Od ove školske godine nastava povijesti u osnovnim školama Pakraca, Lipika i Poljane bit će obogaćena činjenicama iz zavičajne povijesti obrađenih tematski kroz šest udžbenika ili modula o kojima ste već imali prilike čitati, a sve to kroz autorsko djelo Stjepana Benkovića, nastavnika povijesti i predsjednika Povijesnog društva Pakrac – Lipik koji je odradio i obradio većinu tema na ovom hvale vrijednom projektu. Benković ističe i podvlači da projekt ne bi zaživio bez volonterskog udjela članova Povijesnog društva kao i stručnih suradnika na pojedinim udžbenicima, koji su pomogli savjetom „od struke“ poput profesora Branka Križana, Jelene Hihlik i Tee Lokner. Sve je to koštalo 25 tisuća kuna koje su namaknute od Gradova Pakraca i Lipika te iz Županije.

Povodom tog važnog događaja sam autor Stjepan Benković uručio je gradonačelnici Pakraca Anamariji Blažević primjerke udžbenika, zahvalio na sufinanciranju te ukratko pojasnio pilot projekt u lokalnim školama.

„Zaustavljena kurikularna reforma predviđala je da na zavičajnu povijest u redovnoj nastavi povijesti otpadne nekih 20 posto satnice, što je dosta, no to nije prošlo tako da je naš materijal ponuđen nastavnicima povijesti spomenutih škola na „dobru volju“… Povratne informacije govore da su nastavnici pristali odraditi ponuđeni zavičajni program, neki to već godinama i rade što nas raduje, a s ovim materijalima prezentiranje zavičajne povijesti bit će im dodatno olakšano. Moram se pohvaliti i da smo prvi u županiji, a tvrdim i na širem području Hrvatske, koji su obradili povijest svog zavičaja na ovaj način“, kazao je Banković.

Tako će učenici petog razreda učiti o prapovijesti i Rimljanima u pakračkom kraju, a šesti o srednjem vijeku i turskom dobu, dok će sedmi obrađivati 18. i 19. stoljeće, a osmaši Domovinski rat.

Gradonačelnica Blažević još je jednom zahvalila Benkoviću na odlično odrađenom poslu i dodala da za takve projekte ne žali novca i raduje je svaka zapisana riječ o našem zavičaju te drži da je vrijednost više to što će udžbenici kao skup povijesnih činjenica sakupljenih od relevantnih i stručnih osoba biti danas sutra uvršteni u redovni nastavni plan i program.