiću „Maslačak“, Glazbenoj školi i Zgradi „Stare kuglane“ u Pakracu, u Društvenom domu u Velikom Banovcu te u Lovačkoj kući LD „Košuta“ u Branešcima. Birališta će biti otvorena od 7 do 19 sati.
Birači za koje se, prilikom dolaska na biračko mjesto, utvrdi da nisu upisani u izvatke iz popisa birača,mogu na dan održavanja izbora dobiti potvrdu za glasovanje u zgradi Gradske uprave u Pakracu, Trg bana J. Jelačića 18, (prizemlje, soba 5).








