Na temelju Poziva Agencije za mobilnost i programe Europske unije za dodjelu akreditacija Erasmus u području odgoja i općeg obrazovanja, među mnogim odgojno-obrazovnim ustanovama iz cijele Hrvatske prijavljenima za sudjelovanje u tom programu, sve uvjete natječaja zadovoljila je i pakračka Osnovna škola Braće Radić te je na taj način znatno olakšala svoje daljnje sudjelovanje i trajni pristup financiranju Erasmus programa do 2027. godine.
„Zaista smo ponosni na Erasmus akreditaciju, jer nije lako doći do nje. Počašćeni smo što se nalazimo među 80 srednjih, osnovnih škola i dječjih vrtića, čija je prijava prihvaćena. To samo znači da smo dobro prepoznali naše potrebe, da imamo viziju i znamo koje ciljeve želimo ostvariti u budućnosti“, rekla je Sanja Delač, ravnateljica pakračke škole predstavljajući ovaj uspjeh uz zahvalu svim učiteljima koji su sudjelovali u njegovom ostvarenju.
Dobivanje akreditacije pojasnila je i psihologinja Nataša Major rekavši da je škola odredila dva glavna cilja. Jedan se odnosi na poboljšanje kompetencije učitelja u području učenikovih vještina čitanja i pisanja i povećanje motivacije za čitanje, jer su uočili da po tom pitanju imaju slabije rezultate nego što su očekivali. Drugi cilj je poboljšanje kompetencije učitelja i učenika u integraciji nastavnih područja u STEM obrazovanju i primjeni stečenih znanja. „Ove školske godine planiramo stručno usavršavanje učitelja, uz različite radionice, predavanja i stručne skupove organizirane ovdje u školi, ali će isto tako grupe učitelja ići promatrati rad učitelja u drugim školama. Slijede stručna usavršavanja učitelja u STEM području, zatim grupna mobilnost učenika i zadnje godine je predviđena primjena naučenih metoda i tehnika poučavanja“, pojasnila je psihologinja.
Nakon dobivanja akreditacije prijavljen je, i dobiven, prvi projekt „Čitanjem do uspjeha“ koji je započeo 1. lipnja ove godine i traje do 31. kolovoza iduće godine. Za projekt vrijednosti 15 tisuća eura, novce su već dobili, osim zadnjih 20 posto koji se dobivaju po završetku projekta.
Cilj projekta je poboljšati kompetencije učitelja u području poučavanja učenika u vještinama čitanja i pisanja kao i povećanju motivacije za čitanje. „Vremena se mijenjaju, kao i potrebe i navike djece pa je teško držati korak s tim promjenama i održati visoke rezultate na koje smo navikli“, rekla je Nataša Major i dodala da je cijeli projekt pisan na temelju rezultata istraživanja uspješnosti čitanja kod učenika petih razreda od prije nekoliko godina. „Imamo stare podatke od tada, zatim nove podatke sad s početka projekta i za dvije godine ćemo ih ponoviti pa ćemo vidjeti ima li rezultata“, pojasnila je.
Koristi od projekta imat će kako učitelji tako i učenici, pogotovo oni koji postižu slabije i ispodprosječne rezultate, učenici slabijih mogućnosti, djeca s posebnim potrebama i učenici putnici. „Ono što je novost u odnosu na prijašnje projekte je da možemo primiti predavače iz stranih zemalja koji će nam prenijeti svoje znanje pa ćemo tako ugostiti Čitateljsko društvo iz Slovenije čiji će nam predavači kroz tri dana održati radionice za učenike i za učitelje“, rekla je ravnateljica Sanja Delač i zaključila da se veseli novim iskustvima i projektima koji ih očekuju u narednim godinama.