U gradskoj knjižnici Pakrac jučer je održana debatna radionica za osnovnoškolce i srednjoškolce u sklopu projekta Močvarnog Laboratorija „Kultura u akciji“, koju je vodila Gabrijela Martić, trenerica i edukatorica Hrvatskog debatnog društva.
Čitaonicu knjižnice napunilo je 20-ak učenika sedmih i osmih razreda OŠ i srednjoškolaca, u pratnji profesorica hrvatskog jezika u Srednjoj Školi Pakrac, Tamare Vujanić i Tanje Španjić.
Kako bi umanjila tremu, Martić je radionicu započela na način da svi sudionici stanu u krug te predstavljaju osobu ispred sebe. Nakon uvodnog predstavljanja, vježbali su prezentacijske vještine igrom prodaje nesvakidašnjih predmeta. Kroz smijeh i zabavu naučili su kako se čak i za najčudnije stvari može pronaći afirmacijski argument. Nakon toga, u timovima su vježbali određivanje debatnih tema te postavljanje (protu)argumenata. Neke od odabranih tema bile su vezane za nuklearnu energiju kao izvor sirovine, robote i umjetnu inteligenciju kao zamjenu za ljudske poslove, besplatne fakultete za sve te abortus.
U trosatnoj radionici učenici su mogli naučiti osnove i pravila debatnih formi u World Schools (WS) formatu kroz teoriju i praksu. Osim učenika, oduševljena je bila i voditeljica Martić, istaknuvši kako se nada budućim suradnjama te je izrazito zadovoljna angažmanom učenika i njihovim odazivom.
Radionica je organizirana u sklopu projekta Kultura u akciji, čiji je knjižnica projektni partner, a organizira se uz potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske. Ciljevi projekta su omogućavanje kvalitetnog provođenja slobodnog vremena mladih kroz neformalno obrazovanje. pružanje obrazovanja u područjima koja nisu zastupljena postojećim oblicima obrazovanja, razvijanje kreativnosti mladih, poticanje mladih na samoobrazovanje, samoinicijativnost i aktivnu participaciju te poticanje kulturne afirmacije mladih.