„Zajedničko planiranje proračuna“ je novi pilot projekt koji Grad Pakrac provodi kao jedan od tri izabrana grada u suradnji s Udrugom gradova, a cilj današnjeg susreta je informirati građane kako se uključiti u proces izrade proračuna za 2023. godinu“, rekla je jučer Adriana Pepić, voditeljica Odsjeka za financije Grada Pakraca na prvoj predviđenoj javnoj tribini održanoj u gradskoj vijećnici kurije Janković.
Tribini su, uz predstavnike gradske uprave i vijećnika, sudjelovali i predsjednici te članovi mjesnih odbora s pakračkog područja, a sve njih je na početku tribine pozdravila gradonačelnica Anamarija Blažević rekavši kako je riječ o projektu koji će napokon konkretizirati želju gradske uprave koja postoji već niz godina jer bilo kakve dane mogućnosti da sugrađani predlažu inicijative koje bi našle mjesto u proračunu, do sada ili nisu bile prepoznate ili dovoljno prezentirane javnosti.
Predlaganje malih komunalnih akcija
Za realizaciju projekta u ovoj je godini osigurano 500 tisuća kuna iz proračuna koji će biti utrošeni na potrebe iz obuhvata malih komunalnih akcija, a koje će predlagati i o njima odlučivati sugrađani određenog mjesta. Upravo zato je važno da se građani uključe na vrijeme kako bi se i predloženi projekti realizirali u što kraćem roku.
Male komunalne akcije podrazumijevaju inicijative poput saniranja divljih deponija, postavljanja klupa, nove hortikulture, uređenje dječjih igrališta i slično, a Blažević je istaknula kako su važni i ovakvi manji projekti, oni koji nisu milijunski, a koji mogu doprinijeti boljem i kvalitetnijem životu sugrađana. Dodala je kako sve akcije i inicijative Grad može zakonski odraditi samo na područjima njegove nadležnosti, a za sve prijedloge za koji nisu nadležni Grad će proslijediti drugim subjektima, ovisno o vrsti komunalne problematike.
O načinu predlaganja i samom projektu govorili su Dario Runtić i Mario Žuliček, predstavnici Udruge gradova, ističući kako je sudjelovanje građana u kreiranju proračunskih potreba za njih važno jer gradska uprava koliko god ulagala napora ne može znati potrebe građana na najnižoj razini, poput novog koša za smeće ili rasvjetnog stupa, ukoliko se na određene probleme ne ukaže.
Rok za dostavu prijedloga 8. kolovoza
Sam postupak predlaganja je jednostavan, putem standardiziranog obrazaca koji su jučer bili podijeljeni svim prisutnima. Nakon zaprimljenih prijedloga Grad utvrđuje jesu li oni zakonski dopušteni i u okviru raspoloživih sredstava, a na drugoj javnoj tribini koja će se održati u rujnu, građani će moći glasovati koje će se potrebe u njihovim naseljima financirati. Krajnji rezultat ovakvog direktnog sudjelovanja građana u izradi dijela proračuna jest uvrštavanje tih izglasanih potreba u plan proračuna Grada Pakraca za iduću godinu.
Kako je dodala Adriana Pepić, voditeljica Odsjeka za financije Grada Pakraca, rok za dostavu prijedloga je 8. kolovoza, a obrazac građani mogu preuzeti u gradskoj upravi ili na službenim gradskim stranicama i dostaviti emailom: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili osobno/poštom na adresu Trg bana Josipa Jelačića 18, 34550 Pakrac. Na drugoj tribini u rujnu, osim pozitivno ocijenjenih prijedloga, građanima će se prezentirati i prijedlozi koji nisu dobili dopuštenje za realizaciju uz objašnjenja iz kojih razloga nije moguće provesti određenu inicijativu.
U raspravi koja je uslijedila građani su iznijeli neke svoje konkretne prijedloge i pitanja o mogućim načinima korištenja osiguranih sredstava.
Obrazac građani mogu preuzeti i na našem portalu na ovom linku: OBRAZAC ZA PRIJEDLOG PROJEKATA MALIH KOMUNALNIH AKCIJA