Grad Pakrac do 3. siječnja

gl naslovna

19. sjednica Gradskog vijeća održana je 4. lipnja, a njome je dominiralo nekoliko izvješća, uključujući izvješća o radu Voda Lipik d.o.o. te istovjetna izvješća Komunalca, Vatrogasne zajednice područja Pakrac-Lipik, Lokalne razvojne agencije PAK-RA. Sjednica je otvorena manjim izmjenama i dopunama Statuta Osnovne glazbene škole Pakrac, a tom prigodom je obznanjeno i kako je školski odbor potvrdio da Martina Golub od 1. srpnja preuzima dužnost ravnateljice, te joj se uklanja predmetak V.D.

Gradonačelnica Anamarija Blažević (HDZ) pohvalila je lokalne DVD-ove koji besprijekorno odrađuju svoja zaduženja, kao i Vatrogasnu zajednicu za koju je rekla kako funkcionira savršeno. „Svjedoci smo elementarnih nepogoda, a uvijek se možemo osloniti na vatrogasce. Imamo izvrsnu suradnju, a kolega (Vinko) Kasana i ja težimo da budu opremljeni, jer je opremljenost vatrogasaca prioritet. Rade težak posao, a zadnjih godina dosta ulažemo u nabavku zaštitne opreme“, rekla je gradonačelnica.

Osim toga, ustanovila je kako se stožerno društvo ravna prema posebnom pravilniku i propisima, pri čemu su iz EU projekta Fonda solidarnosti uspjeli dobiti sredstava za opremu, koja prema vlastitim kriterijima interno raspoređuju između društava. Osim toga, u proračunu su podignuta sredstva za vatrogasce, koja su djelomično predviđena za nabavu opreme, a djelomično za povećane tekuće troškove. Gradonačelnica je ustvrdila kako su vozila iz Tirola još uvijek iskoristiva, ali pokazuje se potreba za još jednim novim navalnim vozilom za stožerno društvo, nakon čega bi postojeće bilo raspoređeno na sjeverozapad grada. Zahvalila je na suradnji i poželjela njezin uspješan nastavak.

„Vatrogasni dom u Pakracu je u obnovi, kroz tri mjeseca obnova doma trebala bi biti dovršena te pozivam vijećnike da ga tada obiđemo kao jedan reprezentativan prostor, koji će imati i prostor za edukacije; puno se ulaže u specijalizacije te možemo biti ponosni na novi vatrogasni dom, koji će pospješiti i brzinu izlaska na intervencije“, rekla je gradonačelnica.

Priliku da vatrogascima zahvale na vrijednom radu iskoristili su i Kristina Milek (HDZ), Zoran Krejči (SDP) i predsjednik Gradskog vijeća, Miroslav Ivančić (HDZ), koji je zaključio kako su naši vatrogasci svugdje nazočni te kako je svaki cent koji se izdvoji za njih višestruko opravdan.

Ilija Turković mlađi, zapovjednik DVD-a Pakrac rekao je kako se u DVD-u odvija dežurstvo gdje je jedan vatrogasac uvijek dežuran , dežurstvo je 24/365. „Nadalje ukupna vrijednost iz fonda solidarnosti iznosi 70 000 eura gdje je 25 vatrogasaca opremljeno sa komplet opremom , a ostali iznos od 45 000 eura za baterijski hidraulični alat“, rekao je Turković.

gradsko vijece

Lokalna razvojna agencija suočena s nedostatkom kadra

Uslijed predstavljanja godišnjeg izvješća o radu Lokalne razvojne agencije PAK-RA koju je predstavio Denis Relota, viši stručni suradnik za gospodarstvo i EU fondove, za riječ se javio Zoran Krejči. „Vidim impozantne cifre, preko 12 milijuna eura u raznim projektima, Muzej bećarca, Zlatne ruke… Vidim da ste još daleko od popunjenosti koja je sistematizacijom radnih mjesta predviđena. Ima li zainteresiranih ili je nešto drugo posrijedi?“, zanimalo je Krejčija.

Relota je rekao kako su mlada agencija koja se još uvijek formira i organizira. „Na prvi nam se natječaj nitko nije javio, a prije tjedan dana objavili smo novi natječaj na koji su se javile dvije osobe. Odabrali smo jednu koja bi uskoro trebala početi raditi s nama, a objavili smo i natječaj za pripravništvo. Iz dana u dan rastemo, pišemo projekte, trudimo se biti na tržištu, cilj nam je širiti se“, objasnio je Relota.

Gradonačelnica je pojasnila kako agencije više ne dobivaju sredstva za vođenje proračuna, već Grad dobiva sredstva kroz tzv. „ostale troškove“. „Mogu li njih četvero pokriti sve, projekti su zahtjevni, dosta razgovaramo o tome, jer bit će sve više natječaja, otvara se nova financijska omotnica. Vidimo da smo u deficitu s kadrovima, za vježbenika smo dobili jednu zamolbu. U deficitu smo s ljudima koji bi se toga ozbiljno prihvatili“, rekla je Blažević.

Nakon aglomeracije, usluga kvalitetnija, ali i nešto skuplja

Marijan Pierobon, direktor poduzeća, predstavio je izvješće Voda Lipik d.o.o., istaknuvši uvodno kako Društvo ima vrijednost preko 35 milijuna eura te kako njihove usluge koristi 5300 korisnika. Krejči je na to upitao kakva je situacija s troškovima, naročito s obzirom na projekt aglomeracije te hoće li doći do povećanja troškova opskrbe.

