Prije održavanja 24. sjednice ovog saziva gradskog vijeća, u gradskoj vijećnici održan je Aktualni sat. Otvorio ga je Zoran Hofman (HDZ) koji se podsjetio priče o izgradnji višestambene zgrade na mjestu negdašnje „Bećarske kuće“.
Na pitanje je odgovorila gradonačelnica Anamarija Blažević (HDZ). „Od svih projekata koje sam naslijedila, jedino Bećarska kuća ostala je negdje u zraku. Krajem prošle godine bila sam na sastanku s tadašnjim državnim tajnikom Davidom Vlajčićem te je dogovoreno potpisivanje sporazuma s ministarstvom prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine i na tom će se mjestu izgraditi višestambena zgrada“, rekla je gradonačelnica, dodavši kako su dokumentacija i građevinska dozvola predani. Ministarstvo će višestambenu zgradu izgraditi u sklopu programa međuresorne suradnje.
Gradonačelnica je dodala kako Pakrac na području županije ima najviše zahtjeva za stambeno zbrinjavanje, pri čemu prioritet imaju mlade obitelji i deficitarni kadar. Pritom se ne namjerava stati na Bećarskoj kući, pa su u tijeku razgovori o mogućim lokacijama za dodatne slične zgrade. Što se tiče Bećarske, sporazum će biti potpisan kroz koji tjedan, nakon čega ministarstvo preuzima ugovaranje radova s izvođačima. Zasad se ne zna koliko će nova zgrada imati stanova, u originalnoj projektnoj dokumentaciji ih je 8, ali moguća je revizija projekta, a samim time u konačnici i povećanje broja stambenih jedinica.
Tomislava Novinca (HDZ) zanimalo je hoće li u sklopu obnove željezničke pruge Banova Jaruga – Daruvar biti saniran pružni prijelaz kod rimokatoličkog groblja koji je u lošem stanju.
Marijan Malogorski, pročelnik Upravnog odjela za graditeljstvo i komunalne djelatnosti potvrdio je kako je projektom obuhvaćena i sanacija svih pružnih prijelaza te rekao kako namjerava uputiti dopis HŽ-u kako bi se očitovali u kojem roku možemo očekivati sanaciju navedenog prijelaza kod groblja.
„Nećemo prezati od pisanja kazni u slučaju odlaganja otpada u prirodu“
Vlado Eck (HDZ) postavio je upit u vezi s budućnosti deponija na kraju Frankopanske ulice te ga je zanimalo gdje građani mogu odvoziti građevinski materijal.
Malogorski je potvrdio kako je deponij u Frankopanskoj zatvoren. „U postupku smo javne nabave za sanaciju tog divljeg deponija koji će biti saniran prema pravilima struke. U slučaju potrebe za odvozom građevinskog materijala, potrebno je nazvati našeg komunalnog redara ili mene osobno u Upravni odjel. Sad kad su stvoreni svi preduvjeti da možemo odvojeno sakupljati otpad te svi građani imaju kante za odvojeno sakupljanje, apeliram da ih koriste. Kazne za nepropisno odlaganje otpada u prirodu ili šumu su drakonske, od 2650 do 26 tisuća za pravne, odnosno od 1300 do 13000 eura za fizičke osobe“, rekao je pročelnik, potvrdivši kako se u slučaju odlaganja otpada u prirodu neće prezati od pisanja kazni.
Gradonačelnica je dodala kako postoji namjera za uspostavljanje deponija za građevinski otpad na Crkvištu te da će se Komunalac javiti na prvi natječaj te vrste kad se raspiše.
Anita Skalnik (HDZ) postavila je upit za Pihirov sokak koji i dalje čeka početak izgradnje najavljenog nogostupa.
Malogorski je potvrdio kako je upravo u petak predan zahtjev za izdavanje lokacijske dozvole te je u tijeku izrada parcelacijskog elaborata. Dodao je kako će budući nogostup ulaziti u privatne parcele, zbog čega se mora ići u otkup kvadrata od vlasnika.
Skalnik je zanimao i problem s potpornim zidom u ulici Matkovac koji se urušava.
