S obzirom na prošlotjedna događanja u Zaprešiću gdje je tijekom intervencije hitne medicinske pomoći bez liječnika umro mladić željeli smo iz prve ruke saznati kako je stanje u Pakracu po pitanju hitne medicinske pomoći o čemu smo razgovarali s Fabijanom Barišićem, ravnateljem Hrvatskog zavoda za hitnu medicinsku pomoć Požeško-slavonske županije, unutar koje djeluje pakračka služba hitne medicinske pomoći.

Kakvo je stanje s timovima hitne u Pakracu?

U ispostavi Pakrac Zavod za hitnu medicinu ima ugovoreno 5 TIM-ova hitne medicinske pomoći koji u svom sastavu imaju liječnika, medicinskog tehničara i vozača ili dva medicinska tehničara umjesto vozača.

Znači li to da u Pakracu imamo 24 sata svih sedam dana u tjednu tim s liječnikom?

Sukladno naprijed navedenom u Ispostavi je osigurana organizacija hitne medicinske službe 24 sata, sedam dana u tjednu, koja cijelo vrijeme ima u svom sastavu i liječnika.

Hitna u Pakracu nema svog liječnika. Tko su onda liječnici koji dežuraju?

Zavod za hitnu medicinu sukladno svojim mogućnostima raspoređuje rad liječnika koji su zaposleni u Zavodu u mjestima rada Požega i Pakrac što znači da često za organizaciju rada u Pakracu koristimo i usluge domaćih liječnika koji nisu naši zaposlenici jer nažalost na sve natječaje koje smo raspisali za mjesto rada Pakrac nikada se nije javio niti jedan liječnik.

Događa li se da nakon odlaska tima  na intervenciju ambulanta hitne ostaje zaključana?

Obzirom na navedenu organizaciju (ukupno 5 TIM-ova) u svakom trenutku u Ispostavi Zavoda u Pakracu  je najmanje tri djelatnika. Obzirom da je za 24 satni rad sedam dana u tjednu potrebnu ukupno 4,2 TIM-a, ukoliko nema bolovanja, nekada uz navedene radi i još jedan dodatni tehničar tako da u slučaju odlaska TIM-a na teren ostaje jedna osoba. Napominjem da u vrijeme godišnjih odmora ili bolovanja u Ispostavi je samo TIM od tri djelatnika.

Ima neopravdanih poziva

Da li ste imali neopravdanih poziva koje ste zbog toga naplatili?

Nažalost, Zavod za hitnu medicinu, unatoč našim čestim obavijestima, ima dosta poziva koji su neopravdani čak i lažni i koji nam upute ekipu hitne na intervenciju koja je nepotrebna i na taj način mogu ugroziti život građana kojima je pomoć neophodna. Ovim putem, po ne znam koji put, molimo građane da ne zovu hitnu službu ukoliko intervencija nije neophodna jer će takvim svojim postupanjem možda ugroziti nečiji drugi život. Napominjem da se svi pozivi koji se zaprimaju snimaju i da se neopravdani pozivi prosljeđuju djelatnicima policije na daljnje postupanje.

Dolaze li građani sami u ambulantu hitne i zašto ne ide na OHBP u bolnicu?

Zavod za hitnu medicinu kao izvan bolnička služba nema ugovorenu sa HZZO-om ambulantu, ali unatoč tome naši djelatnici u prostorima u kojima se nalaze prime svakog pacijenta koji dođe, iako ponavljam nemamo ambulantu, primimo i pružimo potrebnu medicinsku skrb, ukoliko TIM nije na intervenciji. Ukoliko se za vrijeme obrade pacijenta ili dok isti čeka pojavi potreba za intervencijom TIM će bez razmišljanja uputiti se na intervenciju jer je ista prioritet. Isto tako napominjem da bi se pacijenti koji sami dolaze zapravo trebali obratiti OHBP-u bolnice Pakrac.

Vrhunsko opremljeno vozilo 

Koliko imamo vozila i u kakvom su stanju?

TIM koji je raspoređen u Pakracu ima na raspolaganju vrhunski opremljeno vozile starosti jedne godine, marke volkswagen snage 204 ks sa neovisnim ovjesom i pogonom na sva četiri točka. Vozilo je opremljeno sa defibrilatorom, respiratorom, aspiratorom i svom drugom potrebnom medicinskom opremom i predstavlja sam vrh po standarda koji je propisan u Republici Hrvatskoj. Isto tako svi djelatnici se redovito upućuju na dodatne treninge i edukacije kako bi razina znanja i iskustva bila na zavidnoj razini. Svake tri godine za sve zaposlenike je obvezno relicenciranje za izvanbolničku hitnu službu i svi naši djelatnici u Pakracu su je uspješno položili.

Da li je prostor u kojem radite adekvatan?

Prostor u kojem radimo je primjeren potrebama naše službe i opremljen je svom potrebnom medicinskom opremom.

Želite li još nešto istaknuti za kraj ovog razgovora?

Želim posebno istaknuti da su djelatnici koji rade ovaj posao pružanja hitne medicinske pomoći vrhunski profesionalci, da je posao koji obavljaju za njih poziv, da su na raspolaganju 24 sata na dan 365 dana u godini bez obzira da li rade ili su slobodni, da često spašavajući druge živote ugrožavaju i vlastiti, da su socijalno izrazito osjetljivi i često uz intervenciju na terenu pomažu i na druge načine i da mi je čast raditi sa takvim ljudima.