Krajem rujna je u Daruvaru održan trodnevni veliki novinarski skup na kojoj smo na jednom od okruglih stolova dobili čast predstaviti naše lokalne novine koje su u toj konkurenciji najavljene kao jedne od najdugovječnijih i najboljih u Hrvatskoj. Pored toga, sudjelovali smo u zanimljivom okruglom stolu „Portali protiv novina“. Već pogađate, tema se odnosila na to koje je novinarstvo čitanije, kvalitetnije, ali imaju li uopće tiskane novine u bližoj, a posebice u daljoj budućnosti, ikakve šanse protiv ovog novog digitalnog medija koji je pored nekih drugih prednosti, za razliku od novina, besplatan.

Naravno, starije generacije su dale prednost svom „prvom kruhu“ – tiskanim novinama. Mlađe više naginju portalima.

Ovih par informacija s ovog daruvarskog skupa su tek uvod u informaciju koju nitko ne bi zapazio osim nas u uredništvu Lista. Naime danas, 6. listopada navršava se  pet godina otkako je pokrenut portal „Pakrački list“. Dakle napunilo se pet godina otkako vas gotovo svakodnevno informiramo o dnevnim zbivanjima u Pakracu, a ponekad i šire. Troje nas je u uredništvu, što nam nije prepreka da se novi tekstovi i fotografije već pet godina pojavljuju na našem portalu i nedjeljom i praznikom; ujutro, poslijepodne i navečer. Ne mislim time reći da smo heroji, ili socijalističkim rječnikom udarnici, već samo skrenuti pažnju da to nije malo rada niti truda.

Prema informacijama tvrtke koja nam održava server prati nas oko 5500 korisnika. Neki svakodnevno, neki povremeno. Prateći statistički posljednjih pola godine, objavljujemo mjesečno između 65 i 105 tekstova. Klikate nas, opet ovisno o mjesecu, između 42.000 i 56.000 puta, neke tekstove po nekoliko stotina puta, a neke i za veće portale i sredine  respektabilnih 5 do 12 tisuća puta.

Na već spomenutom okruglom stolu prvi put sam čuo za pojam „klikabilnost“. Odnosi se   upravo na broj klikova koji ostvaruje pojedini tekst na portalu, omiljeni kriterij kvalitete koji forsiraju vlasnici portala (nije slučaj kod nas), jer im to donosi oglašivače i profit. Ono što smo također čuli, ali smo i znali, broj klikova ne ovisi o kvaliteti teksta niti informacije koju on donosi. Kao i kolege u drugim redakcijama nezadovoljni smo činjenicom da banalni tekst iz crne kronike koji tek malo doradimo iz svakodnevnog policijskog biltena debelo po klikabilnosti „tuče“ ozbiljne novinske radove na koje se nerijetko troši i po 12 do 20 sati rada, pa i više. Jedna od poruka sa spomenutog okruglog stola koju su upućivale starije kolege, redom doajeni hrvatskog novinarstva bila je – ne dozvolite da vam klikabilnost uređuje portale jer onda niste vi novinari urednici,  nego vaši čitatelji.

Mi smo tako radili i do sada. Nastojat ćemo se tog pravila držati i dalje, mada nam nije zanemariv niti vaš klik.

No najvažnije da ćete nakon prvih pet godina i dalje dobivati svakodnevne brze informacije o događajima i pojavama u našem gradu. Vi ste informirani, kako kaže na kraju svakih radijskih vijesti redakcija Medija servisa.