„Rad 'Tipografska šahovnica' Ive Primorac sa zagrebačkog Studija dizajna proglašen je najboljim između 26 radova pristiglih na natječaj za oblikovanje vizualnog identiteta i slogana predsjedanja Republike Hrvatske Vijećem Europske unije 2020. godine“, informacija je koja se proteklih mogla pronaći u svim ozbiljnijim medijima širom Hrvatske.

Vijest je obradovala i nas Pakračane, barem one srednje i starije dobi koji su Ivinoj pobjedi nazdravili iz sljedećeg razloga… Iako niti koje nas danas povezuju i nisu odviše jake one ipak postoje, a glavna poveznica je Ivin otac Zlatko Primorac, bivši Pakračanin, koji je u našem gradu živio do studentskih dana. Nakon završenog fakulteta ostao je živjeti u Zagrebu, no u Pakracu živi i danas kroz sjećanja i priče svojih prijatelja.

Tragom ove vijesti kontaktirali smo i Ivu koja nam je tom prilikom kazala: „Rođena sam i živim u Zagrebu s roditeljima i mlađom sestrom Majom. Imam 20 godina i završila sam 2. godinu preddiplomskog studija na Studiju dizajna pri Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, smjer Vizualne komunikacije. Poveznica mene i Pakraca je moj otac, a iako nisam dugo navraćala, bila sam ondje nekoliko puta. Tata je nakon završenog fakulteta ostao raditi u Zagrebu, gdje i danas radi u Gradskoj upravi“.

Iako rijetko navrati Ivu ćemo, neće ona zamjeriti, ipak prozvati „našom curom“ i barem jedno polje njene tipografske šahovnice prisvojiti i pripisati našem gradu.

Pobjednički Ivin rad „Tipografska šahovnica“ (dodajmo da je nastao u mentorstvu Stipe Brčića i komentorstvu Marije Juze te nagrađen s 33 tisuće kuna bruto) na žalost nećemo moći vidjeti još neko vrijeme zato što zemlje predsjedateljice Vijećem EU vizualni identitet predsjedanja javno objavljuju neposredno prije predsjedanja pa će hrvatski vizualni identitet biti javno objavljen krajem 2019., a do tada se neće javno objavljivati ni na drugi način učiniti dostupnim javnosti.

Naime, među zemljama članicama EU poštuje se nepisano pravilo da se objavom vizualnog identiteta zemlje buduće predsjedateljice ne kreće prerano kako se time ne bi zasjenio vizualni identitet zemlje koja u tom trenutku predsjeda, dodaje se u priopćenju.

Javnopozivni natječaj za oblikovanje vizualnog identiteta i slogana predsjedanja Republike Hrvatske Vijećem Europske unije 2020. godine provelo je Hrvatsko dizajnersko društvo kao Provoditelj te Ministarstvo vanjskih i europskih poslova i Ministarstvo kulture u svojstvu Raspisivača. Ukupno je stiglo 26 radova koje je dostavilo pet pozvanih timova, odabranih putem javnog poziva, timovi Studija dizajna i Sveučilišta Sjever te još devet autora/timova.