Jučer su obavljene posljednja dva tehnička prijema na gradilištima aglomeracije koja su prošla uz manje primjedbe koje će izvođač Gorenjska gradbena družba Kranj morati narednih dana ukloniti nakon čega će biti izdane i ove dvije uporabne dozvole. Tada će od 14 građevinskih dozvola koliko je bilo potrebno za projekt aglomeracije uporabne dozvole imati svih 14. Ono što je važnije sva nova infrastruktura ugrađena u podzemlje Pakraca i Lipika unazad više od dvije godine, a riječ je o oko 37 kilometara vodovodnog i 60 kilometara odvodnog sustava s pratećim brojnim šahtama i kućnim priključcima je u funkciji.
No projekt aglomeracije time nije u potpunosti gotov, ali se s pakračkih i lipičkih ulica seli na građanima nevidljiv dio na dogradnju pročišćivača otpadnih voda u Dobrovcu, projekt koji je s izvođačem, austrijskom tvrtkom, ugovoren na više od 7 milijuna eura bez PDV. U tijeku je njegovo projektiranje i završetak, što podrazumijeva uhodavanje i jednogodišnji probni rad je predviđen za svibanj 2025. godine, rekao je Marijan Pierobon, direktor Voda Lipik.
Pred sudom po kaldrmi
Na prometno najinteresantnijem gradilištu, onom na raskrižju sud-crkva unazad mjesec dana nema nekih bitnih pomaka. Za promet zatvoreno raskrižje 15. studenog najavljeno je otvaranje 30. studenog. Izvođač radova, Promet građenje Požega je to produženje opravdavao s više nepredviđenih teškoća kao što je poremećaj na tržištu građevinskog materijala, obećavši polovinom prosinca otvaranje prometnice 7. siječnja što se naravno nije dogodilo. Marijan Malogorski, pročelnik u gradskoj upravi za graditeljstvo nam je rekao da izvođač od nadzornog organa nije dobio dozvolu za asfaltiranje zbog toga što uslijed velike vlage nisu uspjeli postići dovoljnu zbijenost novostvorene nosive podloge radi čega nije bilo moguće asfaltiranje grubim slojem asfalta, dok završni habajući sloj tehnički nije moguće postaviti do sezone u proljeće. Kakva će biti daljnja dinamika radova u pravcu otvaranja prometnice nismo uspjeli saznati.
No Malogorski ističe da je predviđen nastavak rekonstrukcije Strossmayerove do Spahijskog podruma što uključuje i raskrižje tamošnje četiri ulice s kojeg je sada skinut asfaltni sloj. Sada je po pitanju radilišta u Strossmayerovoj u tijeku preprojektiranje koje treba biti završeno do polovine veljače. Izvođač ima obvezu omogućiti korištenje tog za pakrački promet vrlo važnog križanja tijekom izvođenja radova, osim u onih nekoliko dana kada će se radovi izravno izvoditi na raskrižju što će Pakrac prometno presjeći na jug i sjever pri čemu će se iz juga na sjever grada moći automobilom stići isključivo preko petlje, dakle oko cijelog grada, ili pak kroz sokaka kao što je Prolaz baruna Trenka. Malogorski dozvoljava da zbog problema prilikom asfaltiranja, posve očekivanih za ovo doba godine, ćemo neko vrijeme tom prometnicom voziti po kaldrmi što je bolje nego nikako. Uostalom po kaldrmi kroz to raskrižje vozimo već tjednima.
Na mostu još uvijek betoniraju
Nekih velikih novosti nema niti na drugom važnom prometnom gradilištu, onom na kusonjskom mostu na kojem se radi rekonstrukcija uključujući proširenje. Ukupna vrijednost radova je 3,3 milijuna kuna uključujući PDV, a Investitor su Hrvatske ceste. Izvođač radova je zajednica koju čine tvrtke Map-trade iz Slovenska Bistrice te Madex Slavonski Brod. Prometovanje preko mosta, a time i izlazna cesta prema Požegi je zatvoreno polovinom lipnja s rokom završetka 20. prosinca. Naravno da je u prosincu rok produžen za mjesec dana, a sudeći po danas viđenom na gradilištu i on će biti uvelike premašen. U tijeku je betoniranje nosećeg sloja, a do završetka ostaje još cijeli niz radova na ogradi, asfaltnoj podlozi, ali i pristupu ceste, odnosno niveliranju što sve skupa navodi na pomisao da ćemo za istočna sela i Požegu još mjesecima putovati okolo, Pilanskim putem, o čemu prave informacije nema niti gradski pročelnik.
Što se tiče trećeg velikog gradskog gradilišta, onog na Spahijskom podrumu dobra je vijest da je umjesto izvođača Presoflex gradnje koji je prije nekoliko mjeseci zapala je u ozbiljne financijske probleme uveden podizvođač. No Malogorski i dalje nije zadovoljan dinamikom izvođenja radova tako da i dalje stoji njegova ocjena da su izvođači najveći problem pakračkih gradilišta.