naslovna

Razvijanje prometne infrastrukture lakmus je papir svake iole razvijene sredine, a koraku u budućnost na tom polju odnedavno doprinosi i tvrtka Detas iz Pakraca s najnovijim trendovima LED rasvjete. Iz njihovih redova proizlazi inovativni koncept „Pametni i sigurni pješački prijelazi (APL)“, osmišljen u suradnji ove tvrtke, smještene na južnom izlazu iz grada, s matičnom kućom Detas SpA Italija iz Brescie.

 O čemu se zapravo radi?

Tvrtka Detas je početkom 2020. godine započela kampanju za sigurne pješake. U današnje vrijeme je velika mobilnost na prometnicama, čime se povećava i mogućnost nezgoda. Takvi razlozi uvjetovali su traganje za efikasnim rješenjima i što bolju sigurnost sudionika u prometu. Kako bi bio siguran, pješački prijelaz mora biti pravilno signaliziran i osvijetljen te na to upozoriti vozača iz sigurne udaljenosti.

Upravo u tom elementu osvjetljenja te implementacijom svog proizvoda, svoju priliku prepoznala je ekipa iz pakračkog Detasa ponudivši tržištu koncept pametnog pješačkog prijelaza.

Potvrdila nam je to Jelena Bartoš, predstavnica za marketing društva Detas.

„Koncept osvjetljenja i signalizacije, koji zovemo APL razvijen je u Detas SpA Italija, a brand i kampanja „Pametni i sigurni pješački prijelazi“ osmišljen je s našim Detas prodajnim timom u Svetoj Nedelji. Proizvodnja svih komponenti rasvjete i signalizacije radi se u našoj tvornici u Pakracu“, kazala nam prilikom kratkog razgovora ova Slavonka, studentica posljednje godine ekonomije i menadžmenta u Zagrebu, kćerka poznatog gospodarstvenika iz Pakraca Zdravka Bartoša.

APL

Oni danas tržištu nude tri vrste APL signalizacije: Klasik, Smart i Solar. Ova prva je jednostavna i radi se o nadogradnji starih instalacija i modernizaciji postojećeg osvjetljenja i signalizacije. Smart predstavlja evoluciju osvjetljenja prijelaza kako bi bili interaktivniji i sigurniji. Npr. kad pješak prelazi cestu sustav se, između ostalog, uključuje pritiskom na tipku ili pomoću senzora te regulira razinu osvjetljenja od 40 do 100 posto. Solarni je nastao iz potrebe da se osigura signalizacija i osvjetljenje čak i onih pješačkih prijelaza koji se nalaze na mjestima gdje nema instalirane niskonaponske mreže.

Screenshot 2021 02 23 12

Pametni i sigurni pješački prijelazi, naglašava ovdje Bartoš, su razvijeni prema najnovijim europskim normama sve s ciljem da višestrano i poboljšano osvjetljenje pješačkog prijelaza promijeni percepciju vozača prema pješacima.

Takva rješenja su odmah prepoznali neki gradovi u Hrvatskoj i požurili s njihovom primjenom uz vrlo pozitivan „feedback“ građana. Do same primjene u praksi na hrvatskim prometnicama došli su putem javnog natječaja, najprije onog zagrebačkog ŽUC-a…

„ŽUC je objavio natječaj za osvjetljavanje pješačkih prijelaza. Mi smo se prijavili s našim APL konceptom koji je prepoznat i ukazano nam je povjerenje. Danas već možete vidjeti ovakve prijelaze instalirane na prometnicama u Sv. Nedelji, Kloštar Ivaniću, Stupniku, Dubravi, Zaprešiću… Također, Detas se na isti način probio i u Trogir putem natječaja za projekt ''I tebe se pita!'' te ga također osvojio i to odabirom građana. Isto tako, postavljanje prijelaza je u planu ili izvođenju u mnogim općinama i gradovima širom Hrvatske“, zadovoljna je razvojem situacije Jelena.

trogir po mrakuu 2048x1083

Sama izvedba projekta APL Pametnog i sigurnog pješačkog prijelaza, od zaključenja ugovora do preuzimanja izgrađenog sustava, traje u prosjeku od 3 do 5 mjeseci, ovisno o vrsti, organizaciji izgradnje i o vremenskim uvjetima. Cijenu sustava definira širina i klasa prometnice te oprema koju želimo instalirati, a trošak izgradnje se kreće od 80.000 do 130.000 kuna, ovisno o odabranom modelu“, izvijestila je i dodala da je pakračka tvrtka, u suradnji s partnerima, u stanju odradit projekt u cjelini.

Tvrtka Detas je u Pakacu, kao tvrtka kćer one iz Brescie, s radom započela u studenom 2017. godine kad je otvoren novi proizvodni pogon LED rasvjete i signalizacije. Danas ova tvrtka zapošljava 18 ljudi, a usvajanjem aktualnog programa „Pametnih pješačkih prijelaza“ uvjereni smo da će i ta brojka uskoro početi rasti.

hala izvana Medium 1 1024x686

 

OGLAS B1