Kupnja automobila investicija je o kojoj treba dobro promisliti, budući da pritom biramo limenog ljubimca s kojim ćemo se družiti duži niz godina. Kupovali novi ili rabljeni automobil važno je dobro odvagnuti sve opcije i odabrati prema svojim potrebama i mogućnostima. Kod kupnje automobila pri odabiru marke vozila veliku ulogu igraju prethodnim iskustvima i osobne preferencije ali i cijene kasko osiguranja koji je za nova vozila gotovo pa obvezan. Mi smo za vas istražili kakve su preferencije Europljana, odnosno koje su marke automobile najpopularnije u Europi prilikom kupovine novoga automobila.
Najpopularnije marke automobila po europskim državama
Prije detaljnije analize karte Europe treba spomenuti kako je u 2023. godini Teslin Model Y bio najprodavaniji model automobila u Europi čime možemo zaključiti kako je vrijeme električnih automobila već naveliko stiglo.
Na prvi pogled na našoj karti Europe jasno je vidljivo kako Europa nema zajedničke preferencije prema markama automobila već svaka država ima svojeg favorita kod kupovine novog automobila. Jedina zajedničke preferencije mogu se primijetiti u sjevernim zemljama Europe gdje je najpopularniji model automobila Tesla, koju još preferiraju Nizozemci i Švicarci. Ono što također zamjećujemo kako veće europskih države podupiru svoju proizvodnju automobila pa tako Francuzi najviše vjeruju Renaultu, Nijemci Volkswagenu, Talijani Fiatu, a Česi Škodi čime podupiru svoju ekonomiju.
Europljani su i dalje uglavnom vjerni europskim proizvođačima automobila ali je značajan utjecaj azijskih proizvođača automobila vidljiv u zemljama bivšeg istočnog bloka, odnosno u Poljskoj, Ukrajini, Litvi, Latviji i Estoniji gdje je najpopularnija marka automobila Toyota.
Najpopularnija marka automobila u jugoistočnoj Europi
Kada proučimo našu kartu koju nam donosi GEO facts na prvi pogled očito kako je u našim krajevima najpopularniji proizvođač automobila Škoda, koja je prva po broju kupljenih novih vozila u Sloveniji, Slovačkoj, Austriji, Češkoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji te Hrvatskoj. Zanimljivo je kako je Škoda najpopularnija jedino u našim krajevima dok u ostatku Europe ni u jednoj državi nije na prvom mjestu po broju novih kupljenih automobila.
Spomenimo i naše naši preostale susjede Mađare i Crnogorce koji odskaču od ostatka JI Europe, a oni preferiraju Suzuki, odnosno Daciju. Ostale nespomenute države s karte jugoistočne Europe uglavnom preferiraju Daciju koja ima snažan utjecaj u Rumunjskoj i Bugarskoj dok je u Albaniji kao novi automobil najpopularniji Volkswagen, u Grčkoj je to Toyota, a u Sjevernoj Makedoniji Kia.
Najpopularnije marke automobila u Hrvatskoj
Prema podacima Promocije plus u Hrvatskoj u 2023. godini prodano je 56.697 novih automobila, što je 28,6 % više nego u prethodnoj 2022. godini. Najprodavanija marka novih automobila u Hrvatsko je Škoda koja je prodala 6.587 automobila dok je na drugom mjestu VW koji je prodao 13 automobila manje, odnosno 6.575 vozila. Ove marke gotov su na identičnom udjelu na tržištu Hrvatske s 11,6 % dok se na trećem mjestu nalazi Renault koji je prodao 5.862 automobila s udjelom od 10,3 %.
Za komentar trendova kretanja na hrvatskom tržištu upitali smo stručnjaka iz Centra za vozila Hrvatska koji svakodnevno prati stanje na tržištu automobila: „Sve veći interes za kupnjom novih automobila vidljiv je i u 2024. godini kada je u prvih osam mjeseci zabilježen rast od gotovo 15 % u odnosu na isto razdoblje lani. Hrvati već tradicionalno vjeruju Škodi i VW dok se Renault svake godine pomalo približava vodećem dvojcu. Svake godine pojave se neki modeli automobila koju su ekstra popularni, u 2023. godini je to bio Renault Clio dok se u 2024. pokazuje značajan interes za Opel Corsom i Suzuki Vitarom. Također treba napomenuti kako je u Hrvatskoj s porastom interesa za novim automobila porastao i interes za potpunim osiguranjem vozila koje bilježi značajan porast u odnosnu na prethodne godine.“