PAKRAČKI OBRTNICI U DOBA KORONAVIRUSA Najviše pogođeni ugostitelji, frizeri i trgovci

PAKRAČKI OBRTNICI U DOBA KORONAVIRUSA  Najviše pogođeni ugostitelji, frizeri i trgovci

Od oko 170 članova Udruženja obrtnika Pakraca i Lipika, mjerama za sprečavanje epidemije koronavirusa najteže su pogođeni ugostitelji, frizeri i neke druge uslužne djelatnosti te trgovci neprehrambenim proizvodima, što je oko trećina članstva. Oni ovih dana uopće ne rade i ne privređuju, rekao je Davor Lepka, predsjednik Udruženja obrtnika Pakraca i Lipika.

U drugoj grupi su razni serviseri i građevinari, prijevoznici slične uslužne djelatnosti kojima je znatno smanjen posao jer imaju problema s nabavkom rezervnih dijelova i repromaterijala. Osim toga ljudi se boje primati u domove nepoznate osobe, ali i radi neizvjesnosti oko budućih plaća odgađaju troškove koji nisu hitni za bolja vremena.

U trećoj grupi su proizvodni obrti koji rade znatno umanjenim kapacitetom jer ima poteškoća s nabavkom repromaterijala, ali i isporukom gotovih proizvoda, tako da ukupno uzevši ovi su gospodarski teški dani i za pakračko-lipičke obrtnike.

U tim okolnostima, smatra Lepka, dobro su došle gradske mjere koje ako ništa drugo će smanjiti troškove komunalne naknade, kao i najam poslovnih prostora i javnih površina u vlasništvu grada. Lepka poziva i privatne vlasnike poslovnih prostora koji su iznajmljeni sada zatvorenim obrtnicima da razmisle oko oslobađanja ili bar smanjivanja plaćanja zakupnine u vrijeme nerada što je i on sam učinio svom zakupoprimcu. Nada se da će Grad nakon povratka u normalni život, bez obzira što i proračun trpi restrikcije, nastaviti s mjerama koje je provodio unazad dvije godine, a koje su pomogle obrtnicima da osnaže svoje obrte. Od gradskih mjera u preživljavanju obrta više će pomoći državne mjere koje se konkretno odnose na podmirivanje bruto plaće, ali i odgodama raznih poreznih obveza. Smatra da su i s gradske razine i s državne ove dobro pogođene mjere vrlo bitne u čuvanja obrta do ponovnog uspostavljanja normalnih gospodarskih prilika.

Što se tiče primjena mjera, najgori su prvi dani, kaže Lepka, dok se ne uhodaju sami obrtnici, ali i službe koje te mjere trebaju opsluživati. Uvijek ima specifičnih situacija koje u početku zbunjuju kao što je bio slučaj s dozvolama za kretanje odnosno nemogućnost ishođenja e-Propusnica za vlasnike obrta koji su zaposleni kod drugog poslodavca. Obrtnici se o tome informiraju i razmjenjuju iskustva preko uspostavljene grupe na Viberu koja vrlo dobro funkcionira, ali i preko svojih knjigovodstvenih servisa. Upravo kroz ovakve nenormalne situacije dolazi do izražaja sposobnost pojedinih knjigovodstvenih servisa, ističe Lepka.

Naravno da život bez kafića, frizera ili specijalizirane trgovine nije isti kao s njima. No od potrošača u tim okolnostima je još i teže onima koji od toga žive. Stoga se svi nadamo što bržem povratku u normalu.

Podjelite na društvenim mrežama...
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin
Print this page
Print
Email this to someone
email