Grad Pakrac do 3. siječnja

Prometna problematika je bila najčešća tema Aktualnog sata sjednice Gradskog vijeća Pakrac koja je održana 11. prosinca. Otvorio ju je Vijećnik Igor Cavalli (HDZ) pitanjima  koja su se odnosila na željeznički promet kroz Pakrac te na projekt brze ceste Pakrac – Lipik – Lipovljani.

Odgovarajuća gradonačelnica Anamarija Blažević  je rekla kako su u nekoliko navrata kontaktirali Hrvatske željeznice te da prema svemu sudeći putnički vlak neće ponovo voziti kroz Pakrac od prosincu nego bi to bilo realno za očekivati u veljači iduće godine. Po pitanju brze ceste, gradonačelnica je istaknula kako je s lipičkim gradonačelnikom Vinkom Kasanom bila u resornom ministarstvu. Hrvatske ceste su  preuzeli projektnu dokumentaciju i rade  na idejnom projektu. Slijedeći korak je izmjene prostornog plana na području Sisačko-moslavačke županije. Očekuje  građevinsku dozvolu u 2020. godinu i s tim  rokovima bi bila  zadovoljna jer su takvi projekti spori.

Mihajla Pavković (SDP) se uključila u prometnu problematiku ukazujući na lošu povezanost sa Zagrebom, posebno u danima vikenda. Nju je interesirala i mogućnost obnove pješačke staze  na Lozincu na što je gradonačelnica odgovorila da je ona djelomično sanirana, ali će novo asfaltiranje još pričekati.

Dio prometne problematike je bilo i pitanje Zorana Krejčija (SDP) hoće li se grad uključiti u subvencioniranje autobusnog prijevoza za 179 pakračkih učenika-putnika. Krejči će dobiti odgovor pismeno, ali je gradonačelnica rekla da problem nije tako jednostavan jer  ne vidi načina da subvencionira putovanje učenika daruvarske gimnazije koji u školu putuju kraj pakračke gimnazije te je pozvale vijećnike da i oni ponude neko pravedno rješenje.

Drugo  Krejčijevo pitanje odnosilo se na razliku u cijeni godišnje parkirne karte koje za građane iznosi 600 kuna, a za pravne osobe 2.000 tražeći izjednačavanje  cijene na što mu je gradonačelnica odgovorila da je cijenu parkiranja utvrdilo Gradsko vijeće kojim je on predsjedavao.

Za razliku od uobičajene prakse ovog puta vijećnici su uglavnom izostavili komunalnu problematiku iz svog najbližeg životnog okruženja, a postavljali pitanja šire važnosti.

Tako je Ivana Fričera (HDZ) zanimalo je  li vlasnik  bivše robne kuće u Pakracu plaća  naknadu za neaktivni poslovni prostor te što je s uklanjanjem preostalih ruševina koje se nalaze na području Grada Pakraca. Odgovarajući  gradonačelnica je rekla da PPK Bjelovar  naknadu plaća uz opomene, a po pitanju preostalih ruševina, iskazala nadu u ponovni dolazak Hrvatske vojske.

Dragan Marina je iz „arhive“ izvukao dva neodrađena posla koje je Vijeće pred gradsku upravu stavilo u prošlom mandatu. Jedno se odnosilo na mjerenje  utjecaj na okoliš lokalnih  odašiljača mobilne telefonije na što mu je Marija Čar, odgovorila da svi odašiljači prilikom postavljanja moraju imati  građevinsku dozvolu što podrazumijeva  studiju utjecaju na okoliš. Drugo Marinovo pitanje se odnosilo na ranije dogovoreno postavljanje spomen-ploče Ursu Weberu, švicarskom državljaninu koji je sredinom devedesetih kao volonter poginuo prilikom obnove zgrade današnjeg muzeja, o čemu će se razgovarati s konzervatorima.

Mirsada Popović Damjanović (SDSS) interesirala se je za mogućnost postavljanja ograda oko groblja u naseljima istočno od Pakraca jer sada po njima hoda divljač.  Zamjenik gradonačelnice Nikola Ivanović je prihvatio da je to problem pri čemu je ograda postavljena na grobljima Bučja, Dereze, Glavice, Cikota  i Omanovca dok je  preostalo još nekoliko sela na čijem području je potrebno napraviti isto.

Kristina Milek (HDZ) je pitala ima li novosti oko kadrovskih pojačanja u bolnici. Gradonačelnica je rekla kako  postoje najave o dolasku anesteziologinje i jednog kirurga. U razgovoru s predstavnicima Ministarstva zdravstva te uz veliku pomoć dr. Glavića  uspjelo se ući u javnu nabavu za CT uređaj, a i nabavka ultrazvuka je također u tijeku, pri čemu su za taj uređaj oko 450.000 kuna donirale sve jedinice lokalne samouprave koje gravitiraju pakračkoj bolnici, rekla je gradonačelnica.  Nezavisni  Vjekoslav Anušić je ukazao na problem nereda na cestama koje ostavljaju prijevoznici prilikom eksploatacije šume.

Roberta Matijaševića (HDZ) je zanimalo učešće Grada Pakraca u izgradnji teniskih terena. Grad  je pružio  punu logističke potpore kroz rad komunalnog pogona pri čemu su samo bager i kamion radili 136 sati, a novčano je sudjelovao s 65.000 kuna. Osim Udruge mladih Mali most kao inicijatora značajno su sudjelovali i donatori pa se Blažević javno zahvalila:  Kamenu Sirač, Radniku Križevci, Bravariji Grgić, Elektroinstalaterskoj radionici Martinović, Komunalcu, Vodama Lipik, Termometalu, Metalku, Niskogradnji Jurčak, Autoprijevozniku Vladi Amiću i Stragatransu.

Bilo je još pitanja, a da vijećnici malo više čitaju lokalne novine i portal ne bi postavljali pitanja o energetskoj obnovi stambenih zgrada, projektu aglomeracije, vodozahvatu Šumeltica i povećanju novčanih naknada za novorođenčad koje smo u našim medijima ove godine pišući u više navrata obradili detaljno. Da više čitaju lokalne medije ne bi ni Ivan Fričer u ozbiljnoj parlamentarnoj raspravi izašao s kavanskom ocjenom da Pakrački list piše samo o nogometu i Poduzetničkom centru Pakrac.

 

Grad Pakrac do 3. siječnja