Osnovna škola braće Radića Pakrac nositelj je ERASMUS+ akreditacije u sklopu koje ove godine uz potporu Agencije za mobilnost i programe EU provodi projekt STEM izazovi (2024./2025.).
Učitelje i učiteljice okupljene u skupinu koja je uključena u provedbu akreditacije na radnom je sastanku održanom 21. listopada pozdravila ravnateljica škole, Sanja Delač. „Ovo je već druga godina ERASMUS+ akreditacije koju ćemo provoditi do 2027. godine. Zahvaljujem na suradnji svim učiteljima koji su se uključili. Ovaj je program koristan za nas, za školu i za naše učenike“, rekla je ravnateljica prije nego što je riječ prepustila školskoj psihologinji Nataši Major, voditeljici i koordinatorici projekta.
Koordinatorica je pojasnila kako je do ideje za provođenjem projekta upravo na ovaj način došlo uslijed toga što je uočeno kako brojna znanja koja djeca stječu u školi nisu efikasna ako ih ona ne znaju razumjeti i primijeniti te ako ne vide korist i dobrobit od njih. „Prepoznali smo kako treba integrirati znanost, tehnologiju, matematiku i prilikom učenja, ali i u primjeni. Sve ono što ćemo s njima raditi, što ćemo ih poučavati, bit će usmjereno na rješavanje svakodnevnih problema, a to su upravo zadaci kakvi se postavljaju u nacionalnim ispitima“, rekla je Major.
Ove godine naglasak na STEM područje
Prošle godine u projektu akreditacije postavljen je cilj poboljšanja kompetencija učitelja u području poučavanja učenika u vještinama čitanja i pisanja i povećanju motivacije za čitanje, dok je ove godine fokus na poboljšanju kompetencija učitelja i učenika u integraciji nastavnih područja u STEM obrazovanju i primjeni stečenih znanja. Ovaj projekt provodit će se kroz 15 mjeseci, odnosno od početka lipnja ove godine, pa sve do kraja kolovoza 2025, pri čemu je maksimalan dodijeljeni iznos bespovratnih sredstava koja će škola u cilju njegove provedbe moći iskoristiti 25 tisuća eura.
U projektu sudjeluju četiri učiteljice razredne nastave, zatim učitelji iz STEM područja, odnosno biologije, kemije i matematike, ali i pedagoginja i psihologinja koje pružaju stručnu podršku u radu učiteljima i učenicima, a na koncu i ravnateljica koja brine za planiranje i ostvarivanje školskog kurikuluma. Korisnici projekta su svi učitelji i učenici, a naročito oni koji postižu slabije i ispodprosječne rezultate te učenici s posebnim potrebama, ali i oni najdarovitiji te učenici koji su putnici i za koje je organizirana autobusna linija.