Trinaest mjeseci nakon početka konkretnih građevinskih radova na pakračkim i lipičkim ulicama na projektu aglomeracije (1. lipnja lani) projekt je na otprilike 57 posto potrošnje ugovorenog vremenskog roka pri čemu je utrošeno 54 posto planiranih sredstava rekao je Marijan Pierobon, direktor tvrtke Vode Lipik, naručitelj radova unutar projekta „Poboljšanje vodnokomunalne infrastrukture aglomeracije Pakrac Lipik“ kroz šest segmenata vrijednog oko 193 milijuna kuna, na tiskovnoj konferenciji koja je jučer održana u Poduzetničkom centru Pakrac.
Što se tiče najvažnijeg dijela projekta, zamjena vodovodne i kanalizacijske infrastrukture koji na prometnicama oba grada izvodi slovenska tvrtka Gorenjska gradbena družba iz Kranja, do posljednjeg dana lipnja od zamjene ili novougradnje 56 kilometara kanalizacijske infrastrukture odrađeno je 28, a od ugovorenih 36 kilometara vodovodne infrastrukture odrađeno je 26 kilometara i pritom fakturirano približno 80 milijuna kuna od ugovorenih približno 148 milijuna (bez PDV-a), pojasnio je Jože Brecelj, njihov voditelj projekta.
Govoreći o ukupnosti projekta tehnički podijeljenog u šest cjelina, Pierobon je istaknuo da ovaj, zbog kopanje po prometnicama koji je građanima najinteresantniji i najvidljiviji, ide dobro. Tim više jer je izvođač odmah u startu krenuo s kopanjem u najzahtjevnijem dijelu u središtima grada gdje se radovi pomalo privode kraju.
Problematičan je drugi element projekta; nadogradnja uređaja za pročišćavanje otpadnih voda u Dobrovcu gdje su teškoće s izborom izvođača. Unatoč tome što su raspisana već tri natječaja, na posljednjem se nije javio niti jedan ponuditelj pa je u pripremi raspisivanje i četvrtog. Zabrinutost postoji jer je obveza Voda Lipik da do kraja iduće godine projekt i potrošnja novaca, koje imaju porijeklo iz fondova EU, mora biti završena.
Čelni ljudi Pakraca i Lipika, gradonačelnica Anamarija Blažević i gradonačelnik Vinko Kasana, govorili su međusobno slično pri tom ponovivši dio izgovorenog na tiskovnoj konferenciji na istu temu lani u rujnu. Uglavnom, zadovoljni su s napretkom radova i građanstvo su zamolili da se, bez obzira na prometne teškoće, prašinu i buku, strpe još malo jer je značaj ovog projekta, najskupljeg poslije rata u obadva grada, veliki i po njegovom završetku otvara mogućnosti uređivanja prometnica koje su godinama bile zapuštene upravo čekajući aglomeraciju.
„I ovaj put apeliram na stanovnike da jednostavno shvate da smo sada veliko gradilište, da na velikom gradilištu ima velikih strojeva i velike mehanizacije, ali da će ovaj projekt iza sebe sigurno ostaviti nešto dobro i nešto što do sada u Pakracu i Lipiku nismo imali prilike imati; bolju infrastrukturu, uređenije gradove i priliku za njihov daljnji razvoj,“ rekla je A. Blažević .
„Što se Lipika tiče, gradilište se polako sanira i grad poprima svoj prvotni izgled, dapače čak i ljepši, jer namjera je da se uz kvalitetni vodovod i odvodnju iskoristi prilika i dodatno uredi grad.“ rekao je V. Kasana pri čemu je iskazao zabrinutost radi zastoja u procesu pronalaska izvođača za nadogradnju pročistača u Dobrovcu izrazivši nadu da će to biti uskoro riješeno.
Bolničkoj asfalt do kraja srpnja
U razgovoru za naš portal i List Jože Brecelj je obećao da će donji dio Bolničke ulice biti asfaltiran i pušten u promet najkasnije s 25. srpnjem. Kao i u gornjem dijelu do tog roka Ceste Bjelovar moraju položiti noseći asfaltni sloj, a habajući će biti postavljen na jesen, kada za to budu spremne i ostale pakračke prometnice u kojima je to planirano poput Braće Radić, Laučana, Gojka Šuška…
No otvaranjem Bolničke ulice u potpunosti za promet neće značiti kraj muke pakračkim vozačima jer će radovi započeti u Ulici Gojka Šuška gdje trebaju zamijeniti 70 metara kanalizacijske i isto toliko vodovodne infrastrukture što će značiti da, prema sadašnjoj regulaciji za promet, automobilima neće biti dostupan Trg Franje Tuđmana, kao niti gornji dio Bolničke ulice, do Prilaza na mali most. Od većih radova u središtu grada ostala je još za ovo ljeto vodovodna infrastruktura na zapadnoj strani Strossmayerove ulice.