Procjenjuje se kako se na europskom kontinentu svake godine registrira oko 40 milijuna vozila na dva ili više kotača koje spadaju u skupini motocikala ili skutera. Diljem svijeta ova prometala su mnogo popularnija nego u Europi, pogotovo u krajevima gdje vlada stalno ljeto. Tako se u procjenjuje da u Kini 60 % obitelji posjeduje motor dok ta brojka prolazi 80 % u zemljama poput Malezije, Indonezije, Vijetnama i Tajlanda. Za vas smo istražili kakva je situacija u Europi.
Motocikli kao na način života na Mediteranu
Zbog bolje i realnije slike za svaku smo državu Europe podijeli broj motora s brojem stanovnika te države i tako dobili postotak stanovnika svake europske države koji posjeduje motor. Kao što smo i pretpostavljali prije same detaljnije analize u broju motora prednjače mediteranske zemlje u kojima ljeto traje najduže. Većina mediteranskih zemalja ne može zamisliti život bez motora, pogotovo za one kraće vožnje kada treba otići na plažu ili kada treba odraditi neku drugu kraću dionicu.
Iznenadio nas je podatak kako Italija nije prva država u Europi po postotku stanovništva koji posjeduju motor. Italiji ima daleko najviše motora u Europi (više od 5 milijuna) ali kada podijelimo broj motora s brojem stanovnika dolazimo do podatka kako najviše stanovnika Grčke posjeduje motor, njih 15,88 %. Na drugom mjestu nalazi se Portugal s 12,49 %, a tek onda Italija u kojoj 8,87 % stanovnika posjeduje motor.
Hrvatska se na ovoj ljestvici smjestila visoko, budući da 4,49 % Hrvata posjeduje motor, a zanimljivo je primijetiti kako su po ovoj statistici ispred nas Finska, Austrija i Češka u kojim više od 5 % stanovništva posjeduje motor.
Države koje najmanje koriste motore u Europi
Zanimljivo je pogledati koje države imaju najmanje motora, odnosno koje države najmanje koriste motore. U Francuskoj prema zadnjim podacima postoji samo 270.000 tisuća motora što nas dovodi do podatka kako samo 0,39 % Francuza posjeduje motor. Pri samom dnu liste europskih država koje posjeduju motor našle su se nama susjedne Srbija i Bosna i Hercegovina s postotkom ispod 1 %.
Osim naših susjeda pri dnu uporabe motora su i Irska, Slovačka, Rumunjska i Latvija koje ne prelaze 2 % stanovnika koji posjeduju motor. Koji je razlog tako malog broja motora u Srbiji ostaje nam samo nagađati ali vjerojatno uplive u to ima zakonska regulative kao i u Francuskoj gdje je sve veći problem proći tehnički pregled i registrirati motor.