Malogorski je rekao kako je javna nabava dovršena, Županijska uprava za ceste u postupku je potpisivanja ugovora s izvođačima, a radovi bi trebali biti gotovi do kraja lipnja.
Nada Todorović (SDSS) upitala je može li grad kod društvenog doma u Kraguju postaviti znak zabrane za šumarske kamione koji devastiraju prilaz domu.
Malogorski je rekao kako je to županijska cesta, a postavljanje bilo kakvih zabrana ne može se izvršiti bez prometnog elaborata. „Smatram kako je nemoguće postaviti zabranu za kamione, jer gore Hrvatske šume rade sječu, ti kamioni moraju negdje proći, a ne možemo ljude zaustaviti u obavljanju posla“, dodao je.
Od 2028. sav otpad kamionima će se odvoziti u CGO Šagulje
Zoran Krejči (SDP) podsjetio je kako je Ministrica zaštite okoliša Marija Vučković 18. veljače uručila ugovore za financiranje pet pretovarnih stanica za otpad za centar za gospodarenje otpadom Šagulje. Jedna od tih stanica bit će u Pakracu, vrijednosti 12 milijuna eura, od čega će 9 milijuna biti nepovratnih subvencija. „Od nadležnih ljudi iz Komunalca saznali smo kako godišnje zbrinjavamo oko 1800 tona otpada. Po ovoj projekciji, tona zbrinjavanja iz pretovarne stanice, pa u kamione za pretovar i odvoz do Šagulja stoji 100 eura, što u konačnici iznosi 180 tisuća eura godišnje. Postavlja se pitanje hoće li se taj trošak prelomiti preko leđa građana?“, upitao je Krejči.
Gradonačelnica je rekla kako očekuje da će subvencija biti jer građani ne bi trebali podnositi najveći teret promjena u regulaciji gospodarenja otpadom. „Mi smo se izborili da kod nas bude pretovarna stanica, jer financijski je lakše da mi to radimo nego da plaćamo nekom drugom. 2028. se možda čini daleko, ali jako brzo će doći. Na sljedećoj sjednici Gradskog vijeća vjerojatno ćemo imati godišnje izvješće o gospodarenju otpadom i ovo je jedno od pitanja o kojima trebamo razgovarati, jer moramo ići prema zatvaranju Crkvišta i otvaranju CGO Šagulje“, rekla je Blažević.
Dodala je kako smo do toga da razvrstavamo sve više otpada, pri čemu je cilj razvrstavanje na kućnom pragu. „Potičemo naše sugrađane da imamo što manje komunalnog otpada. Javljamo se na javne natječaje, nabavljamo kompostere. Pokušavamo ljude osvijestiti na sve načine. Drago mi je što vidim da to dopire do djece koja su možda i svjesnija važnosti pravilnog zbrinjavanja otpada od nas“, zaključila je gradonačelnica.
Krejči se podsjetio kako je 2025. godina 20. obljetnica najavljenog projekta obilaznice Grada Pakraca i brze ceste prema autoputu. „U više navrata se ta priča dizala iz pepela, obično u vrijeme izbora. Ne vidim da se išta desilo u tom pogledu. Sad idu lokalni izbori, možda je ovo trenutak da uhvatimo zadnji vagon u kompoziciji“, rekao je.
Gradonačelnica je podsjetila kako to nikad nije bilo njeno predizborno obećanje te bi radije birala brzu cestu Pakrac-Lipik-Lipovljani koja bi pomogla u razvoju gospodarstva i dnevnim migracijama stanovništva. „Često razgovaramo o tome, pratimo natječaje Hrvatskih cesta, koje su od svih državnih institucija najteže za komunikaciju. Njihove odgovore znamo čekati i po nekoliko mjeseci, a i kad dođu, ponekad nisu posve jasni“, rekla je gradonačelnica, dodavši kako, iako brzu cestu smatra prioritetom, to ne znači kako nam ne treba i obilaznica.
„Ako tražiš brzu cestu i obilaznicu, doći ćeš u poziciju da moraš birati. Osobno smatram da je brza cesta potrebnija, a obilaznica je bila pripremljenija. Naravno, voljeli bismo obje stvari“, misao je kojom je gradonačelnica zaključila Aktualni sat.