Pierobon je podsjetio kako je u uređaj za pročišćavanje voda Dobrovac uloženo 7,5 milijuna eura te će sam uređaj generirati dodatne troškove od 200 tisuća eura godišnje, što je označio cijenom naše zelene tranzicije. „Kroz naredne godine cijena vode će se povećavati, već na zadnjim cijenama mogli smo vidjeti da su cijene odvodnje neznatno povećane. Troškovi se moraju amortizirati kroz cijenu usluge“, ustvrdio je Pierobon.

Krejči je upitao postoji li mogućnost da se trošak u konačnici ne svali na leđa građana te primijetio kako je aglomeracija u konačnici bitno poskupila. Pierobon je podsjetio kako je provođenje projekta aglomeracije potpisano 2017., nakon čega su cijene drastično porasle. „Osigurana su sva sredstva za završetak projekta, u omjerima 72 posto EU fond, ostala nacionalna sredstva dodijeljena su preko Ministarstva i Hrvatskih voda, dok su Pakrac i Lipik u troškovima projekta sudjelovali s 3 posto“, rekao je direktor.

Tomislava Novinca (HDZ) zanimalo je kada možemo očekivati daljinsko očitavanje potrošnje vode, na što je direktor Pierobon rekao kako smo pri kraju prespajanja. „Istovremeno su u funkciji bili stari vodomjeri, koje sad izbacujemo i aktiviramo nove. Vrlo brzo aktivirat ćemo cijeli sustav, koji je spreman“, zaključio je.

gradsko vijece 2

Ne uspijevamo smanjiti količinu miješanog komunalnog otpada

Josip Bišćanin, direktor Komunalca, u svom je izvješću naglasak stavio na gospodarenje otpadom, kao njihovu najveću i najrašireniju djelatnost. „Trenutačno imamo 6790 korisnika, pri čemu na području Pakraca i Lipika svega 250 korisnika nije pokriveno uslugama. Nismo imali većih problema ni s dimnjačarstvom, a financijski smo godinu završili pozitivno“, rekao je direktor.

Gradonačelnica ja napomenula kako su sredstva dobivena prodajom Pakrac Plina investirana u opremu, u solarne panele te kako se ulagalo u daljnji razvoj tvrtke, što omogućava bržu, bolju i kvalitetniju uslugu te donosi uštedu na energentima.

Krejčija je zanimalo što je s višestambenim zgradama koje nisu energetski obnovljene te s promjenom zakona o visini osnovne pričuve. „Primijetili smo da u višestambenim zgradama donose ponuđači za postavljanje dizala. U tijeku je i izrada reciklažnog dvorišta, imamo preko 800 tona viška otpada godišnje, zanima me koliki tu penali i jesu li plaćeni“, izložio je Krejči nekoliko pitanja.

Bišćanin je potvrdio kako je u procesu energetske obnove jedna višestambena zgrada, dok su predstavnici drugih zgrada odustali. „Mi zgrade prijavljujemo, a na kraju su stanari ti koji odlučuju hoće li ući u obnovu ili ne. 40 posto troškova snose stanari, 60 % Fond, a novost je što se više ne radi sa stiroporom, već sa staklenom vunom“, objasnio je direktor.

Što se tiče nove visine pričuve, rekao je kako smatra da je pravilnik puno bolji od starog, a između ostalog definira i visinu minimalne pričuve. „Novi pravilnik definira između ostaloga i mogućnost sufinanciranja ugradnje dizala, gdje bi Fond sudjelovao s 30 posto, stanari također s 30, kao i lokalna samouprava. Sama prijava ne jamči da ćete upasti, već postoje određeni kriteriji. Postoperativni troškovi dizala svakako su nezanemarivi, ali da su ona potrebna, jesu“, smatra direktor.

Reciklažno dvorište nalazi se pored naše deponije, upravo je donesen projekt i ovaj tjedan bi trebao ići u proceduru, kako bi se pokrenulo dobivanje građevinske dozvole. „Količina miješanog komunalnog otpada stagnira. Pokušavamo educirati, ne mogu reći da ljudi ne razdvajaju, međutim količina miješanog otpada se ne smanjuje značajno. Poticajnu naknadu (za višak količine otpada u odnosu na ciljnu količinu) ne plaćamo mi, već gradovi“, objašnjava Bišćanin. Pročelnik Malogorski na to se nadovezao kako je posljednja uplata iznosila oko 8,5 tisuća eura, a plaća se krajem godine za prethodnu godinu.

Gradonačelnica je rekla kako ju ljute ti penali, jer smatra kako je grad sa svoje strane učinio što može. „Na Zelenoj čistki, nismo našli puno otpada, nemamo puno divljih odlagališta, mislim da smo uredan grad, iako uvijek može bolje. Nemamo veće povećanje korisnika, ali količina miješanog komunalnog otpada raste. Postali smo potrošačko društvo, trudimo se razdvajati, ali smeća je više“, zaključuje.

Nadovezao se i Ivančić koji je izrazio nadu kako će naša djeca kroz obrazovni sustav biti potaknuta da pokušaju riješiti problem otpada. Pričalo se još oko otpada, odnosno povećanja cijene njegovog odvoza, pri čemu je Bišćanin ponovio kako je cijena usluge pakračkog Komunalca među najnižima u odnosu na usporediva Društva u okruženju te rekao kako je najnovija korekcija cijene odvoženja otpada uslijed zakona o povećanju minimalne plaće bila jednostavno neizbježna, jer alternativa tome bila bi smanjenje kvalitete usluge, što ne dolazi u obzir.

Grad Pakrac do 3. siječnja