IMG 8043

Danas, 8. rujna u 9 sati, prvašići su po prvi puta, nakon ljetnih praznika, dočekani u Osnovnoj školi braće Radić. Riječ je o 58 učenika podijeljenih u tri razreda.

Ravnateljica Sanja Delač dočekala ih je na ulazu s veseljem i osmijehom na licu te uputila da se s roditeljima upute u predvorje škole. Nakon kraće pjesme, igrokaza i plesne točke koje su pripremila djeca starijih razreda, ravnateljica se obratila učenicima i poželjela im dobrodošlicu u prvu školsku godinu.

„Želim puno uspjeha i našim učiteljicama. Drage učiteljice, znam da imate puno ljubavi, a strpljenja će vam sigurno trebati jer dolaze nove i drugačije generacije učenika. Želim da školska godina bude vesela i da budete uspješne u narednom razdoblju“, izjavila je ravnateljica, nakon čega je pozvala Ivana Radošića, zamjenika županice Požeško-slavonske županije, da se obrati okupljenima.

„U Požeško-slavonskoj županiji upisali smo 590 prvašića, a u suradnji s lokalnim jedinicama samouprave pripremili smo im pakete dobrodošlice. Kontinuirano ulažemo u školstvo, zdravstvo i kulturu te tako planiramo nastaviti i u narednim godinama. Trudit ćemo se da naša djeca rastu u odgovornosti i znanju te da budu sretni ljudi, danas i sutra“, izjavio je Ivan Radošić.

IMG 8011

Pred djecu je potom stao bivši učitelj škole, a sadašnji gradonačelnik Tomislav Novinc, kojeg su mališani odmah prihvatili nakon što je izjavio da je u prvi razred išao samo par puta.

„Iz državnog proračuna osigurani su udžbenici i topli obrok za sve učenike, a iz gradskog proračuna osigurali smo sredstva za radne bilježnice i likovne mape te, prvi puta ove godine, osigurali još jedan odjel produženog boravka na prijedlog roditelja. Roditeljima ove školske godine želim manje stresa i puno lijepih trenutaka s djecom, a djeci mnogo druženja, igre i, naravno, učenja“, govor je završio uz veliki pljesak Tomislav Novinc.

IMG 8014

Nakon priredbe i održanih govora, ravnateljica poziva razrednice triju prvih razreda da prozovu svoje učenike kako bi im uručile pakete dobrodošlice i odvele ih u njihove učionice.

FOTOGALERIJA

Srednja škola Pakrac

Trenutni kapaciteti za smjer medicinske sestre/tehničari, fizioterapeuti i građevinski tehničari su popunjeni, kao i gimnazijski program, kojemu su upisi ove godine u porastu. To pokazuje odlične rezultate budući da u školama u Hrvatskoj značajno opada zainteresiranost za gimnazijske smjerove.

IMG 7961

„Imamo mjesta samo u trogodišnjim programima, poput stolara/stolarice i građevinskog radnika u zgradarstvu. Zanimanje “građevinski radnik u zgradarstvu” je novi naziv za fasadera nakon uvođenja modularnog tipa nastave, a manji odaziv učenika za ove programe je normalan za naše područje i za ove struke.

Modularni tip nastave moraju učiti i sami nastavnici kroz nastavu i praktični rad. Ove godine imamo dva smjera po modularnoj nastavi za građevinske tehničare i trogodišnje programe, a sljedeće godine planiramo prebaciti još pet razreda sa područja zdravstva“, izjavio je Dario Ćilić, ravnatelj srednje škole.

IMG 8049

Iako je modularna nastava eksperimentalno započela kao projekt od 2008. godine, ove školske godine 2025./2026. uvodi se i u pakračku srednju školu kao nova vrsta reformiranog strukovnog obrazovanja. To učiteljima i roditeljima stvara glavobolju, jer sve što se znalo o dosadašnjem obrazovanju može se zaboraviti.

Ukratko, općeobrazovni predmeti kao što su: hrvatski jezik, geografija, matematika, strani jezik, etika, vjeronauk, povijest i tjelesna i zdravstvena kultura ostaju isti. Ostali predmeti, poput kemije, fizike i biologije, više neće biti zasebni predmeti, već će postati moduli koji povezuju teoriju s praksom. Moduli traju po nekoliko tjedana za redom i za njih se na kraju daje zaključna ocjena i CSVET bodovi koji su slični fakultetskoj strukturi ocjenjivanja s ECTS bodovima. Učenici moraju imati dovoljan broj bodova kako bi položili razred, primjerice za trogodišnje škole iznosi 182 boda, a za četverogodišnje 245 boda. Za ove module ne postoje udžbenici. Učenici će se morati više oslanjati na samostalno istraživanje, zaključivanje i kreativnost u okviru svoje odabrane struke, uz podršku nastavnika, umjesto dosadašnjeg učenja napamet.

Možemo zaključiti da cijeli novi sustav školstva još nije potpuno razrađen, pa nastavnici često nailaze na razne prepreke u organizaciji i provedbi nastave. Suprotno tome, takav sustav najviše će odgovarati učenicima, jer će im omogućiti veću primjenu stečene struke. Nakon završetka škole, i poslodavci će dobiti kvalitetne i spremne stručne radnike.