Grad Pakrac do 3. siječnja

lipik cesta naslovna

Danas je u Lipiku održan javni prosvjed zbog neodržive situacije prouzrokovane nedovršenjem radova na državnoj cesti DC 47 koja povezuje Lipik i Dobrovac. Situaciju zbog koje je organizatorica prosvjeda, Marina Hlapović, odlučila sazvati ovaj skup, detaljno nam je opisala svojim dopisom, čiji dio prenosimo u nastavku.

Radovi rekonstrukcije kolnika i nogostupa u dužini od 2,7 km započeli su u svibnju 2022. s rokom završetka u veljači 2023. Međutim, trenutno stanje radova je: uklonjena postojeća konstrukcija nogostupa s obje strane ceste te uklonjena postojeća kolnička konstrukcija do donjeg stroja ceste u cijeloj dužini obuhvata. Kolnička konstrukcija je uklonjena u listopadu 2023. godine, a radovi se izvode vrlo slabim intenzitetom. Jedino je izveden nogostup s južne strane prometnice.

Izvođač radova je Zajednica ponuditelja PZC Brod d.o.o. i Poduzeće za ceste d.o.o., glavni nadzorni inženjer CONSOL d.o.o. te investitor HRVATSKE CESTE d.d. Državna cesta DC 47 je visokofrekventna prometnica kojom prolazi teretni i putnički promet. Veliki problem je teretni promet, iako je isti zabranjen.

Svakodnevni promet tijekom kišnih dana stvara velike rupe na preostaloj konstrukciji, a tijekom sušnih razdoblja podiže veliku prašinu. Navedeno usporava i otežava promet. Razina buke prilikom prolaska teretnih vozila je iznad dopuštene, a zbog težine i brzine stvaraju se vibracije tla. Sve navedeno dovodi do ugrožavanja zdravlja i života stanovnika te uništavanja privatne imovine, i to:

  • Kod stanovnika se javljaju zdravstveni problemi
  • Osobama koje boluju od astme i imaju respiratornih poteškoća stvaraju dodatne probleme s disanjem uz već narušeno zdravlje;
  • Otežavaju i produžuju vrijeme intervencije svim žurnim službama;
  • Uništavanje statike i stabilnosti, pucanje zidova obiteljskih kuća u navedenim ulicama zbog stalnih vibracija;
  • Uništavanje fasada na obiteljskim kućama zbog velikih količina prašine i blata.

Na gradilištu se radovi izvode vrlo slabim intenzitetom ili se uopće ne izvode. Zahvati koji su izvedeni upitne su kvalitete zbog dugotrajnosti izvođenja, ali i stručnosti izvoditelja. Kao što je i navedeno, radovi su trebali biti gotovi prije gotovo godinu dana, a oni nisu ni blizu završetka.

U Ulici kralja Tomislava, naselju Dobrovac, radi zatrpavanja odvodnog kanala u sklopu ovih radova, nakon svake kiše dolazi do obilnog plavljenja obiteljskih kuća i dvorišta. Sve navedeno uvelike otežava život stanovnika navedenih ulica, ali i svih prolaznika koji se koriste navedenom prometnicom.

lipik cesta dodatni transparenti

I uistinu, nije teško razumjeti frustraciju stanovnika Lipika i Dobrovca, ali i okolnih naselja, uključujući i Pakračane. Naposljetku, upravo je navedena cesta glavna žila kucavica koja Pakrac povezuje s Kutinom, Novskom, pa u krajnjoj liniji i Zagrebom. Ipak, dok je nama Pakračanima tek blaža neugoda proći taj jedan komad makadama, ljudima koji žive uz navedenu prometnicu nesnosna prašina onemogućava normalno disanje, a vibracije uzrokovane prometom oštećuju kuće. To im nitko neće moći nadoknaditi, a najteže u svemu je što se agoniji još uvijek ne nazire kraj.

Dovoljno je reći kako je svega pola sata provedenog na lipičkoj „prašnjavoj cesti“ dovoljno da prašina uđe, dojam je, u sve pore tijela, odjeće, obuće. Disanje je otežano, čak i ako nema automobila, jer cesta je tijekom dvosatnog prosvjeda bila zatvorena za promet. Stoga je uistinu krajnji čas da napravimo sav pritisak koji smo sposobni napraviti, s građanske, medijske, političke strane, da se ovaj ozbiljan problem koji teško muči sve Lipičane, Pakračane i stanovnike okolnih naselja, napokon riješi.

lipik cesta rezervna

Grad Pakrac do 3. siječnja