Popriličan broj godina nije bila na početku ljeta u Pakracu ovako intenzivna građevinska sezona kao ovog lipnja.  Unatoč znatnim vrućinama i sezoni godišnjih odmora intenzivno se radi na pet većih radilišta od kojih će, prema najavama, ali i stanju na gradilištima, većina biti završena  idućeg mjeseca. U odnosu na neke ranije godine intenzivne gradnje, primjetljivo je da je na gradilištima sve manje ljudi, a sve više mehanizacije kao i činjenica da se sve manje radi s rasutim građevinskim materijalima, a sve više s gotovim betonskim i željeznim elementima. Stoga ne čude relativno kratki rokovi koji se postavljaju pred građevinare pa su promjene stanja na gradilištima i okolišu vidljive gotovo na dnevnoj razini.

Najživlje na jugu

Najživlje je na pakračkom jugu gdje su aktivna četiri gradilišta od kojih se tri odnose na prometnice u tom dijelu grada, a jedna na privatnu investiciju u novi proizvodni pogon.

Mehanizacija, radnici i kooperanti Niskogradnje Jurčak iz Požege rade na četvrtoj  fazi modernizacije prometnice Ulice hrvatske policije iz Domovinskog rata (od bolnice do Bille) kojom će u potpunosti biti završena njena rekonstrukcija koja traje unazad dvije godine. Nakon što je pripremljen sustav odvodnje oborinskih voda, instalacije za javnu rasvjetu u tijeku je postavljanje ivičnjaka i priprema podloge za asfaltiranje.  Na ranije postavljenim instalacijama bit će montirani kandlaberi i svjetiljke za javnu rasvjetu te u potpunosti postavljena javna rasvjeta u dijelu Hebrangove ulice gdje je do sada nije bilo. Također će u potpunosti urediti raskrižje ulica Hrvatske policije, Osječke i Andrije Hebranga. Prema najavama sve to bi trebalo biti gotovo do kraja srpnja.

Vrijednost ovih radova je oko milijun kuna, 80 posto će financirati Ministarstvo regionalnog razvoja i europskih fondova, a preostalo gradski proračun.

Bolnička ulica

Niskogradnja Jurčak iz Požege pripremnih radova za asfaltiranje  pješačke i biciklističke staze u nastavku Bolničke ulice, od Vukovarske do nadvožnjaka na petlji. Veći dio ivičnjaka, sve do Vukovarske ulice)  je jučer bio  postavljen, a na tom dijelu je napravljena i podloga za asfaltiranje. U tijeku su isti radovi i na nastavku Bolničke ulice. Prema najavama asfaltiranje i uređenje okoliša bit će odrađeno do kraja srpnja.

Vrijednost radova je 451.000 kuna, od čega 351.000 osigurava MUP iz Programa sigurnost u prometu, a oko 100.000 gradski proračun.

Zaposlenici Trim projekta su jučer asfaltirali  nogostup u Ulici Matice hrvatske prema dječjem vrtiću. U dužini od 90 metara su završili modernizaciju ovog nogostupa.  Preostalo je tek zasijati travu što će biti odrađeno u boljim meteorološkim prilikama od sadašnjih velikih vrućina.  Vrijednost radova je 40.000 kuna, a financirani su iz proračuna Grada Pakraca.

 

Nova tvornica na jugu

Talijansko-hrvatska  tvrtka „Detas Adria“ d.o.o.  početkom veljače započela je s izgradnjom tvorničke hale  na pakračkom jugu u budućoj poduzetničkoj zoni Pakrac 5. Dugo su se proljetos bavili zemljanim i drenažnim radovima. Sada su u fazi montaže zidova od armirano-betonske konstrukcije pa se naziru konture buduće tvorničke hale veličine oko dvije tisuće četvornih metara od čega će oko polovine biti namijenjen proizvodnji.

Građevinski dio radova trebao bi biti završen do kraja srpnja, u kolovozu montirana oprema kako bi u rujnu mogla početi probna proizvodnja.  Kako nam je još u veljači rekao Sebastijan Bartoš, prokurist tvrtke,  plan je njegovim otvaranjem zaposliti ukupno oko 40-tak radnika, pretežno elektrotehničara i elektromehaničara, od čega ih sada dio radi na proizvodnji LED  svjetiljki za uličnu rasvjetu u iznajmljenom prostoru u Lipiku.

Sanacija smetlišta

Radnici i mehanizacija  „Radnika“ Križevci i „Komiga“ Koprivnica od kraja ožujka su ponovo  na pakračkom odlagalištu smeća „Crkvište“ na Krndiji. Najintenzivnije se radi na izgradnji budućeg objekta reciklažnog dvorišta na kojem su u fazi montiranja betonskih zidova, pa su vizualne promjene i ovdje primjetljive na tjednoj bazi.  Nastavljeni su radovi na pripremi nove plohe za deponiranje kućnog otpada, te saniraju postojeće. Osim što se po smetlištu sada vozi tvrdo nasipanom prometnicom, vidljive su i betonske konstrukcije buduće kazete za deponiranje. Bar u gornjem dijelu smetlišta vidljiva gomila desetljećima nakupljanog smeća je znatno manja, dio je pod zemljom pa je i smrad znatno manji.

Kako je rekao Adriano Baškiera, stručni zaposlenik Komunalca, ovo je najzahtjevnija faza sanacije Crkvišta, a kako su u tom dijelu u velikoj mjeri zastupljeni zemljani radovi, graditelji su žure dovršiti ih prije početka  jesenskih kiša.

Ukupna vrijednost ugovorene  investicije  je  oko 16 milijuna kuna S PDV-om, a   sufinanciraju je  Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost s 90 posto,  dok će gradovi Pakrac i Lipik sudjelovati svaki s po 5 posto.

Još neotvorena gradilišta

Iako su najavljeni za ovo proljeće na gradilište akumulacije Šumetlica, vrijedno oko 90 milijuna kuna, još nisu stigli radnici Viadukta, a razlog su poteškoće s predstečajnom nagodbom u toj tvrtki koja je otvorena 9. lipnja što bi trebao biti početak rješavanja problema s likvidnošću pa, kako neslužbeno doznajemo, moguće je da početkom srpnja dođu i izvođači na ovu najvrjedniju poratnu investiciju u Pakracu, ali istovremeno i projekt čija realizacija se odvija s realno nezamislivim problemima svih vrsta.

Također nije započela niti od strane Hrvatskih cesta najavljena sanacija nerazvrstanih cesta i poljskih putova, kao i aktivna četiri klizišta nastala kao posljedica nevremena iz svibnja 2014. godine. Ovi radovi vrijedni su 2,2 milijuna kuna, a njihov financijer su Hrvatske ceste iz kojih još nema objašnjenja za odgađanja najavljenog početka.

Dobra građevinska sezona gotovo sigurno će biti nastavljena ujesen početkom novog ciklusa uređenja fasada u programu energetske učinkovitosti na pakračkim stambenim zgradama za što su pakrački poduzetnici-fasaderi potvrdili da su u tijeku u pregovorima sa stanarima zgrada koji su ovog proljeća ušli u program energetske obnove koju provodi Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost koja će gotovo sigurno krenuti u rujnu ili listopadu.