„Sukladno odredbama Zakona o tržištu kapitala i Pravila Burze, obavještavamo da je Podravka d.d. dana 20. rujna 2016. godine sklopila Ugovor o kupoprodaji 100% poslovnog udjela u svom ovisnom društvu Studenac d.o.o. sa sjedištem u Lipiku, s društvom Radenska d.o.o., Radenci, Slovenija, kao kupcem te društvom Kofola ČeskoSlovensko Ostrava, Češka Republika, kao jamcem“, piše u službenom priopćenju tvrtke „Podravke“ Koprivnica objavljenom na internetskim stranicama Zagrebačke burze.
„Po ispunjenju ugovornih preduvjeta te prijenosa ugovora o radu radnika na Studenac, Radenska d.o.o. će preuzeti poslovni udjel u Studencu, a što je predviđeno do kraja godine. Očekuje se da navedena transakcija neće negativno utjecati na rezultate poslovanja Grupe Podravka u tekućoj godini te da će u narednom razdoblju pozitivno utjecati na profitabilnost poslovanja. Nakon dezinvestiranja biznisa pića do kraja 2016. godine, Podravka d.d. će nastaviti s razvojem portfelja hrane i lijekova usmjeravajući dodatne resurse za internacionalizaciju svojih ključnih brandova u skladu sa strategijom Društva.
Isto tako, odabirom Radenske d.o.o., kao uglednog proizvođača bezalkoholnih pića i vode u regiji, odnosno grupe Kofola, Podravka je pokazala da vodi brigu o budućem nastavku proizvodnje te sigurnim radnim mjestima za radnike u Lipiku uz zaštitu njihovih zatečenih prava po Kolektivnom ugovoru Grupe Podravka za razdoblje od 18 mjeseci“ cjelokupni je sadržaj priopćenja koje je dopodne objavila koprivnička kompanija.
O ovom za Lipik i ovaj kraj izuzetno značajnom događaju na portalima još nema svježih informacija. Prema našim neslužbenim informacijama direktorica i sindikalni povjerenik Jagor Opić su u Zagrebu na potpisivanju ugovora, pa nemamo niti njihova reagiranja.
Ova vlasnička transakcija nije iznenađenje. Prve najave u medijima o mogućoj prodaji „Studenca“ i cjelokupnog biznisa pića od strane Podravke pojavile su se u medijima u veljači 2013. godine.
„Kad netko pita što ćemo s vodom i Studencem, onda bi se trebao pitati što ćemo s Vegetom. Ako nađemo partnera koji će preuzeti pića, mi ćemo taj novac moći usmjeriti na programe koji nam donose novac, moći ćemo ih više promovirati, proizvoditi, moći ćemo otvoriti nova radna mjesta ili sačuvati ova koja imamo“, rekao je tada šef Podravkine uprave Zvonimir Mršić.
Već pola godine kasnije mediji su počeli spominjati kao kupca češku tvrtku Kofola.
Godišnji prihod od 307 milijuna eura
Kofola, koja je u komunizmu nastala kao odgovor na Coca-Colu, a potom je "recept" kupila grčka obitelj Samaras, prema nekim podacima godišnje ostvaruje oko 307 milijuna eura prihoda i ima sedam tvornica u Češkoj, Poljskoj, Slovačkoj i Rusiji. Uspjelo joj je probiti se i u Austriju i Njemačku.
Kofola je posljednjih godina u akciji brzog rasta i osvajanja tržišta, a nakon što je krajem 2014. godine od Pivovarne Laško i DBS banke za 64,65 milijuna eura kupila slovensku Radensku, obvezala se, zapravo, na izgradnju nove regionalne pozicije na njezinu starom tržištu bivše Jugoslavije, a svojem je portfelju bezalkoholnih pića dodala prvu mineralnu vodu. Kofola je u konačnici Radensku, nakon kupnje udjela od malih dioničara, platila 69 milijuna eura. Kupnja tradicionalnih brendova Nare, Inke i Voćka uz preuzimanje punjenja i distribucije Pepsi Cole od Badela 1862 dio je strateškog plana gradnje regionalne pozicije za Radensku. Neslužbeno se na tržištu spominje da je Kofola te brendove platila tri milijuna eura, a iz kompanije nisu potvrdili podatak ističući da je riječ o poslovnoj tajni, pisali su portali posljednjih pola godine nagovješćujući ovu vlasničku transakciju koja je očigledno dugo pripremana.