Pohvale za rad ravnateljicama gradskog muzeja i knjižnice, odluke o ovogodišnjim javnim gradskim priznanjima, kao i raspisivanje javnog natječaja za zakup poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske na području Grada Pakraca samo su neke od točaka dnevnog reda 18. sjednice Gradskog vijeća koja je održana 5. ožujka.
Ravnateljica Muzeja Jelena Hihlik u svom izvješću je istaknula pet zaposlenih djelatnika, tri kustosa, jednog tehničara i promotoricu koja je zaposlena u sklopu projekta obnove Spahijskog podruma. Od 2016. godine napravljen je vrlo važan iskorak u osnaživanju kapaciteta ustanove kroz zapošljavanje novih djelatnika koji doprinose boljem, intenzivnijem, stručnijem i kvalitetnijem radu muzeja, istaknula je ravnateljica. Muzej je i u 2023. nastavio sa sakupljanjem muzejske građe, njenim dokumentiranjem i zaštitom. Većina novih muzejskih predmeta, koje su nabavljali kroz darovanje, terenska istraživanja i otkup, odmah je dokumentiran u računalnoj bazi podataka. Nastavljena su i terenska istraživanja - etnografska u selima u okolici Pakraca i Lipika, kulturno-povijesna vezana uz razvoj grada te arheološka koja su se i ove godine intenzivirala. Ravnateljica je istaknula brojna događanja što u organizaciji samog muzeja, što u suradnji s knjižnicom kao što su Multipak, Coolturno ljeto, Tragom Jankovića i druga. Izvješće je jednoglasno prihvaćeno uz sve pohvale prepoznatljivom radu Muzeja.
Monika Lucić Fider, ravnateljica gradske knjižnice, u svom izvješću je navela da knjižnica zapošljava ukupno tri djelatnice, od toga su dvije stručno knjižničarsko osoblje i jedna djelatnica u kategoriji ostalo osoblje. U 2023. godini nabavljeno je ukupno 1060 svezaka knjiga, od toga je kupljeno 612 svezaka, otkup Ministarstva kulture i medija bio je 411 svezak, dok se darom pribavilo 37 svezaka, ponajviše za potrebe Zavičajne zbirke. Ukupna vrijednost nabave iznosila je 76.000 kuna. Od 688 aktivnih korisnika, 491 je žena, a 197 muškaraca. Oni su lani posjetili knjižnicu 5311 puta i posudili 13 362 knjige. U prošloj godini održano je ukupno 109 knjižničnih događanja od čega 64 za djecu i 45 za odrasle. I Lucić Fider se pohvalila nizom manifestacija koje su odradili sami, odnosno u suradnji s drugim institucijama na što je gradonačelnica zahvalila Gradskoj knjižnici na svemu što rade i kako u suradnji sa muzejom obogaćuju društveni i kulturni život u gradu.
Javna priznanja svima predloženima
Temeljem prispjelih prijedloga i mišljenja Ocjenjivačkog odbora o dodjeli javnih priznanja Grada Pakraca vijećnici su jednoglasno odlučili da svi predloženi kandidati zaslužuju priznanje jer su „dali dio sebe za Pakrac i njegovu prepoznatljivost.“ Počasnim građaninom Grada Pakraca proglašen je tako Rajmund Bradik iz Republike Slovačke. Javno priznanje „Pečat Grada Pakraca“ za osobiti doprinos u duhovnom i materijalnom razvoju Grada dodijelit će se Gradskoj knjižnici Pakrac, Mariji Kraly iz Cseprega u Mađarskoj i obitelji Kotorac iz Pakraca. Zlatna plaketa „Grb Grada Pakraca“ dodjeljuje se Zoranu Milakoviću – Zoki, posthumno za životno djelo iz područja drugih društvenih djelatnosti, Alojziju Huški iz Prekopakre za područje kulture te Memorijalnom centru Domovinskog rata Vukovar za područje odgoja i obrazovanja.
