U povodu Svjetskog dana prava potrošača koji se obilježava 15. ožujka, pakrački srednjoškolci su zajedno s mentorima Vesnom Ančić i Ivanom Tutićem održali online susret s hrvatskom zastupnicom u EU Parlamentu Biljanom Borzan.
(*naslovna fotografija iz arhive PL)
„Srednja škola Pakrac već je treću godinu dio europskog projekta EPAS škola ili Škole ambasadori Europskog parlamenta, a cilj programa je podići razinu informiranosti mladih o Europskoj uniji, kao i svijesti o zajedničkim europskim vrijednostima te o pravima koja imaju kao europski građani“, izvijestila je profesorica Ančić. Program funkcionira na način da nastavnik ima ulogu ambasadora seniora Europskog parlamenta, a zainteresirani učenici uključeni u program postaju mlađi ambasadori za informiranje o aktivnostima EU.
Svake godine učenici, ambasadori juniori, zajedno sa mentorima kroz niz različitih aktivnosti obrađuju teme vezane uz razvoj demokracije, ravnopravnost spolova, održivi razvoj, prava potrošača, mentalno zdravlje i slično. Učenici se tako tijekom provedbe programa upoznaju s radom Europskog parlamenta i odgovornostima zastupnica i zastupnika koji Parlament predstavljaju, svaki u svojoj matičnoj državi članici.
Osim škole domaćina Srednje škole Pakrac, ovom online susretu su se pridružile još tri EPAS škole iz naše županije: Ekonomska škola, Gimnazija i Tehnička škola iz Požege.
„Na početku susreta zastupnica Borzan upoznala je prisutne s pravima potrošača, oznakama nutritivne/hranjive vrijednosti hrane, aktima o digitalnim uslugama, europskim inicijativama i akcijskim planovima za kružnu ekonomiju, oznakama trajanja i popravljivosti, zabranom ugrađenih kvarenja te ciljevima zaštite prava potrošača. Nakon toga su učenici iz svih škola imali mogućnost postavljati pitanja zastupnici Borzan, koja se tiču zaštite i prava potrošača, a neka od pitanja su bila: Kako izbjeći da na proizvodima (npr. mlijeko u tetrapaku) piše da su hrvatski proizvodi, a zapravo su iz uvoza? ili Ima li napretka u rješavanju problema s programiranim kvarenjem proizvoda, posebice elektronskih uređaja?“, rekla je mentorica Ančić.
Većina sudionika zaključila je da je iznimno važno govoriti o pravima potrošača, a ujedno i proširiti vlastite vidike po tom pitanju, kako bi u budućnosti mogli donijeti ispravnije odluke o svojoj potrošnji.