Gradsko vijeće donijelo je na ovoj sjednici i Odluku o raspisivanju javnog natječaja za zakup poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske na području Grada Pakraca u katastarskim općinama: Badljevina, Banovac, Batinjani, Cikote, Donja Obrijež, Dragović, Gornja Obrijež, Kapetanovo Polje, Kraguj, Lipovac, Omanovac, Pakrac, Ploštine, Prekopakra, Rogulje, Španovica i Toranj, koje je Programom raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu Republike Hrvatske na području Grada Pakraca predviđeno za zakup i povrat. Zemljište se daje u zakup na rok od 5, 15, odnosno 25 godina ovisno o vrsti proizvodnje, a za to će se provesti javni natječaj koji će biti objavljen na stranicama Grada Pakraca.
Novi predstavnik Grada u LAG-u
Donesene su i neke druge odluke kao što je ona o nekorištenju prava prvokupa nekretnine na adresi Matije Gupca 6/1 u vlasništvu Croatia osiguranja (bivša PIK-ova zgrada) po kupoprodajnoj cijeni u iznosu od 63.100,00 eura, jer gradu nije potrebna, a cijena je previsoka. Prihvaćeno je darovanje Gradu Pakracu nekretnina u vlasništvu Opće županijske bolnice Pakrac i bolnice hrvatskih veterana. Odlukom vijeća promijenjen je predstavnik Grada Pakraca u članstvu LAG-a „Zeleni trokut“, te će umjesto Marijana Širca to biti Dajana Čavlović. Predložen je Godišnji provedbeni Plan unaprjeđenja zaštite od požara za područje Grada Pakraca u 2024. god, a pročelnik Širac je izvijestio o izvršenju Plana djelovanja u području prirodnih nepogoda za 2023. godinu.
Pročelnica Upravnog odjela za pravne poslove i financije Katarina Plavček iznijela je Izvješće o korištenju sredstava proračunske zalihe proračuna Grada Pakraca za razdoblje siječanj/prosinac prošle godine po kojem je od osiguranih 13.000 eura potrošeno 6.218 i to uglavnom za pomoć pri liječenju, zatim Mažoretkinjama grada Pakraca za sudjelovanje na državnom prvenstvu i obitelji Szarvaš kao pomoć nakon požara. Proračunske zalihe za razdoblje siječanj/veljača 2024. godine potrošene su u iznosu od 200 eura kao pomoć za liječenje.
AKTUALNI SAT Najviše rasprave o poskupljenju odvoza otpada i ozelenjavanju grada
Aktualni sat započeo je vijećnik Zoran Hofman (HDZ) pitanjem o ponovnom uvođenju naplate parkiranja na području Grada, na što je gradonačelnica Anamarija Blažević odgovorila kako se ne planira naplata dok god se izvode radovi u centru grada, a po njihovom završetku će se prijedlog raspraviti na Gradskom vijeću i zajednički donijeti odluka. Vlado Eck (HDZ) je upitao hoće li se nastaviti dosadašnje uređenje i zamjena slivnika u Prekopakri, na što mu je pročelnik Marijan Malogorski odgovorio da je do sada postavljeno 10, 11 novih, te su sanirani postojeći slivnici, a i nastavit će se sanirati oni koji ne vrše svoju funkciju. Drugo pitanje Ecka odnosilo se na otvaranje Centra za pružanje usluga braniteljima koje je najavio ministar Tomo Medved za nedavnog posjeta Pakracu prilikom obilježavanju početka Domovinskog rata. Gradonačelnica je rekla kako se unazad godinu dana radi na projektu Centra za pružanje trajnog smještaja i skrbi braniteljima u zgradi stare psihijatrije koja će se morati prenijeti u državno vlasništvo zbog realizacije projekta. U razgovorima sa Ministarstvom graditeljstva koje je zatražilo svu dokumentaciju i dozvole, dogovorit će se rok za realizaciju, a u suprotnom će objekt biti vraćen Gradu.
Tamaru Vujanić (SDP) je interesiralo kako je riješena situacija vezana uz odustajanje od gradskih stipendija zbog prelaska na npr. županijsku i ugovorne obveze stipendista. Gradonačelnica je naglasila da se u slučaju opravdanih razloga uvijek potrude da stipendisti ne moraju vraćati stipendiju, dok svi drugi vraćaju. Pročelnik Marijan Širac je dodao da iako postoje ugovorne obveze koje vežu stipendiste, za opravdane situacije postoji mogućnost oslobađanja od obveze vraćanja primljene stipendije. Na to je Vujanić komentirala kako mladi olako shvaćaju ugovorne obveze pa predlaže da se u ugovore navedu opravdani razlozi zbog kojih mogu biti oslobođeni od vraćanja sredstava, npr. nemogućnosti specijalizacije u našoj bolnici. Drugo njeno pitanje odnosilo se na nedavne napade ljudi na životinje i što Grad može poduzeti po tom pitanju. Gradonačelnica je rekla kako Grad ne može učiniti puno, jer komunalni redar ima zakonski okvir u kojemu može postupati, a ovo je ipak nadležnost policije. No složila se da u svakom slučaju javnost treba znati da je takvo ponašanje neprihvatljivo.
Nadu Todorović (SDSS) zanimalo je zna li Grad za radove Hrvatskih šuma kod Koturića i planira li se sanacija tog puta. Pročelnik Malogorski je izjavio da je na našem području dosta lokacija i različitih izvođača koji izvode šumske radove i redovito ih obilaze, a svi oni su obvezni dovesti put u prvobitno stanje nakon završetka posla.
Zoran Krejči (SDP) je upitao gradonačelnicu o opravdanosti povećanja cijene odvoza otpada od oko 30 posto zbog povećanja plaća u Komunalcu i je li se ono moglo drugačije riješiti, npr. racionalizacijom poslovanja. Gradonačelnica je napomenula kako je ta Odluka donesena na Skupštini Komunalca stavljena van snage i nakon savjetovanja sa javnošću će se raspraviti na Gradskom vijeću. „Komunalac već nekoliko godina provodi racionalizaciju, direktor, voditelji i računovodstvo nisu išli sa povećanjem plaća. Evidentno je da je zbog povećanja minimalne plaće došlo do približavanja plaća, neki su otišli na puno bolje u HEP Plin i cijeli sustav plaća je doveden u pitanje. Osobno smatram da ovo ne može biti jedini razlog za povećanje cijene usluga“ rekla je gradonačelnica i dodala da će konačnu odluku o cijeni odvoza otpada donijeti Gradsko vijeće. Drugo pitanje Krejčija odnosilo se na nedavno ozelenjivanje grada koje je izazvalo burne reakcije građana zbog cijene sadnice, za koju je on izračunao da iznosi cca 475 eura. Upitao je je li ta cijena primjerena, bez obzira što se veliki dio nabavlja iz EU sredstava. Pročelnik Malogorski je naveo da je proveden postupak nabave i izabrali su najnižu ponudu, s tim da su se vodili elaboratom o vrsti stabala koja se mogu, obzirom na strukturu tla, saditi na našem području. Radi se o parkovnim stablima iz Belgije i Nizozemske koje su posebnim postupkom pripremljene za ovakvu sadnju, a u cijenu su uračunate sadnice, prijevoz i rad.
Mile Vujić (SDP) se zanimao tko je zadužen za sanaciju pružnih prijelaza, jer je onaj kod groblja u lošem stanju. Malogorski je odgovorio da su za sanaciju pružnih prijelaza i 3 metra od tračnica nadležne Hrvatske željeznice. Komunalni redar im je već uputio dva dopisa na koja nije dobio odgovor. Slaže se da je spomenuti prijelaz u lošem stanju i osobno je inicirao njegovu sanaciju. Drugo Vujićevo pitanje odnosilo se na radove u centru grada, do kada će trajati i hoće li biti gotovi u roku. Gradonačelnica je odgovorila da se radovi na sanaciji Ulice kneza Branimira i izgradnji kružnog toka izvode iznenađujuće brzo, rok za završetak je 4. kolovoza ove godine i ovim tempom će biti gotovi u roku.